فهرست مطالب

ساختار آزمون تافل

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

ساختار آزمون تافل مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی دارای چهار بخش ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

آزمون تافل (TOEFL)

کارشناسان ما در این مطلب در خصوص ساختار آزمون تافل در نسخه های مختلف آزمون تافل برای اطلاع شما عزیزان توضیحات مختصری را بیان کرده اند و اگر برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتری دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

آزمون تافل (TOEFL test) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود.

شرکت در آزمون تافل و کسب نمره خوب یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

مزایای داشتن مدرک تافل موجب شده تا هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا در آزمون تافل شرکت کنند و از مدرک آن برای اهداف مختلف مهاجرتی استفاده کنند.

همان طور که گفته شد مدرک آزمون تافل یکی از مدارک مهم برای اپلای تحصیلی است، پس اگر تصمیم داری برای اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد علاقت در آزمون تافل تضمینی شرکت کنی، بهتره با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. تافل کاغذی فقط زمانی برگزار می شود که امکان برگزاری تافل آنلاین وجود نداشته باشد.

تفاوت در ساختار، نحوه برگزاری و نمره دهی از جمله تفاوت های آزمون تافل IBT و تافل PBT هستند.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر تعیین شده برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود.

اگر در مورد منابع آزمون تافل تضمینی نمی دونی و همچنین برای اطلاع از قوانین شرکت در آزمون تافل IBT هوم ادیشن با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. آزمون تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و تافل اسنشیالز مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

تافل مگوش

یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است که صورت کاغذی ارائه می شود

همچنین آزمون تافل پریمیر (Primary)، تافل جونیور (Junior) و تافل ITP از دیگر نسخه های آزمون تافل هستند که توسط موسسه ETS برگزار می شود.

ساختار آزمون تافل IBT و تافل Home Edition

آزمون تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن، ساختار یکسانی دارند و مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون CPE، آزمون FCE، آزمون BEC و غیره چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را در چهار بخش درک مطلب (Reading)، نوشتاری (Writing)، گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، مورد ارزیابی قرار می دهند.

آزمون تافل IBT در سال 2006 جایگزین نسخه قدیمی تافل CBT شد و به همین دلیل برگزاری تافل CBT متوقف شد. تافل IBT و تافل CBT هر دو به صورت کامپیوتری انجام می شوند، اما تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت در ساختار و نمره دهی آزمون تافل در این دو نسخه از جمله تفاوت های تافل IBT و تافل CBT است.

نکته: از آنجایی که آزمون تافل آی بی تی هوم ادیشن ساختاری مشابه با تافل IBT دارد، از این رو مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است. همچنین با وجود اینکه تافل هوم ادیشن در منزل برگزار می شود اما به دلیل قوانین سختگیرانه ای که ETS برای شرکت در این آزمون اعمال کرده است تقلب در تافل هوم ادیشن امکان پذیر نمی باشد، بنابراین مدرک آن معتبر است و به همین دلیل مدرک تافل هوم ادیشن مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا برای اپلای تحصیلی است.

البته باید به این نکته اشاره کنیم، طی سال های اخیر تغییراتی در آزمون تافل IBT اعمال شده است از این رو زمان انجام آزمون کوتاه تر شده و زمان آزمون تافل از 3 ساعت و 30 دقیقه به 3 ساعت کاهش یافته است و زمان بیشتری برای پاسخ دادن به سوالات در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. البته در خصوص آخرین تغییرات تافل IBT باید به این نکته اشاره کرد که در فرمت کلی و نوع سوالات تافل تغییری ایجاد نشده است.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق رو تجربه کنی، باید بدونی در کدوم آزمون زبان بین المللی از جمله آزمون تافل تضمینی شرکت کنی، از این رو برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

یکی از موثرترین راه های کسب قبولی در آزمون تافل با هزینه بسیار کم جهت آشنایی با نحوه سوال و جواب و فضای آزمون شرکت در تافل ماک یا همان آزمون آزمایشی تافل است. می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره نحوه برگزاری و شرایط این آزمون مشاوره رایگان داشته باشید.

