فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت و اخذ ویزای ایتالیا فعالیت ندارد

ویزای تضمینی ایتالیا

یکی از مزایای ویزای ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و تمکن مالی برای متقاضی دریافت ویزا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند.

ویزا چیست؟

اگر تصمیم داری برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا اقدام کنی، اما نمی دونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی و مشاوره رایگان را در خصوص شرایط مهاجرت به ایتالیا و اخذ انواع ویزای ایتالیا دریافت کن.
ویزا یا روادید مجوزی برای شهروندان کشورهای خارجی برای ورود به یک کشور و اقامت برای مدتی محدود در آن کشور است. دولت هر کشور با توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی خود ممکن است شهروندان کشورهای دیگر را ملزم و یا معاف از اخذ ویزا نماید.

ویزای هر کشور از سوی اداره ی مهاجرت آن کشور صادر می شود و ممکن است براساس صلاح دید مقامات مهاجرت کشور مقصد، در هر زمان لغو شود. در واقع صدور ویزای یک کشور برای شهروندان خارجی تضمین کننده ی ورود به آن کشور نیست و مقامات مرزی مجاز به لغو اجازه ی ورود دارنده ی ویزا به کشور خود می باشند.

کشورهای عضو شینگن

آلمان ، فرانسه، ایتالیا ، اسپانیا ، لهستان، لتونی، مالت ، دانمارک ، فنلاند ، رومانی ، هلند ، بلژیک ، یونان، جمهوری چک ، استونی، جمهوری ایرلند، اسلواکی ، لیتوانی ، پرتغال ، سوئد ، مجارستان ، اتریش ، بلغارستان ، قبرس ، کرواسی ، اسلوونی ، لوکزامبورگ

 ویزای شینگن دارای چهار نوع اصلی است :A – B – C – D – LTV

جهت کسب اطلاعات به روز از اخبار مهاجرت با ویزای شینگن می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

اگر افراد با اهداف مختلف قصد ورود به یکی از کشورهای خارجی را داشته باشند باید ابتدا اقدام به اخذ ویزای کشور مقصد بنمایند و برای اخذ ویزا شرایط و مدارکی لازم است که با توجه به قوانین مهاجرت کشورهای مختلف، متفاوت خواهد بود.

اگر تصمیم دارید برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا اقدام کنید، اما نمیدونید از کجا باید شروع کنید، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس و درباره شرایط زندگی در ایتالیا کاملترین راهنمایی و مشاوره رایگان را در خصوص اخذ انواع ویزای ایتالیا دریافت کنید تا از ریجکتی ویزای ایتالیا جلوگیری و بهترین مسیر مهاجرت رو انتخاب کنید.

اخذ ویزای تصمینی ایتالیا

ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی است که از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است و یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند باید ابتدا برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام کنند. افراد می توانند با اهداف مختلفی چون ازدواج، تحصیل، کار، سرمایه گذاری، گردشگری و غیره به این کشور سفر کنند.

اگر سوالی درباره پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا از به روزترین اخبار مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید.

نکته: در صورتی‌که برای مقامات ذی ‌صلاح ایتالیا محرز شود که دیگر شرایط صدور ویزای ایتالیا برای شما وجود ندارد، ویزای ایتالیا شما باطل می‌ شود.

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا آماده پاسخگویی و ارائه خدمات در زمینه اخذ انواع ویزا از جمله ویزای کشورهای حوزه خلیج فارس مانند ویزای عمان، ویزای امارات، ویزای کویت و… هستند.

انواع ویزای تضمینی ایتالیا

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظر را درخواست و با توجه به نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم را برای اخذ ویزا تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای تضمینی ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی متقاضیان عبارتند از:

ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا تضمینی (گلدن ویزا)

ویزای کاری ایتالیا تضمینی

ویزای خود حمایتی ایتالیا تضمینی

ویزای توریستی ایتالیا تضمینی

ویزای همراه ایتالیا تضمینی

ویزای تجاری ایتالیا

ویزای ترانزیت ایتالیا تضمینی

ویزای بازنشستگی ایتالیا تضمینی

ویزای پزشکی ایتالیا

ویزای ازدواج ایتالیا

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای اخذ ویزا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزا برای مهاجرت به ایتالیا گرفتن وقت سفارت ایتالیا است. گرفتن وقت سفارت ایتالیا به دلیل حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کار دشواری است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند.

درباره نحوه دریافت پاسپورت ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا از سایت کنسولگری

یکی از روش های گرفتن وقت سفارت ایتالیا مراجعه به سایت نوبت دهی سفارت ایتالیا است. پرتال وقت سفارت هر هفته یک مرتبه باز می‌ شود و متقاضیان می توانند وقت خود را رزرو کنند. اما به دلیل حجم بالای تقاضا ظرف چند دقیقه پس از باز شدن، تمام وقت ها پر می شود و متقاضی باید تا هفته های ی دیگر منتظر بماند.

