فهرست مطالب

تفاوت تافل با GRE

آزمـون GRE و تافل هوم ادیشن تضمینی

تفاوت آزمون تافل و GRE در این است که آزمون تافل، مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می دهد و آزمون GRE با هدف سنجش سطح علمی داوطلبان برای اپلای تحصیلی در  مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل و GRE، دو آزمون مهم برای اپلای تحصیلی هستند که کسب نمره بالا در این دو آزمون شانس موفقیت در پذیرش تحصیلی متقاضی در دانشگاه های معتبر را افزایش می دهد. برای اطلاع از تفاوت تافل با GRE و دریافت بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون GRE و تافل تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بهترین نتیجه رو بگیری.

آزمون تافل (TOEFL test) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود؛ همچنین مزایای داشتن مدرک تافل موجب شده تا هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا با اهداف مختلفی در این آزمون شرکت کنند.

شرکت در آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره خوب یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

به دلیل اهمیت نمره تافل برای اپلای تحصیلی بهتره برای شرکت در آزمون تافل تضمینی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

موسسه ETS آزمون تافل را در نسخه های مختلفی ارائه کرده است که عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): تافل هوم ادیشن نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی (کتبی) یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود و تافل کتبی فقط در جایی برگزار می شود که شرکت در تافل آنلاین امکانپذیر نباشد.

آزمون تافل اسنشیالز (Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. این آزمون به صورت آنلاین و مبتنی بر کامپیوتر است.

آزمون تافل ITP: تافل ITP جهت استفاده داخلی مراکز آموزشی، سازمان‌ ها، دانشگاه‌ ها و… طراحی شده است.

آزمون تافل جونیور (JUNIOR): تافل جونیور برای نوجوانان ارزیابی مهارت زبان انگلیسی نوجوانان 11 تا 16 سال طراحی شده است.

آزمون تافل پریمیر (PRIMARY): تافل پریمیر برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی کودکان 8 تا 11 سال طراحی شده است.

تافل مگوش (magoosh)

یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS به صورت کاغذی برگزار می شود.

ساختار آزمون تافل IBT

ساختار آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

بخش های مختلف آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT، از 3 یا 4 متن تشکیل شده است و داوطلبان برای هر متن به 10 سوال جواب می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 54 تا 72 دقیقه است.

2- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری یا لسینینگ تافل آی بی تی شامل 6 تا 7 قسمت است و داوطلبان برای هر قسمت به 5 تا 6 سوال پاسخ می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش 41 تا 57 دقیقه است.

3- بخش گفتاری (Speaking): بخش گفتاری آزمون تافل IBT پس از یک استراحت ۱۰ دقیقه ای آغاز می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 17 دقیقه می باشد. در بخش اسپیکینگ تافل داوطلبان باید به 4 سوال پاسخ بدهند.

4- بخش نوشتاری (Writing): چهارمین بخش آزمون تافل IBT بخش نوشتاری است. در بخش رایتینگ تافل داوطلبان باید به دو سوال مختلف در مدت 50 دقیقه پاسخ دهند.

آزمون GRE و تافل تضمینی (تافل هوم ادیشن تضمینی) 

با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در کوتاه ترین زمان

با کمترین هزینه

آزمون GRE

آزمون GRE با هدف ارزیابی توانایی تحصیلی داوطلبان که متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و منطقه ANZ هستند، برگزار می شود.

مرکز برگزاری آزمون GRE در کشور آمریکا قرار دارد و به کمک موسسه ETS برگزار می شود.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ‌ارشد و دکتری را دارند، برای اپلای تحصیلی باید در آزمون GRE شرکت کنند. مدرک آزمون GRE در بیش از ۱۶۰ کشور جهان و هزاران دانشگاه و موسسه در سرتاسر جهان معتبر است و هر ساله افراد بسیاری با هدف اپلای تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در این آزمون شرکت می کنند.

نتایج آزمون GRE به قدری برای اپلای تحصیلی اهمیت دارد که اکثر دانشگاه های کشورهای آمریکا و کانادا نمره ی این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش داوطلبان در دوره های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد، دکتری و پست داک ملاک قرار می دهند.

انواع آزمون GRE

آزمون GRE در دو نسخه و با اهداف مختلفی برگزار می شود. انواع آزمون GRE عبارتند از:

1- آزمون GRE جنرال (GRE General Test)

2- آزمون GRE سابجکت  (GRE Subject Test)

آزمون GRE جنرال به صورت کامپیوتری و آزمون GRE سابجکت به صورت کتبی برگزار می شود.

