فهرست مطالب

اهمیت آزمون آیلتس در اپلای

آزمون آیلتس (IELTS) یک آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده ی توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است.

آزمون آیلتس (IELTS) چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS) یک آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده ی توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. این آزمون در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

آزمون آیلتس (IELTS) در دو دسته بندی General (عمومی) و Academic (آکادمیک) برگزار می شود.

آزمون آیلتس جنرال، توانایی داوطلب را در بکارگیری زبان انگلیسی در موقعیت های کاری و اجتماعی ارزیابی می کند و آزمون آیلتس آکادمیک، نیز توانایی داوطلب را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد سنجش قرار می دهد.

همچنین از سال 2015 نسخه دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شده است و افرادی که قصد مهاجرت غیرتحصیلی به انگلستان را دارند در آزمون آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنند.

آزمون آیلتس UKVI نیز یکی دیگر از انواع آیلتس است و افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در این آزمون شرکت کنند.

گواهی نامه آزمون آیلتس مانند آزمون تافل مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می باشد و کسب نمره بالا در این آزمون برای اخذ انواع ویزا شغلی و تحصیلی و… برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان خصوصا انگلیس، استرالیا و نیوزیلند بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع آزمون آیلتس (IELTS)

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

1- آزمون آیلتس آکادمیک: برای اپلای تحصیلی

2- آزمون آیلتس جنرال: برای اخذ ویزای کاری

3- آزمون آیلتس مهارت های زندگی (لایف اسکیلز): برای مهاجرت غیرتحصیلی به انگلیس

برای اینکه بتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق رو تجربه کنی، بهتره قبل از هر اقدامی ابتدا با مشاوران با تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان مهاجرتی را جهت تضمین قبولی در آزمون آیلتس به شما معرفی می کند.

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون تافل و  آزمون CAE شامل چهار بخش درک مطلب، شنیداری، گفتاری و نوشتاری است که چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و نمره آزمون از میانگین نمره این چهار بخش محاسبه می شود.

البته آزمون آیلتس لایف اسکیلز تنها شامل دو بخش گفتاری و شنیداری است و بخش های درک مطلب و نوشتاری در این آزمون برگزار نمی شود.

اگر تصمیم داری برای اخذ پذیرش تحصیلی حتما نمره ی بالایی در آیلتس کسب کنید باید بدانید شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس و رعایت قوانین گرامر زبان انگلیسی باعث می شود نمره آیلتس بهتری دریافت کنید، از این رو توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس برای کسب نمره بالا نیز بسیار حائز اهمیت است. همچنین مطالعه منابع آزمون آیلتس و  شناخت و توجه به اشتباهات رایج در آیلتس نیز از دیگر راهکارهای تقویت مهارت های زبان انگلیسی برای کسب نمره بالا در آیلتس است. 

مزایای شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو

برای دریافت مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس و بهترین راهکارها برای قبولی در آیلتس تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

دلیل اهمیت نمره آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی

یکی از چالش هایی که دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه همیشه با آن مواجه هستند، تسلط بر زبان رسمی کشور مقصد است. بدون داشتن تسلط کافی بر زبانی که دروس دانشگاه ها تدریس می شود، دانشجویان هرگز موفق به تحصیل در مقاطع دانشگاهی و یا شرکت در کالج ها نخواهند شد، چرا که لازمه ی درک مطالب درسی و همچنین برقراری ارتباط با اساتید و سایر دانشجویان برخورداری از دانش و مهارت زبانی قوی است که این امکان را به دانشجو می دهد تا بتواند با محتوای درسی، اساتید و دانشجویان ارتباط برقرار کرده و در تحصیل در رشته ی مورد نظر خود موفق شود. بنابراین اکثر دانشگاه های معتبر در سراسر جهان برای پذیرش دانشجوی خارجی در مقاطع دانشگاهی ارائه مدارک زبان معتبر با نمره ی قابل قبول توسط متقاضی را الزامی می دانند و متقاضی بدون اخذ مدرک زبان معتبر قادر به دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی نخواهد بود.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت تحصیلی موفق را تجربه کن.

