فهرست مطالب

آزمون ماک تک مهارتی آیلتس

شرکت در آزمون ماک تک مهارتی آیلتس یکی از بهترین راهکارها برای تقویت و ارزیابی مهارت های آیلتس است و شما می توانید به جز بخش اسپیکینگ آیلتس در سایر بخش ها در هر ساعت از شبانه روز به صورت آنلاین در آزمون ماک تک مهارتی آیلتس شرکت کنید.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

یکی از سوالات مهمی که در خصوص آزمون آیلتس مطرح می شود این است که آزمون آیلتس برای چه کشورهایی مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، سازمان ها و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد آزمون آیلتس (نحوه ثبت نام و کنسل کردن آزمون آیلتس، تغییر تاریخ آزمون و…) در آزمون آیلتس داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های ریدینگ و رایتینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

آزمون آیلتس با سه روش کاغذی یا کتبی، کامپیوتری و هوم ادیشن برگزار می شود. تفاوت آیلتس کاغذی و کامپیوتری تنها در شیوه برگزاری، اعلام نتایج و زمان برگزاری آزمون است و آیلتس کاغذی و کامپیوتری هر دو از نظر محتوا، نوع سوالات، نمره دهی آیلتس، ثبت نام و اعتبار مدرک آیلتس و نداشتن نمره منفی آیلتس یکسان هستند.

آزمون ماک تک مهارتی IELTS

یکی از بهترین راهکارهای تقویت و ارزیابی مهارت های آیلتس، شرکت در انواع آزمون آزمایشی آیلتس از جمله آزمون ماک تک مهارتی آیلتس و آزمون ماک چهار مهارتی است. در آزمون ماک تک مهارتی سوالات فقط در مورد یکی از بخش های آیلتس مطرح می شود.

آزمون ماک تک مهارتی آیلتس به صورت کامپیوتری در مرکز آزمون و یا به صورت آنلاین برگزار می شود و در آزمون آنلاین داوطلبان می توانند در خانه یا هر مکان دیگری در آزمون شرکت کنند و این آزمون به صورت کتبی برگزار نمی شود.

شرکت در آزمون ماک تک مهارتی آیلتس برای زبان آموزانی مفید است که در یکی از مهارت های آیلتس ضعیف هستند و می خواهند با شرکت در آزمون ماک تک مهارتی آیلتس مهارت مورد نظر را تقویت کنند. همچنین شرکت در این آزمون برای افرادی مفید است که هنوز آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آزمایشی چهار مهارتی آیلتس (ماک) در هر چهار بخش را به طور همزمان ندارند و به صورت جداگانه در آزمون ماک تک مهارتی شرکت می کنند تا مهارت های زبان انگلیسی خود را جداگانه در هر بخش ارزیابی کنند و به نقاط ضعف خود پی برده و آنها را رفع کنند.

آزمون ماک Listening آیلتس

آزمون ماک Listening آیلتس به صورت کامپیوتری و آنلاین برگزار می شود و مطابق با استاندارهای آزمون آیلتس است و محیط آزمون مانند آزمون اصلی شبیه سازی شده است تا داوطلبان با فضای آزمون بیشتر آشنا شوند با استانداردهای آزمون اصلی آزمون تک مهارتی لیسنینگ آیلتس به دو صورت با کامنت و بدون کامنت برگزار می ‌شود که منظور از کامنت، تحلیل ممتحن از جواب های درست و نادرست داوطلب است.

برای شرکت در آزمون ماک لیسنینگ داشتن کامپیوتر با مانیتور بالای ۱۳ اینچ و هدفون یا اسپیکر برای گوش دادن به فایل های صوتی لیسنینگ الزامی است. در واقع شرکت در آزمون ماک لیسنینگ یکی از مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس محسوب می شود.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

آزمون ماک Reading آیلتس

آزمون ماک ریدینگ آیلتس نیز به صورت آنلاین برگزار می شود و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات یک ساعت است و پس از پایان آزمون، پاسخنامه و نتیجه آزمون شما قابل مشاهده است. آزمون ماک تک مهارتی Reading برای افرادی که مشکل زمان ‌بندی و نحوه پیدا کردن پاسخ درست از داخل Passage ها را دارند، بسیار مناسب است. برای اینکه با سوالات درک مطلب و مهمترین نکات ریدینگ آیلتس بیشتر آشنا شوید حتما در آزمون ماک ریدینگ شرکت کنید.