همچنین یکی از مشکلات دریافت وقت سفارت ایتالیا این است که کنسولگری و کارگزاری هیچ زمان مشخصی برای باز شدن نوبت سفارت اعلام نمی‌ کنند تا از این طریق بتوانند ترافیک سایت خود را کنترل کنند؛ بنابراین متقاضی باید بتواند پیش از پر شدن وقت سفارت با سرعت نوبت خود را رزرو کند.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا از سایت کارگزاری  CKGS

سفارت ایتالیا برای افزایش سرعت در پروسه خدمات ویزای ایتالیا اقدام به برون سپاری خدمات ویزا به شرکت CKGS نموده است. بناربراین متقاضیان برای درخواست ویزای ایتالیا باید به کارگزاری سفارت ایتالیا در ایران (CKGS) مراجعه کنند.

دریافت وقت سفارت ایتالیا از طریق کارگزاری انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

* وقت سفارت ایتالیا فوری

* وقت سفارت ایتالیا عادی و ویژه

* وقت سفارت ایتالیا آنلاین

اگر دنبال بهترین روش برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا تضمینی هستی، توصیه می کنیم خودتان برای این کار اقدام نکنید و این کار را به افراد متخصص و با تجربه واگذار کنید، کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا از تخصص و تجربه کافی در این زمینه برخوردارند، پس گرفتن وقت سفارت رو به افراد متخصص بسپار، تا در اولین قدم برای اخذ ویزا موفق بشی.

هزینه وقت سفارت ایتالیا چقدر است؟

در صورتی که متقاضی بتواند خودش وقت سفارت ایتالیا را دریافت کند، کارگزاری مبلغ 110 یورو برای وقت عادی و 151 یورو برای وقت ویژه در روز ملاقات دریافت می کند. همچنین متقاضی مبلغ 500 هزار تومان برای جلوگیری از رزرو نوبت ‌ها توسط ربات ‌ها، باید به صورت آنلاین پرداخت کند، البته این مبلغ در زمان حضور در کارگزاری به حساب متقاضی مسترد می شود.

برای دریافت وقت سفارت ایتالیا در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون معطلی و هدر رفتن وقت با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

همان طور که گفته شد یکی از مشکلات دریافت وقت سفارت ایتالیا این است که کنسولگری و کارگزاری هیچ زمان مشخصی برای باز شدن نوبت سفارت اعلام نمی‌ کنند، بنابراین متقاضی باید بتواند پیش از پر شدن وقت سفارت با سرعت نوبت خود را رزرو کند.

زمان سیستم نوبت دهی سفارت ایتالیا به این صورت است که برای وقت های خالی یک الی سه هفته زمان در نظر گرفته می شود، البته با توجه به حجم بالای درخواست متقاضیان معمولا این زمان توسط سفارت ایتالیا کوتاه تر در نظر گرفته می شود. محدودیت ها و عدم مشخص بودن زمان باز بودن وقت سفارت ایتالیا مشکلات زیادی را برای متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا ایجاد می کند و دریافت وقت سفارت ایتالیا دشوار خواهد شد.

مصاحبه سفارت ایتالیا

یکی از مراحل اخذ ویزای ایتالیا، مصاحبه سفارت ایتالیا است. در وقت سفارت که برای متقاضی تعیین می شود، مصاحبه ای انجام می شود و متقاضی باید به سوالاتی پاسخ دهد.

متقاضی قبل از حضور در سفارت ایتالیا باید ابتدا مدارک لازم را برای اخذ ویزای ایتالیا آمده و ترجمه کند و در روز مصاحبه باید در زمان تعیین شده در سفارت ایتالیا حاضر شود و همراه داشتن مدارک و هزینه پرداختی سفارت ایتالیا الزامی است.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ ویزای تضمینی ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

سوالات مهم مصاحبه برای اخذ ویزای ایتالیا

همان طور که گفته شد، یکی از مراحل مهم اخذ انواع ویزای ایتالیا اعم از بلند مدت یا کوتاه مدت، مصاحبه سفارت ایتالیا است. در وقت سفارت که برای متقاضی تعیین می شود، مصاحبه ای انجام می شود و متقاضی باید به سوالاتی پاسخ دهد.

برخی سوالات مهمی که برای اخذ انواع ویزای ایتالیا از متقاضی در مصاحبه سفارت پرسیده می شود، عبارتند از:

* آیا شما ازدواج کرده ‌اید؟ اگر بله، همسرتان مشغول چه کاری است؟ چند سال است که ازدواج کرده اید؟

* آیا قرار است با شخص دیگری سفر کنید؟

* آیا می توانید دوباره برای یک سفر کوتاه تر برنامه ریزی کنید؟

* ممکن است وضعیت بانکی خود را نشان دهید؟

* آیا برای تحصیل در ایتالیا کمک هزینه تحصیلی دارید؟

* آیا تحت پوشش بیمه سلامت برای سفر به ایتالیا هستید؟

* آیا دوست پسر یا دوست دختر دارید؟

* آیا نامه تاییدیه از طرف کارفرمای خود برای ترک کار دارید؟

* آیا فرزند دارید؟ اگر بله، آنها در چه سنی هستند؟ مشغول انجام چه کاری می باشند؟

* آیا شخصی از اعضای خانواده یا دوستان شما در کشور ایتالیا زندگی می کنند؟

* آیا با شخصی که اخیراً درگیر فعالیت‌ های تروریستی بوده، رابطه دارید؟

* آیا مالیات حقوق خود را پرداخت می کنید؟

* آیا می خواهید برای دکترا و استادی بعد از به پایان رساندن دوره کارشناسی اقدام کنید؟