اغلب دانشگاه‌ ها از داوطلبان، نتایج آزمون جنرال رو درخواست می کنند و آزمون GRE سابجکت در رشته ‌های تخصصی مانند زیست، شیمی، ادبیات، ریاضی، فیزیک و روانشناسی کاربرد دارد.

همچنین موسسه ETS در مارس 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ایجاد شده در برگزاری آزمون GRE به صورت حضوری، نسخه GRE هوم ادیشن را ارائه کرده است تا داوطلبان بتوانند به صورت آنلاین و در منزل در آزمون GRE شرکت کنند. GRE هوم ادیشن نیز در دو نوع سابجکت و جنرال ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در GRE هوم ادیشن تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

ساختار آزمون GRE جنرال

ساختار آزمون GRE جنرال شامل سه بخش است و مدت زمان آزمون GRE جنرال، 3 ساعت و 10 دقیقه است که برای پاسخگویی سوالات به داوطلبان یک ساعت برای بخش درک مطلب، یک ساعت برای نگارش تحلیلی و 70 دقیقه برای بخش استدلال ریاضی مهلت داده می شود و نحوه برگزاری آزمون به صورت کامپیوتری می باشد.

بخش های اصلی آزمون GRE جنرال عبارتند از:

* بخش استدلال کلامی یا درک مطلب (Verbal Reasoning)

* بخش استدلال ریاضی (Quantitative Reasoning)

* بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing)

نمره دهی در آزمون GRE جنرال به این صورت است که، نمره داوطلب در بخش درک مطلب آزمون GRE جنرال 130 تا 170 است و در بخش استدلال ریاضی هم 130 تا 170 است و بخش نوشتار تحلیلی نیز 6 نمره دارد و نمره نهایی آزمون GRE جنرال براساس دو بخش درک مطلب و استدلال ریاضی محاسبه می شود

ساختار آزمون GRE سابجکت

آزمون GRE سابجکت برای برخی از رشته ‌های آکادمیک در نظر گرفته شده است که شامل زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، شیمی، روانشناسی، فیزیک می باشد؛ البته در سال ۲۰۱۶ رشته های بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و ملکولی به این آزمون اضافه شدند ولی بنا به دلایلی در حال حاضر شامل این آزمون نمی‌ شوند. مدت زمان انجام آزمون جی آر ای سابجکت 2 ساعت و 50 دقیقه است و این آزمون به صورت کتبی برگزار می شود. آزمون GRE سابجکت از 220 تا 990 نمره دارد و برای اپلای تحصیلی نمره بالاتر از 700 نمره ی خوب محسوب می شود.

سوالات آزمون GRE سابجکت رشته های مختلف عبارتند از:

* زیست ‌شناسی: 190 سوال پنج گزینه ای در زمینه ی زیست ‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست ‌شناسی اندام، اکولوژی و تکامل

* شیمی: 130 سوال چند گزینه ای با گرایش ‌های مختلف شیمی

* ادبیات: 230 سوال در زمینه ی شعر، بیوگرافی، مقاله، داستان کوتاه، رمان، نقد، تئوری ادبیات و تاریخ زبان

* ریاضیات: 66 سوال چندگزینه ‌ای درزمینه ی محاسبات و کاربردهای آن

* فیزیک: ۱۰۰ سؤال ۵ گزینه ‌ای در زمینه ی الکترومغناطیس، مکانیک کلاسیک، نور و پدیده موج، ترمودینامیک و مکانیک آماری، مکانیک کوانتوم، فیزیک اتمی و زمینه‌ های مرتبط است و سوالات به ‌شکل نمودار، گراف، داده‌ها و توصیفات آزمایشگاه و غیره است.

* روانشناسی: ۲۰۵ سوال چندگزینه ‌ای در زمینه ی توصیف یک آزمایش یا نمودار، موقعیت‌ ها و وضعیت ‌های بیماری

نمره آزمون GRE سابجکت نیز از 220 تا 990 است و در بازه های 10 نمره ای تغییر می کند و نمره بالاتر از 700 برای این آزمون نمره خوبی محسوب می شود.

تفاوت آزمون تافل IBT با GRE

همان طور که گفته شد آزمون تافل و GRE هر دو از آزمون های معتبر و ضروری برای اپلای تحصیلی هستند و داوطلبان تنها با داشتن مدرک تافل و GRE با نمره بالا می توانند پذیرش تحصیلی دانشگاه های معتبر را دریافت کنند. تافل و GRE هر دو توسط موسسه ETS برگزار می شوند و داوطلبان برای شرکت در این آزمون ها باید از قوانین ETS پیروی کنند. همچنین آزمون تافل IBT و GRE هر دو به صورت آنلاین در ایران برگزار می شوند، در واقع برگزاری تافل و جی آر ای در ایران از مهمترین مزایای تافل و GRE محسوب می شود.

