فهرست مطالب

اپلای تحصیلی چیست؟

اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش تحصیلی به مجموعه اقداماتی مانند پیدا کردن دانشگاه مقصد و اساتید، مکاتبه با اساتید، آماده کردن مدارک و غیره گفته می شود که موجب می شود، متقاضی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد شود.

مهاجرت از طریق اپلای تحصیلی

کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای خارجی را دارند، برای اخذ ویزای تحصیلی که به آنها اجازه ی ورود و اقامت به کشور مقصد را می دهد، ابتدا باید اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد را بنمایند.

اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش تحصیلی به مجموعه اقداماتی مانند پیدا کردن دانشگاه مقصد و اساتید، مکاتبه با اساتید، آماده کردن مدارک و غیره گفته می شود که موجب می شود، متقاضی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد شود.

بهترین راهکار برای بررسی شرایط و مدارک لازم برای اپلای تحصیلی مراجعه به وب سایت دانشگاه مقصد و دریافت اطلاعات لازم است و متقاضیان می توانند تمام مراحل اپلای از جمله از آماده سازی مدارک مورد نیاز، ترجمه ی مدارک تحصیلی، تکمیل فرم درخواست پذیرش، مکاتبه با دانشگاه مقصد، ارسال مدارک و غیره را به طور شخصی انجام دهند. همچنین پروسه ی اپلای تحصیلی برای دانشگاه ها، مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف، متفاوت می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که مراحل اپلای کردن، شامل هزینه می باشد که باید توسط متقاضی پرداخت شود.

اپلای تحصیلی کشورهای آمریکا، استرالیا و کانادا

اگر قصد اپلای و  مهاجرت تحصیلی به آمریکا، کانادا و استرالیا را دارید، باید بدانید به دلیل استاد محور بودن این کشورها، قبل از اپلای باید با یک استاد با تجربه در زمینه ی تحصیلی خود مکاتبه کنید و پس از پایان مکاتبات استاد تصمیم نهایی در مورد رد یا قبولی درخواست پذیرش را می گیرد.

اگر تصمیم داری برای تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر دنیا مهاجرت کنی، اما برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی مشکل داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا کاملترین مشاوره و راهنمایی را در خصوص مهاجرت تحصیلی دریافت کنی.

اپلای تحصیلی کشورهای اروپایی

برخلاف تحصیل در دانشگاه های استرالیا، آمریکا و کانادا که استاد محور هستند، در کشورهای اروپایی به صورت کمیته محور عمل می‌ کنند و برای اپلای و مهاجرت تحصیلی به اروپا نیازی به مکاتبه با استاد نمی باشد. در این روش کمیته پذیرش تحصیلی دانشگاه مقصد، اپلیکیشن متقاضی را بررسی می کنند و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی درخواست تحصیلی او را تایید می کنند.

مدارک اپلای تحصیلی چیست؟

مدارک اپلای تحصیلی با توجه به قوانین مهاجرت کشور مقصد و دانشگاه و مقطع تحصیلی مورد نظر متفاوت می باشد، اما به طور کلی مدارک اپلای تحصیلی عبارتند از:

* متقاضی اپلای باید دارای مدرک زبان معتبر مانند تافل و آیلتس با نمره ی قابل قبول باشد، همچنین برای اپلای برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه های آمریکا ارائه مدرک آزمون GRE با نمره ی بالای 320 نیز الزامی است.

* داشتن رزومه تحصیلی یا CV (سابقه تحصیلی و پژوهشی متقاضی)

* انتخاب دانشگاه مقصد که رشته ی مورد نظر متقاضی در آن تدریس می شود.

* یافتن یک استاد از اعضای دانشگده ی مقصد (در رشته ی مورد نظر)

* مکاتبه با اساتید که در اولین مکاتبه باید متقاضی رزومه ی تحصیلی خود را نیز ارائه نماید.