* آیا بلیط پرواز را رزرو کردید یا آن را خریده اید؟

* آیا تا به حال به مکان های دیگر سفر کرده ‌اید؟

* از کجا بدانیم که بعد از پایان اعتبار ویزا به کشور خودتان برمی گردید؟

* چه مدت قرار است در کشور ایتالیا بمانید؟

* چند خواهر و برادر دارید؟ آنها کجا زندگی می کنند؟ مشغول به انجام چه کاری هستند ؟ چند فرزند دارند؟

* حقوقتان چقدر است؟

* این سفر چقدر برای شما هزینه داشت؟

* چقدر حقوق بازنشستگی می گیرید؟

* آیا اولین بار است که به کشور ایتالیا سفر می کنید؟

* آیا فرزندان شما ازدواج کرده اند؟

* برنامه شما بعد از بازگشت به کشور ایتالیا چیست؟

* مادرتان چه کاره است؟

* در کشوری که زندگی می کنید، مشغول به چه کاری هستید؟

* در مورد کشور ایتالیا چه اطلاعاتی دارید؟

* کمپانی شما چه کاری انجام می‌ دهد؟

* وضعیت قانونی یا همان ویزای دختر یا پسرتان چیست؟

* وضعیت تحصیلی تان چگونه است؟

* هدفتان از سفر به ایتالیا چیست؟

* تاریخ تولد یا ازدواج فرزندانتان چه موقع است؟

* حقوق سرپرست و یا پدرتان چقدر است؟

* در کشوری که زندگی می کنید، چه اموالی دارید؟

* اگر ویزای شما رد شود چه کار می کنید؟

* چه زمانی قرار است که در ایتالیا استخدام شوید؟

* چه زمانی به ایتالیا سفر خواهید کرد؟

* چه جایی تحصیلات خود را به پایان می رسانید؟

* چه کسی هزینه سفر شما به ایتالیا را تامین می کند؟

* چرا می‌ خواهید به مدت ۳ الی ۶ ماه به ایتالیا سفر کنید؟ در حالی که در کشور خودتان شغل دارید؟

* آیا تجارت خود را در ایتالیا هم انجام خواهید داد؟

* چرا مایل هستید در شینگن تحصیل یا کار کنید؟

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی به دارنده ی آن امکان اقامت در کشور مقصد به منظور تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را می دهد و دارنده ی ویزای تحصیلی می تواند به صورت قانونی در مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی کشور مقصد به تحصیل بپردازد.

البته اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان چندان آسان نیست و متقاضی باید واجد شرایطی باشد که از سوی مراکز آموزشی، دانشگاه و یا سفارت کشور مقصد تعیین می شود و متقاضی با دارا بودن شرایط تعیین شده، می تواند اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نماید و در صورت عدم احراز شرایط مقرر، درخواست وی برای اخذ ویزای تحصیلی از سوی کشور مقصد رد خواهد شد. یکی از بهترین اقدامات متقاضی جهت جلوگیری از ریجکتی ویزای خود استفاده از تجربه های مشاورین شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره نحوه پذیرش تحصیلی در آزمون های زبان دانشگاه های ایتالیا مانند آزمون آلفا تست است.

متقاضیان تحصیل در ایتالیا باید برای ورود و تحصیل در این کشور ابتدا باید در آزمون های مورد نیاز دانشگاه خود شرکت کنند ( مانند تافل ، دولینگو، ناتی ، آیلتس …) تا بتوانند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بنمایند.

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند. هم چنین پس از پذیرش تحصیلی می تواند برای ویزای همراه تحصیلی ایتالیا برای افراد واجد شرایط نیز اقدام نماید. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور است، در این باره می توانید با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشید.

با توجه به طول مدت اقامت متقاضی برای تحصیل در ایتالیا، دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر می شود:

1- ویزای نوع C (ویزای کوتاه مدت): ویزای نوع C برای افرادی صادر می شود که قصد دارند در مدت کمتر از 90 در این کشور اقامت کنند.

2- ویزای نوع D (ویزای بلند مدت): ویزای نوع D برای دانشجویانی صادر می شود که مدت دوره تحصیل آنها در ایتالیا بیشتر از 90 روز طول می کشد.

نکته: دانشجویانی که قصد دارند ترم اول در یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) ثبت نام کنند، باید درخواست خود را در سایت universitaly.it ثبت کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارکی که متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی باید به سفارت ایتالیا تحویل دهد، عبارتند از:

* نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه

* تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

* پاسپورت معتبر

* مدارک اثبات تمکن مالی برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا (برای پرداخت هزینه های اقامت)

* دو قطع عکس

* ارائه ترجمه ی مدارک شناسایی

* اثبات محل اقامت در ایتالیا

* بیمه نامه مسافرتی

* ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول

* ترجمه مدارک و ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل

* اثبات هدف از اقامت تحصیلی در ایتالیا

* رزومه تحصیلی (CV)

نکته: برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شرط سنی وجود ندارد، اما بهتر است سن متقاضی اپلای تحصیلی بیش از محدوده سنی معمول کسانی که در آن مقطع تحصیل می‌ کنند نباشد، در غیر این صورت امکان رد درخواست پذیرش تحصیلی افزایش می یابد.

تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر است؟

یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه مدارک اثبات تمکن مالی مانند گردش حساب بانکی متقاضی است، چرا که متقاضی باید اثبات کند می تواند هزینه های اقامت و تحصیل در این کشور را پرداخت کند.

برای اثبات تمکن مالی، متقاضی باید یک نسخه اصلی از صورتحساب های بانکی خود را که در 3 ماه گذشته صادر و توسط یک مقام رسمی بانک مهر و امضا شده است، ارائه دهد.

تمکن مالی متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شامل 50 یورو (جهت بررسی پرونده) است که این مبلغ قابل بازپرداخت نخواهد بود و همچنین متقاضی باید شهریه دانشگاه را از پیش، پرداخت کرده یا این مبلغ در حساب بانکی متقاضی باشد.

متقاضی باید برای هر ماه اقامت در ایتالیا مبلغ 450 یورو در حساب بانکی خود داشته باشد و برای بیمه نیز 150 یورو باید پرداخت کند و محل اقامت متقاضی در ایتالیا نیز مشخص باشد، از این رو متقاضی می ‌تواند صورت حساب بانکی سه ماه آخر به زبان انگلیسی، به نام متقاضی یا یکی از والدین (به ضمیمه آن شناسنامه صاحب حساب، ترجمه شده به زبان ایتالیایی یا انگلیسی) و سایر اطلاعات مربوط به درآمد خانواده (قرارداد کاری، بیمه تامین اجتماعی، اقرار نامه مربوط به درآمد) را ارائه نماید.

نکته: بهتر است برای اثبات تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، هزینه تمکن مالی حداقل به مدت 6 ماه قبل از درخواست ویزای تحصیلی در حساب متقاضی باشد.

مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا

افرادی که تصمیم دارند برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت کنند، یکی از مدارک مهمی که برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا باید ارائه نمایند، مدرک آزمون زبان معتبر است. در صورتی که متقاضی بخواهد به زبان انگلیسی در ایتالیا تحصیل کند، باید مدرک آزمون زبان انگلیسی ارائه دهند.

مدرک زبان معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا مدرک آیلتس (IELTS) است، که با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متقاضی حداقل نمره مورد قبول بین 6 تا 7 است و مدرک آزمون تافل (TOFEL) با نمره 70 تا 80 نیز مورد پذیرش است.

همچنین متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان ایتالیایی را دارند باید مدرک آزمون زبان ایتالیایی مانند آزمون CELI و آزمون CILS در سطح B1 و B2 را ارائه دهند.

همچنین تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان برای افرادی که مقطع تحصیلی پیشین را به زبان انگلیسی گذرانده اند و یا افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی باشد، امکانپذیر است. همچنین ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی برای برخی رشته ها در بعضی دانشگاه های ایتالیا اجباری نیست.

ویزای کاری ایتالیا

ویزای کاری یکی از انواع ویزا است که به دارندگان ویزای کاری این امکان داده می شود در کشور مقصد که ویزای کاری را برای متقاضی صادر کرده است اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازد و با دارا بودن برخی شرایط، نیروی کار متخصص می تواند با داشتن ویزای کاری، اقامت دائم کشور مقصد را نیز دریافت نماید؛ که این ویزا از سوی سفارت (یا کنسولگری) کشور مقصد صادر می شود.

بسیاری از کشورها با صدور ویزای کار برای نیروی کار متخصص، کمبود نیروی کار کشور خود را جبران می کنند. نیروی کار ماهر و متخصص در زمینه های مختلف صنعتی، مهندسی و غیره و میانگین سن در توسعه ی اقتصاد و افزایش رفاه هر کشور نقش مهمی را ایفا می کند، به همین دلیل برخی کشورهای توسعه یافته، کمبود نیروی کار خود را با صدور ویزای کاری و اجازه ی اقامت نیروی کار ماهر در کشور خود جبران می کنند تا از خسارات مالی و اقتصادی ناشی از کمبود نیروی کار متخصص و ماهر جلوگیری کنند.

در حقیقت هدف از صدور ویزای کار، تامین نیروی کار متخصص و ماهر برای توسعه ی اقتصادی کشور مقصد است که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است.

آیا برای اخذ ویزای کاری ایتالیا مدرک زبان الزامی است؟

یکی از چالش های مهاجرت به کشورهای دیگر یادگیری زبان رسمی کشور مقصد است، چرا که شهروندان خارجی در کشورهای دیگر نیازمند برقراری ارتباط در محیط های کاری و اجتماعی با سایرین هستند، از این رو یکی از سوالاتی که در خصوص مهاجرت شغلی و اخذ ویزای ایتالیا برای متقاضیان مطرح می شود، در مورد ارائه مدرک زبان برای اخذ ویزای ایتالیا است.

