فهرست مطالب

اشتباهات رایج در آزمون آیلتس

بی توجهی به اشتباهات رایج در آزمون آیلتس یکی از دلایل مهم کاهش نمره داوطلبان در آزمون آیلتس است؛ در واقع آشنایی با اشتباهات رایج در آزمون آیلتس در کسب نمره بالا به داوطلبان کمک بسزایی می کند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

یکی از سوالات مهمی که در خصوص آزمون آیلتس مطرح می شود این است که آزمون آیلتس برای چه کشورهایی مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، سازمان ها و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد آزمون آیلتس (نحوه ثبت نام و کنسل کردن آزمون آیلتس، تغییر تاریخ آزمون و…) در آزمون آیلتس داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

برای اینکه بدونی نمره خوب آیلتس آکادمیک یا جنرال برای کانادا چنده کلیک کن.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری(Speaking)  و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیر تحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت موفق را تجربه کنی باید بدونی با توجه به هدفی که داری باید در کدوم آزمون زبان شرکت کنی، از این رو برای کسب اطلاعات کامل و به روز درباره امکان تبدیل نمره آیلتس به تافل و همچنین معادل نمرات آیلتس با سطوح CEFR می تونی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کاملترین راهنمایی رو دریافت کنی.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون تافل، آزمون OET تضمینی و غیره شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های ریدینگ و رایتینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و این آزمون فاقد بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس است.

برای دریافت مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس و بهترین راهکارها برای قبولی در آیلتس تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس در اپلای تحصیلی داوطلبان باید پیش از شرکت در آزمون، مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند تا بتوانند نمره بالایی در آیلتس کسب کنند. شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس، مطالعه منابع آزمون آیلتس از مهمترین راهکارهای تقویت مهارت های آیلتس است، همچنین یادگیری مهارت های Skimming و Scanning برای تندخوانی از مهمترین نکات ریدینگ آیلتس برای تقویت مهارت درک مطلب به شمار می رود.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر موقتی است و پس از انقضای مدت، مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

داوطلبان می توانند در هنگام ثبت نام در آزمون برای ارسال گزارش نمره یا ریپورت آیلتس به صورت رایگان 5 دانشگاه و یا سازمان را معرفی کنند تا پس از اعلام نتایج آزمون، ریپورت آیلتس برای سازمان یا دانشگاه های مقصد ارسال شود.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون CAE، آزمون BEC، آزمون FCE، آزمون CPE و… که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون ها باید به یکی از کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود، این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها و مراکز برگزاری آزمون آیلتس به هر تعداد که بخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند، اما داوطلبان در ایران می توانند حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

نکته: هیچ محدودیت و شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

برای اطلاع از هزینه آزمون آیلتس در سال جدید و همچنین آشنایی با قوانین شرکت در آزمون آیلتس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

برخی اشتباهات رایج در آزمون آیلتس

برای اینکه بتوانید نمره ی بالایی در آزمون آیلتس کسب کنید باید به اشتباهات رایج در آیلتس نیز توجه کرد.

برخی اشتباهات رایج در آزمون آیلتس عبارتند از:

اشتباهات رایج در استفاده از اجزای جمله

اجزای جمله به هشت دسته تقسیم می شود که شامل اسم، فعل، ضمیر، صفت، قید، حرف ربط، حرف اضافه، و حرف ندا است. هر کدام از این اجزا نقش مهمی در جمله دارند و به کار بردن شکل نادرست آنها در جمله رایج ترین اشتباهات در آزمون آیلتس هستند، از این رو داوطلبان باید به خوبی اجزای تشکیل دهنده جمله را بشناسند و برای استفاده ی صحیح از آنها در جمله به خوبی تمرین کنند.

در واقع شناخت اجزای جمله از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس و برای کسب نمره بالا در این بخش کمک کننده است. 

اشتباهات رایج در تطابق فعل و فاعل
فعل و فاعل باید با هم مطابق باشند تطابق فعل و فاعل یعنی برای فاعل مفرد، فعل مفرد و برای فاعل جمع فعل جمع بکار ببریم. اهمیت تطابق فعل و فاعل زمانی است که فاعل شکل و ساختار پیچیده تری داشته باشد و برای تشخیص آن نیاز به دقت بیشتری باشد.

اشتباهات رایج در استفاده از ویرگول

استفاده ی نادرست از ویرگول یکی از اشتباهات رایج گرامری در زبان انگلیسی از جمله در رایتینگ آیلتس و نوشتن مقاله است، مثلا ممکن است زبان آموزان بین فعل و فاعل ویرگول بگذارند که اشتباه است یا یکی دیگر از اشتباهات زمانی رخ می دهد که جملات Complex است که یک DC داریم و از Subordinator استفاده می کنیم. اگر اول DC بیاید بعد از آن باید ویرگول بگذاریم و اگر بلعکس شود نیازی به گذاشتن ویرگول نیست.