* متقاضی باید تمام ایمیل هایی را که دریافت می کند، پاسخ دهد.

* کاورلتر (کاورلتر همراه رزومه ی تحصیلی برای دانشگاه مقصد و یا مکاتبه با استاد ارسال می ‌شود.)

* انگیزه نامه (بیانیه هدف) یا SOP که متقاضی باید هدف خود را از ادامه ی تحصیل در دانشگاه و کشور مقصد بیان کند.

* مدارک اثبات تمکن مالی متقاضی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مقصد

* نداشتن گپ تحصیلی

* متقاضی باید با ارائه مدارکی مانند عدم سوء پیشینه و مدارک سلامت جسمی وروحی صلاحیت خود را برای تحصیل در دانشگاه مقصد اثبات کند.

* استادی پلن (برنامه تحصیلی)

* شرط سنی

* توصیه نامه تحصیلی

پس از آماده کردن مدارک لازم متقاضی باید قبل از پایان مهلت اپلای تحصیلی به سایت دانشگاه مقصد مراجعه کند و با تکمیل فرم ها و بارگذاری مدارک، درخواست خود را ارائه دهد. سپس دانشگاه شرایط متقاضی را بررسی می کند و پس از ارسال مدارک نتایج پذیرش تحصیلی 3 تا 4 ماه بعد روی سایت دانشگاه قرار می گیرد و در صورت اخذ پذیرش تحصیلی، متقاضی می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید.

اپلیکیشن فی چیست؟

اپلیکیشن فی (Application Fee) مبلغی است که متقاضی پرداخت می کند تا بتواند فرم اپلیکیشن را ثبت نام کند و با این روش دانشگاه مطمئن می ‌شود که هر کسی فرم درخواست پر نمی‌ کند.

با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرت هومان ویزا یک مهاجرت تحصیلی موفق را تجربه کن.

هزینه اپلای تحصیلی چقدر است؟

متقاضی برای اپلای تحصیلی از دانشگاه مقصد باید هزینه هایی را پرداخت کند که شامل:

هزینه آزاد سازی مدارک و ریز نمرات

 هزینه آزاد سازی مدارک با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه، شهر و منطقه ای که متقاضی مدرک خود را دریافت کرده متفاوت است.

 هزینه ی فی

 فی هزینه ی ثبت نام و ثبت درخواست پذیرش تحصیلی است که دانشجو در زمان تکمیل فرم درخواست آن را پرداخت می کند و مبلغ آن در دانشگاه های مختلف، متفاوت است.

هزینه وثیقه ی سربازی

 چنانچه متقاضی اپلای تحصیلی آقا باشد، یکی از مدارک لازم، کارت پایان خدمت یا معافیت است. در صورتی که متقاضی هنوز به خدمت سربازی نرفته باشد باید به جای آن مبلغی را برای وثیقه در بانک تعیین شده بگذارد و متقاضی ملزم به تمدید وثیقه به مدت 6 سال است.

هزینه ی شرکت در آزمون زبان انگلیسی

از جمله مدارک لازم برای اپلای تحصیلی داشتن مدرک آزمون زبان انگلیسی معتبر مانند تافل و آزمون آیلتس  است و متقاضی باید برای شرکت در آزمون و دریافت نتایج آن هزینه ای را پرداخت نماید.

هزینه ترجمه ی مدارک

تمام مدارک متقاضی باید به انگلیسی ترجمه شود، از این رو یکی از هزینه های اپلای تحصیلی هزینه ی ترجمه ی مدارک است.

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی

پس از اپلای تحصیلی و دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه مقصد، متقاضی باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید و برای صدور ویزای تحصیلی هزینه های آن را بپردازد.

