فهرست مطالب

تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

ساختار آزمون تافل شامل 4 بخش ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ است. بخش اسپیکینگ تافل که مهارت صحبت کردن را ارزیابی می کند، شامل 4 تسک است که داوطلبان برای کسب نمره بالا در این بخش باید مهارت گفتاری خود را تقویت کنند، از این رو در این مطلب ما توضیحات مختصری در خصوص تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل ارائه داده ایم. 

آزمون تافل (TOEFL)

بخش اسپیکینگ یکی از بخش های مهم تافل است، بنابراین آشنایی با تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل برای زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون تافل تضمینی را دارند بسیار ضروری است، تا بتوانند نمره بالایی در این بخش به دست آورند.

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود؛ همچنین مزایای داشتن مدرک تافل موجب شده تا هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا با اهداف مختلفی در این آزمون شرکت کنند.

شرکت در انواع آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره بالا یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

در مورد شرایط شرکت در تافل باید گفت، هیچ شرط خاصی مانند محدودیت سنی، برای شرکت در آزمون تافل وجود ندارد و زبان آموزان می توانند بدون محدودیت در تافل ثبت نام کنند.

به دلیل اهمیت نمره تافل برای اپلای تحصیلی بهتره برای شرکت در آزمون تافل تضمینی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

ساختار آزمون تافل IBT

ساختار آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

مدت زمان انجام آزمون تافل سه ساعت است و نمره دهی آزمون تافل از 0 تا 120 می باشد که از مجموع نمرات هر بخش (0 تا 30) محاسبه می شود. همچنین مدت اعتبار مدرک تافل در تمام نسخه های ارائه شده 2 سال است و پس از 2 سال مدرک آن فاقد اعتبار خواهد بود.

بخش های مختلف آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT، از 3 یا 4 متن تشکیل شده است و داوطلبان برای هر متن به 10 سوال جواب می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 54 تا 72 دقیقه است.

2- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری یا لسینینگ تافل آی بی تی شامل 6 تا 7 قسمت است و داوطلبان برای هر قسمت به 5 تا 6 سوال پاسخ می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش 41 تا 57 دقیقه است.

3- بخش گفتاری (Speaking): بخش گفتاری آزمون تافل IBT پس از یک استراحت ۱۰ دقیقه ای آغاز می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 17 دقیقه می باشد. در بخش اسپیکینگ تافل داوطلبان باید به 4 سوال پاسخ بدهند.

برای اطلاع از تکنیک های تقویت رایتینگ تافل کلیک کن.

4- بخش نوشتاری (Writing): چهارمین بخش آزمون تافل IBT بخش نوشتاری است. در بخش رایتینگ تافل داوطلبان باید به دو سوال مختلف در مدت 50 دقیقه پاسخ دهند.

اگر برای ثبت نام تافل IBT هوم ادیشن تضمینی نیاز به راهنمایی داری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

بخش اسپیکینگ تافل IBT

همه ی مراحل آزمون تافل IBT به صورت رایانه ای بوده و در بخش Speaking پاسخ داوطلبان ضبط شده و بعداً توسط کارشناسان ارزیابی می شود.

در بخش اسپیکینگ تافل آی بی تی 4 سوال طراحی شده است و پاسخ های داوطلب ضبط شده و پس از پایان آزمون تافل توسط دو کارشناس ارزیابی می شود و میانگین نمره این دو ارزیابی، نمره نهایی داوطلب از بخش اسپیکینگ تافل خواهد بود. در این بخش از تافل علاوه بر توانایی های کلامی، مهارت های خواندن (Reading)  و شنیداری (Listening) نیز به نوعی ارزیابی می شود.

در اسپیکینگ تافل سوالات به دو صورت مستقل (Independent) و تلفیقی (Integrated) مطرح می شود و سوالات تلفیقی مهارت داوطلبان را در قالب سوال های ترکیبی با مهارت های لیسنینگ و ریدینگ ارزیابی می کنند.

