فهرست مطالب

نمـره خوب در تافل

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

نمره خوب در تافل یا همان my best toefl score نمره ای است که دانشگاه مقصد تعیین کننده میزان آن است. اما میزان نمره تافل باتوجه به سطح تحصیلات، تجربه کاری و میزان نیاز به استفاده از زبان انگلیسی، برای هر فرد و مقصد تحصیلی تعریف متفاوتی دارد.

اهمیت آزمون تافل

آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language  ) اولین بار در سال ۱۹۶۴  توسط موسسه ETS  آمریکا برگزار شد و اکنون چند بار در سال در کشورهای مختلف برگزار می شود (TOEFL) یکی از چند آزمون بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس، دولینگو، آزمون PTE است که در بیشتر دانشگاه های آمریکا آن را به آیلتس ترجیح میدهند، جهت ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی، نحوه عملکرد و نمرات متقاضی مورد سنجش قرار می گیرد. مدرک این آزمون در حدود 150 کشور جهان و بیش از 11 هزار دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر و قابل قبول است. . در آزمون تافل مهارت شرکت کننده در چهار بخش درک مطلب (Reading)، بخش شنیداری (Listening)، بخش گفتاری (Speaking)، بخش نوشتاری (Writing) پیرامون مسائل روزمره و دانشگاهی با نمره کلی 120 ارزیابی می شود.

اعتبار آزمون تافل دو سال است و تا دو سال پس از صدور نمره می­‌توان آن را به مراکز مورد نظر ارائه داده و در صورت گذشتن این مدت باید مجددا در آزمون شرکت کرده و نمره‌ جدیدی را کسب نمود.

باتوجه به اعتبار و اهمیت دو آزمون تافل و آیلتس، متقاضیان درباره اینکه آیا امکان تبدیل نمره آیلتس به تافل وجود دارد؟ یا آیا امکان تبدیل نمره تافل به آیلتس وجود دارد؟ سوالات بسیاری می پرسند که پاسخ به این سوالات و همه سوالات آزمون تافل تضمینی در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تافل آنلاین یا تافل (IBT)

آزمون تافل IBT  هوم ادیشن (Home Edition)

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT

آزمون تافل اسنشیالز  (TOEFL Essentials)

 آزمون تافل کاغذی (ITP)

آزمون تافل پریمیر (Primary

آزمون تافل جونیور(Juni0or)

آزمون تافل مگوش (magoosh)

و آزمون های آزمایشی تافل مانند تافل ماک (TOEFL MOCK EXAM )و آزمون تافل TPO و آزمون ژنتی (Zhenti) که جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارت های شرکت کننده در آزمون اصلی و جلوگیری از هولد شدن، رد شدن و بلاک شدن آزمون اصلی برگزار می شوند.

نمره خوب در تافل چیست؟

نمره خوب در تافل یا همان my best toefl score نمره ای است که دانشگاه مقصد تعیین کننده میزان آن است. امتیازدهی در آزمون تافل آنلاین از 0 تا 12 برای مهارت های خواندن، شنیدن و نوشتن و از 0 تا 30 برای مهارت های گفتاری متغیر است. بنابراین نمره کامل تافل عددی بین 0 تا 120 خواهد بود. در هر حال نمره بالای 90 نمره خوبی در آزمون تافل محسوب می شود. اما نهایت نمره تافل باتوجه به سطح تحصیلات، تجربه کاری و میزان نیاز به استفاده از زبان انگلیسی، برای هر فرد و مقصد تحصیلی تعریف متفاوتی دارد.

اگر سوالی درباره تاریخ های برگزاری آزمون تافل در ایران داری می تونی با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشی.

امتیاز آزمون تافل در نسخه آنلاین و کاغذی

نمره آزمون تافل IBT بین 0 تا 120 امتیاز است و این نمره از مجموع نمرات هر بخش آزمون تافل یعنی خواندن، نوشتاری، گفتاری و شنیداری به دست می‌آید که نمره هر بخش 30 امتیاز است

و نمره آزمون کتبی تافل (PBT) 310 تا 677 امتیاز است.

مدرک آزمون تافل علاوه بر نمره کل آزمون، نمرات هر بخش را نیز به صورت مجزا نشان می‌دهد.

آزمون تافل نمره رد یا قبولی ندارد، اما به طور کلی کسب امتیاز بالاتر از میانگین نمره خوب محسوب می‌شود که برای آزمون تافل آی بی تی نمره بالای 50 است.

