فهرست مطالب

آزمون ناتی تضمینی

برگزاری آزمون ناتی تضمینی توسط تیم تخصصی اپلای شرکت مهاجرتی هومان ویزا

 سازمان ناتی (NAATI) به معنی مرجع اعتبار بخشی ملی به مترجمان کتبی و شفاهی در استرالیا است.

سازمان ناتی به دلیل شیوع جهانی بیماری کوید 19 و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و برای حفظ جان داوطلبان و آزمون گیرندگان، این آزمون را به صورت آنلاین برگزار می نماید.

آزمون ناتی از روز دوشنبه تا جمعه هر هفته به صورت آنلاین روی پلتفرم ProctorExam برگزار می شود

اهمیت آزمون ناتی برای مهاجرت به استرالیا

سازمان ناتی (NAATI) که مخفف National Accreditation Authority for Translators and Interpreters  و به معنی مرجع اعتبار بخشی ملی به مترجمان کتبی و شفاهی است.

سازمان ناتی در سال 2018 آزمون CCL (Credentialed Community Language Testing) را طراحی نموده و افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند با کسب امتیاز قابل قبول یعنی 63 از 90 امتیاز می توانند 5 امتیاز برای اخذ ویزا و مهاجرت خود طبق جدول امتیازبندی به دست آورند.

* نکته: آزمون ناتی تنها برای افزایش 5 امتیاز مهاجرت است و قبولی در این آزمون به معنی این نیست که متقاضی حق کار کردن به عنوان یک مترجم رسمی را دارد.

آزمون ناتی نیز مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون تافل، آزمون FCE، آزمون آیلتس، آزمون CAE و غیره مهارت زبان انگلیسی افراد را برای مهاجرت ارزیابی می کند.

برای داشتن یک مهاجرت تحصیلی موفق و ددلاین تحصیلی دانشگاه مقصد، باید توانایی تحصیلی، شغلی  و سرمایه خود را ارزیابی و مورد محاسبه قراردهید از این رو توصیه ما دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری است!

ساختار آزمون ناتی

آزمون NAATI به صورت آنلاین و از دوشنبه تا جمعه ی هر هفته به صورت شفاهی و در 30 دقیقه برگزار می شود.

آزمون ناتی از دو مکالمه به زبان انگلیسی تشکیل شده است که هر کدام تقریبا 300 کلمه دارد و موضوع مکالمات بهداشت، خرید یا اجاره کردن خانه، بیمه و غیره است که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرد و داوطلب باید تمام بخش های این مکالمات را ترجمه کند.

هر مکالمه از 9 تا 14 بخش کوچک تر تشکیل شده است و هر بخش اغلب 35 کلمه دارد و داوطلب بعد از گوش دادن به هر بخش باید بلافاصله پس از شنیدن صدای زنگ آن را ترجمه کند.

اگر تصمیم داری در آزمون ناتی شرکت کنی، اما در مورد شرایط و مدارک لازم اطلاعات کافی نداری، میتونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و هر سوالی داری در مشاوره رایگان بپرسی!

استرالیا با کمترین خاک حاصلخیر، قدیمی‌ترین، مسطح‌ترین و خشک‌ترین قاره مسکونی جهان است. چنانچه خواهان زندگی در کشوری هستید که ضمن رفاه، فرصت‌های شغلی فراوانی برای شهروندان دارد و قصد دریافت ویزای 189 استرالیا را دارید، بهتر است بدانید باتوجه به وجود تعادل کار و زندگی می توانید با انتخاب بهترین مسیر اقامت دائم دریافت کنید و از نظر شغلی و تحصیلی بهترین آینده را برای خود و خانواده فراهم نمایید. از این رو استرالیا می تواند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان باشد.

نکات شرکت در آزمون ناتی

سازمان ناتی به دلیل شیوع جهانی بیماری کوید 19 و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و برای حفظ جان داوطلبان و آزمون گیرندگان، این آزمون را به صورت آنلاین برگزار می نماید.

آزمون ناتی از روز دوشنبه تا جمعه هر هفته به صورت آنلاین روی پلتفرم ProctorExam برگزار می شود. داوطلبان شرکت در آزمون یک هفته مانده به تاریخ برگزاری آزمون ناتی، یک ایمیل از سوی ProctorExam دریافت خواهند کرد که در آن توضیحات کامل درباره ی نحوه ی استفاده از پلتفرم ProctorExam داده می شود و همچنین داوطلبان برای رفع مشکلات سیستمی که می خواهند با آن در آزمون ناتی شرکت کنند راهنمایی می شوند.

پس از آنکه داوطلب سیستم چک را انجام داد و سیستم او از سوی ProctorExam تایید شد، لینک مخصوص آزمون برای داوطلب ایمیل خواهد شد و داوطلب با این لینک در آزمونی ناتی شرکت می کند. در صورتی که لینک آزمون برای داوطلب ایمیل نشد، باید این موضوع را از طریق onlinetesting@naati.com.au پیگیری نماید.

