فهرست مطالب

پرداخت هزینه آزمون OET

آزمون OET صد در صد تضمینی

پرداخت هزینه آزمون OET از طریق کارتهای اعتباری قایل انجام است و هزینه آزمون OET در نوع کاغذی، کامپیوتری و خانگی یکسان است، اما با توجه به تخصص متقاضی و نوع آزمون OET و بخش ‌های مختلف آزمون هزینه امتحان OET متفاوت است.

آزمون OET چیست؟

آزمون OET یک آزمون معتبر و بین المللی زبان انگلیسی است که مانند آزمون CPE توسط دانشگاه کمبریج در 12 تخصص مرتبط با حوزه درمان و علوم پزشکی برگزار می شود. مدرک این آزمون مورد قبول کشورهای بسیاری از جمله انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، کانادا، امارات و غیره است. این آزمون ویژه مهاجرت کادر درمان از جمله پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران است.

کارکنان حوزه سلامت که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، باید در آزمون زبان OET شرکت کنند تا با کسب نمره قابل قبول در این آزمون، مهارت زبان خود را در زمینه ی کاری و تخصص خود برای تعامل و ارتباط با مخاطبان اثبات کنند. مدرک این آزمون با نمره ی بالا یکی از مهمترین مدارک برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما و اخذ مجوز کار می باشد.

اما آزمون OET در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان ایرانی برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنند، از این را برای اطلاع از لیست کشورها، تاریخ ها و محل برگزاری آزمون OET باید به سایت دانشگاه کمبریج مراجعه نمایید.

کدام تخصص ها می توانند در آزمون OET شرکت کنند؟

آزمون OET در خصوص 12 تخصص علوم پزشکی برگزار می شود که عبارتند از:

* OET دندانپزشکی

* OET پزشکی

* OET پرستاری

* OET کاردرمانی

* OET گفتار درمانی

* OET اپتومتری (بینایی سنجی)

* OET رادیوگرافی

* OET فیزیوتراپی

* OET رژیم درمانی (تغذیه)

* OET داروسازی

* OET پاپزشکی

* OET دامپزشکی

اگر از پزشکان و یا کارکنان کادر درمان هستی و تصمیم داری به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنی، باید برای ارزیابی سطح زبان خود در آزمون OET شرکت کنی، اگر برای ثبت نام و شرکت در آزمون OET تضمینی نمی دونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی را در این زمینه دریافت کن.

ساختار آزمون OET

همان طور که گفته شد آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی از جمله آزمون OET اپتومتری برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود. ساختار و بخش های مختلف آزمون برای تمام تخصص ها یکسان است و شامل چهار بخش گفتاری، نوشتاری، درک مطلب (خواندن) و شنیداری است. سوالات آزمون در بخش های درک مطلب و شنیداری برای تمام تخصص ها مشابه است، اما در بخش های گفتاری و نوشتاری سوالات برای هر یک از تخصص ها جداگانه طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون OET تضمینی عبارتند از:

* بخش درک مطلب (Reading)

* بخش شنیداری (Listening)

* بخش گفتاری (Speaking)

* مهارت نوشتاری (Writing)

آزمون OET به صورت کاغذی، کامپیوتری و هوم ادیشن (خانگی) برگزار می شود و هیچ تفاوتی بین انواع آزمون OET از نظر فرمت، ساختار و سطح دشواری نمی باشد و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری آزمون است.

به دلیل اهمیت نمره آزمون OET برای مهاجرت کادر درمان، داوطلبان باید پیش از شرکت در آزمون OET تضمینی آمادگی لازم برای پاسخگویی به سوالات را داشته باشند و برای آشنایی با سوالات هر یک از بخش های آزمون OET تضمینی باید منابع آزمون OET مطالعه کنند.

بخش درک مطلب آزمون OET

بخش درک مطلب یا ریدینگ آزمون OET از 3 قسمت و 42 سوال تشکیل شده است و سوالات برای تمام تخصص ها یکسان طراحی شده است و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات سه پارت، بخش درک مطلب 60 دقیقه است.

بخش A: داوطلب باید در این بخش چهار متن کوتاه را بخواند و با توجه به آنها به 20 سوال پاسخ دهد.

بخش B: داوطلب باید 6 متن کوتاه را بخواند و برای هر متن به یک سوال پاسخ دهد و در مجموع در این بخش باید به 6 سوال پاسخ دهد.

بخش C: در بخش سوم داوطلب دو متن 800 کلمه ای را می خواند و برای هر متن به 8 سوال و در مجموع به 16 سوال در این بخش پاسخ می دهد.