محاسبه نمره تافل و نحوه نمره دهی یکی از تفاوت های آزمون تافل IBT و تافل PBT است.

نمره خوب تافل چه نمره ای است؟

نمره خوب در تافل برای پذیرش در دانشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد و به شرایط دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، در برخی از دانشگاه ها حداقل نمره 79 برای آزمون تافل کافی است، در حالی که برخی دیگر نیاز به نمره بالاتر مانند 90 یا 100 دارند.

همچنین، برنامه تحصیلی مورد نظر شما ممکن است امتیاز مورد نیاز خود را داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از برنامه های مهندسی در برخی از دانشگاه ها به نمرات بالاتری در بخش شنیداری و گفتاری نیاز دارند.

نمره ریدینگ تافل به عنوان یکی از بخش های آزمون تافل بسیار مهم است و می تواند تاثیر بسزایی در پذیرش دانشجو در دانشگاه های خارجی داشته باشد. به عنوان مثال در برخی از دانشگاه ها ممکن است نمره ریدینگ تافل به عنوان یکی از شاخص های مهم در پذیرش دانشجو در نظر گرفته شود. البته این موضوع در انواع آزمون تافل مانند ریدینگ تافلibt متفاوت است، بنابراین درباره میزان و درصد نمره قبولی تافل و آیلتس باید با چارت های آموزشی دانشگاه مقصد مکاتبه داشته باشید. هم چنین می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره مهاجرت تحصیلی موفق مشاوره رایگان داشته باشید.

بالاترین نمره خوب تافل چه عددی است؟

در آزمون تافل بالاترین امتیازی که می توان کسب کرد 120 امتیاز است. این نمره با جمع نمرات چهار قسمت مختلف آزمون (خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن) به دست می آید.

به طور کلی نمره 90 به بالا در آزمون تافل نمره خوبی محسوب می شود و می تواند به شما برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف کمک کند. با این حال می توان گفت که نمره خوب و قابل قبول در آزمون تافل بستگی به شرایط دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر شما دارد.

نمره 80 تافل (یا پایین تر مانند تافل 78) می‌تواند از نظر برخی دانشگاه‌ها نمره ای مناسب و قابل قبول باشد، در حالی که امکان دارد دانشگاه دیگری این سطح از نمره را نپذیرد. بنابراین تعیین خوب یا بد بودن نمره 80 تافل بستگی به چارت ها و قوانین آموزشی دانشگاه مقصد دارد. اگر سوالی درباره مقایسه تحصیل در کشورهای مختلف داری می تونی در مشاوره رایگان با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا از به روزترین اخبار مهاجرتی و آخرین تغییرات تافل ibt مطلع بشی!

دانشگاه‌های پذیرنده نمره 80 تافل

  • – دانشگاه وارویک (University of Warwick)
  • دانشگاه اکسفورد (University of Oxford)
  • دانشگاه بریستول (University of Bristol)

و دانشگاه های دیگری که از طریق وبسایت های رسمی اپلای تحصیلی می توانید با آنها در ارتباط باشید تا از پذیرش حداقل و حداکثر نمره تافل و شرایط شرکت در آزمون تافل اطلاع دقیقی داشته باشید.

متوسط نمره تافل

میانگین نمره تافل برای پذیرش تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف متفاوت است و به شرایط هر دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از دانشگاه ها ممکن است میانگین نمره تافل 80-90 برای پذیرش داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نمرات بالاتر یا پایین تری داشته باشند.

حداقل نمره تافل برای پذیرش تحصیلی

حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف متفاوت است و به شرایط هر موسسه و برنامه تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، در برخی از موسسات آموزشی، حداقل نمره تافل برای پذیرش ممکن است 79 باشد، در حالی که در برخی دیگر ممکن است 90 یا حتی 100 باشد.

تکنیک های تقویت رایتینگ تافل

برخی از تکینیک های تقویت رایتینگ تافل عبارتند از:

  • مطالعه متون تافل
  • تمرین نوشتن
  • با تایمر تمرین کنید
  • استفاده از فرمت های استاندارد

یادگیری لغات ضروری تافل به روش کدینگ می تواند به متقاضی در بهبود مهارت رایتینگ کمک کند.

