فهرست مطالب

سوالات متداول درباره آزمون OET

آزمـون OET صد در صد تضمینی

در این مقاله به برخی سوالات متداول درباره آزمون OET پاسخ می دهیم. همچنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سوالات زیر به سایر مقالات ما در سایت شرکت مهاجرتی هومان ویزا مراجعه فرمایید.

آزمون OET چیست؟

آزمون OET یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج در 12 تخصص مرتبط با حوزه درمان و علوم پزشکی برگزار می شود. مدرک این آزمون مورد قبول کشورهای بسیاری از جمله انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، کانادا، امارات و غیره است. آزمون OET ویژه مهاجرت کادر درمان از جمله پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان است.

کارکنان حوزه سلامت که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، باید در آزمون زبان OET شرکت کنند تا با کسب نمره قابل قبول در این آزمون، مهارت زبان خود را در زمینه ی کاری و تخصص خود برای تعامل و ارتباط با مخاطبان اثبات کنند. مدرک این آزمون با نمره ی بالا یکی از مهمترین مدارک برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما و اخذ مجوز کار و مهاجرت شغلی پزشکان و سایر کارکنان کادر درمان بشمار می رود.

برای دریافت بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آزمون OET تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ساختار آزمون OET

ساختار آزمون OET مانند بسیاری از آزمون های معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل و آزمون دولینگو و… شامل 4 بخش است که مهارت های درک مطلب، شنیداری، گفتاری و نوشتاری را ارزیابی می کنند.

بخش های اصلی آزمون OET عبارتند از:

  • بخش درک مطلب یا Reading: بخش ریدینگ آزمون OET شامل سه قسمت و 42 سوال است و مدت پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه است.
  • بخش شنیداری یا Listening: بخش شنیداری دارای سه قسمت و 42 سوال است که داوطلبان باید در مدت 40 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.
  • بخش گفتاری یا Speaking: این بخش از آزمون او ای تی شامل دو تسک اسپیکینگ است و مدت انجام این بخش 20 دقیقه است.
  • بخش رایتینگ Writing: بخش نوشتاری آزمون OET شامل یک تسک رایتینگ است که داوطلبان باید در مدت 45 دقیقه به سوال پاسخ دهند.

اگر پرستار هستید و تصمیم دارید برای مهاجرت شغلی پرستاران به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، نیوزیلند و غیره در آزمون OET تضمینی شرکت کنید، برای دریافت کاملترین راهنمایی و مشاوره در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون OET پرستاری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

سوالات متداول در آزمون OET

داوطلبانی که برای اولین مرتبه در آزمون OET شرکت می کنند، سوالات بسیاری در مورد آزمون برای آنها مطرح می شود که به دنبال یافتن پاسخ آنها هستند تا بتوانند با آگاهی و آمادگی بیشتری در آزمون OET شرکت کنند، از این رو در ادامه به برخی از سوالات متداول درباره آزمون OET اشاره می کنیم. البته با توجه به 5 راهکار می توانید با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنید و نتیجه ی بهتری کسب کنید.

شرکت در آزمون آزمایشی OET و شرکت در دوره های آمادگی OET که توسط موسسات زبان معتبر به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می شود، مدیریت زمان، تمرین روزانه و مداوم انگلیسی و استفاده از منابع مختلف آزمون OET (منابع آزمون OET شامل کتاب ها و منابع آنلاین هستند و همچنین فایل های صوتی، موسیقی، فیلم ها و اخبار انگلیسی و… نیز منابع خوبی برای تمرینات زبان انگلیسی هستند.) با توجه به این 5 نکته مهم در آزمون OET می توانید در آزمون موفق شوید و به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون تافل (TOEFL)، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون آیلتس (IELTS)، آزمون OET، آزمون GRE تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

کدام تخصص ها می توانند در آزمون OET شرکت کنند؟

مشاغل حوزه درمان که به آزمون OET نیاز دارند، شامل 12 تخصص است که عبارتند از:

  1. OET پزشکی
  2. OET دندانپزشکی
  3. OET دامپزشکی
  4. OET پاپزشکی
  5. OET پرستاری
  6. OET گفتار درمانی
  7. OET کار درمانی
  8. OET رادیوگرافی
  9. OET اپتومتری (بینایی سنجی)
  10. OET متخصصین تغذیه
  11. OET فیزیوتراپی
  12. OET داروسازی

مدت اعتبار مدرک آزمون OET چقدر است؟

مدت اعتبار مدرک آزمون OET در هر 12 تخصص OET و هر سه نوع آن یعنی کاغذی، کامپیوتری و هوم ادیشن 2 سال است.

آیا آزمون OET در ایران برگزار می شود؟

خیر آزمون OET در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات، قطر و غیره سفر کنند. با مراجعه به سایت OET می توانید از تاریخ ها و محل برگزاری آزمون OET مطلع شوید.

مدت زمان انجام آزمون OET چقدر است؟

داوطلبان 2 ساعت و 45 دقیقه برای پاسخ دادن به سوالات آزمون OET فرصت دارند.

آیا می توانم به نتیجه آزمون OET اعتراض کنم؟

بله شما می توانید تا 72 ساعت پس از دریافت نتیجه ی آزمون، اعتراض خود را ثبت کنید. هزینه اعتراض به نمره آزمون OET کاغذی 120 دلار و هزینه اعتراض به نمره OET کامپیوتری 95 دلار است.