برای اخذ ویزای کاری ایتالیا تضمینی نیازی به ارائه مدرک زبان ایتالیایی نیست، اما متقاضیان برای یافتن کار و اشتغال در ایتالیا نیاز به یادگیری زبان رسمی این کشور دارند و افرادی که قصد مهاجرت شغلی به ایتالیا را دارند باید زبان ایتالیایی خود را تقویت کنند تا بتوانند برای زندگی و کار در این کشور با شهروندان ایتالیایی ارتباط برقرار کنند.

اخذ ویزای کاری ایتالیا با جاب آفر

جاب آفر (Job offer) یک نوع دعوتنامه ی کاری یا همان پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی در کشور مقصد است که برای تکمیل نیروی متخصص و ماهر به کشورهای دیگر اعلام می شود.

گاهی ممکن است کارفرمایان شرکت ها، کارخانه ها و موسسات به دلایل مختلف با کمبود نیروی ماهر مواجه شده و برای جبران کمبود نیروی کار از افراد متخصص و ماهر که خواهان کار در کشور مقصد هستند، در سایر کشورها دعوت به همکاری نمایند.

در صورتی که متقاضی بخواهد با روش جاب آفر ایتالیا به این کشور مهاجرت شغلی نماید، باید پیشنهادهای شغلی از سوی کارفرمایان ایتالیایی را بررسی کند و سوابق کاری، مهارت و تخصص خود را با شغل مورد نظر مقایسه نماید و به این ترتیب شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کند.

طبق قوانین حمایت از نیروی کار داخلی اگر کارفرمایی در کشور ایتالیا بخواهد یک عنوان شغلی را به نیروی کار خارج از این کشور و یا خارج از اتحادیه اروپا پیشنهاد دهد، ابتدا باید این شغل را در کشور خود در مدت زمان تعیین شده آگهی نماید، اگر در این مدت شهروند ایتالیایی خواهان این شغل نبود، کارفرما باید شغل مورد نظر را برای مدت تعیین شده در اتحادیه اروپا آگهی نماید و چنانچه شخصی متناسب با شغل مورد نظر یافت نشد، در این صورت کارفرما می تواند آن شغل را برای نیروی کار خارجی در کشور دیگری ارسال نماید، که در این صورت با رعایت شرایطی که طبق قانون کار برای شهروندان خارجی باید رعایت شود، آن شخص می تواند شغل مورد نظر را کسب نماید و با داشتن دعوتنامه و پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ایتالیایی برای دریافت ویزای کاری ایتالیا اقدام کند.

ارسال دعوتنامه کاری (جاب آفر) مشروط به تعیین حداقل میزان دستمزد برای یک نیروی کار خارجی طبق قانون کار است.

مراحل اخذ ویزای کاری ایتالیا

همان طور که گفته شد برای مهاجرت شغلی به ایتالیا متقاضی باید برای اخذ ویزای کاری که در واقع مجوز ورود، کار و اقامت در این کشور در مدت تعیین شده است، اقدام نماید، برای اخذ ویزای کاری ایتالیا به طور کلی متقاضی باید دو مرحله را طی کند، که شامل:

1- مرحله ی اول یافتن یک شغل مناسب در ایتالیا و دریافت اجازه کار در خاک این کشور است. متقاضی ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ایتالیایی در این کشور داشته باشد، سپس کارفرما برای متقاضی (نیروی کار خارجی) اجازه کار دریافت کند، به این منظور متقاضی باید مدارک لازم را برای دریافت اجازه کار به کارفرما ارائه نماید.

2- در مرحله ی دوم اخذ ویزای ایتالیا، پس از اینکه متقاضی یک پیشنهاد شغلی در این کشور دریافت کرد، باید برای دریافت ویزای کاری کشور ایتالیا اقدام کند. ویزای کاری ایتالیا در یک مدت زمان خاصی ارائه می شود و هر ساله سهمیه مهاجرین کاری خارجی از سوی دولت ایتالیا مشخص می شود.

مدارک اخذ ویزای کاری ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری ایتالیا تضمینی عبارتند از:

* کپی قرارداد کار امضا شده

* گواهی رسمی و کپی نولا اوستا

* فرم تکمیل شده درخواست اقامت بلند مدت در این کشور

* پاسپورت معتبر با دو صفحه سفید و حداقل سه ماه اعتبار پس از پایان مهلت ویزا

* دو قطعه عکس پاسپورتی

* گواهی محل اقامت در ایتالیا

* ارائه مدارک اثبات تمکن مالی متقاضی برای پرداخت هزینه های اقامت در ایتالیا

* پرداخت هزینه رسیدگی به مدارک جهت صدور ویزای کاری ایتالیا

* ارائه کلیه مدارک تحصیلی و آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت کاری متقاضی

نکته: شرایط صدور ویزای کاری ایتالیا برای افراد مختلف متفاوت است، از این رو کارفرمایان در کشور ایتالیا، به نیروی کار خود توضیح می دهند، علاوه بر مدارک فوق چه مدارک دیگری باید ارائه دهند.

