فهرست مطالب

ویزای کاری چیست؟

ویزای کاری یا ویزای شغلی یکی از انواع ویزا است که به دارندگان ویزای کاری این امکان داده می شود در کشور مقصد که ویزای کاری را برای متقاضی صادر کرده است اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازد و با دارا بودن برخی شرایط، نیروی کار متخصص می تواند با داشتن ویزای کاری، اقامت دائم کشور مقصد را نیز دریافت نماید؛

ویزای کاری چیست؟

ویزای کاری یا ویزای شغلی یکی از انواع ویزا است که به دارندگان ویزای کاری این امکان داده می شود در کشور مقصد که ویزای کاری را برای متقاضی صادر کرده است اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازد و با دارا بودن برخی شرایط، نیروی کار متخصص می تواند با داشتن ویزای کاری، اقامت دائم کشور مقصد را نیز دریافت نماید؛ که این ویزا از سوی سفارت (یا کنسولگری) کشور مقصد صادر می شود.
بسیاری از کشورها با صدور ویزای کار برای نیروی کار متخصص، کمبود نیروی کار کشور خود را جبران می کنند. نیروی کار ماهر و متخصص در زمینه های مختلف صنعتی، مهندسی و غیره و میانگین سن در توسعه ی اقتصاد و افزایش رفاه هر کشور نقش مهمی را ایفا می کند، به همین دلیل برخی کشورهای توسعه یافته، کمبود نیروی کار خود را با صدور ویزای کاری و اجازه ی اقامت نیروی کار ماهر در کشور خود جبران می کنند تا از خسارات مالی و اقتصادی ناشی از کمبود نیروی کار متخصص و ماهر جلوگیری کنند.
در حقیقت هدف از صدور ویزای کار، تامین نیروی کار متخصص و ماهر برای توسعه ی اقتصادی کشور مقصد است که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است.

بهتره برای موفقیت در اخذ ویزای کاری برای مهاجرت شغلی پرستاران با کارشناسان با تجربه در خصوص مهاجرت و امور بین المللی مشورت کنید. از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

مزایای اخذ ویزای کاری

مهاجرت شغلی مانند مهاجرت شغلی پزشکان، پرستاران و غیره یکی از انواع مهاجرت است که متقاضیان آن می توانند با درخواست ویزای کاری و پس از اخذ ویزا به کشور مقصد مهاجرت کرده و با کار کردن در کشور مورد نظر به صورت قانونی از مزایا و امکانات و رفاه کشور مقصد استفاده نمایند.
متقاضیان مهاجرت شغلی برای مهاجرت کشورهایی را انتخاب می کنند که از امکانات رفاهی بیشتر، حقوق بالاتر برای نیروی کار و هزینه های کمتر برای زندگی برخوردار هستند.

اگر از شاغلان کادر درمان هستی و تصمیم داری برای مهاجرت کاری اقدام کنی، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت شغلی کادر درمان دریافت کنی. 

از مزایای دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کشور مقصد و اجازه ی اقامت با استفاده از ویزای کاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:
* نیروی کار خارجی می تواند پس از چند سال کار و تمدید ویزای کاری خود در کشور مقصد، اقامت دائم آن کشور را دریافت نماید.
* نیروی کار متخصص که به کشور مقصد مهاجرت کرده است، می تواند برای اعضای خانواده ی خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) نیز ویزای همراه دریافت کند که به این ترتیب اجازه ی اقامت در کشور مقصد را خواهند داشت.
* نیروی کار خارجی می تواند از بدو ورود به کشور مقصد مشغول به کار شود و کسب درآمد نماید.
* برخورداری از مزایا و امکانات موقت اقامتی
* فرزندان زیر 18 سال متقاضی می توانند در مدارس دولتی کشور مقصد به صورت رایگان تحصیل کنند.
* دارنده ی ویزای کاری می تواند از رفاه اجتماعی، امکانات پزشکی و بهداشتی در کشور مقصد استفاده نماید.
* با مهاجرت به کشوری دیگر خصوصا کشورهای توسعه یافته، امکان تعامل با فرهنگ های دیگر نیز برای متقاضی و خانواده ی وی فراهم خواهد شد.
* نیروی کار خارجی می تواند در کشور مقصد درآمد بالاتری کسب کند و همچنین حضور در بازارهای بین المللی نیز برای او امکان پذیر خواهد بود.

مراحل اخذ ویزای کاری کویت برای ایرانیان

مدارک اخذ ویزای کاری

مدارک درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف با توجه به قوانین کشورهای مقصد متفاوت بوده و متقاضی ویزای کاری باید با مراجعه به سفارت کشور مقصد از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری مطلع شود. اما به طور کلی مهمترین مدارک به شرح زیر است:
* مدارک شناسی مانند کارت ملی و شناسنامه
* پاسپورت معتبر
*مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ی قابل قبول
* مدرک تحصیلی
* سوابق کاری
* شرایط سنی
* دعوت نامه رسمی از سوی کارفرمای کشور مقصد
* ترجمه کلیه مدارک و اسناد قابل ارائه به سفارت مربوطه نیز الزامی است.
* رزرو بلیط مقصد
* تکمیل فرم مربوط به درخواست کار

درباره شرایط و مراحل دریافت ویزای کاری ایتالیا با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشید.

