فهرست مطالب

هزینه آزمون ماک آیلتس

هزینه آزمون ماک آیلتس در موسسات برگزار کننده آزمون ماک، متفاوت است، اما به طور کلی هزینه آزمون ماک تقریبا 10 درصد هزینه آزمون اصلی آیلتس می باشد.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد. برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن گواهی نامه آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

آزمون آیلتس برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی در ایران برگزار می شود، در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای آیلتس برای داوطلبان ایرانی بشمار می رود.

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس براساس اهداف مختلف مهاجرتی در چند نوع ارائه شده است و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود که ممکن است کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ملحق شدن به خانواده، اخذ اقامت و شهروندی باشد باید در یکی از انواع آزمون آیلتس شرکت کنند و موفق به کسب حداقل نمره قابل قبول شوند.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آزمون آیلتس جنرال: آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. برای مهاجرت غیرتحصیلی مانند کار و سرمایه گذاری باید در آیلتس جنرال شرکت کنید.
  • آزمون آیلتس آکادمیک:  کسانی که برای کار، تحصیل یا اخذ اقامت و ملحق شدن به خانواده خود قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود در آیلتس آکادمیک شرکت کنید. آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.
  • آزمون آیلتس UKVI: کسانی که برای کار، تحصیل یا اخذ اقامت و ملحق شدن به خانواده خود قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند و مرکز ایرسافام تنها مرکز برگزاری آزمون آیلتس UKVI در ایران است که مورد تایید دولت انگلستان می باشد. انواع آیلتس UKVI عبارتند از: آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال و آیلتس لایف اسکیلز A1، آزمون آیلتس لایف اسکیلز A2 و آیلتس لایف اسکیلز B1

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون OET تضمینی، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون تافل (تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی) و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

آزمون ماک آیلتس

اگر می خواهید پس از شرکت در آزمون، کارنامه آزمون آیلتس را با نتیجه خوبی دریافت کنید، باید تمام تلاش خود را برای تقویت مهارت های اصلی به کار بگیرید تا در آزمون موفق شوید. یکی از بهترین راهکارها برای آشنایی با آزمون آیلتس و تقویت مهارت های زبان انگلیسی، شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس است.

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) نمونه شبیه سازی شده آزمون آیلتس است که برای ارزیابی مهارت های آیلتس پیش از شرکت در آزمون اصلی برگزار می شود. آزمون آزمایشی یا ماک آیلتس مانند آزمون اصلی آیلتس شامل دو نوع آزمون ماک آکادمیک و آزمون ماک جنرال است و با توجه به اینکه داوطلب در کدام آزمون آیلتس قرار است شرکت کند، می تواند در آزمون آزمایشی مربوط به آن نیز شرکت کند.

داوطلبان با شرکت در آزمون ماک می توانند سطح مهارت های آیلتس را برای شرکت در آزمون اصلی ارزیابی کنند و به نقاط ضعف و قوت خود در پاسخگویی به سوالات بخش های مختلف آزمون آیلتس پی ببرند و با تقویت و رفع نقاط ضعف خود بتوانند نمره ی بالاتری در آزمون آیلتس کسب کنند و بتوانند سطح مهارت زبان انگلیسی خود را با سایر داوطلبان مقایسه کنند. در واقع شرکت در آزمون ماک آیلتس بهترین راه برای تعیین میزان پیشرفت زبان آموزان است.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس در کنار استفاده از منابع آزمون آیلتس، شرکت در دوره های آمادگی آیلتس که به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود مانند آیلتس اکسپرس و همچنین استفاده از روش ها و ابزارهای به روز مانند بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری آیلتس می تواند موفقیت شما را در آزمون آیلتس تضمین کند و بهترین نتیجه را در آزمون دریافت کنید.

انواع آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس به دو صورت آزمون ماک چهار مهارتی و آزمون ماک تک مهارتی آیلتس برگزار می شود. در آزمون ماک چهار مهارتی، داوطلبان در یک آزمون که شامل هر چهار بخش آزمون آیلتس یعنی اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ آیلتس است شرکت می کنند و در آزمون ماک تک مهارتی، در آزمونی شرکت می کنید تنها شامل یکی از مهارت های آیلتس است.