تکنیک های تقویت لیستینگ تافل

برخی از تکینیک های تقویت لیسنینگ تافل عبارتند از:

بهبود مهارت شنیداری در آزمون تافل می تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را در این قسمت از آزمون بگیرید. برای بهبود مهارت شنیداری تافل، می توانید از روش ها و تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • گوش دادن به متون صوتی
  • تمرین با سوالات شنیداری
  • تمرکز بر تلفظ
  • تمرین با آزمون های آزمایشی تافل
  • استفاده از منابع آموزشی
  • همچنین نت برداری در تافل می تواند یکی از موثرترین راه ها برای تقویت مهارت لیسنینگ متقاضی باشد.

تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل

برخی از تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل عبارتند از:

  • تمرین و مکالمه با شخص دیگری
  • تمرین با تایمر
  • انواع متون انگلیسی را مطالعه کنید
  • شرکت در کلاس ها
  • گوش دادن به پادکست ها
  • تمرین با سوالات متداول تافل
  • همچین مراجعه به مراکز، موسسات و آموزشگاه های تخصصی تدریس زبان انگلیسی مانند آموزشگاه زبان امیربهادر و شرکت در آزمون های تدارک دیده شده توسط اساتید متبحر می تواند به تقویت مهارت های متقاضی در این مورد کمک بسزایی نماید.

تکنیک های تقویت ریدینگ تافل

برخی از تکینیک های تقویت ریدینگ تافل عبارتند از:

  1. خواندن متن‌های متنوع انگلیسی، از جمله مقالات علمی، رمان‌ها، مقالات خبری و مجلات
  2. فهم ساختار متن و تمرکز روی یادگیری ساختارهای متنی مانند پاراگراف‌ها، ترکیب عناصر مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری، و مراعات قواعد دستوری

3.آشنایی و استفاده از لغت‌های تخصصی و تکنیکی تافل

  1. انجام تمرین با پرسش‌های مرتبط با متونی که مطالعه می‌کنید و افزایش درک خوانده‌ها
  2. تکنیک اسکن: مرور و مطالعه متن در یک نگاه و به صورت کلی، جهت آشنایی و ارزیابی موضوعات و اطلاعات مطرح شده در متن. سپس دقت در مطالعه متن
  3. تمرکز بر فهم ساختارهای دستوری بین کلمات و جملات متن

لیست دانشگاه های پذیرنده آزمون تافل

  • دانشگاه هاروارد، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه استنفورد، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه کمبریج، انگلستان
  • دانشگاه اکسفورد، انگلستان
  • دانشگاه تورنتو، کانادا
  • دانشگاه ملبورن، استرالیا
  • دانشگاه شیکاگو، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه نیویورک، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه توکیو، ژاپن
  • دانشگاه ملی سنگاپور، سنگاپور
  • دانشگاه نانکینگ، چین
  • دانشگاه هونگ کنگ، هنگ کنگ
  • دانشگاه پاریس، فرانسه
  • دانشگاه آمستردام، هلند

درباره میزان نمره تافل برای دانشگاه هاروارد، نمره تافل معادل آیلتس و مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت می توانید با تیم تخصصی برگزاری آزمون های زبان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

لیست کشورهای پذیرنده آزمون تافل

آزمون تافل را می توان در بیش از 160 کشور در سراسر جهان برگزار کرد. در زیر لیستی از برخی از کشورهایی که می توان در آنها آزمون تافل شرکت کرد آورده شده است:

ایالات متحده آمریکا / کانادا / استرالیا / نیوزلند / انگلستان / ایرلند / فرانسه / آلمان / ایتالیا / هلند / بلژیک /اسپانیا / سوئد / دانمارک / نروژ /فنلاند / ژاپن / کره جنوبی / چین / هنگ کنگ / تایوان / سنگاپور / مالزی / اندونزی / تایلند / ویتنام / هند / پاکستان / بنگلادش / افغانستان …

اگر سوالی درباره ددلاین تحصیلی از دانشگاهی داری، یا درباره ریپورت و گزارش نمره تافل داری ضمن دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می تونی به وبسایت های بین المللی تحصیلی دانشگاه ها نیز مراجعه و از به روزترین اخبار دانشگاهی مطلع بشی!