همان طور که گفته شد آزمون ناتی به صورت آنلاین برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در آزمون باید از سیستم مناسبی مانند رایانه، لپ تاپ و غیره استفاده کنند که مجهز به دوربین و میکروفون باشد.

بهتر است داوطلب برای شرکت در آزمون و پاسخ به سوالات، مکانی ساکت و به دور از هر گونه حواس پرتی را انتخاب نماید. داوطلب باید قبل از شروع آزمون هویت خود را ثبت کند و برای این کار باید پاسپورت خود را به دوربین نشان دهد.

نکته ای که داوطلب باید در هنگام برگزاری آزمون دقت کند، این است که وجود هر گونه وسیله ی غیرمجاز موجب لغو آزمون ناتی خواهد شد، همچنین اگر گیرنده ی آزمون نسبت به مکان و هویت داوطلب تردید داشته باشد، آزمون لغو می شود.

فیلم آزمون ناتی ضبط می شود و قبل از ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد، چنانچه خط مشی آزمون به درستی رعایت نشده باشد، موجب بی اعتبار شدن آزمون خواهد شد.

تجهیزات لازم برای شرکت در آزمون ناتی

برای شرکت در آزمون ناتی، داوطلبان باید تجهیزاتی را فراهم کنند که عبارتند از:

* کامپیوتر یا لپ تاپ windows +10 یا Mac OS 10

* یک گوشی موبایل که اپلیکیشن ProctorExam روی آن نصب شده باشد و به عنوان دوربین دوم، جلسه ی آزمون را ضبط کند.

* دسترسی به اینترنت با سرعت مناسب و ثابت

نکته: داوطلب باید سیستم چک را با همان اینترنتی انجام دهد که می خواهد با آن در آزمون شرکت کند و هات اسپات کردن از اینترنت گوشی در آزمون ناتی غیر مجاز است.

* هدست یا هدفون (توصیه می شود از هدست یا هدفون بی سیم استفاده نشود، چون احتمال قطع شدن اتصال وجود دارد.)

* کاغذ و قلم برای نکته برداری

تغییر زمان آزمون یا کنسل کردن آن

تا یک هفته قبل از آزمون تغییر تاریخ تا چند بار بدون هزینه انجام میپذیرد. متقاضیان این امکان را دارند که تا یک هفته قبل از آزمون کنسلی با بازگشت 75 درصد هزینه آزمون را دریافت نمایند. اما پس از گذشت بیشتر از یک هفته، هزینه آزمون ازبین می رود. در صورت بروز مشکلی متقاضی می تواند صبح همان روز  به مرکز ناتی با پیوست مستندات مشکل خود، ایمیل ارسال نماید.

نحوه امتیاز دهی به آزمون ناتی

هر مکالمه ی آزمون ناتی 45 امتیاز و در مجموع این آزمون 90 امتیاز دارد و داوطلب برای هر بخش باید حداقل 29 امتیاز کسب کند تا بتواند حداقل امتیاز قابل قبول را که 63 امتیاز است را به دست آورد.

برای ارزیابی و امتیازدهی به آزمون ناتی، دو کارشناس متخصص پاسخ های داوطلب را بررسی می کنند. ابتدا نحوه ی انتقال مفاهیم بررسی می شود که کیفیت لهجه، استفاده ی به جا از کلمات رسمی در کسب امتیاز نیز موثر خواهد بود.

چنانچه داوطلب موفق به کسب امتیاز بالاتر از 63 شود، امتیاز قابل قبول را به دست آورده است، اما در صورتی که امتیاز داوطلب بین 55 تا 62.5 باشد، باید در آزمون تکمیلی شرکت کند و چنانچه امتیاز او کمتر از 55 باشد در آزمون ناتی رد خواهد شد.

چه خطاهایی باعث کسر نمره داوطلب می شوند؟

  • عدم تطابق و انتقال صحیح اطلاعات و معنا از یک زبان به زبان دیگر
  • تحریف کردن ( حذف یا اضافه کردن)
  • انتخاب کلمات غلط و ناصحیح که بر مفهوم عبارت مورد نظر تاثیر منفی ایجاد نماید.
  • تلفظ و اسپل نادرست کلمات
  • اشتباهات دستوری و گرامری
  • با تاخیر بیشتر از پنج ثانیه نمره خود را از دست میدهید.

هزینه آزمون ناتی چقدر است؟

هزینه این آزمون 800 دلار استرالیا است.

مانند تهیه ووچر آزمون تافل پرداخت هزینه آزمون ناتی نیز از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند، تا در کوتاهترین زمان بتوانند جهت اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند!

آیا شرکت در آزمون ناتی برای اخذ ویزای استرالیا اجباری است؟

شرکت در آزمون ناتی (NAATI CCL) برای اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا (مهاجرت تحصیلی به استرالیا) اجباری نیست و فقط امتیازی را در سیستم اسکیل ورکر استرالیا به داوطلب می دهد و متقاضیان از این آزمون برای کسب 5 امتیاز استفاده می کنند.

