فهرست مطالب

محل برگزاری آزمون OET

آزمون OET صد در صد تضمینی

در مورد محل برگزاری آزمون OET باید گفت، آزمون OET کتبی و کامپیوتری در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، قطر، عربستان و… سفر کنند.

آزمون OET چیست؟

آزمون OET یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج در 12 تخصص مرتبط با حوزه درمان و علوم پزشکی برگزار می شود. مدرک این آزمون مورد قبول کشورهای بسیاری از جمله انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، کانادا، امارات و غیره است. آزمون OET ویژه مهاجرت شغلی کادر درمان از جمله پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان است.

کارکنان حوزه سلامت که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، باید در آزمون زبان OET شرکت کنند تا با کسب نمره قابل قبول در این آزمون، مهارت زبان خود را در زمینه ی کاری و تخصص خود برای تعامل و ارتباط با مخاطبان اثبات کنند. مدرک این آزمون با نمره ی بالا یکی از مهمترین مدارک برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما و اخذ مجوز کار و مهاجرت شغلی پزشکان و سایر کارکنان کادر درمان بشمار می رود.

در مورد مزایای شرکت در آزمون OET نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون تافل و آیلتس باید گفت برخلاف سایر آزمون ها، سوالات آزمون OET فقط مختص کادر درمان است و داوطلبان با سوالاتی در خصوص تخصص و زمینه کاری خود روبرو می ‌شوند. از این رو پاسخ دادن به سوالات برای آنها آسان ‌تر خواهد بود و می توانند نمره بهتری کسب کنند. در واقع تخصصی بودن سوالات OET مهمترین تفاوت های آزمون OET با آزمون آیلتس و تافل و سایر آزمون های زبان انگلیسی است.

کدام تخصص های پزشکی می توانند در آزمون OET شرکت کنند؟

آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی برگزار می شود که عبارتند از:

  1. OET پزشکی
  2. OET دندانپزشکی
  3. OET پرستاری
  4. OET کاردرمانی
  5. OET گفتار درمانی
  6. OET اپتومتری (بینایی سنجی)
  7. OET رادیوگرافی
  8. OET فیزیوتراپی
  9. OET رژیم درمانی (تغذیه)
  10. OET داروسازی
  11. OET پاپزشکی
  12. OET دامپزشکی

اگر پرستار هستید و تصمیم دارید برای مهاجرت شغلی پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، نیوزیلند و غیره در آزمون OET تضمینی شرکت کنید، برای دریافت کاملترین راهنمایی و مشاوره در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون OET پرستاری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

ساختار آزمون OET

همان طور که گفته شد آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود. آزمون OET به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود و سال 2023 نیز نسخه ی آنلاین (هوم ادیشن) آن ارائه شده است.

ساختار آزمون OET و بخش های مختلف آن برای تمام تخصص ها یکسان است و مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس، تافل، دولینگو و غیره شامل چهار بخش ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ است. سوالات آزمون در بخش های ریدینگ و لیسنینگ برای تمام تخصص ها مشابه است، اما در بخش های اسپیکنیگ و رایتینگ سوالات برای هر یک از تخصص ها جداگانه طراحی شده است.

آزمون OET به صورت کاغذی، کامپیوتری و هوم ادیشن (خانگی) برگزار می شود و هیچ تفاوتی بین انواع آزمون OET از نظر فرمت، ساختار و سطح دشواری نمی باشد و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری آزمون است.

همچنین نمره دهی و سطح بندی آزمون OET از 0 تا 500 نمره است و در 5 سطح طبقه بندی می شود و نمره 350 به بالا برای این آزمون نمره خوبی می باشد.

زمان اعلام نتایج آزمون OET تقریبا 15 روز کاری پس از برگزاری آزمون است و مدت اعتبار مدرک آزمون OET در هر 12 تخصص آن 2 سال است و متقاضی 2 سال فرصت دارد تا از نمرات OET برای مهاجرت شغلی استفاده کند.

بخش های اصلی آزمون OET عبارتند از:

  • بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading)
  • بخش شنیداری یا لیسنینگ (Listening)
  • بخش گفتاری یا اسپیکینگ (Speaking)
  • مهارت نوشتاری یا رایتینگ (Writing)

ریدینگ آزمون OET

بخش ریدینگ آزمون OET از 3 قسمت و 42 سوال تشکیل شده است و سوالات برای تمام تخصص ها یکسان طراحی شده است و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات سه پارت، بخش درک مطلب 60 دقیقه است.