نمره تافل برای دانشگاه های انگلیس

از آنجا که هر دانشگاهی در انگلیس برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی معیار‌های مختلفی از نمره آزمون تافل را در نظر می گیرد بنابراین نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس متفاوت است و ممکن است برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی درخواست حداقل نمره‌ای در آزمون تافل هم وجود داشته باشد. برای کسب بهترین نمره تافل باید اشتباهات رایج در تافل را بشناسید تا بتوانید مناسبترین دانشگاه مقصد را انتخاب کنید

مثلا، بعضی از دانشگاه‌های انگلیس، نمره‌های تافل iBT به صورت زیر می پذیرند:

– دانشگاه امپریال کالج لندن (Imperial College London):

حداقل نمره تافل iBT ۹۰ برای برخی از رشته‌ها و ۹۲ برای رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر

– دانشگاه کمبریج (University of Cambridge):

حداقل نمره تافل iBT ۱۰۱ برای برخی از رشته‌ها

– دانشگاه اکسفورد (University of Oxford):

حداقل نمره تافل iBT ۱۰۰ برای برخی از رشته‌ها

– دانشگاه لندن (University of London):

حداقل نمره تافل iBT ۸۰-۹۰ برای برخی از رشته‌ها

– دانشگاه وارویک (University of Warwick):

حداقل نمره تافل iBT ۹۰ برای برخی از رشته‌ها

ده نکته برای موفقیت در آزمون تافل که باید بدانید….

همان طور که میدانید دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند، یکی از مدارک مهمی که برای اپلای تحصیلی و پذیرش تحصیلی باید ارائه دهند، بیانیه هدف (SOP) یا هدف نامه و یا انگیزه نامه است، اگر درباره بیانیه هدف دانشگاه مقصد سوالی داری می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره رایگان داشته باشی تا به بهترین نتیجه در کوتاه ترین زمان برسی! در ضمن متقاضی باید بداند دانشگاه مقصد کدام یک از انواع تافل را می پذیرد و درباره تفاوت تافل ibt با تافل cbt در پذیرش تحصیلی خود مطلع باشد. 

همچنین، بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است به جای نمره تافل iBT، نمره تافل PBT (نسخه کاغذی) را بپذیرند. در این صورت باید درباره تفاوت تافل ibt با تافل pbt اطلاعات لازم را داشته باشد و بداند حداقل نمره تافل PBT معمولاً بین ۵۷۰ تا ۶۱۰ مورد سنجش و ارزیابی قرارمی گیرد. در صورت نیاز می توانید اعتراض به نمره آزمون تافل از طریق ETS را ثبت کنید

جهت کسب اطلاعات به روز درباره اعلام نتایج آزمون تافل و نمره‌های مورد پذیرش دانشگاه‌های انگلیس، حتما باید به وبسایت رسمی دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید و با آنها مکاتبه داشته باشید تا درباره استعلام نمره تافل از دقیق ترین و تخصصی ترین منابع تحقیق و پیگیری انجام دهید هم چنین می توانید باکارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در این باره مشـاوره تخصصی دریافت کنی!

نمره تافل برای دانشگاه های اروپا

میزان نمره‌های تافل به صورت کلی یا ارزیابی در هر اسکیل برای دانشگاه‌های اروپا باتوجه به برنامه تحصیلی و چارت آموزشی دانشگاه مقصد یا گپ تحصیلی متقاضی می‌توانند متفاوت باشد.

برخی دانشگاه‌های اروپایی، نمره تافل iBT بین ۸۰ تا ۹۰ به عنوان حداقل نمره پذیرش مورد تایید قرار میدهند. برخی دیگر نمره بالای۹۰ یا ۹۵ را پذیرش می کنند.

جهت دریافت اطلاعات به روز و دقیق درباره نمره‌های مورد پذیرش دانشگاه‌های انگلیس، حتما باید به وبسایت رسمی دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید و با آنها مکاتبه داشته باشید هم چنین سوالی درباره نحوه نگارش استادی پلن یا پذیرش آزمون تافل برای مهاجرت به استرالیا داری می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشی.

نمره تافل برای دانشگاه های آمریکا

حداقل نمره تافل برای دانشگاه های آمریکا  متناسب با نیاز و چهارچوب های تحصیلی هر دانشگاه متفاوت است. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برای برنامه‌های تحصیلی خاص در رشته‌های علوم پزشکی یا مهندسی، نمره‌های 80-100 یا بالاتر را مورد پذیرش قرار دهند.

