فهرست مطالب

سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی با برگزاری آزمون های تعیین سطح، مهارت های زبان انگلیسی شما را ارزیابی می کنند و با اطلاع از سطح زبانتان می توانید برای ارتقای مهارت های زبان انگلیسی خود برنامه ریزی کنید و به فراگیری زبان انگلیسی بپردازید.

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

یکی از اولین کارهایی که زبان آموزان جهت یادگیری زبان انگلیسی باید انجام ‌دهند، شرکت در آزمون ‌های تعیین سطح است. آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی برای اطلاع زبان ‌آموزان از معلومات زبان انگلیسی ‌شان است تا بدانند ادامه پروسه یادگیری‌ زبان انگلیسی خود را از چه سطحی شروع کنند.

در سال های گذشته آزمون‌ های تعیین سطح زبان انگلیسی به‌ صورت حضوری در موسسات زبان برگزار می‌ شد، اما امروزه به دلیل دسترسی آسان به اینترنت پر سرعت و سایر تجهیزات لازم مانند لپ تاپ یا کامپیوتر، وب کم، اسپیکر و… و ایجاد فضایی امن برای جلوگیری از تقلب، آزمون های تعیین سطح از طریق وب سایت های مختلف و معتبر به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می شود.

آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی شامل ارزیابی مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن، گرامر و واژگان است و شما پس از شرکت در این آزمون و دریافت نتیجه، متوجه می شوید در هر یک از مهارت های زبان انگلیسی در چه سطحی قرار دارید.

اهمیت تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارید و یا می خواهید تحصیلات آکادمیک خود را به زبان انگلیسی ادامه دهید و یا برای تدریس زبان انگلیسی در موسسات معتبر استخدام شوید، داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند مدرک آزمون آیلتس، تافل، دولینگو و… با نمره بالا بسیار ضروری است و بدون داشتن مدرک زبان به هیچ یک از اهداف خود که به آنها اشاره شد نخواهید رسید.

اولین گام برای اخذ مدرک زبان انگلیسی، تعیین سطح زبان است. اول باید بدانید مهارت های زبان انگلیسی تان در چه سطحی است و سپس با توجه به نیازتان برای یادگیری زبان انگلیسی و ارتقا سطح زبان خود از روش های مختلف یادگیری استفاده کنید. در واقع تعیین سطح زبان به شما کمک می کند تا یادگیری زبان انگلیسی را به صورت هدفمند دنبال کنید و روی مهارت هایی که در آنها ضعیف هستید بیشتر تمرکز کنید و با تمرینات مختلف و روش های آموزشی متنوع مهارت های زبان انگلیسی تان را تقویت کنید.

شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی، استفاده از ابزارهای به روز از جمله اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی مانند دولینگو، استفاده از منابع و نمونه سوالات استاندارد که به صورت کتاب ها و منابع آنلاین ارائه می شوند و… از جمله بهترین روش ها برای یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی است. البته برخی آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تافل تضمینی و آیلتس اپلیکیشن های تخصصی خود را دارند که به طور خاص مهارت های مورد نیاز همان آزمون را ارائه می دهد، مانند اپلیکیشن های آمادگی برای آزمون تافل یا آیلتس، OET و…

ربات تعیین سطح زبان انگلیسی

یکی دیگر از روش های نوین برای تعیین سطح زبان انگلیسی ربات ‌های تعیین سطح زبان انگلیسی هستند. ربات های تعیین سطح با استفاده از هوش مصنوعی از الگوریتم‌ های یادگیری برای ارزیابی مهارت‌ های مختلف زبان انگلیسی استفاده می‌ کنند. در واقع ربات ها با تجزیه و تحلیل نوشتار یا گفتار کاربر، سطح زبان انگلیسی او را تعیین می‌ کنند. ربات ها می‌ توانند توانایی زبان انگلیسی زبان آموز را در زمینه‌ های مختلف مانند گرامر، لغات، درک مطلب، مهارت های گفتاری و مکالمه، شنیداری و نوشتاری ارزیابی کنند.

برخی ربات ‌های تعیین سطح به عنوان ابزارهای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار دارند. نرم افزارهای Duolingo و Babbel و Grammarly از جمله نرم افزارهای آموزش زبان هستند که مهارت های زبان انگلیسی کاربر را با استفاده از ربات ها مورد ارزیابی قرار می دهند و سطح زبان او را تعیین می کنند.

بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

سایت های خارجی و ایرانی بسیاری آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی را به صورت آنلاین ارائه می دهند و ثبت نام در بسیاری از این آزمون ها رایگان است و می توانید بدون پرداخت هزینه در یک آزمون تعیین سطح زبان شرکت و مهارت های زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنید.

بهترین سایت های آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی ایرانی عبارتند از:

  • سایت موسسه زبانمهر
  • سایت موسسه ایران اروپا
  • سایت موسسه سفیر
  • سایت موسسه سایبرتاک

بهترین سایت های خارجی تعیین سطح زبان انگلیسی عبارتند از:

  • سایت Language Level
  • سایتESL Language Studies Abroad
  • سایت HiTalki
  • سایت Track Test
  • سایت Bridge English
  • سایت British Study Centres
  • سایت دانشگاه کمبریج
  • سایت British Council
  • سایت Canadian College of English Language
  • سایت FluentU

سایت موسسه زبانمهر

موسسه زبانمهر یکی از معتبرترین موسسات آموزش زبان انگلیسی در ایران است. سایت موسسه زبانمهر یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی آنلاین را ارائه کرده است که زبان آزموان در تمامی سطوح می توانند در این آزمون به صورت رایگان شرکت کنند و مهارت های زبان انگلیسی خود را مورد ارزیابی قرار دهند. اگر در آزمون تعیین سطح انتشارات زبانمهر شرکت می کنید، بدانید این آزمون شامل 25 سوال نسبتا ساده است و برای زبان آموزانی طراحی شده است که به تازگی برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کرده اند و در ابتدای مسیر یادگیری هستند.

آزمون تعیین سطح آکادمیک زبانمهر نیز شامل 80 سوال 4 گزینه ای است و مدت زمان انجام آزمون 40 دقیقه می باشد. این آزمون از آزمون تعیین سطح انتشارات زبانمهر دشوارتر است و برای داوطلبانی مفید است که می خواهند مهارت های زبان انگلیسی خود را برای شرکت در آزمون های معتبر بین المللی مانند آزمون تافل، آیلتس و آزمون OET تضمینی ارزیابی کنند.

سایت موسسه ایران اروپا

وب سایت ایران اروپا، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی را از سطح مبتدی تا پیشرفته به صورت رایگان ارائه کرده است. این آزمون شامل 25 سوال چند گزینه ای در زمینه گرامر و واژگان است. اگر می خواهید سطح زبان انگلیسی خود را در خصوص مهارت گرامر و واژگان ارزیابی کنید این آزمون گزینه ی مناسبی است، اما سوالات آزمون تعیین سطح ایران اروپا مهارت های درک مطلب، گفتاری و شنیداری را پوشش نمی دهد و شما برای ارزیابی این مهارت ها باید در آزمون های دیگری شرکت کنید.

سایت موسسه سفیر

موسسه زبان سفیر یکی از معتبرترین موسسات زبان در ایران است.  آموزشگاه سفیر برای رده های سنی مختلف آزمون های تعیین سطح متنوعی را طراحی کرده است و امکان شرکت در این آزمون ها به صورت آنلاین و حضوری امکانپذیر می باشد، اما این آزمون ها رایگان نیستند و برای شرکت در آزمون تعیین سطح این موسسه باید هزینه ای را پرداخت کنید. آزمون تعیین سطح سفیر تمام مهارت های زبان انگلیسی مانند شنیداری، گفتاری، نوشتاری، درک مطلب را ارزیابی می کند و با شرکت در این آزمون می توانید تمام مهارت های زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنید.

اگر می خواهید در یکی از آزمون های زبان انگلیسی بین المللی شرکت کنید، می توانید برای افزایش آمادگی برای آزمون های تافل (تافل IBT  و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی)، آیلتس، دولینگو و سایر آزمون های زبان معتبر در کلاس های آمادگی این موسسه شرکت کنید.

