فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از بهترین گزینه ها برای آن دسته از شهروندان ایرانی است که قصد تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه های جهان را دارند تا از طریق تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر ترکیه و اخذ مدرک تحصیلی بین المللی، موفق به اخذ اقامت این کشور و تضمین آینده ی شغلی خود و داشتن زندگی بهتر می باشد.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه چگونه انجام می شود؟

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از بهترین گزینه ها برای آن دسته از شهروندان ایرانی است که قصد تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه های جهان را دارند تا از طریق تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر ترکیه و اخذ مدرک تحصیلی بین المللی، موفق به اخذ اقامت این کشور و تضمین آینده ی شغلی خود و داشتن زندگی بهتر می باشد.

با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه برای متقاضیان ایرانی، آنها می توانند در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا مقاطع دانشگاهی به تحصیل بپردازند.

با دریافت راهنمایی و مشاوره های لازم از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت تحصیلی موفق به ترکیه را تجربه کن.

تحصیل در ترکیه برای متقاضیان ایرانی مزایایی دارد که این کشور را مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت تحصیلی معرفی می کند، از جمله اینکه هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه برای دانشجویان ایرانی کمتر از سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی است و آسان بودن پذیرش و ورود به دانشگاه های این کشور به دلیل برگزاری آزمون های ساده و راحت یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه است. همچنین مدارک ارائه شده توسط مدارس و دانشگاه های ترکیه معتبر و بین المللی است. در واقع مهاجرت تحصیلی به ترکیه و اقامت در این کشور می تواند زمینه را برای ورود دانشجویان به کشورهای اروپایی و آمریکایی برای مهاجرت تحصیلی به اروپا و آمریکا و یا کار هموارتر نماید.

تحصیل در مدارس ترکیه برای دانشجویان ایرانی

مدارس ترکیه به 4 دسته تقسیم می شود:

تحصیل در مدارس دولتی

تحصیل در مدارس دولتی به زبان ترکی است و تحصیل در این مدارس برای شهروندان ترکیه و همچنین فرزندان اتباعی که دارای کارت اقامت بلند مدت ترکیه هستند نیز رایگان است.

تحصیل در مدارس خصوصی

در این مدارس نیز مانند مدارس دولتی آموزش به زبان ترکی است و کیفیت آموزشی آن نسبت به مدارس دولتی بالاتر بوده و تحصیل در این مدارس رایگان نیست و متقاضیان باید شهریه پرداخت نمایند.

تحصیل در مدارس بین المللی

آموزش در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی است و مدرک تحصیلی ارائه شده توسط این مدارس نسبت به سایر مدارس ترکیه معتبرتر است، همچنین تحصیل در این مدارس رایگان نبوده و متقاضی باید برای تحصیل در این مدارس شهریه پرداخت نماید. مدارس بین المللی ترکیه تحت نظارت کشورهای مختلف مانند آمریکا، انگلستان، کانادا و غیره قرار دارد و از سیستم آموزشی این کشورها پیروی می‌ کنند.

البته در این مدارس زبان های آلمانی و فرانسوی و غیره نیز تدریس می شود.

تحصیل در مدارس ایرانی در ترکیه

آن دسته از ایرانیان مقیم ترکیه که قصد بازگشت به ایران را دارند، فرزندان خود را برای تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان در این مدارس ثبت نام می کنند.

شرایط ثبت نام دانش آموزان ایرانی در مدارس ترکیه عبارتند از:

* دانش آموز باید کمتر از 18 سال داشته باشد.

* والدین دانش آموز باید اجازه ی اقامت در ترکیه را داشته باشند.

* برای ثبت نام دانش آموز در کلاس اول باید والدین با استفاده از کارت اقامت خود از شهرداری نامه ای دریافت کنند که در آن آدرس محل سکونت آنها نوشته شده باشد.

* پرداخت شهریه برای مدارس خصوصی

* در صورتی که والدین دانش آموز تازه به این کشور مهاجرت کرده باشند، باید آخرین سوابق تحصیلی فرزند خود را به همراه نسخه اصلی پاسپورت با ترجمه محضری ارائه نمایند.