بخش درک مطلب آزمون تافل IBT

در بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT دایره لغات و توانایی داوطلبان در درک متون آکادمیک انگلیسی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این بخش ۳ یا ۴ متن در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که هر کدام شامل ۹ یا ۱۰ سوال است و داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات این بخش ۵۴ تا ۷۲ دقیقه فرصت دارند.

می توانید برای موفقیت در ریدینگ تافل IBT و کسب نمره بالا در این بخش از تکنیک های تقویت ریدینگ تافل از جمله گسترش دایره لغات انگلیسی، شرکت در آزمون های آزمایشی و بررسی سرعت خواندن با تایمر و غیره استفاده کنید.

اگر در مورد تفاوت ریدینگ تافل با آیلتس اطلاعات به روز و دقیق نیاز داری یا میخوای بدونی امکان تبدیل نمره آیلتس به تافل وجود داره یا نه می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشی.

بخش نوشتاری آزمون تافل IBT

در بخش نوشتاری (رایتینگ تافل IBT) توانایی داوطلبان در نوشتن متن ها به زبان انگلیسی ارزیابی می شود. این بخش از دو تسک رایتینگ تشکیل شده است و داوطلبان برای پاسخ دادن به این بخش 50 دقیقه زمان دارند.

داوطلبان برای نوشتن تسک اول، ابتدا یک متن را می خوانند و سپس به یک فایل صوتی گوش می دهند و بر اساس آنچه خوانده و شنیده به سوال اول پاسخ می ‌دهند.

در پاسخگویی به سوال دوم این بخش، داوطلبان باید نظر خود را در مورد موضوع مطرح شده به زبان انگلیسی بنویسند و بهترین پاسخ معمولا بیش از 300 کلمه دارد.

بخش گفتاری آزمون تافل IBT

در بخش گفتاری یا اسپیکینگ تافل IBT توانایی داوطلبان در صحبت کردن به زبان انگلیسی ارزیابی می شود و مدت زمان انجام این بخش 20 دقیقه است. در بخش گفتاری آزمون تافل، ۴ سوال در مورد موضوعات مختلف از داوطلبان پرسیده‌ می ‌شود.

سوال اول: سوال اول در مورد یک موضوع روزمره‌ است و پاسخ داوطلب براساس توانایی‌ او در واضح و پیوسته صحبت کردن به زبان انگلیسی ارزیابی می ‌شود.

سوال دوم و سوم: برای دو سوال بعدی متن کوتاهی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که باید آن را بخوانند و سپس یک فایل صوتی پخش می شود و داوطلبان باید براساس آنچه خوانده و شنیده اند به سوالات پاسخ دهند.

سوال چهارم: در سوال آخر یک فایل صوتی از یک سخنرانی برای داوطلب پخش می شود و داوطلب باید نکات اصلی آنچه شنیده است را خلاصه کنند.

زبان آموزان می توانند با استفاده از تکینک های تقویت اسپیکینگ تافل مانند زبان پیچان، تقویت مهارت شنیداری و خواندن و… مهارت گفتاری خود را افزایش دهند تا بتوانند از این بخش نمره خوبی کسب کنند.

بخش شنیداری آزمون تافل IBT

در بخش شنیداری یا لیسنینگ تافل IBT، توانایی داوطلبان در درک مکالمات به زبان انگلیسی ارزیابی می شود. این بخش، از ۲ یا ۳ قسمت تشکیل شده است. در هر قسمت، فایل های صوتی که یک مکالمه و یک یا دو سخنرانی است برای داوطبان پخش می‌ شود؛ سپس داوطلبان باید پس از شنیدن هر فایل صوتی، به چند سوال در مورد موضوعات مطرح شده پاسخ دهند. مدت زمان پاسخ دادن به سوالات این بخش ۴۱ تا ۵۷ دقیقه است.