سایت موسسه سایبرتاک

موسسه سایبرتاک یک آموزشگاه آنلاین زبان انگلیسی است و زبان آموزان می توانند در کلاس های این آموزشگاه به صورت آنلاین و غیرحضوری شرکت کنند. آموزشگاه سایبرتاک، انواع آزمون تعیین سطح را به صورت غیرحضوری برگزار می کند. آزمون تعیین سطح سایبرتاک به صورت جلسه مصاحبه آنلاین با یکی از اساتید زبان انگلیسی موسسه برگزار می شود، از این رو برای شرکت در آزمون تعیین سطح شفاهی باید وقت قبلی رزرو کنید. اگر می خواهید در دوره های آموزشی سایبرتاک شرکت کنید، ابتدا باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و با توجه به نتیجه آزمون در دوره مناسب خود ثبت نام کنید.

سایت Language Level

وب سایت Language Level یک آزمون رایگان برای تعیین سطح زبان انگلیسی ارائه کرده است. این آزمون کوتاه دارای ۱۵ سوال است و تمرکز بیشتر سوالات بر روی واژگان و گرامر است. این آزمون تطبیقی می باشد، از این رو با توجه به پاسخی که به هر سوال می دهید، میزان دشواری سوال بعدی تعیین می شود. در پایان آزمون سطح داوطلب از A1 (سطح مبتدی) تا C2 (سطح پیشرفته) تعیین می شود. اگر می خواهید در یکی از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون تافل، آیلتس، دولینگو و… شرکت کنید بهتر است در این آزمون شرکت کنید و با آگاهی از سطح مهارت های زبان خود، بدانید برای تمرین مهارت های زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنید.

سایتESL Language Studies Abroad

آزمون تعیین سطح وب سایت ESL Language Studies Abroad یک آزمون 4 گزینه ای رایگان با 40 سوال است و مدت زمان انجام آن تقریبا 20 دقیقه است و در پایان آزمون پاسخ سوالات در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

جهت پرداخت هزینه آزمون های بین المللی مانند آزمون CAE، آیلتس، آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… می توانید بدون داشتن کارت های اعتباری بین المللی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

سایت HiTalki

برای تعیین سطح زبان انگلیسی خود می توانید در آزمون تعیین سطح رایگان وب سایت هایتاکی (HiTalki) شرکت کنید. با شرکت در آزمون تعیین سطح سایت هایتاکی می توانید با توجه به سطح زبان و نیازتان برای یادگیری و تقویت مهارت ها زبان انگلیسی به درستی برنامه ریزی کنید تا در اهداف خود مانند شرکت در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی موفق شوید.

سایت Track Test

آزمون تعیین سطح سایت TrackTest در دو نوع رایگان و پولی ارائه می ‌شود و سطح زبان انگلیسی داوطلب را از سطح A1 تا C2 مشخص می کند. شما می توانید هر ماه در آزمون تعیین سطح این سایت شرکت کنید و با شرکت مجدد در آزمون از میزان پیشرفت خود در یادگیری زبان انگلیسی مطلع شوید و برای بهبود مهارت هایتان از راهکارها و تکنیک های موثر در یادگیری زبان انگلیسی مانند استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

آزمون تعیین سطح رایگان وبسایت TrackTest شامل یک آزمون گرامر انگلیسی است و مدت زمان انجام آن 10 دقیقه می باشد و آزمون غیررایگان این وبسایت شامل ارزیابی مهارت های شنیداری و درک مطلب (خواندن) است. همچنین آزمون غیررایگان بازخوردهای موثر و سازنده ای را برای بهبود مهارت های داوطلب ارائه می دهد.

سایت Bridge English

آزمون تعیین سطح Bridge English  برخلاف بسیاری از آزمون های تعیین سطح که فقط یک یا چند مهارت زبان انگلیسی را ارزیابی می کنند، یک آزمون جامع و دقیق است. اگر به دنبال یک آزمون تعیین سطح جامع هستید، آزمون Bridge English  بهترین گزینه می باشد.

کثر آزمون های آنلاین تعیین سطح زبان انگلیسی تنها بر روی بخش‌های خاصی از زبان مانند گرامر یا واژگان تمرکز می‌کنند که ممکن است برای کسانی که به دنبال یک ارزیابی دقیق و جامع هستند، ناامیدکننده باشد. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، آزمون آنلاین Bridge English بهترین انتخاب برای تست سطح واقعی زبان انگلیسی شماست.