با دریافت بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی و کسب نمره خوب تافل با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بهترین نتیجه رو بگیری.

اعتراض به نمره اسپیکینگ تافل

زمان اعلام نتایج آزمون تافل 6 روز پس از برگزاری آزمون است و داوطلبان پس از دریافت نمرات خود در صورتی که به نمره اسپیکینگ تافل اعتراض داشته باشند، می توانند اعتراض خود را در سایت ETS ثبت کنند که البته ثبت اعتراض شامل هزینه ای است که پس از پرداخت آن از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت، اعتراض ثبت خواهد شد.

البته در مورد اعتراض به نمره تافل باید گفت، داوطلبان فقط می توانند به بخش های اسپیکینگ و رایتینگ اعتراض کنند و امکان اعتراض به بخش های ریدینگ و لیسنینگ تافل وجود ندارد.

اگر برای پرداخت هزینه ثبت نام، اعتراض به نمره و سایر هزینه های آزمون تافل تضمینی مشکل داری، می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل IBT

همان طور که گفته شد در بخش اسپیکینگ تافل IBT (و تافل هوم ادیشن) که مهارت گفتاری و صحبت کردن ارزیابی می شود، داوطلبان باید به 4 تسک در قالب سوالات مستقل و تلفیقی پاسخ دهند و برای کسب نمره بالا در این بخش باید با تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل آشنا شوند تا با تقویت مهارت اسپیکینگ بتوانند نمره خوبی در این بخش کسب کنند. روش های مختلفی برای تقویت مهارت گفتاری تافل وجود دارد که در ادامه توضیحاتی در خصوص برخی از کارآمدترین و مفیدترین روش ها برای تقویت اسپیکینگ ارائه می دهیم.

تقویت لیسنینگ

مهارت شنیداری (لیسنینگ) و اسپیکینگ ارتباطی مستقیم با هم دارند، بنابراین زبان آموزانی که می خواهند اسپیکینگ خود را برای شرکت در آزمون تافل تقویت کنند باید مهارت شنیداری را نیز با استفاده از تکنیک های تقویت لیسنینگ تافل افزایش دهند. برای اینکه بتوانید خوب به زبان انگلیسی صحبت کنید باید خوب گوش دادن را تمرین کنید. تماشای فیلم ها، گوش دادن به موزیک ها، کتاب های صوتی، پادکست و… مهارت شنیداری شما را تقویت می کند و در بهبود مهارت اسپیکینگ زبان آموزان نیز تاثیر زیادی دارد.

همچنین تقویت مهارت نت برداری در تافل نیز برای جواب دادن به سوالات بخش های مختلف آزمون نیز بسیار موثر است.

گسترش دایره لغات انگلیسی

برای اینکه بتوانید افکار، ایده ها و نظرات خود را به درستی به زبان انگلیسی بیان کنید، باید بتوانید در صحبت کردن از تعداد لغات و عبارات زیادی استفاده کنید تا سخنان شما واضح، گویا و قابل درک باشد، از این رو یادگیری واژه های بیشتر و گسترش دایره لغات انگلیسی یکی از مهمترین راهکارها برای تقویت مهارت گفتاری است. در واقع یادگیری لغات نه تنها برای تقویت اسپیکینگ موثر است، بلکه برای افزایش توانمندی زبان آموزان در سایر بخش های زبان (شنیداری، نوشتاری، درک مطلب) نیز تاثیر بسزایی دارد، اگر داوطلبان بخواهند در اسپیکینگ تافل و سایر بخش های تافل نمره بالایی کسب کنند باید دامنه لغات خود را گسترش دهند.

اگر در یادگیری و به خاطر سپردن لغات تافل مشکل دارید از یادگیری لغات تافل به روش کدینگ استفاده کنید این روش در یادگیری لغات بسیار موثر و کارآمد است. 

