فهرست مطالب

آزمون آزمایشی آیلتس

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس یکی از بهترین راهکارها برای تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی و افزایش آمادگی داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس است و به کسب نمره بالا در این آزمون کمک بسزایی می کند.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

یکی از سوالات مهمی که در خصوص آزمون آیلتس مطرح می شود این است که آزمون آیلتس برای چه کشورهایی مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، سازمان ها و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد آزمون آیلتس (نحوه ثبت نام و کنسل کردن آزمون آیلتس، تغییر تاریخ آزمون و…) در آزمون آیلتس داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری(Speaking)  و شنیداری (Listening) برگزار می شود و فاقد بخش های ریدینگ و رایتینگ آیلتس است. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت موفق را تجربه کنی باید بدونی با توجه به هدفی که داری باید در کدوم آزمون زبان شرکت کنی، از این رو برای کسب اطلاعات کامل و به روز درباره امکان تبدیل نمره آیلتس به تافل و همچنین معادل نمرات آیلتس با سطوح CEFR می تونی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کاملترین راهنمایی رو دریافت کنی.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و این آزمون فاقد بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس است.

برای دریافت مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس و بهترین راهکارها برای قبولی در آیلتس تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس در اپلای تحصیلی داوطلبان باید پیش از شرکت در آزمون، مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند تا بتوانند نمره بالایی در آیلتس کسب کنند، همچنین باید از قوانین شرکت در آزمون آیلتس مطلع باشند، چرا که ممکن است به دلیل نا آگاهی از قوانین و دستورالعمل های شرکت در آزمون، خطایی مرتکب شده و به عنوان متخلف از حضور وی در جلسه آزمون جلوگیری شود و در این صورت هزینه آزمون آیلتس به داوطلب مسترد نمی شود.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار گواهی نامه آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان مانند آزمون OET تضمینی و تافل و غیره موقتی است و پس از انقضای مدت، مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

داوطلبان می توانند در هنگام ثبت نام در آزمون برای ارسال گزارش نمره یا ریپورت آیلتس به صورت رایگان 5 دانشگاه و یا سازمان را معرفی کنند تا پس از اعلام نتایج آزمون، ریپورت آیلتس برای سازمان یا دانشگاه های مقصد ارسال شود.

برای دریافت مهمترین راهکارها و بهترین مهارت های اساسی موفقیت در آیلتس برای کسب نمره بالا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما از نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس چیزی نمی دونی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

نکته: هیچ محدودیت و شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک)

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) همان آزمون های اصلی آیلتس است که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان پیش از شرکت در آزمون اصلی برگزار می شود. آزمون آزمایشی ماک آیلتس مانند آزمون اصلی آیلتس شامل دو نوع آزمون ماک آکادمیک و آزمون ماک جنرال است و با توجه به اینکه داوطلب در کدام آزمون آیلتس قرار است شرکت کند، می تواند در آزمون آزمایشی مربوط به آن نیز شرکت کند. آزمون ماک آیلتس به دو صورت آزمون ماک تک مهارتی آیلتس و آزمون ماک چهار مهارتی برگزار می شود.

داوطلبان با شرکت در آزمون آزمایشی می توانند از سطح زبان انگلیسی خود برای شرکت در آزمون اصلی مطلع شوند و به نقاط ضعف و قوت خود در پاسخگویی به سوالات بخش های مختلف آزمون آیلتس پی ببرند و با تقویت و رفع نقاط ضعف خود بتوانند نمره ی بالاتری در آزمون آیلتس کسب کنند و بتوانند سطح مهارت زبان انگلیسی خود را با سایر داوطلبان مقایسه کنند. در واقع شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس بهترین راه برای تعیین میزان پیشرفت زبان آموزان است.

توجه به مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس و سایر بخش های آیلتس از جمله راهکارهای کسب نمره بالا در بخش های مختلف آزمون است.

علاوه بر شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و همچنین شناخت اشتباهات رایج در آزمون آیلتس، مطالعه کتاب ها و منابع آزمون آیلتس از جمله راهکارهای تقویت مهارت های آیلتس و کسب نمره بالا در آزمون آیلتس است.

مزایای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس برای داوطلبان مزایایی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

1- شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس نسبت به آزمون اصلی هزینه بسیار کمتری دارد و داوطلبان می توانند جهت افزایش آمادگی خود برای شرکت در آزمون اصلی چندین بار در آزمون آزمایشی شرکت کنند.

2- آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) با همان شیوه ی آزمون آیلتس اصلی برگزار می شود و سوالات آن از سایر آزمون های آیلتس استخراج شده است، به همین دلیل داوطلبان هم با فضای برگزاری آزمون و هم با نمونه سوالات آزمون آیلتس اصلی بیشتر آشنا می شوند و این امر موجب کاهش استرس داوطلبان در آزمون اصلی می شود، چرا که استرس یکی از دلایل عدم تمرکز داوطلبان در پاسخگویی به سوالات شده و باعث کاهش نمره آزمون آیلتس می شود.

3- نتایج آزمون آزمایشی آیلتس به صورت آنالیز رایانه ای و با همان فرم اصلی در اختیار داطلبان قرار می گیرد.

در واقع شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس از جمله مهمترین نکات رایتینگ آیلتس و سایر بخش های آزمون برای کسب نمره بالا است، همچنین علاوه بر شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس باید از راهکارهای دیگری نیز برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی استفاده کنید، مانند یادگیری مهارت های Skimming و Scanning برای تندخوانی که از مهمترین نکات ریدینگ آیلتس برای تقویت مهارت درک مطلب به شمار می رود.

برای اینکه بدونی نمره خوب آیلتس آکادمیک یا جنرال برای کانادا چنده کلیک کن.

مانند ووچر آزمون تافل ،برای آزمون آیلتس یا هر آزمون دیگری مانند دولینگو نیز جهت ایجاد اکانت خرید ووچر نیاز است، هر سوالی درباره خرید ووچر و نحوه ساخت اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس و مشـاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، مشاوره و اخذ ویزای شینگن تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) همان آزمون های اصلی آیلتس است که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان پیش از شرکت در آزمون اصلی برگزار می شود. آزمون آزمایشی ماک آیلتس مانند آزمون اصلی آیلتس شامل دو نوع آزمون ماک آکادمیک و آزمون ماک جنرال است.

بله، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

مدت اعتبار آزمون آیلتس در هر سه نسخه آن 2 سال است.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

1- بخش درک مطلب (Reading) 2- بخش شنیداری (Listening) 3-بخش گفتاری (Speaking) 4- بخش نوشتاری (Writing)

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×