* نکته: برای ویزای کاری متقاضی باید دارای سابقه ی شغلی و تحصیلی مرتبط باشد.

همان طور که گفته شد شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری کشورهای مختلف با توجه به قوانین مهاجرت کشور مقصد متفاوت است، بنابراین اگر پزشک هستی و تصمیم داری برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت شغلی به کشور مورد علاقت اقدام کنی، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا که در زمینه مهاجرت با تجربه هستند در مورد مهاجرت پزشکان از ایران مشورت کن.

انواع ویزای کاری

متقاضیان مهاجرت شغلی می توانند به سه روش ویزای کاری کشور مقصد را دریافت نمایند:
1- ویزای جاب آفر: مهاجرت شغلی با دریافت ویزای جاب آفر و اخذ دعوت ‌نامه ‌ی شغلی
2- ویزای جاب سیکر: مهاجرت شغلی با دریافت ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار در کشور مقصد
3- ویزای اسکیلد ورکر: مهاجرت شغلی با دریافت ویزای اسکیلد ورکر یا سیستم امتیازبندی

با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره دریافت ویزای تجاری ایتالیا و بهترین مسیر دریافت ویزای کاری ایتالیا مناسب با تخصص و مهارت متقاضی می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید.

ویزای کاری جاب آفر چیست؟

برای دریافت ویزای کاری جاب آفر نیروی کار متخصص باید از سوی یک کارفرمای خارجی دعوت نامه ی کاری دریافت نماید. به این ترتیب که متقاضی باید ابتدا یک کار مناسب با تخصص خود پیدا کند و سپس کارفرمای کشور مقصد یک دعوت نامه ی کاری که از سوی وزارت کار کشور مقصد مهر و امضا شده باشد برای متقاضی ارسال نماید، پس از این متقاضی می تواند با داشتن دعوت نامه ی کاری و سایر شرایط قابل قبول از سوی سفارت یا کنسولگری کشور مقصد برای اخذ ویزای کاری جاب آفر اقدام نماید.
البته باید به این نکته نیز توجه داشت، در صورتی که قرارداد کاری بین نیروی کار خارجی و کارفرمای کشور مقصد فسخ شود، ویزای جاب آفر که بر اساس همین قرارداد کاری صادر شده بود نیز باطل خواهد شد.

ویزای کاری جاب سیکر چیست؟

ویزای کاری جاب سیکر تنها از سوی برخی کشورهای اتحادیه‌ اروپا مانند نیوزلند صادر می شود. ویزای کاری جاب سیکر یک ویزای کوتاه مدت است و قابل تمدید نخواهد بود. چنانچه نیروی کار متخصص با داشتن ویزای جاب سیکر موفق به پیدا کردن شغل مناسب در زمینه ی تخصص و تحصیلات خود نشود با پایان اعتبار ویزا باید به کشور خود بازگردد.

با دریافت مشاوره و راهنمایی کامل از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در خصوص مهاجرت کاری، با انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان یک مهاجرت موفق را تجربه کن. 

ویزای کاری اسکیلد ورکر

کشورهای استرالیا و کانادا با صدور ویزای کاری اسکیلد ورکر نیروی کار مورد نیاز خود را جذب می کنند.
* ویزای کاری اسکیلد ورکر کانادا: درخواست متقاضی برای دریافت ویزای کاری اسکیلد ورکر کانادا براساس چند معیار مانند سن، تحصیلات، سابقه ی کاری، مهارت زبان انگلیسی یا زبان فرانسه، داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کشور مقصد و غیره بررسی می شود و در صورت کسب امتیاز قابل قبول توسط متقاضی برای وی ویزای کاری اسکیلد ورکر کانادا صادر خواهد شد.
* ویزای کاری اسکیلد ورکر استرالیا: ویزای کاری اسکیلد ورکر استرالیا به سه ویزای کاری تقسیم می شود که عبارتند از:
1- ویزای مستقل یا 189Subclas
2- ویزای کاندید شده یا 190Subclass
3- ویزای نیروی ماهر با حمایت موقت یا 489Subclass

اگه در مورد اخذ ویزای کاری 494 استرالیا برای مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا نمی دونی کلیک کن.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان درباره شرایط دریافت انواع ویزای کویت، اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد. 

ویزای کاری یا ویزای شغلی یکی از انواع ویزا است که به دارندگان ویزای کاری این امکان داده می شود در کشور مقصد که ویزای کاری را برای متقاضی صادر کرده است اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازد 

دارا بودن برخی شرایط، نیروی کار متخصص می تواند با داشتن ویزای کاری، اقامت دائم کشور مقصد را نیز دریافت نماید؛

کلیک کنید و درباره مزایای اخذ ویزای شغلی بخوانید

متقاضی باید ابتدا یک کار مناسب با تخصص خود پیدا کند و سپس کارفرمای کشور مقصد یک دعوت نامه ی کاری که از سوی وزارت کار کشور مقصد مهر و امضا شده باشد برای متقاضی ارسال نماید

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×