تقویت ریدینگ

تقویت مهارت خواندن یا ریدینگ یکی دیگر از راهکارهای تقویت اسپیکینگ یا مهارت گفتاری است، به این منظور باید خواندن کتاب، روزنامه و سایر متن های انگلیسی را تمرین کنید. خواندن متون انگلیسی علاوه بر تقویت مهارت درک مطلب (ریدینگ)، مهارت گفتاری شما را نیز بهبود می بخشد و در تقویت صحبت کردن به زبان انگلیسی اثرگذار است.

برای دریافت منابع ریدینگ تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

بازگو کردن یک داستان به زبان انگلیسی

می توانید یکی از داستان هایی که در ذهن خود دارید یا فیلمی که دیده یا خاطره یکی از سفرهای خود را برای دوستانتان به زبان انگلیسی بازگو کنید. با انجام این کار شما می توانید مهارت ترجمه و تفسیر را نیز تمرین کنید. اگر هنوز از اینکه در مقابل دیگران انگلیسی صحبت کنید خجالت می کشید با این تمرین اعتماد به نفس تان برای صحبت کردن به زبان انگلیسی در جمع بیشتر می شود.

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی

با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در کوتاه ترین زمان

با کمترین هزینه

آشنایی با لهجه های مختلف زبان انلگیسی

زبان انگلیسی دارای لهجه های مختلفی مانند بریتانیایی، آمریکایی، استرالیایی و… است برای تقویت مهارت اسپیکینگ تافل باید با انواع لهجه های زبان انگلیسی آشنا شوید و نباید در صحبت کردن از لهجه های مختلفی استفاده کنید و باید در حرف زدن به زبان انگلیسی بر روی یک لهجه تمرکز کنید. برای آشنایی با لهجه های مختلف زبان انگلیسی می توانید فیلم ها، موزیک ها، فایل های صوتی با لهجه های مختلف را گوش دهید.

همچنین برای یادگیری لهجه ‌های مختلف زبان انگلیسی می‌ توانید از کتاب های خودآموز که در این زمینه ارائه شده اند استفاده کنید که صحبت کردن به یکی از لهجه ها را آموزش می دهند.

زبان پیچان Tongue Twister

زبان پیچان یا Tongue Twister گروهی از جملات یا عبارت ها هستند که به دلیل تکرار مداوم، آهنگ خاصی پیدا می کنند که باعث می شود تلفظ جمله یا عبارت مورد نظر سخت تر شود. Tongue Twister یکی از روش های تقویت اسپیکینگ و مهارت گفتاری زبان آموزان است.

استفاده از زمان سنج

همان طور که می دانید بخش اسپیکینگ تافل شامل 4 تسک است و زمان کلی جواب دادن به این بخش 17 دقیقه است. چون داوطلبان برای پاسخ دادن به بخش های مختلف تافل با محدودیت زمان مواجه هستند، باید بتوانند زمان خود را مدیریت کنند تا پیش از پایان زمان مورد نظر به سوالات هر بخش پاسخ دهند، بنابراین استفاده از تایمر در هنگام انجام تمرینات اسپیکینگ تا حد زیادی شما را در مدیریت زمان در جلسه آزمون کمک می کند.

تافل مگوش (toefl magoosh)

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل (آزمون تافل هوم ادیشن) و آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

در اسپیکینگ تافل 4 تسک وجود دارد و مدت زمان انجام این بخش 17 دقیقه است.

در اسپیکینگ تافل سوالات به دو صورت مستقل (Independent) و تلفیقی (Integrated) مطرح می شود و سوالات تلفیقی مهارت داوطلبان را در قالب سوال های ترکیبی با مهارت های لیسنینگ و ریدینگ ارزیابی می کنند.

زبان پیچان یا Tongue Twister گروهی از جملات یا عبارت ها هستند که به دلیل تکرار مداوم، آهنگ خاصی پیدا می کنند که باعث می شود تلفظ جمله یا عبارت مورد نظر سخت تر شود. Tongue Twister یکی از روش های تقویت اسپیکینگ و مهارت گفتاری زبان آموزان است.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×