آزمون ماک تک مهارتی آیلتس به صورت کامپیوتری در مرکز آزمون و یا به صورت آنلاین برگزار می شود و در آزمون آنلاین داوطلبان می توانند در خانه یا هر مکان دیگری در آزمون شرکت کنند و این آزمون به صورت کتبی برگزار نمی شود. شرکت در آزمون ماک تک مهارتی آیلتس برای زبان آموزانی مفید است که در یکی از مهارت های آیلتس ضعیف هستند و می خواهند با شرکت در آزمون ماک تک مهارتی آیلتس، مهارت مورد نظر را تقویت کنند. همچنین شرکت در این آزمون برای افرادی مفید است که هنوز آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آزمایشی چهار مهارتی آیلتس در هر چهار بخش را به طور همزمان ندارند و به صورت جداگانه در آزمون ماک تک مهارتی مثلا در لیسنینگ آیلتس شرکت می کنند تا مهارت های زبان انگلیسی خود را جداگانه در هر بخش ارزیابی کنند و به نقاط ضعف خود پی برده و آنها را رفع کنند.

مراکز برگزاری آزمون ماک آیلتس در تهران

موسسات زبان معتبر بسیاری در تهران و سایر شهرهای ایران، آزمون ماک آیلتس را با بهترین کیفیت برگزار می می کنند و شما می توانید یکی از این مراکز را برای شرکت در آزمون ماک آیلتس انتخاب کنید.

برخی مراکز برگزاری آزمون ماک آیلتس عبارتند از:

  • موسسه ایرسافام
  • موسسه آیلتس تهران
  • موسسه عصر دین و دانش
  • موسسه آفرینش
  • موسسه بیان برتر
  • موسسه ایران اروپا
  • موسسه زبان سفیر

موسسه زبان ایرسافام

موسسه زبان ایرسافام یکی از موسسات برگزارکننده آزمون ماک آیلتس در تهران و برخی شهرها از جمله اهواز، رشت، مشهد، ساری، شیراز و اصفهان می باشد. آزمون های آزمایشی آیلتس موسسه ایرسافام در انواع کامیپوتری، کاغذی و آنلاین برگزار می شود و شما باید با توجه به نوع آزمون آیلتس اصلی که قرار است در آن شرکت کنید، در آزمون ماک آیلتس نیز ثبت نام کنید، تا با آزمون آیلتس اصلی بیشتر آشنا شوید.

همچنین موسسه زبان ایرسافام به نمایندگی از IDP Education  استرالیا، انواع آزمون آیلتس از جمله آیلتس UKVI را با بهترین کیفیت در شهرهای مختلف ایران برگزار می کند. همچنین این موسسه با سابقه برگزاری بیش از 1500 آزمون آیلتس، یکی از معروف ترین مراکز IDP در سراسر دنیا نیز بشمار می رود.

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان شهید میرزاپور، قلندری شمالی، بن بست ساناز، پلاک 3
  • شماره تلفن: 75292 (021)

موسسه آیلتس تهران

موسسه آیلتس تهران با 30 سال سابقه اولین مرکز رسمی برگزاری آزمون آیلتس در ایران است، همچنین این موسسه آزمون های ماک آیلتس را نیز در تهران و برخی شهرهای ایران برگزار می کند. اگر می خواهید در آزمون ماک حضوری شرکت کنید می توانید نزدیک ترین شعبه را برای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس انتخاب کنید و یا به صورت آنلاین و بدون مراجعه به مرکز برگزارکننده در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید.

موسسه آیلتس تهران آزمون های ماک آیلتس را در انواع آکادمیک و جنرال به صورت کامپیوتری، کاغذی و آنلاین (آیلتس آنلاین) برگزار می کند. از مزایای برگزاری آزمون ماک آیلتس توسط این موسسه، امکان شرکت متقاضیان در بخش های رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس است، یعنی متقاضیان می توانند به صورت مختص فقط در آزمون آزمایشی بخش های رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس شرکت کنند.

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، خیابان شریعتی، مترو قلهک، خیابان کدویی، کوچه کارون، ساختمان آیلتس تهران
  • شماره تلفن: 91008007 (021)

موسسه عصر دین و دانش

موسسه عصر دین و دانش با بیش از 15 سال تجربه برگزاری آزمون های آیلتس یکی دیگر از بهترین مراکز برگزارکننده آزمون اصلی و آزمون ماک آیلتس (MOCK) می باشد. این موسسه در شعب خود در تهران و مشهد آزمون های ماک آیلتس آکادمیک و جنرال را به صورت کاغذی و با بهترین کیفیت برگزار می کند و آزمون اصلی آیلتس را نیز علاوه بر تهران و مشهد در برخی شهرها از جمله اصفهان و ساری نیز برگزار می کند.

از مزایای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس موسسه عصر دین و دانش، استفاده از مشاوره‌ های اختصاصی و دریافت نکات مهم در مورد نقاط ضعف و اشتباهات داوطلب در بخش های اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس به صورت فایل صوتی است.