برای اینکه بتوانید در این بخش نتیجه ی بهتری بگیرید باید از تکنیک های مختلفی برای تقویت مهارت ریدینگ استفاده کنید. گسترش دامنه لغات انگلیسی، توجه به محدودیت زمان (زمان خود را مدیریت کنید)، یادگیری مهارت های Skimming و Scanning، مطالعه منابع ریدینگ OET و… از جمله مهمترین نکات ریدینگ آزمون OET می باشند.

بخش شنیداری آزمون OET

در بخش شنیداری داوطلبان به 42 سوال در سه قسمت پاسخ می دهند و برای پاسخ دادن به سوالات 40 دقیقه فرصت دارند. سوالات این بخش شامل فایل های صوتی در حوزه علوم پزشکی است.

بخش A: در این بخش داوطلبان به دو فایل صوتی که شامل دو مشاوره ی 5 دقیقه ای است، گوش می دهند و پس از آن با توجه به فایل ها به 24 سوال پاسخ می دهند.

بخش B: داوطلبان در این بخش به 6 فایل صوتی که خلاصه ی مکالمات هستند، گوش می دهند و سپس با توجه به فایل ها به 6 سوال پاسخ می دهند.

بخش C: در بخش C داوطلبان به دو فایل صوتی گوش می دهند و سپس به 12 سوال با توجه به آنچه شنیده اند پاسخ می دهند.

با تقویت مهارت شنیداری خود می توانید در این بخش نمره بهتری بگیرید. برای تقویت مهارت شنیداری انگلیسی راهکارهای مختلفی وجود دارد. افزایش دقت شنیداری، گوش دادن به انگلیسی، مطالعه منابع مختلف، تمرین با ساعت و… از جمله مهمترین نکات لیسنینگ آزمون OET است.

بخش گفتاری آزمون OET

بخش گفتاری آزمون OET برای هر یک از تخصص ها جداگانه طراحی می شود. مثلا سوالات آزمون OET داروسازی تضمینی در بخش گفتاری با سایر تخصص ها متفاوت خواهد بود. در این بخش داوطلبان باید نقش تخصص خود را بازی کنند، به این صورت که داوطلب اطلاعاتی را برای اجرای هر نقش بر روی کارت دریافت می‌ کند. این کارت نقش و موقعیتی که داوطلب باید انجام دهد را توضیح می ‌دهد و داوطلبان برای هر نقش 5 دقیقه و در مجموع برای انجام بخش گفتاری 20 دقیقه فرصت دارند.

استفاده از منابع مختلف اسپیکینگ OET (کتاب ها و منابع آنلاین)، شرکت در آزمون آزمایشی، شرکت در دوره های آمادگی OET، توجه به اشتباهات رایج در اسپیکینگ، توجه به تلفظ و لحن کلام، مدیریت زمان و… از جمله مهمترین نکات اسپیکینگ آزمون OET هستند که در کسب نتیجه بهتر به شما کمک بسزایی می کنند.

بخش نوشتاری آزمون OET

در بخش نوشتاری آزمون OET که مانند بخش گفتاری برای هر یک از 12 تخصص علوم پزشکی جداگانه طراحی می شود، داوطلب باید متنی را در قالب یک نامه در مدت 45 دقیقه بنویسد. همچنین داوطلب می تواند متن خود را در قالب پاسخ کتبی به یک شکایت یا انتقاد در زمینه تخصصی خود بنویسد.

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای قبولی در آزمون OET تضمینی، بهترین منابع آزمون OET تضمینی، آزمون های آزمایشی و بهترین راهکارها را به شما ارائه می دهند.

اعتبار آزمون OET

مدرک آزمون OET مانند بسیاری از آزمون های معتبر زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس دارای اعتبار موقتی است و پس از منقضی شدن تاریخ اعتبار مدرک زبان، دارنده ی آن دیگر نمی تواند برای اهداف مهاجرتی خود مدرک آزمون زبان را برای دانشگاه ها، سازمان ها، مراکز علمی و غیره ارائه دهد.

اعتبار مدرک آزمون OET در هر 12 تخصص علوم پزشکی، 2 سال است و در صورتی که متقاضی بخواهد پس از 2 سال به منظور مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، مدرک آزمون OET را به مراکز درمانی و بیمارستان ها و غیره ارائه دهد باید دوباره در آزمون OET شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول دریافت کند.

برای آشنایی با نحوه نمره دهی آزمون OET تضمینی کلیک کن.

هزینه آزمون OET چقدر است؟

هزینه آزمون OET در نوع کاغذی، کامپیوتری و خانگی یکسان است، اما با توجه به تخصص متقاضی و نوع آزمون OET و بخش ‌های مختلف آزمون هزینه امتحان OET متفاوت است.