چکونه می توانم هزینه آزمون OET را پرداخت کنم؟

نحوه پرداخت هزینه آزمون OET از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت و یا داشتن حساب بین المللی مانند پی پال است و همچنین شما می توانید بدون داشتن حساب بین المللی با خرید ووچر آزمون OET هزینه آزمون OET را پرداخت کنید و یا از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

برای شرکت در آزمون OET چه هزینه هایی باید پرداخت کنم؟

هزینه های آزمون OET شامل هزینه ثبت نام و رزرو آزمون OET است و اگر بخواهید مرکز یا تاریخ آزمون را تغییر دهید و یا به نتیجه ی آزمون اعتراض کنید و یا درخواست کارنامه اضافی داشته باشید این موارد نیز شامل هزینه می شود که باید برای ثبت درخواست خود هزینه آن را نیز پرداخت کنید.

نتایج آزمون OET چه وقت اعلام می شود؟

زمان اعلام نتایج آزمون OET تقریبا 15 روز کاری پس از برگزاری آزمون است و نتایج آزمون از طریق صفحه ی شخصی داوطلبان در سایت رسمی OET در اختیار آنان قرار می گیرد.

احتمال تغییر نمره OET پس از اعتراض چقدر است؟

احتمال کمی وجود دارد که نمره شما پس از اعتراض به نتیجه ی آزمون تغییر کند، چرا که مصحح ها ارزیابی آزمون را طبق دستورالعمل های دقیق انجام می دهند، از این رو احتمال اینکه اشتباهی در تصحیح آزمون رخ دهد بسیار اندک است.

سطح بندی آزمون OET چگونه است؟

  • نمره 500-450 سطح A (بالاترین نمره)
  • نمره 440-350 سطح B
  • نمره 340-200 سطح C
  • نمره 190-100 سطح D
  • نمره 90-0 سطح E (پایین ترین نمره)

نمره خوب در آزمون OET چند است؟

آزمون OET مانند آزمون آیلتس و تافل نمره رد یا قبولی ندارد و نمره قابل قبول را مرکز درخواست کننده مدرک OET تعیین می کند، اما به طور کلی نمره 350 نمره خوبی محسوب می شود و برای موفقیت باید بتوانید نمره 350 و بالاتر را کسب کنید. همچنین باید بدانید تا آگوست سال 2018، نتیجه ی آزمون OET به صورت A تا E مشخص می‌ شد، اما در حال حاضر به داوطلبان نمره ‌ای از 0 تا 500 داده می ‌شود.

تبدیل نمره OET به آیلتس چگونه است؟

نمره OET

نمره آیلتس

500-450

8-8.5-9

440-350

7-7.5

340-200

5.5-6-6.5

190-100

4-4.5-5

90-0

0-4

هزینه آزمون OET چقدر است؟

هزینه آزمون OET 587 دلار استرالیا یا 439.68 دلار آمریکا می باشد.

نحوه برگزاری آزمون OET چگونه است؟

آزمون OET به صورت کاغذی، کامپیوتری و هوم ادیشن برگزار می شود و از نظر ساختار و سوالات و سطح دشواری آزمون هیچ تفاوتی بین انواع آزمون OET وجود ندارد و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری آزمون است.

کدام مهارت ها در آزمون OET ارزیابی می شوند؟

مانند آزمون تافل و آیلتس، چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن در چهار بخش آزمون OET که شامل رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکنیگ و ریدینگ آزمون OET می باشد، ارزیابی می گردد.

آزمون OET در تخصص های مختلف از چه نظر با هم تفاوت دارند؟

نحوه ثبت نام و هزینه، ساختار، نمره دهی به آزمون OET، زمان اعلام نتایج و مدت اعتبار مدرک آزمون OET در تمام تخصص ها یکسان است و تفاوت آزمون OET در رشته های مختلف در بخش های اسپیکینگ و رایتینگ آزمون است و سوالات این دو بخش برای هر یک از تخصص ها جداگانه طراحی می شود، اما سوالات بخش های لیسنینگ و ریدینگ در تمام تخصص ها یکسان است.

تجهیزات لازم برای شرکت در آزمون OET هوم ادیشن چیست؟

با دسترسی به پلتفرم زوم و اینترنت پر سرعت و سایر تجهیزات که شامل لپ تاپ یا کامپیوتر مجهز به اسپیکر، میکروفن و دوربین است می توانید در آزمون OET خانگی شرکت کنید.

آخرین مهلت برای ثبت نام در آزمون OET هوم ادیشن چه وقت است؟

تا 7 روز پیش از تاریخ برگزاری آزمون OET هوم ادیشن تاریخ مورد نظر بسته می شود و امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت.

آزمون OET چند مرتبه در سال برگزار می شود؟

آزمون OET هر ماه 2 مرتبه و در سال 24 مرتبه برگزار می شود.

مزایای شرکت در آزمون OET نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی چیست؟

سوالات آزمون OET فقط مختص کادر درمان است و داوطلبان با سوالاتی در خصوص تخصص و زمینه کاری خود روبرو می ‌شوند. از این رو پاسخ دادن به سوالات برای آنها آسان ‌تر خواهد بود و می توانند نمره بهتری کسب کنند. در واقع تخصصی بودن سوالات OET یکی از مهمترین تفاوت های آزمون OET با آزمون آیلتس و تافل و سایر آزمون های زبان انگلیسی است.

ووچـر آزمون (اسم آزمون رو بنویس) مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر ، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×