فهرست مطالب

تفاوت ریدینگ تافل با آیلتس

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

آزمون تافل و آیلتس هر دو از آزمون های بین المللی و معتبر زبان انگلیسی هستند و ساختار هر دو آزمون شامل 4 بخش است که 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کنند، اما تافل و آیلتس تفاوت هایی با هم دارند.

آزمون تافل (TOEFL)

برای اطلاع از تفاوت ریدینگ تافل و آیلتس تا انتهای مطلب با ما باشید.

آزمون تافل (TOEFL test) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

مزایای داشتن مدرک تافل موجب شده تا هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در دنیا محسوب می شود و تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

موسسه ETS انواع آزمون تافل را در چندین نسخه ارائه می دهد که عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT

آزمون تافل IBT هوم ادیشن

آزمون تافل کتبی (کاغذی) یا تافل PBT

آزمون تافل اسنشیالز (Essentials)

آزمون تافل ITP

آزمون تافل پریمیر (تافل کودکان)

آزمون تافل جونیور (تافل نوجوانان)

تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است که صورت کاغذی ارائه می شود

برای دریافت منابع آزمون تافل و بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس (IELTS) مخفف International English Language Testing System می باشد. آیلتس، آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده ی توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است.

این آزمون در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود. در خصوص اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی باید گفت: برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس آکادمیک (Academic): آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

آیلتس جنرال (General): آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. 

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS): آیلتس لایف اسکیلز با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری(Speaking)  و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون ها باید به یکی از کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون وجود ندارد و داوطلبان می توانند چندین بار در سال در آزمون آیلتس ثبت نام کنند همچنین نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس در هر سه نوع آن یکسان است.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به کانادا در آزمون آیلتس شرکت کنی، با دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان از کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا می تونی موفق به کسب نمره بالا در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال برای کانادا بشی.

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.

ساختار آزمون تافل و آیلتس

ساختار آزمون تافل و آیلتس هر دو شامل 4 بخش هستند که مهارت های اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کنند و نمرات بخش های مختلف آزمون، ملاک سنجش هر یک از مهارت زبان انگلیسی داوطلبان است، اما تعداد سوالات و مدت زمان انجام بخش های مختلف تافل و آیلتس با هم متفاوت است. تفاوت در ساختار یکی از مهمترین تفاوت تافل و آیلتس است که این دو آزمون را از هم متمایز می کند.

آزمـون تافل هوم ادیشـن تضمینی 

با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در کوتاه ترین زمان

با کمترین هزینه

بخش های مختلف آزمون تافل و آیلتس عبارتند از:

1– بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

داوطلبان می توانند برای افزایش آمادگی خود برای شرکت در آزمون آیلتس و تافل و کسب نمره بالا در آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) و تافل شرکت کنند. آزمون آزمایشی آیلتس در دو نوع آزمون آزمایشی آیلتس جنرال و آزمون آزمایشی آیلتس آکادمیک شرکت کنند.

تفاوت ریدینگ تافل با  آیلتس چیست؟

همان طور که گفتیم آزمون تافل و آیلتس هر دو مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند، اما تعداد سوالات و زمان جواب دادن در این بخش ها در تافل و آیلتس با هم متفاوت است.

بخش ریدینگ تافل IBT شامل 30 تا 40 سوال است و داوطلبان برای پاسخ دادن به سوالات 54تا 72 دقیقه فرصت دارند و ریدینگ آیلتس شامل 40 سوال است و به داوطلبان برای پاسخگویی 60 دقیقه زمان داده می شود.

همچنین نمره دهی ریدینگ تافل با آیلتس متفاوت است. ریدینگ تافل از 0 تا 30 نمره دارد و ریدینگ آیلتس از 0 تا 9 نمره دارد. برای اینکه در مورد تبدیل نمره تافل به آیلتس بیشتر بدونی کلیک کن.

اگر برای شرکت در آزمون آیلتس یا تافل تضمینی نیاز به راهنمایی و مشاوره داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس تا بتونی نمره بالایی در آیلتس یا تافل تضمینی بگیری.

ریدینگ تافل IBT

بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT، شامل 30 تا 40 سوال است و از سه یا چهار متن تشکیل شده است و داوطلبان 54 تا 72 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات این بخش پاسخ دهند.