داوطلبان باید با استفاده از تکنیک های تقویت لیسنینگ تافل مهارت شنیداری خود را تقویت کنند تا در آزمون نمره بالاتری کسب کنند.

ساختار آزمون تافل کاغذی (تافل PBT)

در صورتی که امکان برگزاری آزمون تافل به صورت اینترنتی (تافل IBT و هوم ادیشن) نباشد، آزمون تافل کتبی یا کاغذی (تافل PBT) برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی دارای چهار بخش است که عبارتند از:

1- درک مطلب (Reading)

2- ساختاری (Structure)

3- شنیداری ((Listening

4- نوشتاری (Writting)

بخش درک مطلب آزمون تافل PBT

بخش درک مطلب تافل کاغذی یا تافل پی بی تی، شامل پنج متن در زمینه ‌های علمی و آکادمیک است و داوطلبان برای هر متن باید به 10 سوال پاسخ دهند. داوطلبان در این بخش باید به 50 سوال در مدت 55 دقیقه پاسخ دهند.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت موفق رو تجربه کن.

بخش ساختاری آزمون تافل PBT

بخش ساختاری آزمون تافل کاغذی شامل دو دسته سوال در زمینه گرامر و ساختار متن می باشد. این بخش دارای 40 سوال است و داوطلبان باید در مدت 25 دقیقه به سوالات پاسخ بدهند.

در دسته اول، سوالات ساختاری یا Structure پرسیده می شود، به این ترتیب که داوطلبان باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را تشخیص دهند. سوالات این قسمت به صورت جای خالی مطرح می شود.

در دسته دوم داوطلبان باید به سوالات نگارش یا Written Expression، پاسخ دهند. در این قسمت جملات کاملی به داوطلبان داده می شود که زیر چهار مورد از کلمات آن خط کشیده شده و داوطلب باید کلمه یا عبارت نادرست را تشخیص دهد.

بخش شنیداری آزمون تافل PBT

بخش شنیداری آزمون تافل پی بی تی شامل 50 سوال است که داوطلبان باید در مدت 35 دقیقه به سوالات پاسخ دهند. بخش شنیداری از سه قسمت تشکیل شده است:

بخش اول: در قسمت اول فایل های صوتی پخش می شود که مکالمات کوتاه بین دو نفر است و داوطلب باید در پایان هر مکالمه به پرسشی که مطرح می ‌شود، پاسخ دهد.

بخش دوم: این بخش شامل فایل های صوتی از مکالمات گسترده‌ تر بین دو یا چند نفر است.

بخش سوم: فایل های صوتی بخش سوم شامل مکالمات و سخنرانی ‌هایی است که بیشتر در رابطه با موضوعات آکادمیک می باشد.

نکته: در چند آزمون اخیر سوالات بخش شنیداری به ۷۰ پرسش افزایش یافته است.

بخش نوشتاری آزمون تافل PBT

بخش نوشتاری آزمون تافل کاغذی نمره ای بین 0 تا 6 دارد و امتیاز آن در کل آزمون محاسبه نمی شود، اکثر دانشگاه ‌ها برای این بخش سقفی تعیین نمی‌ کنند، ولی برخی دانشگاه ها نمره 4، 4.5 و 5 را به عنوان نمره حداقل تعیین می کنند.

بهتره برای قبولی در آزمون تافل تضمینی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا، بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

اعتبار آزمون تافل IBT و تافل PBT چند سال است؟

مدت اعتبار مدرک آزمون تافل در هر سه نسخه IBT و PBT و هوم ادیشن، مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون آیلتس، آزمون OET، آزمون PTE و غیره دارای اعتبار محدود است. مدت اعتبار آزمون تافل 2 سال است و پس از آن اعتبار آزمون منقضی شده و دارنده آن دیگر نمی تواند برای اپلای تحصیلی مدرک آزمون را به دانشگاه ها و مراکز علمی ارائه نماید و باید دوباره در آزمون شرکت کرده و مدرک جدیدی دریافت کند.

