فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه برگزاری آزمون  PTE فعالیت ندارد

هزینه ثبت نام آزمون PTE

هزینه ثبت نام آزمون PTE در کشورهای مختلف متغیر است. آزمون PTE در ایران برگزار نمی شود و برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای همسایه سفر کنید. هزینه PTE در ترکیه 1200 تا 1400 لیر ترکیه، هزینه PTE در آذربایجان 190 تا 225 دلار آمریکا، هزینه PTE در عراق 217 تا 271 دلار آمریکا و… می باشد.

آزمون PTE (پیرسون)

آزمون PTE یا پیرسون (Pearson Test of English) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط انتشارات پیرسون برگزار می شود و مدرک آن دارای اعتبار جهانی است. افرادی که می خواهند برای کار، تحصیل و یا اقامت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، می توانند برای اثبات مهارت های زبان انگلیسی خود در آزمون PTE یا پیرسون شرکت کنند.

مدرک آزمون PTE مانند آزمون های قدیمی تر آیلتس و تافل از اعتبار جهانی برخوردار است و بسیاری از دانشگاه ها، سازمان ها و مراکز کاری مدرک آن را به عنوان معیاری برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی متقاضیان می پذیرند و تعداد دانشگاه هایی که مدرک PTE را می پذیرند رو به افزایش است، با این حال برخی دانشگاه ها هنوز هم مدرک آزمون آیلتس آکادمیک و تافل را برای اپلای تحصیلی معتبر می دانند، از این رو باید پیش از شرکت در آزمون با مراجعه به سایت دانشگاه ها مطلع شوید کدام دانشگاه ها مدرک PTE را می پذیرند.

انواع آزمون PTE

آزمون پی تی ای با توجه به اهداف مهاجرتی دارای انواع مختلفی است.

انواع آزمون PTE عبارتند از:

  • آزمون PTE آکادمیک: این آزمون در سال 2009 ارائه شده است و مورد تایید شورای پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی (GMAC) می باشد. آزمون PTE آکادمیک مبتنی بر کامپیوتر است و به صورت حضوری در مراکز معتبر برگزار می شود. این آزمون یکی از جایگزین های آزمون آیلتس آکادمیک است و می توانید برای اپلای تحصیلی مدرک این آزمون را ارائه بدهید. البته آزمون PTE آکادمیک مانند آزمون تافل IBT هوم ادیشن تضمینی به صورت هوم ادیشن و غیرحضوری نیز برگزار می شود و داوطلبان می توانند در منزل یا هر مکانی با دسترسی به اینترنت پرسرعت و سایر تجهیزات در این آزمون شرکت کنند.
  • آزمون PTE جنرال: این آزمون برای مهاجرت غیرتحصیلی کاربرد دارد و افرادی که می خواهند برای کار و سرمایه گذاری مهاجرت کنند باید در آزمون PTE جنرال شرکت کنند. این آزمون یکی از آزمون های جایگزین آزمون آیلتس جنرال می باشد.
  • آزمون PTE کودکان و نوجوانان: برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی گروه سنی 7 تا 17 سال در سطح پایه و مبتدی طراحی شده است.
  • آزمون PTE Core: این آزمون جدیدترین نوع آزمون PTE است و در اواخر سال 2023 ارائه شده است. افرادی که خواهند برای کار، تحصیل و اقامت به کانادا مهاجرت کنند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.
  • آزمون  PTE Home: این آزمون همانند آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای اخذ ویزای خانوادگی و تمدید ویزا و دریافت شهروندی انگلستان کاربرد دارد.

ساختار آزمون PTE

همان طور که گفته شد، آزمون PTE انواع مختلفی دارد و ساختار آزمون های PTE با هم متفاوت است و سوالات با توجه به اهداف مهاجرتی آزمون طراحی شده اند، با این حال به طور کلی آزمون PTE مانند سایر آزمون های زبان انگلیسی مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

  • ساختار آزمون PTE آکادمیک: ساختار PTE آکادمیک شامل سه بخش است و مانند آیلتس آکادمیک مهارت های ریدینگ، رایتینگ، اسپیکنیگ و لیسنینگ را ارزیابی می کند. مدت زمان انجام این آزمون 2 ساعت و 15 دقیقه است. 
  • ساختار آزمون PTE جنرال: ساختار آزمون PTE جنرال شامل دو بخش شفاهی و کتبی است که مهارت های لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ در آزمون کتبی و مهارت های ارتباطی در یک آزمون شفاهی ارزیابی می شود. تفاوت در ساختار و نحوه برگزاری مهمترین تفاوت آزمون PTE جنرال و آکادمیک می باشد.
  • ساختار آزمون PTE Core: ساختار آزمون PTE Core مشابه آزمون PTE آکادمیک است و هر 4 مهارت زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می گیرد. اما محتوای سوالات غیر آکادمیک می باشد.
  • ساختار آزمون PTE Home: ساختار این آزمون همانند آزمون آیلتس لایف اسکیلز می باشد و تنها شامل ارزیابی دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ می باشد و مدت زمان انجام آن کوتاه و 20 تا 25 دقیقه است.

نکته ای که مورد ساختار آزمون های PTE باید به آن توجه داشته باشید این است که نحوه نمره دهی آزمون PTE با توجه به ساختار آن در انواع مختلف PTE متفاوت است و بهتر است پیش از شرکت در آزمون با معیارها و نحوه نمره دهی در آزمون PTE آشنا شوید.