هر متن در ریدینگ تافل تقریبا 700 کلمه است، البته متن های جداگانه می ‌توانند کمی طولانی ‌تر یا کوتاه ‌تر باشند. به طور کلی متن های بخش ریدینگ تافل به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. متون روایتی (Narrative): مانند روایت یک اتفاق و رویداد تاریخی یا زندگی نامه مشاهیر
  2. متون تفسیری (Exposition): متون تفسیری یک موضوع خاص را تفسیر و تشریح می کنند.
  3. متون استدلالی (Argumentative): در این نوع متن، نویسنده نظر و عقاید خود را در مورد یک موضوع خاص بیان می کند و برای دفاع از نظر خود دلیل می آورد.

انواع سوالات ریدینگ تافل

در ریدینگ تافل IBT ده نوع سوال مختلف پرسیده می شود که عبارتند از:

  • سوال Detail (سوال جزییات): در این نوع سوال داوطلب طبق حقایق موجود در متن پاسخ را انتخاب می کند و نیازی به استدلال اطلاعات داده شده در متن نیست.
  • سوال Vocabulary (سوال واژه ها): در سوال لغت داوطلب باید بتواند نزدیک ترین معنی به کلمه یا عبارت مورد نظر را انتخاب کند. این سوال 4 گزینه ای است.
  • سوال Negative Detail (سوال جزییات منفی): در این سوال شرکت کننده باید عبارت اشتباه را در متن انتخاب کند.
  • سوال Purpose (سوال هدف): در این نوع سوال داوطلب باید بتواند با استدلال اطلاعات موجود در متن، پاسخ درست را انتخاب کند.
  • سوال Sentence Simplification(سوال ساده سازی جمله): در سوالات ساده سازی جمله، یک قسمت از متن مشخص می شود و داوطلب باید بین 4 گزینه، گزینه ای را انتخاب کند که کاملترین اطلاعات مهم در قسمت مشخص شده را خلاصه کرده است.
  • سوال Reference (سوال ارجاع): در این نوع سوال یک واژه یا یک عبارت مشخص شده و داوطلب باید گزینه صحیح را انتخاب کند.
  • سوال Inference (سوال استنتاجی): در جواب دادن به سوالات استنتاجی داوطلب باید با توجه به آنچه از متن درک کرده است به سوال پاسخ دهد و گزینه صحیح را انتخاب کند.
  • سوال Insert Text (سوال جاگذاری متن): در سوال جاگذاری متن، جمله ای داده می شود که باید در جای مناسبی از متن سوال قرار بگیرد. در این سوال قسمت هایی که می توان جمله را جاگذاری کرد مشخص شده است و داوطلب بر روی هر یک از قسمت های مشخص شده کلیک کند جمله در آنجا قرار می گیرد.
  • سوال Summary (سوال خلاصه کردن متن): برای پاسخ دادن به این سوال، 6 جمله داده می شود که داوطلب باید 3 گزینه از بین آنها انتخاب کند و داخل کادر مورد نظر بگذارد.
  • سوال Fill in the Table (سوال تکمیل جدول): در این نوع سوال یک جدول داده می شود که هر ردیف آن موضوع مشخصی دارد و داوطلب باید 5 کلمه یا عبارت مرتبط با موضوع مورد نظر را در جدول قرار دهد. در واقع سوالات پر کردن جدول شامل طبقه بندی ایده‌ های بخش ‌های مختلف یک متن است.

به دلیل اهمیت نمره آزمون تافل برای اپلای تحصیلی بهتره برای کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی قبل از شرکت در آزمون با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کنه تا بتونی نمره خوب در تافل رو برای مقصد مهاجرتی کسب کنی!

ریدینگ آیلتس

در بخش درک مطلب یا ریدینگ آیلتس در هر دو نسخه جنرال و آکادمیک دفترچه ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که دارای سه متن است که در مجموع 2000 تا 2700 کلمه دارد و آنها باید در ارتباط با متن ها به 40 سوال در مدت زمان 60 دقیقه پاسخ دهند. در این بخش زمان اضافه ‌ای برای انتقال پاسخ ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به داوطلب داده نمی شود. متن های بکار رفته در بخش ریدینگ آیلتس از کتاب ها ،مجلات و روزنامه ها انتخاب می شوند و مخاطب آن افراد غیر متخصص می باشند.