بدون با مهاجرت به ایتالیا داری قدم بزرگی برای آیندت بر می داری، پس بهتره قبل از هر اقدامی  با مشاوران با تجربه در این زمینه (ویزای ایتالیا) مشورت کنی، از این رو برای اخذ انواع ویزای تضمینی ایتالیا ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

انواع ویزای کاری ایتالیا

انواع ویزای کاری ایتالیا عبارتند از:

ویزای کار فصلی

ویزای کار فصلی در فصول خاصی از سال صادر می ‌شود که در این فصل ها، ایتالیا به نیروی کار خارجی نیاز دارد. این ویزا مربوط به کار کشاورزی و گردشگری است. ویزای کار فصلی یک ویزای کوتاه مدت است و اعتبار آن بین ٢٠ روز تا ٩ ماه است.

ویزای کار فصلی طولانی مدت

نیروی کار خارجی با اخذ ویزای کار فصلی طولانی مدت می‌ تواند دو سال در ایتالیا در فعالیت‌ های فصلی کار کند.

ویزای استخدامی با حقوق

با داشتن ویزای استخدامی با حقوق، کارفرما حمایت مالی از نیروی کار خارجی را برعهده دارد و متقاضی با داشتن قرارداد کاری امضا شده می‌ تواند ویزای استخدامی با حقوق را دریافت کند. متقاضی برای اخذ ویزای استخدامی با حقوق حتماً باید دعوتنامه ‌‌ای از یک کارفرما که دارای شرکت معتبری در کشور ایتالیا است‌، دریافت کرده باشد تا بتواند برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام کند.

ویزای تعطیلات کاری

این ویزا برای مدت ١٢ ماه صادر می ‌شود و دارنده این ویزا به عنوان نیروی کار محلی می ‌تواند مشغول به کار شوند. ویزای تعطیلات کاری، فقط برای شهروندان کشورهای نیوزلند، استرالیا، کره جنوبی و کانادا صادر می شود.

ویزای تحقیقات علمی

ویزای تحقیقات علمی از سوی موسسات علمی یا دانشگاه‌ های محلی ایتالیا به افرادی که دارای تحصیلات آکادمیک هستند ارائه می‌ شود. دانشجویان خارجی پس از فارغ ‌التحصیل شدن از دانشگاه با حمایت مالی موسسه علمی یا دانشگاه محلی می ‌توانند به مدت ۶ تا ١٢ ماه در ایتالیا به جستجوی کار مشغول شوند. پس از یافتن شغل و دریافت پیشنهاد شغلی از یک شرکت ایتالیایی می‌ توانند برای اخذ ویزای کاری ایتالیا اقدام کنند.

گلدن ویزا یا ویزای طلایی ایتالیا

سرمایه گذاری خارجی یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای تضمینی ایتالیا است و افراد می توانند با انواع روش های سرمایه گذاری مانند خرید ملک، ثبت شرکت، خودحماتی و غیره و اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

ایتالیا آخرین کشور اروپایی است که به انجمن گلدن ویزا ملحق شده است. از برنامه گلدن ویزای ایتالیا که به عنوان “Investor visa for Italy” شناخته شده است، به طور رسمی از دسامبر 2017 توسط وزارت توسعه اقتصادی رونمایی شد. در حال حاضر، کشور ایتالیا گلدن ویزای دو ساله را به شهروندان غیر اروپایی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری را دارند، ارائه می دهد؛ بنابراین سرمایه گذاران خارجی می توانند با اخذ گلدن ویزا یا ویزای طلایی ایتالیا برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند.

یکی از مزایای مهاجرت از طریق اخذ گلدن ویزای تضمینی ایتالیا امکان مهاجرت و اقامت در این کشور به همراه خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی است.

روش های سرمایه گذاری برای اخذ گلدن ویزای ایتالیا

متقاضیان برای اخذ گلدن ویزای تضمینی ایتالیا می توانند در یکی از موارد زیر سرمایه گذاری کنند:

1- سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی به ارزش 2 میلیون یورو

2- سرمایه گذاری در پروژه های دولتی و عام المنفعه که به صورت هبه کردن یا اهدا به دولت می باشد.

3- سرمایه گذاری در بیزنس یا ثبت شرکت به ارزش 500 هزار یورو

4- سرمایه گذاری در استارتاپ و کسب و کارهای جدید و نوآورانه به ارزش 250 هزار یورو

برای سرمایه گذاری در ایتالیا باید بدونی با توجه به سرمایه، امکانات و شرایطی که داری، کدوم روش سرمایه گذاری سودآور و مناسبه و امکان دریافت شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری هم وجود داره! بنابراین توصیه می کنیم، با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، پس برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم در زمینه سرمایه گذاری خارجی در ایتالیا و اخذ ویزای تضمینی ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

مدت اعتبار گلدن ویزای ایتالیا چقدر است؟

اعتبار ویزای طلایی ایتالیا 2 سال است. اگر متقاضی سرمایه گذاری خود را در طول 2 سال حفظ نماید، می تواند برای تمدید اقامت سه ساله در صورتی که ویزای قبلی حداقل 60 روز اعتبار داشته باشد، درخواست کند. متقاضی برای این درخواست باید نولا اوستا جدید داشته باشد و تمدید ویزای طلایی ایتالیا مشروط به تایید یا رد شورای بررسی خواهد بود.