نوشتن کاور لتر (Cover Letter) برای اپلای تحصیلی

کاور لتر (Cover Letter) نوشته ای است که به همراه رزومه ی تحصیلی متقاضی برای استاد و دانشگاه مقصد ارسال می ‌شود. برای نوشتن کاور لتر جهت اپلای تحصیلی متقاضی باید هدف خود را از اپلای کردن برای یک رشته ی خاص در دانشگاه مقصد توضیح دهد و همچنین در یک یا دو پاراگراف جزییات اهداف تحصیلی و حرفه ای خود را شرح دهد و همچنین توضیح دهد دانشگاه مقصد چگونه می تواند به او در رسیدن به اهداف شغلی کمک کند. متقاضی باید دلیل محکمی در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه مقصد را انتخاب کردی و سایر دانشگاه ها را انتخاب نکردی؟ بدهد و باید دلیل اینکه چرا تحصیل در این دانشگاه بهترین مسیر شغلی و موفقیت حرفه ای ایجاد می کند را بیان کند. در نهایت متقاضی اپلای تحصیلی باید کاور لتر را با یک نتیجه ی قوی به پایان ببرد.

اگر در مورد دیفر کردن یا تعویق پذیرش تحصیلی نمی دونی، کلیک کن.

اهمیت مدرک زبان بین المللی برای اپلای تحصیلی

یکی از مهمترین مدارک اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان، داشتن مدرک زبان انگلیسی بین المللی با نمره ی بالا است. مدرک تافل، آیلتس، آزمون زبان CAE (سطح C1) و آزمون CPE (سطح C2) و غیره از جمله مدارک مورد قبول دانشگاه ها برای پذیرش تحصیلی هستند خصوصا آزمون زبان CPE و CAE و که دارای سطح پیشرفته و فوق پیشرفته هستند که اثبات می کند دارنده ی آن دارای مهارت زبانی بسیار بالایی است. 

مطمئن باش با مهاجرت تحصیلی به کشورهای پیشرفته، داری قدم بزرگی برای آیندت برمی داری، پس قبل از هر اقدامی اول با مشاوران مجرب در این زمینه مشورت کن، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

آزمون های ورودی دانشگاه برای اپلای

افرادی که قصد دارند برای تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا مهاجرت کنند، باید بدانند یکی از شرایطی که بسیاری از دانشگاه های معتبر برای ورود به دانشگاه مقرر کرده اند، شرکت در آزمون های ورودی برای ارزیابی سطح علمی داوطلبان است و متقاضی تنها با کسب نمره قبولی در آزمون و همچنین دارا بودن سایر شرایط می تواند موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه شود.

برخی آزمون های ورودی دانشگاه ها عبارتند از:

آزمون IMAT برای اپلای تحصیلی رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

آزمون GMAT برای اپلای تحصیلی رشته مدیریت در آمریکا و کانادا

آزمونUCAT برای اپلای تحصیلی در رشته پزشکی و دندانپزشکی در انگلیس

آزمون ACT برای اپلای تحصیلی در آمریکا

آزمون SAT برای اپلای تحصیلی در برخی کشورها مانند ترکیه، آمریکا، انگلیس، کانادا و…

آزمون LSAT برای اپلای رشته حقوق در دانشگاه های آمریکا و کانادا

آزمون یوس ترکیه که برای ورود به دانشگاه ها و مهاجرت تحصیلی به ترکیه برگزار می شود.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید آزمون های زبان داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع دریافت کنی.

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان مهاجرت مانند تولک و تعیین میزان اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای شینگن، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در اروپا، امارات… می باشد.

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای خارجی را دارند، برای اخذ ویزای تحصیلی که به آنها اجازه ی ورود و اقامت به کشور مقصد را می دهد، ابتدا باید اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد را بنمایند، در واقع بدون دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه برای متقاضی از سوی اداره مهاجرت کشور مقصد ویزای تحصیلی صادر نمی شود و به این ترتیب متقاضی اجازه ی ورود و تحصیل در کشور مورد نظر را نخواهد داشت.

اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش تحصیلی به مجموعه اقداماتی مانند پیدا کردن دانشگاه مقصد و اساتید، مکاتبه با اساتید، آماده کردن مدارک و غیره گفته می شود که موجب می شود، متقاضی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد شود.

بهترین راهکار برای بررسی شرایط و مدارک لازم برای اپلای تحصیلی مراجعه به وب سایت دانشگاه مقصد و دریافت اطلاعات لازم است و متقاضیان می توانند تمام مراحل اپلای از جمله از آماده سازی مدارک مورد نیاز، ترجمه ی مدارک تحصیلی، تکمیل فرم درخواست پذیرش، مکاتبه با دانشگاه مقصد، ارسال مدارک و غیره را به طور شخصی انجام دهند. همچنین پروسه ی اپلای تحصیلی برای دانشگاه ها، مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف، متفاوت می باشد.

اگر قصد اپلای تحصیلی کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا را دارید، باید بدانید به دلیل استاد محور بودن این کشورها، قبل از اپلای باید با یک استاد با تجربه در زمینه ی تحصیلی خود مکاتبه کنید و پس از پایان مکاتبات استاد تصمیم نهایی در مورد رد یا قبولی درخواست پذیرش را می گیرد.

برخلاف دانشگاه های کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا که استاد محور هستند، کشورهای اروپایی به صورت کمیته محور عمل می‌ کنند و برای اپلای تحصیلی نیازی به مکاتبه با استاد نمی باشد. در این روش کمیته پذیرش تحصیلی دانشگاه مقصد، اپلیکیشن متقاضی را بررسی می کنند و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی درخواست تحصیلی او را تایید می کنند.

کاور لتر (Cover Letter) نوشته ای است که به همراه رزومه ی تحصیلی متقاضی برای استاد و دانشگاه مقصد ارسال می ‌شود. برای نوشتن کاور لتر جهت اپلای تحصیلی متقاضی باید هدف خود را از اپلای کردن برای یک رشته ی خاص در دانشگاه مقصد توضیح دهد و همچنین در یک یا دو پاراگراف جزییات اهداف تحصیلی و حرفه ای خود را شرح دهد و همچنین توضیح دهد دانشگاه مقصد چگونه می تواند به او در رسیدن به اهداف شغلی کمک کند.

5/5 - (1 امتیاز)

16 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش تحصیلی به کلیه فعالیت ها و اقداماتی گفته می شود که متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی انجام می دهد، اما بورسیه امکان تحصیل رایگان در کشور مقصد را برای دارنده ی آن فراهم می کند. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در مورد اپلای تحصیلی تضمینی و بورسیه دارید، با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش تحصیلی به کلیه فعالیت ها و اقداماتی گفته می شود که متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی انجام می دهد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در مورد اپلای تحصیلی تضمینی دارید توصیه می کنم با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش تحصیلی به کلیه فعالیت ها و اقداماتی گفته می شود که متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی انجام می دهد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در مورد اپلای تحصیلی تضمینی دارید با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، در حال حاضر کشورهای آمریکا، انگلیس، چین، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و اسپانیا بهترین مقاصد برای اپلای تحصیلی هستند، شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در مورد اپلای تحصیلی تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش تحصیلی به کلیه فعالیت ها و اقداماتی گفته می شود که متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی انجام می دهد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اپلای تضمینی کانادا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، مدارک اپلای کاری برای کشورها و شغل های متفاوت با توجه به قوانین مهاجرت کشور مقصد متفاوت است. از این رو توصیه می کنم برای دریافت مشاوره رایگان در مورد اپلای کاری تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، هزینه اپلای کانادا با توجه به دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر متفاوت است، از این رو توصیه می کنم برای دریافت مشاوره رایگان در مورد اپلای تحصیلی تضمینی کانادا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، با توجه به دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر شرایط و مدارک اپلای تحصیلی آمریکا متفاوت خواهد بود، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی تضمینی به آمریکا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×