مهمترین تفاوت های آزمون تافل با GRE عبارتند از:

تفاوت در اهداف برگزاری

تفاوت در ساختار آزمون

تفاوت در نمره دهی آزمون

تفاوت در مدت اعتبار آزمون

تفاوت در هزینه ثبت نام

تفاوت در اهداف برگزاری تافل و GRE

آزمون تافل یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند، در واقع داوطلبان در این آزمون شرکت می کنند تا مهارت زبان انگلیسی خود را در محیط های آکادمیک و تحصیل به زبان انگلیسی ارزیابی کنند، اما آزمون GRE سطح علمی داوطلبان را برای تحصیل و ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارزیابی می کند، در واقع دانشگاه ها آزمون GRE را برگزار می کنند تا میزان اطلاعات و دانش پایه دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر را مورد سنجش قرار دهند.

تفاوت در ساختار تافل و GRE

ساختار آزمون تافل و GRE بسیار با هم متفاوت است. ساختار تافل آنلاین (و تافل هوم ادیشن) که در حال حاضر در ایران برگزار می شوند شامل چهار بخش ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ است، اما ساختار آزمون GRE جنرال شامل سه بخش استدلال کلامی، استدلال ریاضی، نوشتار تحلیلی است.

به طور مثال هدف از بخش رایتینگ تافل ارزیابی تسلط داوطلبان بر روی مهارت های نوشتاری و انتقال مفاهیم به زبان انگلیسی است، اما هدف از بخش رایتینگ GRE ارائه تحلیل ‌های منطقی در نوشتار است و نمره دهی به رایتینگ در این آزمون کاملا متفاوت است.

تفاوت در نمره دهی تافل و GRE

آزمون تافل (و تافل هوم ادیشن) از 0 تا 120 نمره دارد و نمره آزمون تافل از مجموع نمرات 4 بخش تافل که هر یک 0 تا 30 نمره دارند به دست می آیند. اما نمره دهی GRE با تافل متفاوت است.

بخش استدلال کلامی و استدلال ریاضی هر یک 130 تا 170 نمره دارند و بخش نوشتاری تحلیلی 6 نمره دارد و نمره نهایی GRE جنرال از مجموع دو بخش استدلال کلامی و استدلال ریاضی محاسبه می شود. GRE جنرال 260 تا 340 نمره دارد و نمره GRE سابجکت از 220 تا 990 است و در بازه های 10 نمره ای تغییر می کند.

تفاوت در مدت اعتبار آزمون

مدت اعتبار مدرک تافل و GRE یکی دیگر از تفاوت های این دو آزمون است. مدت اعتبار مدرک آزمون تافل در تمام نسخه های آن 2 سال است و پس از پایان 2 سال اعتبار آن منقضی می شود و در صورتی که افراد بخواهند مدرک تافل خود را برای اپلای تحصیلی به دانشگاه مقصد ارائه دهند باید دوباره در آزمون تافل شرکت کرده و مدرک جدیدی دریافت کنند و مدت اعتبار آزمون GRE، پنج سال است البته ممکن است برخی دانشگاه ها مدت اعتبار را کمتر از 5 سال بپذیرند.

تفاوت در هزینه ثبت نام

هزینه آزمون تافل آنلاین  265 دلار است و هزینه آزمون جی آر ای در ایران 220 دلار است. هزینه تافل و جی آر ای با هم یکسان نیست، اما نحوه ی پرداخت آنها یکسان است. متقاضی باید هزینه تافل و GRE را با کارت های بین المللی (کارت های ارزی) مانند ویزا کارت و مستر کارت پرداخت کند و یا از سیستم ووچر استفاده کنند.

اگر برای پرداخت هزینه آزمون تافل و GRE تضمینی مشکل داری می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و آزمون GRE ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و آزمون GRE از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

هزینه آزمون تافل آنلاین در ایران 265 دلار است و هزینه آزمون جی آر ای 220 دلار است.

متقاضی باید هزینه تافل و GRE را با کارت های بین المللی (کارت های ارزی) مانند ویزا کارت و مستر کارت پرداخت کند و یا از سیستم ووچر استفاده کنند.

مدت اعتبار مدرک آزمون تافل در تمام نسخه های آن 2 سال است و مدت اعتبار مدرک آزمون جی آر ای 5 سال است البته ممکن است برخی دانشگاه ها مدت اعتبار را کمتر از 5 سال بپذیرند.

برای اطلاع از تفاوت نمره دهی تافل و GRE کلیک کن.

هدف از برگزاری آزمون تافل ارزیابی مهارت های اصلی و کلیدی زبان انگلیسی داوطلبان یعنی خواندن، شنیدن، صحبت کردن و گوش دادن است.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×