هر چند که مدت اعتبار ویزای طلایی یا گلدن ویزای ایتالیا 2 سال است و برای متقاضی مجوز اقامت دو ساله ایتالیا صادر می شود، اما در صورتی که سرمایه گذار مبالغ مشخص شده را پرداخت نکند، گلدن ویزا پیش از انقضای آن باطل خواهد شد.

در صورتی که متقاضی 10 سال متوالی در ایتالیا اقامت داشته باشد می تواند برای اخذ تابعیت ایتالیا و شهروندی درخواست نماید.

شرایط اخذ گلدن ویزای ایتالیا

شرایط اخذ گلدن ویزای تضمینی ایتالیا برای سرمایه گذاران خارجی عبارتند از:

* متقاضی در زمان درخواست اخذ ویزا، باید حداقل 18 سال داشته باشد.

* عدم سوء سابقه کیفری

* متقاضی از نظر پزشکی باید سالم باشد.

* متقاضی باید حداقل 250 هزار یورو در یک شرکت نوپا که در یک زمینه نوآورانه فعالیت می کنند، سرمایه گذاری کرده باشد.

* متقاضی می تواند مبلغ 500 هزار یورو را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا سرمایه گذاری کند. در این نوع سرمایه گذاری متقاضی باید اثبات کند، حداقل یک میلیون یورو سرمایه شخصی دارد و حداقل 500 هزار یورو از آن را برای ثبت شرکت سرمایه گذاری نماید. در این روش سرمایه گذار می تواند شرکت با مسئولیت محدود نیز تاسیس یا سهام شرکت های موجود را خریداری کند.

* همچنین متقاضی می تواند حداقل یک میلیون یورو در یک شرکت ایتالیایی سرمایه گذاری کند که دارای برخی از معیارهای اعمال شده توسط دولت باشد و بیشتر به صورت عام المنفعه باشد. که این نوع سرمایه گذاری در زمینه آموزشی، فرهنگی و مدیریت مهاجرت می باشد.

* متقاضی می تواند در زمینه اوراق قرضه مصوب و صادر شده توسط دولت ایتالیا حداقل 2 میلیون یورو سرمایه گذاری کند.

* متقاضی باید حداقل تا 2 سال سرمایه گذاری خود را در ایتالیا حفظ کند و حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای اخذ گلدن ویزای ایتالیا 250  هزار یورو است.

سرمایه گذاری از طریق اخذ گلدن ویزای ایتالیا یکی از بهترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور است. با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا از سرمایه، شرایط و مدارک لازم برای اخذ گلدن ویزای ایتالیا مطلع بشی.

انواع روش های سرمایه گذاری در ایتالیا

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری می توانند با روش های مختلفی در این کشور سرمایه گذاری کنند که عباتند از:

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق خود حمایتی

سرمایه گذاری از طریق کار آفرینی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

شرکت مهاجرتی هومان ویزا، دارای مجوز رسمی مهاجرت است و بهترین کارشناسان امور مهاجرتی را جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انواع روش های مهاجرت و اخذ ویزای تضمینی ایتالیا را به شما معرفی می کند.

اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاران خارجی می توانند با ثبت شرکت و اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا، اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند. سرمایه گذاران خارجی می توانند بدون نیاز به اینکه شهروند ایتالیایی را به عنوان مدیر شرکت مشخص کنند، اقدام به ثبت و راه اندازی شرکت در این کشور بنمایند. همچنین سرمایه گذاران خارجی که قصد اخذ ویزای خود اشتغالی دارند، باید پس از ثبت شرکت، به 3 سال فعالیت در زمینه مذکور مشغول باشند. همچنین برای ثبت شرکت شرایطی مانند حداقل سرمایه اولیه، سقف گردش مالی در یک سال، تعداد شهروندان استخدامی در شرکت و… وجود دارد. به طور تقریبی، سرمایه گذاران خارجی باید مبالغی بیش از ۱۰ هزار یورو را جهت تاسیس شرکت مسئولیت محدود هزینه کنند.

انواع شرکت در ایتالیا عبارتند از:

* شرکت با تعهدات محدود (SrL)

* شرکت سهامی (SpA)

* ثبت شعبه

* ظرفیت و مشارکت کلی (snc)

* مشارکت محدود (sas)

* مشارکت محدود به واسطه سهام (sapa)

اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خود حمایتی

مهاجرت به ایتالیا با اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق خود حمایتی و تمکن مالی یکی از آسان ترین روش های مهاجرت و اخذ ویزای تضمینی ایتالیا و اقامت در این کشور است. در روش خود حمایتی متقاضی برای اخذ ویزای ایتالیا باید اثبات کنند که ۳۸ هزار یورو سرمایه اولیه به ازای خود و همسرشان را دارد و می تواند به ازای هر فرزند خود ۲۰۰۰ یورو دیگر نیز به صورت سالانه تامین کند. در واقع برای اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا نیازی به سرمایه گذاری در این کشور نیست و متقاضی فقط باید اثبات کند، توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهانش را دارد و همچنین توانایی خرید یا اجاره ملک برای زندگی در این کشور را دارد.