اگر به فکر آینده تحصیلی و شغلی فرزندت هستی از این رو تصمیم داری فرزندت را در یکی از مدارس معتبر ترکیه ثبت نام کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، برای دریافت مشاوره و راهنمایی کامل در این زمینه، ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

اخذ ویزای تحصیلی ترکیه برای دانشجویان ایرانی

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید ابتدا پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های این کشور را در مقاطع مختلف تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دریافت کنند، سپس اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد اخذ ویزای تحصیلی ترکیه داری، بپرس.

تحصیل دانشجوی ایرانی در مقطع کارشناسی در ترکیه

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه چهار سال است و متقاضیان قبل از ورود به یکی از دانشگاه های دولتی، باید ابتدا در آزمون ورودی مانند آزمون یوس ترکیه شرکت کنند و در صورت کسب نمره ی قبولی موفق به پذیرش دانشگاه خواهند شد. اما برای پذیرش در دانشگاه خصوصی رزومه ی تحصیلی متقاضی بررسی می شود. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی عبارتند از:

* فرم درخواست پذیرش تحصیلی

* مدرک دیپلم

* سوابق تحصیلی

* مدرک آزمون تافل با نمره قابل قبول

* پرداخت هزینه ی درخواست پذیرش تحصیلی

* گواهی تأیید اینکه متقاضی یک آزمون خارج از مدرسه متوسطه موفق شده‌ است.

* شرکت در آزمون‌ ورودی دانشگاه‌ مانند یوس و آزمون SAT

* نداشتن گپ تحصیلی

 کاورلتر (cover letter)

تحصیل دانشجوی ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه دو تا سه سال طول می کشد و دانشجویان می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه در این مقطع تحصیلی ویزای دانشجویی دریافت کنند. همچنین شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رشته ی متقاضی متفاوت خواهد بود.

مدارک اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان ایرانی عبارتند از:

* تکمیل فرم پذیرش

* مدارک هویتی متقاضی

* مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات

* نمرات آزمون GRE و GMAT

* توصیه نامه تحصیلی

* بیانیه هدف (SOP) یا انگیزه نامه

* ارائه مدرک آزمون آیلتس با نمره 6 تا 6.5

* رزومه ی تحصیلی

تحصیل دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری در ترکیه

تحصیل در این مقطع تحصیلی چهار تا پنج سال طول می کشد، که با توجه به رشته ی متقاضی مدت زمان آن متفاوت است.

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های ترکیه، باید ابتد موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شوند که برای دریافت پذیرش باید مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده باشند. دانشجو باید در یک آزمون مهارت شرکت کند تا مهارت های او مورد ارزیابی قرار بگیرد و پروپوزال دانشجو نیز در این مرحله ارزیابی می شود.

مهمترین مدارک پذیرش دانشجوی خارجی در مقطع دکتری عبارتند از:

* فرم درخواست پذیرش تحصیلی

* مدرک کارشناسی ارشد

* انگیزه نامه یا بیانیه هدف

* ارائه سی وی (برنامه تحصیلی یا شغلی زندگی)

* نامه ی معتبر از اساتید

* ارائه ی سوابق تحصیلی 

* نمره ی قابل قبول آزمون هایی مثل  GRE یا  آزمون GMAT که مورد تایید دانشگاه باشد.

* نمره ی قبولی آزمون تافل یا آزمونی که دانشگاه ترکیه در بدو ورود، قبولی در آن را لازم بداند.

* شرکت در امتحانات کتبی و یا مصاحبه ی دانشگاه

* دانشگاه بیلکنت

* دانشگاه استانبول

* نکته: تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه هر 6 ماه یک بار از سوی کمیته پیگیری، مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

برخی دانشگاه های معتبر ترکیه عبارتند از:

* دانشگاه فنی استانبول

* دانشگاه سابانجی

* دانشگاه قاضی

* دانشگاه بغازیچی

* دانشگاه کوچ

مدارک اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

مدارک اپلای تحصیلی دانشگاه های ترکیه عبارتند از:

* تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی

* نامه ی پذیرش از دانشگاه ترکیه

* پرداخت هزینه ی اخذ ویزا

* مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه شده

* ارائه مدارک جهت اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه

* عکس متقاضی

* اصل و کپی پاسپورت معتبر

* ارائه بیمه در مدت زمان اقامت در ترکیه

* بلیط های رفت برگشت به ترکیه

* مدرک سکونت در ترکیه

پس از ارائه ی مدارک فوق توسط متقاضی ویزای تحصیلی پس از 15 روز کاری صادر خواهد شد.