اگر برای ثبت نام آزمون تافل IBT هوم ادیشن نیاز به راهنمایی و مشاوره داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

آیا آزمون تافل در ایران برگزار می شود؟

همان طور که در مقالات پیشین اشاره کردیم، امکان برگزاری بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون OET در ایران وجود ندارد، اما خوشبختانه آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT در ایران برگزار می شود و داوطلبان می توانند در برخی شهرها مانند تهران، زنجان و تبریز در مراکز مجاز در آزمون تافل شرکت کنند.

در واقع امکان برگزاری آزمون تافل در ایران مهمترین مزایای شرکت در آزمون تافل تضمینی برای ایرانیان است.

داوطلبان می توانند با اطلاع از  مراکز برگزار کننده آزمون تافل در ایران در این آزمون ثبت نام کنند و به صورت حضوری در مراکز مجاز در آزمون تافل آنلاین شرکت کنند.

نکته: در مورد شرایط شرکت در آزمون تافل باید گفت به جز تافل جونیور و تافل پریمیر که دارای شرط سنی هستند و فقط کودکان و نوجوانان (8 تا 16 سال) می توانند در این آزمون ها شرکت کنند برای شرکت در سایر نسخه های تافل شرط خاصی از جمله شرط سنی وجود ندارد و همه ی افراد می توانند با اهداف مختلف در آزمون تافل ثبت نام کنند.

همان طور که گفته شد آزمون تافل به دو صورت اینترنتی و کتبی برگزار می شود. نمره آزمون تافل IBT از صفر تا 120 امتیاز است و از مجموع هر چهار بخش آزمون که هر بخش دارای 30 امتیاز است محاسبه می شود و نمره آزمون تافل PBT شامل 310 تا 677 امتیاز است.

همچنین آزمون تافل دارای نمره رد یا قبولی نمی باشد و اغلب امتیاز بالاتر از میانگین، نمره خوب محسوب می شود و نمره قابل قبول برای اپلای تحصیلی و یا اخذ ویزا از سوی دانشگاه مقصد و مراکز علمی، اداره مهاجرت و غیره که ارائه مدرک آزمون تافل را درخواست کرده است، تعیین می شود.

همچنین امکان اعتراض به نمره آزمون تافل تضمینی نیز وجود دارد و داوطلبان می توانند در خصوص نمره دو بخش گفتاری و نوشتاری آزمون اعتراض کرده و درخواست بازبینی و ارزیابی مجدد نمایند.

ثبت نام آزمون تافل

ثبت نام آزمون تافل IBT به 2 صورت ثبت نام معمولی و ثبت نام با تاخیر انجام می شود. هزینه ثبت نام معمولی تافل 265 دلار و هزینه ثبت نام با تاخیر تافل که 2 روز پیش از برگزاری آزمون تافل بسته می شود 305 دلار است که 40 دلار از هزینه ثبت نام معمولی بیشتر است.

برای ثبت نام در آزمون تافل ابتدا به سایت ETS مراجعه کنید از بین آزمون های زبان، گزینه TOFEL IBT را انتخاب کرده و یک اکانت کاربری تافل بسازید. برای تکمیل فرم مورد نظر به اطلاعات گذرنامه خود نیاز دارید.

برای اطلاع از مراکز برگزار کننده و تاریخ های برگزاری آزمون تافل در ایران باید به بخش Test Centers and dates سایت ETS مراجعه کنید. پس از مشخص کردن تاریخ و مکان برگزاری آزمون تافل، باید هزینه آزمون را به صورت پرداخت آنلاین با کارت اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت انجام دهید.

همچنین امکان لغو آزمون تافل و تغییر زمان یا مکان آزمون تافل پس از ثبت نام نیز وجود دارد.