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، خیابان ولی عصر، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی یکم، بن بست دانش، موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش
  • شماره تلفن: 88644691-88644690 (021)

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

موسسه آفرینش

موسسه آفرینش با دارا بودن بیش از 15 سال سابقه برگزاری آزمون آیلتس، یکی دیگر از معتبرترین مراکز برگزارکننده آزمون اصلی و آزمون ماک آیلتس است. این موسسه دارای سه شعبه در تهران و یک شعبه در شهر رشت می باشد. آزمون ماک آیلتس در موسسه آفرینش در سه نوع استاندارد، تحلیلی و اکسپرس برگزار می ‌شود. 

اگر تصمیم دارید در آزمون ماک آیلتس موسسه آفرینش شرکت کنید، باید بدانید هر داوطلب می ‌تواند 4 مرتبه در آزمون‌ های غیر تکراری شرکت کند. آزمون آزمایشی انجام شده توسط داوطلب در داده های موسسه ثبت می شود و در صورتی که داوطلب مجددا در آزمون آزمایشی دیگری شرکت کند، می تواند مطمئن باشد در آزمون‌ جدیدی شرکت داده می شود.

تحلیل ‌های دقیق متخصصان زبان موسسه بر نتایج آزمون ‌ماک داوطلبان، یکی از مهمترین مزایای آزمون ماک آیلتس این موسسه است، چرا که به داوطلبان در شناخت نقاط قوت و ضعف خود در بخش های مختلف آیلتس و کسب بهترین نتیجه در آزمون اصلی بسیار کمک می کند.

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، جردن، بلوار اسفندیار (به سمت خیابان ولیعصر (عج))، ابتدای تونل آرش، پلاک 15
  • شماره تلفن: 28318 (021)
  • آدرس شعبه رشت: رشت، بلوار منظریه (آزادی)، بعد از مبل اداری برنز، کوچه اسیری، پلاک 74
  • شماره تلفن: 33330595 (013)

موسسه بیان برتر

موسسه بیان برتر دو مرتبه در هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه آزمون های ماک آیلتس آکادمیک و جنرال را برگزار می کند و همچنین امکان تعیین زمان بخش شفاهی (مهارت اسپیکینگ) در روز آزمون برای داوطلبان نیز وجود دارد. در مورد مزایای آزمون ماک آیلتس می توان گفت، پس از شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس و دریافت نتیجه آزمون، می توانید از یک مشاوره زبان تخصصی برخوردار شوید و با اطلاع از اشتباهات و رفع نقاط ضعف خود بهترین نتیجه را در آزمون آیلتس اصلی کسب کنید.

نتایج آزمون MOCK موسسه 48 ساعت پس از شرکت در آزمون در دسترس داوطلبان قرار می گیرد و به دلیل استاندارد بودن سوالات و یکسان بودن فرمت و سوالات با آزمون اصلی، نتیجه آزمون ماک یکی از بهترین معیارها برای ارزیابی سطح مهارت های آیلتس داوطلبان می باشد.

  • آدرس شعبه مرکزی: سعادت آباد، خیابان 35 شرقی، پلاک 20
  • شماره تلفن: 88682955 (021)

موسسه زبان انگلیسی ایران اروپا

موسسه زبان انگلیسی ایران اروپا از سال 1388 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و یکی از مراکز برتر برگزار کننده آزمون اصلی و آزمون آزمایشی آیلتس است. این مرکز به صورت تخصصی روی آموزش زبان انگلیسی تمرکز دارد. آزمون ماک این موسسه شباهت زیادی به آزمون آیلتس اصلی دارد، بنابراین با شرکت در آزمون ماک آیلتس موسسه ایران اروپا می توانید تجربه شرکت در آیلتس اصلی را کسب کنید و سطح مهارت های خود را با هزینه ای بسیار کمتر از هزینه شرکت در آزمون آیلتس اصلی ارزیابی کنید.

آزمون آزمایشی آیلتس موسسه ایران اروپا پیش از برگزاری به صورت پایلوت روی یک گروه کوچک ۱۴۷ نفره تست می ‌شود و از نظر پایایی، روایی، تمایزگرایی و سطح دشواری ارزیابی می شود و پاسخنامه آزمون آزمایشی با آیلتس تفاوتی ندارد. پس از برگزاری آزمون آزمایشی آیلتس نکات مهم و کلیدی تاپیک ‌های تست ۱ و ۲ آیلتس آکادمیک و جنرال و ایده ‌های نگارش آنها در مرکز برگزاری مورد بررسی و تحلیل قرار می‌ گیرد.