هزینه آزمون OET تضمینی در هر یک از بخش های آزمون در سال 2022 به شرح زیر می باشد:

1- هزینه شرکت در هر چهار بخش آزمون OET: 587 دلار استرالیا

2- هزینه شرکت در سه بخش آزمون OET: 477.50 دلار استرالیا

3- هزینه شرکت در دو بخش آزمون OET: 399 دلار استرالیا

4- هزینه شرکت در یک بخش آزمون OET: 200.50 دلار استرالیا

همچنین هزینه ثبت نام و رزرو آزمون OET به صورت آنلاین در هر چهار حالت فوق 7 دلار استرالیا است.

متقاضیان برای درخواست هر کپی اضافی باید 35 دلار استرالیا و هر کپی فیزیکی اضافی 10 دلار استرالیا بپردازند.

روش های پرداخت هزینه آزمون OET

1- مراجعه به صرافی برای پرداخت هزینه آزمون OET: به دلیل اینکه صرافی ‌ها از امکان پرداخت ارزی برخوردار هستند، می‌ توانند هزینه آزمون OET را برای متقاضی پرداخت کنند و به این منظور متقاضی باید به صورت حضوری به صرافی مراجعه کند.

2- استفاده از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا: یکی دیگر از آسان ترین روش های پرداخت هزینه آزمون OET استفاده از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا است. کارشناسان با تجربه شرکت مهاجرتی هومان ویزا به شما در خصوص پرداخت هزینه آزمون OET کمک می کنند.

اگر برای قبولی در آزمون OET تضمینی نیاز به راهنمایی مشاوران با تجربه در این زمینه داری، شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند تا بتونی از مزایای شرکت در آزمون OET تضمینی بهره مند بشی.

کدام کشورها مدرک آزمون OET را می پذیرند؟

همان طور که گفته شد، پزشکان و سایر شاغلان کادر درمان برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود باید در آزمون OET که آزمون زبان انگلیسی معتبر و تخصصی برای رشته های علوم پزشکی است، شرکت کنند. اما سوال این است مراکز درمانی و بیمارستان های کدام کشورها مدرک آزمون OET را معتبر می دانند و نمره آن را به عنوان معیار ارزیابی مهارت زبان انگلیسی متقاضیان می دانند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، کشورهای زیر مدرک آزمون OET را معتبر می دانند و آن را می پذیرند:

استرالیا                    نامیبیا                      اسپانیا

 کانادا                       نیوزیلند                    اوکراین

  ایرلند                      فیلیپین                    انگلستان

مالدیو                      قطر                        امارات

               مالت                       سنگاپور                    ایالات متحده آمریکا

اگر تصمیم داری برای مهاجرت شغلی به کشور مورد علاقت در آزمون OET تضمینی شرکت کنی، بهتره قبل از هر اقدامی با مشاوران با تجربه در زمینه آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت کادر درمان مشورت کنی، بنابراین با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین مشاوره را رایگان رو دریافت کن.

اگر سوالی درباره ووچر (Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون OET در خصوص 12 تخصص علوم پزشکی برگزار می شود که عبارتند از:

* OET دندانپزشکی

* OET پزشکی

* OET پرستاری

* OET کاردرمانی

* OET گفتار درمانی

* OET رادیوگرافی

* OET اپتومتری (بینایی سنجی)

* OET فیزیوتراپی

* OET رژیم درمانی (تغذیه)

* OET داروسازی

* OET پاپزشکی

* OET دامپزشکی

هزینه آزمون OET در نوع کاغذی، کامپیوتری و خانگی یکسان است، اما با توجه به تخصص متقاضی و نوع آزمون OET و بخش ‌های مختلف آزمون هزینه امتحان OET متفاوت است.

هزینه آزمون OET تضمینی در هر یک از بخش های آزمون در سال 2022 به شرح زیر می باشد:

1- هزینه شرکت در هر چهار بخش آزمون OET: 587 دلار استرالیا

2- هزینه شرکت در سه بخش آزمون OET: 477.50 دلار استرالیا

3- هزینه شرکت در دو بخش آزمون OET: 399 دلار استرالیا

4- هزینه شرکت در یک بخش آزمون OET: 200.50 دلار استرالیا

هزینه رزرو آنلاین آزمون OET در سال 2022، 7 دلار استرالیا است.

1- مراجعه به صرافی برای پرداخت هزینه آزمون OET: به دلیل اینکه صرافی ‌ها از امکان پرداخت ارزی برخوردار هستند، می‌ توانند هزینه آزمون OET را برای متقاضی پرداخت کنند و به این منظور متقاضی باید به صورت حضوری به صرافی مراجعه کند.

2- استفاده از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا: یکی دیگر از آسان ترین روش های پرداخت آزمون OET استفاده از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا است.

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×