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که مدرک آن برای اخذ پذیرش تحصیلی و اپلای بسیار حائز اهمیت است و نمره ی قابل قبول از این آزمون یکی از مدارک مهم برای اپلای تحصیلی به شمار می رود و اخذ نمره ی بالا در این آزمون شانس متقاضی را برای اپلای تحصیلی افزایش می دهد.

اهمیت آزمون آیلتس به اندازه ای است که برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا، نیوزلند و استرالیا ارائه مدرک آن کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارند، باید برای اپلای تحصیلی در رشته ی مورد نظر مهارت زبان انگلیسی خود را با شرکت در این آزمون و کسب نمره ی بالا اثبات کنند.الزامی است.

برای اینکه بدونی نمره خوب آیلتس آکادمیک یا جنرال برای کانادا چنده کلیک کن.

به دلیل اهمیت گواهی نامه آیلتس با نمره بالا برای اپلای تحصیلی داوطلبان باید برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی از موثرترین راهکارها استفاده کنند. یکی از مهمترین نکات ریدینگ آیلتس برای تقویت درک مطلب و کسب نمره بالا، یادگیری مهارت های Skimming و Scanning است. اسکیمینگ به معنای خواندن سریع متن و جستجو برای پیدا کردن یک اصطلاح یا کلمه خاص است. یادگیری مهارت های Skimming و Scanning برای تندخوانی متن و صرفه جویی در زمان بسیار ضروری است.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی در یکی از آزمون های زبان انگلیسی بین المللی مانند آیلتس، آزمون CPE، آزمون CAE، آزمون FCE، آزمون BEC، آزمون PTE و… شرکت کنی، اما اطلاعی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون نداری می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و راهنمایی های لازم رو دریافت کنی.

نمره دهی به آزمون آیلتس چگونه است؟

نمره دهی به آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال به این صورت است که نمره ی هر بخش از آزمون بین صفر تا ۹ می ‌باشد و نمره ی کلی با معدل گیری از نمره ی چهار بخش محاسبه می ‌شود. در کارنامه ی آزمون IELTS، نمره ی کلی و نمره ی هر بخش جداگانه درج می ‌شود.

آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نمره رد یا قبولی ندارند و نتیجه آزمون داوطلبان به صورت نمره از 0 تا 9 مشخص می شود، اما نتایج آزمون آیلتس لایف اسکلیز به صورت نمره ای تعیین نمی شود و نتیجه آزمون داوطلب به صورت رد (Fail) یا قبولی (Pass) اعلام می گردد.

همچنین نتایج آزمون آیلتس دو سال اعتبار دارد و پس از پایان دو سال فاقد اعتبار است و کسانی که متقاضی اپلای تحصیلی هستند برای ارائه مدرک آیلتس باید دوباره در آزمون شرکت کنند.

آزمون های آزمایشی آیلتس

برای اینکه داوطلبان آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون آیلتس پیدا کنند، آزمون های آزمایشی در مراکز مختلف برگزار می شود. شرکت در این آزمون ها داوطلبان را با ساختار و نمونه سوالات آزمون اصلی آشنا می کند و موجب کاهش استرس داوطلبان در هنگام شرکت در آزمون آیلتس می شود.

همچنین در برخی کتاب ها مانند کمبریج آیلتس چندین آزمون آورده شده که برای آمادگی در آزمون بسیار کارآمد هستند، چون سوالات واقعی آزمون می باشند.

نمره آیلتس برای اپلای تحصیلی باید چند باشد؟

سوالات این آزمون طبق جدیدترین استانداردهای بین المللی و با توجه به نیازهای علمی دانشگاه ها طراحی می شوند. از این رو مدرک این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها ی معتبر جهان که دروس را به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین متقاضیان برای اپلای تحصیلی باید مدرک آیلتس با نمره ی قابل قبول از سوی دانشگاه مقصد را ارائه نمایند.

