فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا فعالیت ندارد

مهاجرت تحصیلی به اروپا

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

مهاجرت تحصیلی به اروپا

تحصیل در، دانشگاه ها، کالج ها و مراکز آموزشی کشورهای پیشرفته ی اروپایی با کیفیت آموزشی بالا و دریافت مدرک تحصیلی معتبر، زمینه را برای رسیدن به موفقیت های شغلی، علمی و همچنین داشتن زندگی بهتر برای دانشجویان خارجی هموار تر می کند، از این رو هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا متقاضی ادامه ی تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر کشورهای اروپایی هستند، بنابراین اقدام به مهاجرت تحصیلی به اروپا می کنند. اما باید به این نکته مهم اشاره کرد که مهاجرت تحصیلی به اروپا برای همه ی افراد امکانپذیر نیست و متقاضیان باید دارای شرایط خاصی باشند که از سوی کشورها و دانشگاه های مقصد تعیین می شود و متقاضی مهاجرت تحصیلی به اروپا ابتدا باید از قوانین و شرایط کشور مقصد در خصوص پذیرش دانشجو آگاه شود و سپس اقدام به درخواست پذیرش دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی بنماید.

یکی از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر دنیا شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها است، برخی از آزمون های ورودی عبارتند از:

آزمون ACT برای اپلای تحصیلی دانشگاه های آمریکا

آزمون SAT، برای اپلای تحصیلی برخی کشورها مانند ترکیه و امریکا

آزمون IMAT برای اپلای رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

 آزمون UCAT برای اپلای تحصیلی رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلیس

آزمون GMAT برای اپلای رشته مدیریت در آمریکا

آزمون یوس ترکیه برای اپلای تحصیلی در ترکیه

آزمون GRE برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

برای اینکه بتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق به اروپا را تجربه کنی، باید بدونی متناسب با توانایی تحصیلی مورد نظرت میتونی در کدوم آزمون زبان انگلیسی شرکت کنی، برای دریافت راهنمایی در این باره ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

اهمیت تحصیل در دانشگاه های اروپایی

با توجه به آمار رنکینگ دانشگاه های جهان که در آن 1400 دانشگاه برتر جهان مشخص شده اند بیش از 500 دانشگاه اروپایی وجود دارد .

بدون با مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی داری قدم بزرگی برای آیندت برمی داری، بنابراین قبل از هر اقدامی برای مهاجرت ابتدا با مشاوران با تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی مشورت کن، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی اروپا

برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا و همچنین پذیرش دانشجو در کشورها و دانشگاه های مختلف اروپایی، حتی رشته های مختلف، متفاوت است، اما به طور کلی برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا، متقاضی باید مدارک زیر را ارائه نماید:

* پاسپورت معتبر

* مدارک تمکن مالی

* داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس با نمره قابل قبول

* داشتن برنامه تحصیلی

* نامه پذیرش دانشگاه

* نکته: همچنین متقاضی برای اخذ پذیرش از دانشگاه نیز باید مدارکی را ارائه نماید و واجد شرایط باشد تا بتواند پذیرش تحصیلی دریافت کند، مانند نوشتن کاورلتر، رزومه تحصیلی، توصیه نامه تحصیلی، تمکن مالی و…

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای اروپایی اقدام کنی، اما از شرایط و مدارک لازم برای اپلای تحصیلی اطلاعی نداری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس اروپا برای دانش آموزان خارجی وجود دارد؟

همان طور که گفته شد به دلیل کیفیت بالای آموزش و معتبر بودن مدرک تحصیلی ارائه شده توسط مراکز آموزشی و مدارس کشورهای اروپایی، والدین زیادی در سراسر دنیا متقاضی تحصیل فرزندانشان در مدارس این کشورها هستند.

اگر چه تحصیل در مدارس کشورهای اروپایی برای شهروندان این کشورها رایگان است، اما امکان تحصیل رایگان در این مدارس برای دانش آموزان خارجی وجود ندارد و ملزم به پرداخت شهریه می باشند. دانش آموزان خارجی تنها در صورتی می توانند در مدارس کشورهای اروپایی از تحصیل رایگان برخوردار شوند که والدین آنها به صورت قانونی اقامت کشور مقصد را داشته باشند.

همچنین دانش آموزان خارجی که والدین آنها اقامت اروپا را ندارند، می توانند در مدارس بین المللی و شبانه روزی با کیفیت آموزشی بالا تحصیل نمایند.

اگر در مورد دیفر کردن یا تعویق پذیرش تحصیلی نمی دونی، کلیک کن.

شرایط اپلای رشته حقوق در انگلیس برای ایرانیان

آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپا برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟

برخلاف تحصیل در مدارس کشورهای اروپایی که برای دانش آموزان خارجی دارای شهریه و هزینه است و امکان تحصیل رایگان برای دانش آموزان خارجی وجود ندارد، امکان تحصیل رایگان یا با هزینه ی اندک در دانشگاه های اروپایی شرایط خاصی برای متقاضیان وجود دارد که یکی از این شرایط، تحصیل در دانشگاه به زبان رسمی کشور مقصد می باشد، چون این دانشگاه ها دولتی هستند و امکان تحصیل به صورت رایگان نیز برای دانشجویان خارجی در صورت تسلط به زبان رسمی کشور مقصد وجود دارد.