متقاضی با مکاتبه یا مراجعه به وبسایت رسمی دانشگاه مقصد می تواند نمره مورد نیاز دانشگاه را برای برنامه تحصیلی بررسی نماید. هم چنین نظرات سایر کاربران را مطالعه نماید تا حداق به ده سوال متداول در آزمون تافل که برایش پیش می آید بتواند پاسخ پیدا کند

برخی از دانشگاه‌های پذیرنده تافل در آمریکا

  1. دانشگاه هاروارد (Harvard University)
  2. دانشگاه استنفورد (Stanford University)
  3. دانشگاه ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology – MIT)
  4. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (University of California, Berkeley)
  5. دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (University of California, Los Angeles – UCLA)
  6. دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)
  7. دانشگاه پرینستون (Princeton University)
  8. دانشگاه ییل (Yale University)
  9. دانشگاه کلمبیا (Columbia University)
  10. دانشگاه نیویورک (New York University)

اگر سوالی درباره مدارک مورد نیاز اپلای تحصیلی داری می تونی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره رایگان دریافت کنی تا بهترین مسیر و به روزترین اطلاعات رو داشته باشی!

نمره تافل برای دانشگاه های کانادا

درباره اعتبار آزمون تافل در کانادا باید گفت بسیاری از دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجویان بین المللی نیاز به نمره تافل دارند و برای این منظور حداقل نمره لازم را تعیین کرده اند. به عنوان مثال، دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو، دانشگاه وسترن و دانشگاه بریتیش کلمبیا به حداقل نمره 90 برای آزمون تافل نیاز دارند، بنابراین بهتره منابع آزمون تافل رو کامل بشناسی تا بتونی با کامل و دقیقترین اطلاعات در آزمون نمره هدف رو کسب کنی!

هزینه ووچر آزمون تافل در نسخه های مختلف آزمون

ووچر تافل (Voucher TOEFL) یک کد 16 رقمی است که پس از ثبت نام در آزمون تافل، متقاضی باید برای پرداخت هزینه آزمون، پرداخت نماید و این کد از سوی موسسه ETS برای متقاضیان شرکت در آزمون صادر می شود. در واقع ووچر تافل همان کارت های اعتباری هستند که در زمان شرکت در آزمون، متقاضی ملزم به ارائه آن است. درباره تغییر مکان یا زمان آزمون تافل هم باید اطلاعات لازم را داشته باشید.

کد ووچر تافل مختص به یک نفر است و قابل انتقال به غیر نمی باشد و متقاضی برای تهیه شخصی ووچر تافل باید در سایت ETS ثبت نام کند.

ووچر تافل تنها یک سال اعتبار دارد.

هزینه تهیه و خرید ووچر تافل در هر کشوری متفاوت است و قیمت آن در هر کشور با توجه به نرخ ارز و میزان درخواست افراد برای اخذ ووچر تافل متغیر می باشد. همچنین مالیات های هر کشور نیز می تواند قیمت تمام شده ووچر تافل را افزایش دهد.درباره لغو آزمون تافل با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشید.

به طور کلی قیمت ووچر تافل در ایران حدودا ۲۵۵ تا ۲۹۰ دلار است و چنانچه فرد سه روز قبل از آزمون تافل، ووچر درخواست کند باید مبلغی را اضافه تر پرداخت نماید و ثبت نام با تاخیر (late) در آزمون تافل را با مبلغ بیشتری انجام دهد.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

1- آزمون تافل اینترنتی (تافل IBT) 2- آزمون تافل انترنتی در منزل (تافل IBT هوم ادیشن) 3- آزمون تافل کاغذی (تافل PBT) 4- ازمون تافل اسنشیالز 5- آزمون تافل ITP 6- آزمون تافل جونیور 7- آزمون تافل پریمیر

در حال حاضر هزینه آزمون تافل 265 دلار آمریکا می‌باشد که این مبلغ ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت می باشد.یکی از دلایل آن نظارت بر آزمون آنلاین تافل است. بنابراین قیمت آزمون تافل مبلغی ثابت نیست

تعریف نمره خوب در تافل کاملا بستگی به دانشگاه مقصد متقاضی دارد که این موضوع در مکاتبه با دانشگاه و اطلاع از چارت و قوانین تحصیلی آن به مشخص می شود.

حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف متفاوت است و به شرایط هر موسسه و برنامه تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد

میانگین نمره تافل برای پذیرش تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف متفاوت است و به شرایط هر دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد

تفاوت های آزمون تافل IBT و تافل PBT عبارتند از:

تفاوت در ساختار آزمون، تفاوت در نحوه برگزاری آزمون، تفاوت در نمره دهی آزمون، تفاوت در مدت زمان انجام آزمون

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×