آزمون ماک Writing آیلتس

یکی از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس برای کسب نمره بالا در آیلتس شرکت در آزمون ماک تک مهارتی رایتینگ است. آزمون ماک رایتینگ آیلتس نیز مانند سایر آزمون های تک مهارتی و چهار مهارتی آیلتس در محیط شبیه سازی شده به آزمون کامپیوتری آیلتس برگزار می ‌شود و شما باید دو تسک بنویسید و مدت زمان انجام آزمون ماک رایتینگ یک ساعت است. موضوع دو Task ماک رایتینگ را سیستم تعیین می کند و با «تصحیح رایتینگ های شخصی» متفاوت است.

آزمون ماک Speaking آیلتس

بخش اسپیکینگ یا شفاهی آیلتس نیز به صورت آنلاین برگزار می ‌شود. بعد از ثبت نام در آزمون ماک اسپیکینگ با شما تماس گرفته می ‌شود تا زمان مناسب جهت شرکت در آزمون را تعیین کنید. آزمون ماک اسپیکینگ در محیط نرم‌افزار Skype و به شکل Video Call برگزار می ‌شود.

شما با یک ممتحن به صورت آنلاین و در مدت ۱۱ الی ۱۴ دقیقه صحبت می کنید و در بازه زمانی مشخص شده نتیجه از طریق ایمیل و پیامک ارسال می شود. با شرکت در آزمون ماک اسپیکینگ با مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس بیشتر آشنا می شوید و می توانید نمره خوبی در این بخش کسب کنید.

مزایای آزمون ماک تک مهارتی آیلتس

شرکت در آزمون ماک تک مهارتی آیلتس مزایایی برای داوطلبان به همراه دارد. از مهمترین مزایای آزمون ماک دسترسی آسان و ارزان قیمت به آزمون است، چرا که داوطلبان می توانند به جز بخش اسپیکینگ آیلتس در بخش های رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ به صورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز در آزمون ماک تک مهارتی شرکت کنند و بلافاصله پس از پایان آزمون آنلاین، گزارش نمره آزمون برای داوطلب ارسال می شود. همچنین سوالات آزمون مطابق با آخرین استاندارهای آیلتس طراحی شده است و سطح زبان انگلیسی داوطلبان را با دقت بالایی ارزیابی می کند، از این رو نمره این آزمون بهترین ملاک برای ارزیابی مهارت های آیلتس بشمار می رود.

مدت اعتبار مدرک آیلتس

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار گواهی نامه آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

پس از اعلام نتایج آزمون، به درخواست متقاضی در هنگام ثبت نام، ریپورت آیلتس به صورت رایگان به 5 دانشگاه یا سازمان ارسال می شود. 

برگزاری آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

برای دریافت مهمترین راهکارها و بهترین مهارت های اساسی موفقیت در آیلتس برای کسب نمره بالا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود دارد و داوطلبان به هر تعداد که بخواهند می توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند.

مدت اعتبار مدرک انواع آزمون آیلتس 2 سال است.

آزمون ماک تک مهارتی آیلتس یکی از آزمون های آزمایشی آیلتس است که به صورت آنلاین برگزار می شود و سوالات فقط در مورد یکی از بخش های آیلتس مطرح می شود.

نتیجه آزمون ماک تک مهارتی آیلتس بلافاصله پس از پایان آزمون اعلام می شود.

آزمون تک مهارتی آیلتس به صورت کامپیوتری و آنلاین در مرکز آزمون یا به صورت آنلاین در خانه یا هر مکان دیگر برگزار می شود. 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×