ثبت نام آزمون PTE

برای ثبت نام آزمون PTE باید گذرنامه معتبر و حداقل 16 سال سن داشته باشید و در صورتی که داوطلب کمتر از 18 سال داشته باشد برای شرکت در آزمون باید رضایت نامه کتبی از والدین ارائه نماید.

مراحل ثبت نام در آزمون PTE

  • اگر برای اولین در آزمون PTE شرکت می کنید باید به وبسایت رسمی PTE مراجعه و یک کاربری بسازید.
  • اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کشور محل اقامت را مطابق گذرنامه خود وارد کنید.
  • پس از پایان ثبت نام آنلاین پس از 48 ساعت ایمیلی ارسال می شود که حاوی اطلاعات حساب کاربری شما بوده و می توانید با استفاده از آن وارد سیستم شده و ثبت نام کنید.
  • با اطلاعات ارسال شده وارد سایت PTE شوید، سپس روی برنامه زمان بندی آزمون کلیک کنید.
  • در این مرحله مرکز برگزارکننده آزمون را انتخاب کنید. باید بدانید آزمون PTE در ایران برگزار نمی شود و باید یکی از مراکز برگزارکننده در کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، امارات و… را انتخاب نمایید.
  • تاریخ و زمان آزمون را انتخاب کنید.
  • پس از تایید مرکز، تاریخ و زمان آزمون، چند سوال پرسیده می شود.
  • در آخرین مرحله باید هزینه آزمون PTE را پرداخت کنید.
  • پس از پایان مراحل و نهایی شدن ثبت نام آزمون PTE با پرداخت هزینه، یک ایمیل حاوی اطلاعات مربوط به مرکز برگزاری آزمون، نحوه رسیدن به آنجا و نکات مهم جلسه آزمون به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

هزینه ثبت نام آزمون PTE

همان طور که گفته شد، آزمون PTE در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، آذربایجان، امارات و… سفر کنند.

هزینه ثبت نام آزمون PTE در کشورهای مختلف متغیر است و شما با توجه به کشوری که برای شرکت در آزمون انتخاب کرده اید هزینه ثبت نام آزمون PTE را پرداخت می کنید.

هزینه ثبت نام آزمون PTE در کشورهای مختلف:

کشور

هزینه ثبت نام استاندارد

هزینه ثبت نام با تاخیر

ترکیه

1200 لیر

1400 لیر

آذربایجان

190 دلار

225 دلار

عراق

217 دلار

271.25 دلار

امارات

999 درهم

1248.75 درهم

عمان

225 دلار

275 دلار

بحرین

250 دلار

312.5 دلار

مالزی

690 رینگت

862.5 رینگت

کانادا

300 دلار

375 دلار

استرالیا

375 دلار

395 دلار

جهت پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PTE و سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی از جمله آزمون OET تضمینی، تافل، آیلتس، آزمون های زبان کمبریج، دولینگو تضمینی و… می توانید از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

هزینه کنسل کردن آزمون

اگر به هر دلیل بخواهید از شرکت در آزمون PTE انصراف بدهید و آزمون را کنسل کنید، هزینه ای از شما کسر خواهد شد.

  • کنسل کردن آزمون PTE تا ۱۴ روز قبل از آزمون: اگر 14 روز پیش از برگزاری آزمون اقدام به لغو آزمون نمایید، کل مبلغی که برای ثبت نام آزمون PTE پرداخت کرده اید به شما مسترد خواهد شد.
  • کنسل کردن آزمون PTE تا ۷ روز قبل از آزمون: اگر تا 7 روز پیش از برگزاری آزمون اقدام به لغو آزمون نمایید 50 درصد از هزینه ثبت نام به شما مسترد می شود.
  • کنسل کردن آزمون PTE در کمتر از ۷ روز قبل از آزمون: اگر کمتر از 7 روز به تاریخ برگزاری آزمون باقیمانده باشد و اقدام به لغو آزمون نمایید در این صورت هیچ مبلغی به شما مسترد نخواهد شد.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های بین المللی مانند آزمون تولک تضمینی، آزمون IMAT، آزمون GMAT، آزمون GRE تضمینی و… از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کاملترین مشاوره را دریافت کنید.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام PTE

همان طور که گفته شد، آزمون PTE یک آزمون بین المللی است و مانند آزمون تافل تضمینی و آیلتس و سایر آزمون های بین المللی باید هزینه آن از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت پرداخت شود، همچنین در صورت نداشتن کارت های اعتبار بین المللی می توانید با خرید ووچر آزمون PTE هزینه آزمون را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

ووچر آزمون PTE یک کد چند رقمی است که به جای اطلاعات کارت بانکی در صفحه پرداخت وارد می کنید. برای استفاده از ووچر PTE ابتدا باید به حساب کاربری خود در سایت پیرسون وارد شوید و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید، سپس در مرحله پرداخت هزینه، گزینه پرداخت هزینه با ووچر را کلیک کنید و کد ووچر را در کادر مورد نظر وارد و هزینه آزمون PTE را پرداخت نمایید.

ووچـر آزمون PTE مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر ، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون PTE یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه پیرسون برگزار می شود و مهارت های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب را ارزیابی می کند.

خیر آزمون PTE در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان ایرانی برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، ارمنستان، آذربایجان و… سفر کنند.

هزینه ثبت نام آزمون PTE در کشورهای مختلف متغیر است که در این مقاله به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

هزینه آزمون PTE را باید از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت پرداخت کنید و یا می توانید با خرید ووچر آزمون PTE بدون داشتن کارت اعتباری بین المللی هزینه آزمون را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×