* نکته: برای مهاجرت تحصیلی به اروپا و تحصیل در دانشگاه های برخی کشورهای اروپایی، دانشجویان پس از ورود به کشور مقصد می توانند ابتدا در یک دوره ی یک ساله ی زبان شرکت کنند و پس از رسیدن به سطح مورد قبول، در رشته ی دلخواه خود که پذیرش شده اند به تحصیل رایگان بپردازند.

اخذ ویزای همراه دانشجویی اروپا

همه ی کشورهای اروپایی که به دانشجویان خارجی امکان تحصیل رایگان در مقاطع مختلف دانشگاهی را ارائه می دهند، علاوه بر صدور ویزای تحصیلی برای دانشجویان متاهل، برای همسر و فرزندان کمتر از 18 ساله ی وی نیز ویزای همراه صادر می نماید.

* نکته 1: قانون صدور ویزای همراه دانشجویی برای دانشجویان ایرانی کمی سخت گیرانه تر است و در برخی از کشور های اروپایی مانند ایتالیا برای همراه دانشجو ویزای همراه صادر نمی شود و اجازه ی ورود به خاک این کشور را نخواهد داشت.

* نکته 2: در اکثر کشورهای اروپایی فرزندان دانشجویان خارجی می توانند از تحصیل رایگان در مدارس دولتی استفاده کنند.

مزایای مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای ایرانیان

آیا برای مهاجرت تحصیلی به اروپا نیاز به مدرک معتبر زبان می باشد؟

یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به اروپا و تحصیل در یکی از دانشگاه های اروپایی امکان دریافت پذیرش تحصیلی برخی دانشگاه ها بدون اخذ مدرک زبان برای متقاضیان فراهم شده است و دانشجویان با شرکت در دوره های زبان می توانند آمادگی لازم برای ورود به دوره ی تحصیلی را کسب کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا نیاز به مدرک معتبر زبان می باشد.

اجازه ی کار با ویزای تحصیلی اروپا

دانشجویان خارجی می توانند شش ماه تا دو سال پس از پایان تحصیلات خود در مقطع دانشگاهی مورد نظر، در کشور مقصد بمانند و برای خود کار پیدا کنند و در صورت یافتن شغل، ویزای کاری دریافت نمایند.

برای دانشجویان خارجی امکان کار پاره وقت دانشجویی وجود دارد. البته باید این نکته را نیز مد نظر قرار دارد، که تعداد شغل های موجود و احتمال اشتغال دانشجویان در زمان تحصیل با توجه به شرایط اقتصادی کشور های مختلف، متفاوت است.

همچنین مدت زمانی که دانشجوی خارجی اجازه ی کار در طول زمان تحصیل دارد، بر اساس قوانین کشورهای مختلف، متفاوت می باشد، اما به طور میانگین در اکثر کشور های اروپایی، حدود 20 ساعت در هفته اجازه ی کار برای دانشجویان وجود دارد.

برخی از کشور های اروپایی در بدو ورود برای همراه دانشجوی خارجی نیز اجازه ی کار صادر می کنند.

در مورد مهاجرت تحصیلی به مالزی بدانید…

کدام کشورها برای مهاجرت تحصیلی به اروپا مناسب تر هستند؟

توصیه می شود متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اروپا برای تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی یکی از کشورهای منطقه ی شینگن را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند، چون در این صورت می توانند از مزایای این اتحادیه نیز بهره مند شوند. دانشجویان خارجی می توانند با داشتن ویزای یکی از کشورهای عضو این اتحادیه که شامل 26 کشور اروپایی است در طول تحصیل خود و حتی پس از آن آزادانه در تمامی کشورهای عضو به کاریابی بپردازد و به این ترتیب با یافتن شغل می تواند ویزای تحصیلی اروپا را به ویزای کار تبدیل کنند.

با مقایسه تحصیل در کشورهای مختلف و دریافت راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، بهترین کشور اروپایی را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کن.

اخذ ویزای تحصیلی اروپا در مقاطع کارشناسی

کیفیت آموزشی بالا، امکانات رفاهی و سطح زندگی مطلوب برای دانشجویان خارجی دانشگاه های اروپایی در مقطع کارشناسی سبب شده، هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل به این کشورها سفر کنند تا از امکانات آموزشی و رفاهی بهره مند شوند، از این رو دانشجویان خارجی به رشته های زیادی برای تحصیل گرایش دارند از جمله رشته های پزشکی و پیراپزشکی، رشته های مربوط به علوم کامپیوتر، تجارت، اقتصاد، هنر، علوم مهندسی و غیره. 