  • بخش A: داوطلب باید در این بخش چهار متن کوتاه را بخواند و با توجه به آنها به 20 سوال پاسخ دهد.
  • بخش B: داوطلب باید 6 متن کوتاه را بخواند و برای هر متن به یک سوال پاسخ دهد و در مجموع در این بخش باید به 6 سوال پاسخ دهد.
  • بخشC: در بخش سوم داوطلب دو متن 800 کلمه ای را می خواند و برای هر متن به 8 سوال و در مجموع به 16 سوال در این بخش پاسخ می دهد.

برای اینکه بتوانید در این بخش نتیجه ی بهتری بگیرید باید از تکنیک های مختلفی برای تقویت مهارت ریدینگ استفاده کنید. مطالعه منابع OET، گسترش دامنه لغات انگلیسی، توجه به محدودیت زمان (زمان خود را مدیریت کنید)، یادگیری مهارت های Skimming و Scanning، مطالعه منابع ریدینگ OET و… از جمله مهمترین نکات ریدینگ آزمون OET می باشند.

لیسنینگ آزمون OET

در بخش شنیداری یا لیسنینگ او ای تی داوطلبان به 42 سوال در سه قسمت پاسخ می دهند و برای پاسخ دادن به سوالات 40 دقیقه فرصت دارند. سوالات این بخش شامل فایل های صوتی در حوزه علوم پزشکی است.

  • بخش A: در این بخش داوطلبان به دو فایل صوتی که شامل دو مشاوره ی 5 دقیقه ای است، گوش می دهند و پس از آن با توجه به فایل ها به 24 سوال پاسخ می دهند.
  • بخش B: داوطلبان در این بخش به 6 فایل صوتی که خلاصه ی مکالمات هستند، گوش می دهند و سپس با توجه به فایل ها به 6 سوال پاسخ می دهند.
  • بخش C: در بخش C داوطلبان به دو فایل صوتی گوش می دهند و سپس به 12 سوال با توجه به آنچه شنیده اند پاسخ می دهند.

با تقویت مهارت شنیداری خود می توانید در این بخش نمره بهتری بگیرید. برای تقویت مهارت شنیداری انگلیسی راهکارهای مختلفی وجود دارد. افزایش دقت شنیداری، گوش دادن به انگلیسی، مطالعه منابع مختلف، تمرین با ساعت و… از جمله مهمترین نکات لیسنینگ آزمون OET است.

اسپیکینگ آزمون OET

بخش گفتاری یا اسپیکینگ آزمون OET برای هر یک از تخصص ها جداگانه طراحی می شود، به طور مثال سوالات  آزمون OET گفتار درمانی با سوالات OET دندانپزشکی یا کاردرمانی در این بخش متفاوت خواهد بود، اما فرمت و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات یکسان است.

در بخش اسپیکنیگ داوطلبان باید نقش تخصص خود را بازی کنند، به این صورت که داوطلب اطلاعاتی را برای اجرای هر نقش بر روی کارت دریافت می‌ کند. این کارت نقش و موقعیتی که داوطلب باید انجام دهد را توضیح می ‌دهد و داوطلبان برای هر نقش 5 دقیقه و در مجموع برای انجام بخش گفتاری 20 دقیقه فرصت دارند.

استفاده از منابع مختلف اسپیکینگ OET (کتاب ها و منابع آنلاین)، شرکت در آزمون آزمایشی OET (ماک OET)، شرکت در دوره های آمادگی OET، توجه به اشتباهات رایج در اسپیکینگ، توجه به تلفظ و لحن کلام، مدیریت زمان و… از جمله مهمترین نکات اسپیکینگ آزمون OET هستند که در کسب نتیجه بهتر به شما کمک بسزایی می کنند.

رایتینگ آزمون OET

در بخش نوشتاری آزمون OET که مانند بخش گفتاری برای هر یک از 12 تخصص علوم پزشکی جداگانه طراحی می شود، داوطلب باید متنی را در قالب یک نامه در مدت 45 دقیقه بنویسد. همچنین داوطلب می تواند متن خود را در قالب پاسخ کتبی به یک شکایت یا انتقاد در زمینه تخصصی خود بنویسد.