این آزمون شامل 100 سوال و مدت زمان انجام آن 65 دقیقه می باشد. سوالات این آزمون، مهارت های شنیداری، درک مطلب، گرامر و واژگان را ارزیابی می کند و پس از پایان آزمون بلافاصله نتیجه آن در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

سایت British Study Centres

آزمون  British Study Centres فقط برای ارزیابی و تعیین سطح گرامر زبان انگلیسی طراحی شده است. این آزمون شامل 40 سوال چند گزینه ای است و مدت زمان انجام آن 10 تا 15 دقیقه می باشد. اگر در گرامر زبان انگلیسی مشکل دارید و می خواهید پیشرفت خود را ارزیابی کنید، این آزمون بهترین گزینه می باشد.

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون های زبان ویژه مهاجرت مانند آزمون آیلتس، آزمون دولینگو تضمینی، OET و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید..

سایت دانشگاه کمبریج

سایت دانشگاه کمبریج علاوه بر برگزاری آزمون های زبان انگلیسی معتبر مانند آزمون BEC، آزمون FCE، آزمون CAE، آزمون CPE، آزمون KET و… یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی نیز ارائه کرده است که می توانید با شرکت در این آزمون، سطح زبان خود را مورد ارزیابی قرار دهید. برای پایان آزمون باید به تمام سوالات پاسخ دهید و محدودیت زمانی برای پاسخ دادن به سوالات ندارید، بنابراین می توانید بدون عجله و تمرکز به سوالات پاسخ بدهید. آزمون تعیین سطح کمبریج شامل 25 سوال چند گزینه است و پس از پایان آزمون نتیجه آن و سطح زبان داوطلب از مبتدی تا پیشرفته مشخص خواهد شد.

سایت British Council

British Council یکی دیگر از وبسایت هایی است که آزمون تعیین سطح رایگان ارائه می دهد و کاربران می توانند بدون پرداخت هزینه سطح مهارت های زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنند. آزمون تعیین سطح British Council شامل30 سوال است و مدت زمان انجام آزمون 30 دقیقه می باشد. هر قسمت از آزمون شامل دو بخش A و B می باشد، در بخش A گزینه ی صحیح و در بخش B میزان اطمینان از پاسخ را انتخاب می کنید.

سایت Canadian College of English Language

آزمون تعیین سطح Canadian College of English Language شامل سوالات چند گزینه ‌ای و یک بخش نوشتاری ‌است و مدت زمان انجام آزمون حدود یک ساعت می باشد و نتیجه آزمون و سطح زبان انگلیسی داوطلب براساس معیار CEFR از مبتدی و پایه تا پیشرفته تعیین می شود. مدت زمان کوتاهی پس از آزمون نتیجه آن به شما ایمیل خواهد شد. اگر می خواهید مهارت نوشتاری خود را ارزیابی کنید، این آزمون یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

سایت FluentU

آزمون FluentU یکی از بهترین و معروفترین آزمون ‌های تعیین سطح رایگان در دنیا است. در آزمون FluentU باید با تماشای ویدئو، خواندن متن و شنیدن پادکست ‌ها به سوالات پاسخ دهید. این آزمون برای زبان آموزانی مفید است که زبان انگلیسی را به صورت خودآموز فرامی گیرند و با شرکت در این آزمون می توانند میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنند.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه برگزاری آزمون …..فعالیت ندارد

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی، آزمون هایی هستند که سطح مهارت های زبان انگلیسی (درک مطلب، شنیداری، نوشتاری، گفتاری، گرامر، واژگان) داوطلب را مورد ارزیابی قرار می دهد و سطح داوطلب را براساس معیار CEFR از مبتدی تا پیشرفته تعیین می کند.

سایت های داخلی و خارجی بسیاری آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی را برگزار می کنند که ما در این مقاله چند سایت داخلی و خارجی را معرفی کرده ایم.

بسیاری از وبسایت ها، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی را به صورت رایگان ارائه می دهند و برخی از سایت ها نیز هزینه ای را برای شرکت در این آزمون دریافت می کنند، اما به طور کلی آزمون تعیین سطح هزینه پایینی دارد.

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی برای افرادی مفید است که می خواهند در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی ثبت نام کنند و یا افرادی که می خواهند در یکی از آزمون های زبان انگلیسی شرکت کنند تا با توجه به سطح خود برای مطالعه زبان انگلیسی برنامه ریزی کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×