در خصوص ریدینگ آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک باید گفت فرمت هر دو آزمون یکسان است، اما در قسمت محتوا در آزمون آکادمیک داوطلبان با محتواهای طولانی ‌تر و تخصصی روبرو می شوند، ولی در آیلتس جنرال بیشتر با مباحث عمومی و کار آفرینی و لغات ساده تری روبرو هستند. ریدینگ آیلتس از 0 تا 9 نمره دارد.

انواع سوالات ریدینگ آیلتس

در بخش ریدینگ آیلتس چند نوع سوال پرسیده می شود که عبارتند از:

  • سوالات head matching (سوال هماهنگ کردن عناوین): در این سوال 5 تا 7 عنوان وجود دارد که داوطلب باید هر عنوان را به پاراگراف مورد نظر وصل کند.
  • سوالات multiple-choices (سوالات چند گزینه ای): در این نوع سوال، پاسخ ها به صورت 4 گزینه ای، 5 گزینه ای و 6 گزینه ای هستند و داوطلب باید گزینه صحیح را انتخاب کند.
  • سوالات sentence completion (سوالات تکمیل جمله): در سوالات تکمیل جملات، جمله هایی با جاهای خالی وجود دارد و داوطلب باید با استفاده از کلمات موجود در متن جاهای خالی را کامل کند.
  • سوالات false, true, not given (سوالات غلط، درست، داده نشده): در این سوال جملاتی به داوطلبان داده می شود و داوطلب باید طبق متن، مشخص کند جملات درست است یا اشتباه و یا داده نشده است. برای جواب دادن به این سوال باید دقت کنید مفهوم جمله که در سوال آمده با متن مطابقت داشته باشد.
  • سوالات matching information to paragraphs (سوالات جور کردن اطلاعات با پاراگراف ها): در این سوال چند اطلاعات کوتاه به صورت خلاصه هایی از مفهوم اصلی برخی قسمت های متن داده می شود و داوطلب باید تشخیص دهد هر یک از اطلاعات به کدام پاراگراف مربوط می شود.
  • سوالات short answer (سوالات جواب کوتاه): با توجه به آنچه در متن آمده است چند سوال کوتاه پرسیده می شود، اغلب این سوالات عین کلمات متن نیستند و بازنویسی می شوند.
  • سوالات matching sentence endings (سوالات وصل کردن جملات): در این سوال دو ستون وجود دارد که در یک ستون جمله های ناقص و در ستون دیگر جواب هایی برای کامل کردن جملات ستون اول داده می شود و داوطلب باید بتواند بهترین انتها را برای جملات ناقص انتخاب کند. همچنین تعداد جواب ها بیشتر از تعداد جملات ناقص است.
  • سوالات summary completion (سوالات تکمیل خلاصه ها): در این سوالات قسمت هایی از متن خلاصه شده و دارای جای خالی است و داوطلب باید از درون متن یا لیستی از کلمات که در اختیار او قرار می گیرد، جای خالی را با کلمه مناسب پر کند.
  • سوالات list selection (انتخاب جواب صحیح از میان یک لیست): برای پاسخ دادن به این نوع سوال داوطلب باید جواب را با دقت در متن جستجو کند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام تافل IBT هوم ادیشن تضمینی و قوانین شرکت در این آزمون با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارتهای 4گانه آزمون تافل می توانید در آزمون تافل ماک یا همان آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید و از تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا دراین باره مشاوره دریافت نمایید تا با شناخت اشتباهات رایج آزمون تافل و مرور آزمون آزمایشی از هولد شدنhold شدن) در آزمون اصلی جلوگیری کنید.

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) تافل (تافل هوم ادیشن) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل تضمینی از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

ساختار آزمون تافل و آیلتس هر دو شامل 4 بخش ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ هستند که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کنند. 

بخش ریدینگ تافل شامل 30 تا 40 سوال است و داوطلبان برای پاسخ دادن به سوالات 54 تا 72 دقیقه فرصت دارند و ریدینگ آیلتس شامل 40 سوال است و به داوطلبان برای پاسخگویی 60 دقیقه زمان داده می شود.

ریدینگ تافل از 0 تا 30 نمره دارد، همچنین عملکرد سایر داوطلبان در نمره دهی به بخش های مختلف تافل نیز تاثیر دارد و ریدینگ آیلتس از 0 تا 9 نمره دارد.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×