گسترش دایره لغات انگلیسی، خواندن مداوم متون انگلیسی، آشنایی با اشتباهات رایج در بخش رایتینگ، رعایت تعداد کلمات نوشتار و… از جمله مهمترین نکات رایتینگ آزمون OET برای کسب نمره بالا در این بخش است.

محل برگزاری آزمون OET در ایران

آزمون OET هر ماه 2 مرتبه و در بیش از 40 کشور دنیا برگزار می شود، اما این آزمون برخلاف آزمون تافل، آیلتس و آزمون دولینگو در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان ایرانی برای شرکت در آزمون OET کتبی و کامپیوتری می توانند با اخذ ویزای توریستی به کشورهای برگزار کننده آزمون سفر کنند.

یکی از سوالات متداول درباره آزمون OET در خصوص محل برگزاری آزمون OET است. چگونه از محل های برگزاری آزمون OET مطلع شوم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در هنگام ثبت نام تاریخ ها و محل های برگزاری OET مشخص شده است و شما می توانید در هنگام ثبت نام یکی از محل های برگزاری آزمون را انتخاب کنید.

همچنین از سال 2023 نسخه آنلاین و هوم ادیشن آزمون OET نیز ارائه شده است و داوطلبان می توانند در مراکز ارائه دهنده آزمون OET هوم ادیشن مانند ایران آکسفورد در این آزمون شرکت کنند.

مهلت ثبت نام و رزرو آزمون OET، ده روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون و در ساعت 11:59 بعدازظهر به وقت گرینویچ بسته می شود.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون تافل، آیلتس، دولینگو (Duolingo)، آزمون OET، آزمون GRE تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

نزدیک ترین کشورهای برگزارکننده OET برای ایرانیان

  • قطر: مرکز Moon Beam Center در دوحه
  • ترکیه: British Side، خدمات آموزش راهنمایی کیفیت بین المللی، Study in UK Education Council (تحصیل در شورای آموزش انگلستان) در استانبول
  • مالزی: شرکت زبان انگلیسی ELC (ELC English Language Company) و مرکز تست پرومتریک در کوالالامپور، GPEX Penang در پنانگ
  • عمان: هیئت تخصصی پزشکی عمان و موسسه Polyglot در مسقط
  • عربستان: آکادمی بین المللی الفیصل (ویژه بانوان) و آکادمی بین المللی الفیصل (جنسیت مختلط) و دانشگاه الفیصل در ریاض- دانشگاه دارالحکمه – پردیس شمالی و دانشگاه دارالحکمه – پردیس جنوبی در جده، HAEL (ویژه آقایان)، HAEL (ویژه بانوان) در حائل، مردان و زنان جده در جده

هزینه آزمون OET چقدر است؟

در مورد هزینه آزمون OET باید بدانید امکان شرکت در هر یک از بخش های آزمون OET به صورت جداگانه وجود دارد و چنانچه داوطلب بخواهد فقط در یکی از بخش های آزمون OET شرکت کند، در هنگام ثبت نام فقط هزینه یک بخش را پرداخت می کند.

هزینه آزمون OET به ترتیب زیر می باشد:

  • هزینه یک بخش آزمون50 دلار استرالیا
  • هزینه دو بخش آزمون 399 دلار استرالیا
  • هزینه سه بخش آزمون 477.50 دلار استرالیا
  • هزینه هر چهار بخش آزمون587 دلار استرالیا

پرداخت هزینه آزمون OET با کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت امکان پذیر است و یا داوطلبان می توانند با خرید ووچر آزمون OET هزینه آزمون را پرداخت کنند، همچنین می توانید برای پرداخت هزینه آزمون OET از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا نیز استفاده کنید.

ووچـر آزمون OET مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر آزمون OET، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

خیر آزمون OET کتبی و کامپیوتری در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای برگزارکننده مانند ترکیه سفر کنند.

هزینه یک بخش آزمون 50 دلار، دو بخش آزمون 399 دلار، سه بخش آزمون 477.50 دلار، هزینه هر چهار بخش آزمون587 دلار استرالیا است.

کشورهای ترکیه، قطر، عمان، عربستان، مالزی و…

مدت اعتبار آزمون OET در هر 12 تخصص آن 2 سال است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×