همان طور که گفته شده اخذ ویزای تحصیلی اروپا و تحصیل رایگان در دانشگاه های کشورهای اروپایی به زبان رسمی کشور مقصد امکان پذیر است و متقاضی تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی باید به زبان رسمی کشور مقصد تسلط داشته باشد تا از مزایای تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شود.

از دیگر شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپا در مقطع کارشناسی، داشتن دیپلم است. همچنین اگر متقاضی بخواهد در یکی از کشورهای انگلیسی زبان به تحصیل بپردازد باید مدرک زبان معتبر با نمره ی قابل قبول نیز ارائه نماید و دارای آیلتس با نمره 6 باشد.

یکی دیگر از شرایط تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی ارائه مدرک زبان رسمی کشور مقصد می باشد.

همچنین بعضی از کشورهای اروپایی برای پذیرش دانشجوی خارجی در برخی رشته ها، آزمون ورودی و مصاحبه برگزار می کنند که شرط پذیرش متقاضی، قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه است.

داشتن معدل و نمرات بالا و شرایط سنی نیز از عوامل تاثیرگذار برای اخذ پذیرش تحصیل رایگان در دانشگاه کشور مقصد می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی اروپا در مقاطع کارشناسی ارشد

دوره ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یک تا دو سال است و دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر در رشته های علوم مهندسی، زیر شاخه های مدیریت، اقتصاد، هنر، بازاریابی و رشته های علوم کامپیوتر به تحصیل می پردازند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مانند مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی دارای شرایط و الزاماتی است، مانند شرط سنی، گپ تحصیلی، شرط معدل، بالا بودن نمره آیلتس برای کشورهای انگلیسی زبان، تسلط به زبان رسمی دانشگاه کشور مقصد و غیره.

مزایای مهاجرت تحصیلی به آمریکا برای ایرانیان

ویزای تحصیلی اروپا در مقطع دکتری

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های اروپا باید مورد تایید استاد راهنما باشند و دانشجو باید با معرفی پایان نامه و مقالات تخصصی خود استاد راهنما را توجیه نماید و در رقابت با سایر دانشجویان موفق شده و توسط استاد راهنما انتخاب شود.

برای تحصیل در این مقطع تحصیلی، متقاضی باید حداقل نمره ی 7 به بالا را برای آیلتس کسب کرده باشد.

پس از تایید استاد راهنما متقاضی می تواند اقدام به درخواست پذیرش از دانشگاه محل خدمت استاد مورد نظر نماید.

فول فاند چیست؟

در صورتی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری دانشجوی نخبه باشد، تمامی هزینه های تحصیل و زندگی او توسط دانشگاه مورد نظر تامین خواهد شد.

بورسیه تحصیلی مقاله نوسی چیست؟

بورسیه مقاله نویسی در هر ۳ مقطع دانشگاهی به تمامی دانشجویان داخلی و خارجی تعلق می گیرد. این بورسیه محدود به دانشگاه یا منطقه ی خاصی نمی شود و تمامی دانشجویانی که مقالات عالی بنویسند، می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند.

اگر برای اطلاع از شرایط و مدارک اپلای تحصیلی نیاز به مشاوره و راهنمایی داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای ایرانیان

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان مهاجرت مانند تولک و تعیین میزان اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان یا برای هر متقاضی دیگری قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای شینگن، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در اروپا، امارات… می باشد.

تحصیل در، دانشگاه ها، کالج ها و مراکز آموزشی کشورهای پیشرفته ی اروپایی با کیفیت آموزشی بالا و دریافت مدرک تحصیلی معتبر، زمینه را برای رسیدن به موفقیت های شغلی، علمی و همچنین داشتن زندگی بهتر برای دانشجویان خارجی هموار تر می کند

با توجه به آمار رنکینگ دانشگاه های جهان که در آن 1400 دانشگاه برتر جهان مشخص شده اند بیش از 500 دانشگاه اروپایی وجود دارد .

برای مطالعه مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اروپا کلیک کنید

همه ی کشورهای اروپایی که به دانشجویان خارجی امکان تحصیل رایگان در مقاطع مختلف دانشگاهی را ارائه می دهند، علاوه بر صدور ویزای تحصیلی برای دانشجویان متاهل، برای همسر و فرزندان کمتر از 18 ساله ی وی نیز ویزای همراه صادر می نماید.

دانشجویان خارجی می توانند شش ماه تا دو سال پس از پایان تحصیلات خود در مقطع دانشگاهی مورد نظر، در کشور مقصد بمانند و برای خود کار پیدا کنند و در صورت یافتن شغل، ویزای کاری دریافت نمایند.

یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به اروپا و تحصیل در یکی از دانشگاه های اروپایی امکان دریافت پذیرش تحصیلی برخی دانشگاه ها بدون اخذ مدرک زبان برای متقاضیان فراهم شده است و دانشجویان با شرکت در دوره های زبان می توانند آمادگی لازم برای ورود به دوره ی تحصیلی را کسب کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا نیاز به مدرک معتبر زبان می باشد

4.8/5 - (33 امتیاز)

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×