اعلام نتایج آزمون ناتی

نتایج آزمون NAATI 8 تا 10 روز پس از پس از برگزاری آزمون از طریق ایمیل برای داوطلبان ارسال خواهد شد. همچنین مدت اعتبار مدرک آن سه سال است و پس از این مدت اعتبار آن منقضی خواهد شد.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، درباره نحوه شرکت مجدد در آزمون ناتی تضمینی می توانید یک مهاجرت موفق به استرالیا را در کوتاه ترین زمان با مناسبترین هزینه تجربه کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون ناتی

مانند ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن آزمون ناتی تضمینی آنلاین که توسط تیم اپلای شرکت مهاجرتی هومان ویزا برگزار می شود، دارای شرایطی می باشد، که عبارتند از:
1- ابتدا داوطلب باید وارد سایت Naati شود و ایمیل خود را وارد، سپس REGISTER را کلیک کند.

2- سپس از طریق ارسال ایمیل از سوی ناتی یک پسورد موقت به داوطلب داده می شود که با استفاده از پسورد موقت حساب خود را تایید کرده و وارد حساب کاربری می شود.

3- در این مرحله داوطلب باید در صفحه اصلی، گزینه ی SUBMIT AN APPLICATION را کلیک کند.

4- سپس داوطلب باید مشخصات خود را وارد کرده و فرم را تکمیل نماید و اسکن، آپلود عکس و پاسپورت خود را انجام دهد.

5- تایید ثبت نام آزمون ناتی ممکن است 7 روز کاری طول بکشد، سپس ایمیلی برای داوطلب ارسال می شود و داوطلب می تواند تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کرده و هزینه ی آن را پرداخت نماید.

6- پس از پرداخت هزینه ی آزمون، دوباره برای داوطلب ایمیلی ارسال می شود که ثبت نام او را تایید می کند.

7- یک هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون ناتی، ایمیلی برای داوطلب ارسال می شود که نحوه ی چک کردن سیستم را آموزش می دهد و داوطلب باید تا 48 ساعت قبل از برگزاری آزمون سیستم خود را چک نماید.

ترجمه مدارک برای اخذ ویزای استرالیا

در استرالیا فقط مترجمان ناتی اجازه ی ترجمه دارند، از این رو افرادی که در داخل استرالیا قصد ترجمه ی مدارک خود را دارند، باید حتما برای ترجمه ی مدارک خود از مترجم ناتی استفاده کنند، اما ایرانیانی که در ایران اقامت دارند و برای اخذ ویزای استرالیا اقدام کرده اند و مدارک خود را ترجمه می کنند، ترجمه و مهر ناتی الزامی نمی باشد.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان جنرال مانند تافل ، آیلتس ، دولینگو … و آزمون های اختصاصی مانند LSAT , OET … ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 هم چنین یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، مشاوره سرمایه گذاری خارجی، اخذ ویزای شینگن تضمینی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

هزینه این آزمون 800 دلار استرالیا است که نیاز است از طریق کارت اعتباری و یا هر روش پرداخت ارزی دیگری از آن استفاده کرد.

تا یک هفته قبل از آزمون تغییر تاریخ تا چند بار بدون هزینه انجام می گیرد. همچنین تا یک هفته قبل از آزمون کنسلی با بازگشت 75 درصد هزینه آزمون انجام می گیرد. اما دیرتر از یک هفته، هزینه آزمون سوخت کامل می شود. اگر اتفاق غیر مترقبه ای بیفتد صبح آن روز باید به مرکز ناتی با پیوست مستندات ایمیل دهید.

حداقل 2 ممتحن آزمون را به صورت جداگانه ارزیابی میکنند که اگر نمره ها نزدیک بهم باشد میانگین نمرات را به عنوان نمره اصلی در نظر گرفته خواهد شد اما اگر نمرات اختلاف زیادی داشته باشد ممتحن سوم مجددا تصحیح خواهد کرد. نتایج آزمون از 8 الی 10 هفته برای داوطلبین از طریق ایمیل ارسال خواهد شد. قبل از اعلام نتیجه نمی توانید مجددا در آزمون ناتی شرکت نمایید. نتیجه این آزمون تا 3 سال معتبر است

اعلام نتیجه آزمون سه حالت دارد: passed نمره 63 و بالاتر – marginal fail 55 – 62.5 – clear fail نمرات کمتر از 55. در صورتی که نسبت به نمره خود اعتراض دارید (معمولا وقتی نمره شما در بازه marginal fail است می توانید اعتراض کنید) ابتدا تقاضای بازبینی می دهید که هزینه آن 180 دلار استرالیا می باشد.

آزمون ناتی به صورت شفاهی از طریق اینترنت و با کامپیوتر انجام می گیرد. ناتی در قالب دو دیالوگ است که هر دیالوگ شامل یک مکالمه بین یک فرد انگلیسی زبان (Native) و یک فرد غیر انگلیسی زبان (LOTE) می باشد. هر دیالوگ به تقریبا 8 بخش (segment) تقسیم می شود.

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×