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، بلوار آیت الله کاشانی، نرسیده به سه راه جنت آباد، بین خیابان لاله و سازمان برنامه شمالی پلاک 544
  • شماره تلفن: 49109000 (021)

موسسه زبان سفیر

موسسه زبان سفیر با دارا بودن بیش از 20 سال تجربه برگزاری دوره های آمادگی آیلتس و آزمون های آزمایشی ماک و داشتن بیش ار 60 واحد آموزش زبان در سراسر ایران، یکی از معتبرترین موسسات زبان انگلیسی بشمار می رود.

آزمون های ماک آیلتس موسسه سفیر شامل:

  • آزمون ماک استاندارد: نتیجه آزمون ماک استاندارد به ‌صورت ریز نمرات به همراه کامنت اگزمینر آیلتس برای مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس ارائه می شود.
  • آزمون ماک تحلیلی: نتیجه این آزمون با تحلیل کامل از عملکرد داوطلب در تمام مهارت های آیلتس ارائه می‌ شود و شامل راهکارهای آموزشی به همراه کامنت اگزمینر می باشد.
  • آزمون ماک شفاهی آنلاین: در این آزمون اگزمینر، آزمون شفاهی آیلتس داوطلب را در یک تماس تصویری مورد ارزیابی قرار می ‌دهد.

استفاده از سوالات استاندارد، ارائه کارنامه تحلیلی آزمون، ارائه مشاوره پس از آزمون، تصحیح بخش رایتینگ آزمون توسط دو اگزمینر، اعلام نتایج فقط 4 روز کاری پس از شرکت در آزمون ماک و… از جمله مهمترین مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس موسسه زبان سفیر می باشد.

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، خیابان دکتر شریعتی، خیابان یزدانیان، پلاک 14
  • شماره تلفن: 84346 (021)

هزینه آزمون ماک آیلتس

مراکز برگزاری آزمون ماک آیلتس، آزمون آزمایشی آیلتس را با قیمت های متفاوتی برگزار می کنند، اما به طور کلی هزینه آزمون ماک تقریبا 10 درصد هزینه آزمون اصلی آیلتس می باشد.

  • موسسه ایرسافام: هزینه آزمون ماک آیلتس آکادمیک و جنرال موسسه ایرسافام 1290000 تومان و هزینه ثبت نام در آزمون ماک آنلاین 619000 تومان و هزینه آزمون آنلاین اسپیکینگ 399000 تومان می باشد.
  • موسسه آیلتس تهران: هزینه آزمون ماک آیلتس آکادمیک و جنرال (تشریحی) معادل 995000 تومان و غیر تشریحی 700000 تومان و آزمون ماک لیسنینگ و ریدینگ آیلتس (تشریحی) 355000 تومان و غیر تشریحی 265000 تومان و آزمون ماک اسپیکنیگ و رایتینگ آیلتس (تشریحی) 395000 تومان و غیر تشریحی 325000 تومان می باشد.
  • موسسه عصر دین و دانش: هزینه آزمون ماک آیلتس آکادمیک و جنرال (کامپیوتری) این موسسه 1245000 تومان است.
  • موسسه آفرینش: هزینه آزمون ماک آیلتس کامپیوتری و کاغذی (تحلیلی) 790000 تومان و ماک کامپیوتری آنلاین (تحلیلی) 690000 تومان و هزینه ماک غیر تحلیلی 490000 تومان می باشد.
  • موسسه بیان برتر: هزینه آزمون ماک آیلتس آکادمیک و جنرال موسسه بیان برتر 139000 تومان، 69500 تومان و 195000 تومان می باشد.
  • موسسه زبان سفیر: هزینه آزمون ماک آیلتس استاندارد این موسسه 50000 تومان و آزمون تحلیلی 600000 تومان است.

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون ماک آیلتس نمونه شبیه سازی شده آزمون آیلتس است و از نظر ساختار و فرمت و نوع سوالات با آزمون آیلتس اصلی یکسان است.

هر دو آزمون ماک برای تقویت مهارت های آیلتس مفید هستند، ولی آزمون ماک تک مهارتی برای داوطلبانی طراحی شده است که در یکی از بخش های آیلتس ضعیف بوده و برای تقویت مهارت مورد نظر در آزمون ماک تک مهارتی شرکت می کنند.

بسیاری از موسسات زبان معتبر که آزمون آیلتس اصلی را برگزار می کنند، آزمون ماک را نیز برگزار می کنند، مانند موسسه ایرسافام، عصر دین و دانش، موسسه آفرینش، موسسه بیان برتر، موسسه ایران اروپا، موسسه آیلتس تهران و…

هزینه آزمون ماک آیلتس در موسسات مختلف برگزار کننده آزمون ماک، متفاوت است، اما به طور کلی هزینه آزمون ماک تقریبا 10 درصد هزینه آزمون اصلی آیلتس می باشد.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×