مجوز کار دانشجوی ایرانی با ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان ایرانی که با ویزای تحصیلی در ترکیه اقامت دارند، می توانند با دریافت مجوز کار در این کشور مشغول به کار شوند. البته برای دانشجوی خارجی که در سال اول مقطع تحصیلی کاردانی یا کارشناسی مشغول به تحصیل هستند، امکان کار وجود ندارد و دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در صورتی که دارای مجوز کار باشد، می تواند برای یافتن کار اقدام کند و در حین تحصیل به کار نیز بپردازد.

آیا دانشجوی ایرانی می تواند از طریق تحصیل در ترکیه  اقامت دائم دریافت کند؟

تحصیل در ترکیه برای دانشجویان خارجی به صورت مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم نخواهد شد اما پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه با داشتن کار می توان اقامت گرفت.

اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

دانشجویان خارجی برای تحصیل در ترکیه جهت دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی ملزم به شرکت در دوره های زبان یک ساله yos می باشند و در طول یک سال به دانشجویان، زبان ترکی آموزش داده می شود سپس آزمونی برای ارزیابی مهارت دانش زبان ترکی از دانشجویان گرفته می شود و شرط پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه کسب نمری قابل قبول در این آزمون است.

چنانچه دانشجو در این آزمون نمره ی قابل قبول کسب کند، بورسیه تحصیلی به وی تعلق خواهد گرفت. بنابراین هزینه های دانشگاه بسیار کاهش می یابد.

همچنین دانشجوی خارجی که متقاضی بورسیه تحصیلی در ترکیه است باید دارای مدرک دیپلم با نمرات و معدل بالای 15 باشد.

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه، دانشجوی خارجی باید در دوره ی یک ساله ی زبان ترکی (yos) شرکت کند و نمره ی قابل قبول در آزمون کسب نماید. همچنین باید مدرک تحصیلی دیپلم و مدرک مقطع کارشناسی خود را با معدل بالای 15 ارائه نماید.

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری

دانشجوی خارجی در ترکیه که متقاضی دریافت بورسیه در مقطع دکتری است باید ابتدا با یک استاد راهنما در زمینه ی تحصیلی مکاتبه نماید و مدارک دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را با معدل بالای 18 ارائه دهد و پس از اینکه استاد راهنما دانشجو را تایید کرد سپس می تواند برای پذیرش بورسیه اقدام نماید. همچنین ارائه ی مقالات ISI انتشار یافته الزامی می باشد.

علاوه بر این گذراندن دوره ی یک ساله ی زبان ترکی و قبول شدن در این آزمون از شرایط لازم برای اخذ بورسیه می باشد.

در صورت پذیرش بورسیه دانشجوی خارجی در مقطع دکتری در دانشگاه های ترکیه، امکان دریافت کمک هزینه های دانشجویی مانند، بیمه های درمانی، خوابگاه رایگان و امکانات ایجاد شده در زمینه ی تحصیل برای دانشجویان خارجی وجود خواهد داشت.

اگر در مورد دیفر کردن یا تعویق پذیرش تحصیلی نمی دونی، کلیک کن.

هم چنین با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا و بهترین مسیر دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای توریستی ایتالیا و اپلای تحصیلی برای ویزای تحصیلی ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان مهاجرت مانند تولک و تعیین میزان اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان یا برای هر متقاضی دیگری قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان ترکیه و همچنین فرزندان اتباعی که دارای کارت اقامت بلند مدت ترکیه هستند، رایگان است.

در صورت پذیرش بورسیه دانشجوی خارجی در مقطع دکتری در دانشگاه های ترکیه، امکان دریافت کمک هزینه های دانشجویی مانند بیمه های درمانی، خوابگاه رایگان و امکانات ایجاد شده در زمینه ی تحصیل برای دانشجویان خارجی وجود خواهد داشت.

خیر، تحصیل در مدارس بین المللی ترکیه رایگان نیست و متقاضی باید برای تحصیل شهریه آن را پرداخت کند.

خیر، در ترکیه دانشگاه های انگلیسی زیان نیز وجود دارند که دانشجویان خارجی با داشتن مهارت زبان انگلیسی و مدرک زبان معتبر مانند آیلتس با نمره ی قابل قبول، می توانند در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

برای دانشجویان خارجی که در سال اول مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند امکان کار در ترکیه وجود ندارد، اما برای مقاطع تحصیلی دیگر مجوز کار صادر می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×