اما به طور کلی سطح 5 نمره متوسط و سطح 6 نمره خوب محسوب می شود و داوطلبان برای اپلای تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، انگلیسی و… باید موفق به کسب نمره 7 به بالا شوند.

سطح آزمون آیلتس طبق استاندارد CEFR

سطح آزمون آیلتس براساس استاندارد اروپایی CEFR به شرح زیر می باشد:

1- سطح A2: نمره 4.5

2- سطح A2/B1: نمره 5

3- سطح B1: نمره 5.5

4- سطح B1/B2: نمره ی 6

5- سطح B2: نمره ی 6.5

6- سطح B2/C1: نمره 7

7- سطح C1: نمره 8

8- سطح C2: نمره 9

آیا آزمون آیلتس در ایران برگزار می شود؟

آزمون آیلتس (IELTS) برخلاف بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون ناتی (NATTI)، آزمون پیرسون، آزمون OET و غیره در ایران برگزار می شود. در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران با توجه به تعداد زیاد داوطلبان یکی از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان به شمار می رود.

آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای مختلف مانند تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، همدان و غیره برگزار می شود و داوطلبان می توانند با ثبت نام در آزمون آیلتس و انتخاب مکان و تاریخ مورد نظر در این آزمون شرکت کنند.

نکته: هیچ محدودیت و شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان در هر سنی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

یکی از نکاتی که داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس باید به آن توجه کنند، اطلاع از قوانین شرکت در آزمون آیلتس است چون ممکن است به دلیل نا آگاهی از قوانین و دستورالعمل های شرکت در آزمون و عدم رعایت قوانین، متخلف شناخته شوند و از ورود داوطلب به جلسه آزمون جلوگیری شود. 

نتایج آزمون آیلتس چه وقت اعلام می شود؟

نتایج آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، 13 روز کاری و نتایج آیلتس لایف اسکیلز 7 روز کاری پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند نتیجه ی آزمون را بر روی سایت مرکز برگزاری آزمون مشاهده کنند، همچنین نتیجه ی آزمون برای آنها از طریق پست ارسال خواهد شد و داوطلبان یک کپی از کارنامه ی خود نیز دریافت می کنند، همچنین نتیجه ی آزمون از طریق پیامک و ایمیل نیز اطلاع رسانی خواهد شد. داوطلبان می توانند از مرکز برگزاری آزمون درخواست کنند تا کارنامه آنها را برای ۵ دانشگاه، نهاد و یا موسسه به صورت رایگان ارسال کنند و برای درخواست ارسال بیشتر از 5 کارنامه متقاضی باید هزینه ی آن را بپردازد.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق رو تجربه کنی، باید بدونی در کدوم آزمون زبان بین المللی شرکت کنی، از این رو کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا شما را برای انتخاب آزمون زبان مناسب راهنمایی می کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای مختلف مانند تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، همدان و غیره برگزار می شود و داوطلبان می توانند با ثبت نام در آزمون و انتخاب مکان و تاریخ مورد نظر در این آزمون شرکت کنند.

1- آزمون آیلتس آکادمیک: برای اپلای تحصیلی

2- آزمون آیلتس جنرال: برای اخذ ویزای کاری

3- آزمون آیلتس مهارت های زندگی (لایف اسکیلز): برای مهاجرت غیر تحصیلی به انگلیس

حداقل نمره ی آیلتس برای اپلای بستگی به مقطع تحصیلی و رشته ی مورد نظر دارد که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود و ممکن است این نمره در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف با توجه به درخواست دانشگاه مقصد متفاوت باشد.

نتایج آزمون آیلتس دو سال اعتبار دارد و پس از پایان دو سال فاقد اعتبار است و کسانی که متقاضی اپلای تحصیلی هستند برای ارائه مدرک آیلتس باید دوباره در آزمون شرکت کنند.

نتایج آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، 13 روز و نتایج آزمون آیلتس لایف اسکیلز 7 روز پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×