برای اینکه بتونی برای کسب نمره بالا با آمادگی بیشتری در آزمون تافل تضمینی شرکت کنی می تونی در آزمون های آزمایشی تافل مانند تافل ژنتی و آزمون تافل TPO شرکت کنی و مهارت زبان انگلیسی خودت رو ارزیابی کنی.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا از نحوه خرید ووچر تافل تضمینی و هزینه آن و نحوه ارسال گزارش نمره تافل تضمینی به دانشگاه ها مطلع بشی.

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

هولد شدن آزمون تافل

بسته به نوع آزمون تافل، داوطلبان نمرات خود را در یک بازه زمانی مشخص و معمولا بدون تاخیر دریافت می‌کنند. زمان در اینجا نقش بسیار مهمی دارد. به‌ویژه برای افرادی که متقاضی ورود به دانشگاه‌هایی هستند که زمان پذیرش آن‌ها محدود است. با این حال، ممکن است شرایطی پیش بیاید که متقاضی به دلایل خاصی نمرات تافل خود را به‌موقع دریافت نکند. یکی از این موارد  on hold شدن در تافل (هولد شدن در تافل) است. این وضعیت به این معنی خواهد بود که نمرات آنها در حالت بررسی اداری قرار دارد.

آیا امکان شرکت مجدد در آزمون تافل وجود دارد؟

چنانچه داوطلب در آزمون تافل شرکت کند، اما موفق به کسب نمره قابل قبول نشود می تواند برای کسب نمره بالاتر دوباره در آزمون تافل شرکت کند. داوطلبان می توانند در صورت پایین بودن نمره آزمون خود بدون هیچ گونه محدودیتی، به تعداد دفعات مختلف و هر چند مرتبه که بخواهند هر 12 روز یک بار در آزمون تافل شرکت کنند و این یکی از مزایای آزمون تافل بشمار می آید.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس و مشـاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان و اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌ شود و در چهار بخش، چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر تعیین شده برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود.

اعتبار مدرک آزمون تافل در دو نسخه اینترنتی و کاغذی دو سال است.

بله در حال حاضر فقط آزمون تافل IBT در ایران برگزار می شود و امکان برگزاری تافل PBT وجود ندارد.

نمره آزمون تافل IBT از صفر تا 120 امتیاز است و از مجموع هر چهار بخش آزمون که هر بخش دارای 30 امتیاز است محاسبه می شود و نمره آزمون تافل PBT شامل 310 تا 677 امتیاز است.

5/5 - (4 امتیاز)

16 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، به دلیل روش های امنیتی سختگیرانه در برگزاری آزمون تافل امکان تقلب در این آزمون بسیار کم یا شاید غیرممکن باشد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد قوانین شرکت در آزمون تافل با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و در مورد قبولی در آزمون تافل تضمینی مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت قیمت و هزینه آزمون تافل در سال جدید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و در مورد قبولی در آزمون تافل تضمینی مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت نمونه آزمون تافل با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و در مورد قبولی در آزمون تافل تضمینی مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت تاریخ های برگزاری آزمون تافل در سال جدید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و در مورد قبولی در آزمون تافل تضمینی مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، آزمون تافل و آیلتس هر دو از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی هستند که اکثر کشورهای جهان مدرک آنها را به رسمیت می شناسند، اگر برای شرکت در آزمون های زبان انگلیسی تضمینی نیاز به راهنمایی بیشتری داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت هزینه شرکت در آزمون تافل تضمینی در سال جدید با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و در این زمینه مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، هر سوالی در مورد شرایط شرکت در آزمون تافل تضمینی داری با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و در این زمینه مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی در دنیا است و دارنده مدرک تافل می تواند برای اهداف مختلف مهاجرتی از مدرک این آزمون استفاده کند. اگر در مورد کسب نمره قبولی در آزمون تافل تضمینی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×