اشتباهات رایج املایی در انگلیسی

بی توجهی به شکل نوشتاری کلمات انگلیسی یکی از اشتباهات رایج در آیلتس هستند، اشتباهات املایی و گسترده نبودن دایره لغات داوطلبان یکی از دلایل کاهش نمره آیلتس است. به این منظور داوطلبان باید توانایی هجی کردن کلمات انگلیسی را تقویت کنند و دایره لغات خود را گسترده تر کنند، همچنین یکی از راهکارها انتخاب کلمات مترادف در آزمون است، یعنی اگر از املای درست یک کلمه مطمئن نیستید آن را در متن به کار نبرید و به جای آن از کلمه ای مترادف استفاده کنید که املای صحیح آن را می دانید.

اشتباهات رایج در بکار بردن مخفف

یکی دیگر از اشتباهات رایج در آیلتس، استفاده نادرست از شکل کوتاه و مخفف است. یکی از نکاتی که داوطلبان باید در پاسخگویی به بخش رایتینگ آیلتس دقت کنند، این است که شکل کوتاه کلمات برای موقعیت های غیر رسمی و محاوره ای کاربرد دارد و برای نوشتن متن های رسمی در بخش رایتینگ آزمون آیلتس نباید از شکل مخفف استفاده کنیم مانند cannot به‌ جای can’t

اشتباهات رایج در بخش گفتاری

سکوت و مکث طولانی داوطلبان یکی دیگر از اشتباهات رایج در پاسخ دادن به بخش اسپیکینگ یا گفتاری آیلتس است.

توجه به مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس و سایر بخش های آیلتس از جمله راهکارهای کسب نمره بالا در بخش های مختلف آزمون است.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

بی توجهی به مدیریت زمان

همان طور که می دانید برای پاسخ دادن به سوالات هر بخش در آزمون آیلتس زمانی تعیین شده است و داوطلب باید بتواند زمان خود را برای پاسخ دادن به تمام سوالات مدیریت کند و یکی از راهکارهای تقویت مدیریت زمان شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس و همچنین توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس است که موجب می شود داوطلبان با فضای آزمون و نوع سوالات بیشتر آشنا شوند و بتوانند موقع شرکت در آزمون اصلی به خوبی از تمام وقتی که برای پاسخ دادن در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند.

استفاده از شکل صحیح فعل

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که داوطلبان هنگام آزمون آیلتس انجام می شود، استفاده نامناسب از فعل ها در جمله است. فعل مهم ترین بخش جمله است و هر گونه اشتباهی در استفاده از فعل موجب کاهش نمره داوطلب در بخش های مختلف آزمون آیلتس می شود.

اشتباه در استفاده از کلمات ربط

استفاده نادرست از کلمات ربط یکی دیگر از اشتباهات در آزمون آیلتس است. کلمات ربط در انگلیسی روابط بین کلمه ها و عبارت ها را نشان می دهند. همه ی جملات انگلیسی کلمه ربط ندارند اما در صورتی که در یک جمله کلمه ربط استفاده شده باشد، باید حتما به کاربرد صحیح آن دقت کرد.

برای دریافت مهمترین راهکارها و بهترین مهارت های اساسی موفقیت در آیلتس برای کسب نمره بالا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

استفاده نادرست از کالوکیشن های انگلیسی

کالوکیشن های آیلتس به کلماتی گفته می‌ شود که در کنار هم بکار می روند و معنی خاصی را ایجاد می کنند و اگر یک کلمه از کالوکیشن ‌های (collocation) انگلیسی را حذف کنید، آن عبارت بی‌ معنی می ‌شود. یادگیری کالوکیشن های انگلیسی برای جواب دادن به سوالات بخش اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس بسیار اهمیت دارد. با استفاده از کالوکیشن ها شما می توانید روان تر و دقیق تر صحبت کنید و یا بنویسید.

عدم تمرکز و استرس

یکی از مهم ترین نکاتی که داوطلبان در هنگام شرکت در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل باید به آن خیلی توجه کنند، حفظ آرامش و تمرکز در هنگام پاسخ دادن به سوالات است. داوطلبان باید پیش از شرکت در آزمون آیلتس به اندازه کافی استراحت کنند، چرا که خستگی یکی از عوامل عدم تمرکز و ایجاد اضطراب است. توجه نکردن به راهکارهای تقویت تمرکز و کاهش استرس نیز یکی از رایج ترین اشتباهات در آیلتس است که اغلب داوطلبان به آن توجهی نمی کنند و همین امر موجب کاهش نمره آنها در آزمون آیلتس می شود.

مانند ووچر آزمون تافل ،برای آزمون آیلتس یا هر آزمون دیگری مانند دولینگو نیز جهت ایجاد اکانت خرید ووچر نیاز است، هر سوالی درباره خرید ووچر و نحوه ساخت اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس و مشـاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

1- بخش درک مطلب (Reading) 2- بخش شنیداری (Listening) 3- بخش گفتاری (Speaking) 4- بخش نوشتاری (Writing)

اعتبار مدرک آیلتس در هر سه نسخه ی آن 2 سال است.

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است.

آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×