در مهاجرت از طریق خود حمایتی متقاضی اجازه کار و سرمایه گذاری در این کشور را ندارد و برای اخذ ویزای ایتالیا با خود حمایتی هیچ محدودیتی مانند میزان تحصیلات، سن متقاضی، سابقه کاری و غیره وجود ندارد و متقاضی می تواند در منطقه شینگن آزادانه رفت و آمد داشته باشد. با این نوع ویزای ایتالیا متقاضی ابتدا می تواند اقامت 5 ساله ایتالیا را دریافت کند و سپس برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا با کارآفرینی (استارت آپ)

کارآفرینی یا راه اندازی کسب و کار جدید و استارت آپ یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت ایتالیا است. سرمایه گذران خارجی می توانند با ایجاد یک استارت آپ و سرمایه گذاری حداقل 50 هزار یورو، اقامت این کشور را دریافت کنند. همچنین سرمایه گذران می توانند با سرمایه گذاری 100 هزار یورویی در یک شرکت از قبل تاسیس شده نیز اقامت ایتالیا را دریافت کنند. سرمایه گذار خارجی برای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار باید یک طرح تجاری (بیزینس پلن) قوی و نوآورانه داشته باشد و علاوه بر درآمدزایی و سودآوری، توانایی ایجاد شغل و استخدام نیروی کار ایتالیایی را نیز داشته باشد، تا بتواند تاییدیه مورد نظر را از اداره بازرگانی ایتالیا دریافت کند.

اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خرید ملک

از دیگر روش های سرمایه گذاری و اخذ ویزای ایتالیا، خرید ملک در این کشور است. متقاضیان می توانند با خرید ملک، اقامت موقت این کشور را دریافت کنند، اما سرمایه گذارانی که قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارند نمی توانند از طریق خرید ملک اقدام کنند، چرا که با خرید ملک امکان دریافت اقامت دائم ایتالیا وجود ندارد و متقاضی باید از سایر روش های مهاجرت برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

مبلغ پایه برای خریداران ملکی در این کشور مشخص نشده است، اما برای خرید ملک حداقل 300 تا 500 هزار یورو پول نیاز است و متقاضی باید برای اخذ ویزا به اداره مهاجرت اثبات کند، علاوه بر خرید ملک در ایتالیا سالانه 100هزار یورو نیز درآمد دارد.

اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا با خرید اوراق قرضه

خرید اوراق قرضه یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در ایتالیا است، اما این نوع از سرمایه گذاری بسیار گران است و متقاضی باید برای خرید اوراق قرضه حداقل 1 میلیون یورو سرمایه گذاری کند.

روش های خرید اوراق قرضه برای اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا عبارتند از:

1- سرمایه گذاری با حداقل سرمایه ۲ میلیون یورو با خرید اوراق قرضه دولت کشور ایتالیا

2- سرمایه گذاری با حداقل سرمایه ۱ میلیون یورو در پروژه های مورد توجه دولت ایتالیا

3- سرمایه گذاری با حداقل ۱ میلیون یورو در اوراق مشارکت یا خریداری سهام شرکت های معتبر ایتالیایی

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین مشاوره در زمینه مهاجرت به ایتالیا را دریافت کن، تا یک مهاجرت موفق رو به کشور مورد علاقت تجربه کنی.

ویزای شینگن ایتالیا

ویزای شینگن مخصوص منطقه ‌ای در حوزه ی اروپا است که شامل ۲۶ کشور می ‌باشد. افرادی که قصد ورود به هر یک از کشورهای حوزه ی شینگن را دارند، باید اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایند. دارندگان ویزای شینگن می ‌توانند به ۲۶ کشور عضو وارد شده و برای مدت معینی در هر یک از این کشورها اقامت نمایند.

ویزای شینگن دارای انواع مختلفی است که با توجه به اهداف متقاضی برای مهاجرت متفاوت خواهد بود، مانند: ویزای کاری شینگن، ویزای تحصیلی شینگن، ویزای توریستی شینگن، ویزای تجاری شینگن و…

26 کشور اروپایی در منطقه ی شینگن قرار دارند، که عبارتند از:

ایتالیا، آلمان، اتریش، دانمارک، مالت، مجارستان، بلژیک، استونی، فنلاند، اسلوونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک، سوئیس و لوکزامبورگ، لیختن‌ اشتاین می ‌باشد.

همچنین کشورهای کراواسی، واتیکان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سن مارینو و موناکو عضور شینگن نیستند، اما از قوانین ویزای شینگن پیروی می‌ کنند و دارندگان ویزای شینگن می توانند به خاک کشورهای فوق نیز وارد شوند.

شهروندان اتحادیه اروپا، که قصد دارند بیش از 90 روز در این کشور اقامت کنند باید برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام کنند و شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای اقامت تا ۹۰ روز (اقامت کوتاه مدت) در این کشور نیازمند اخذ ویزای شینگن هستند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که ویزای شینگن ندارند و یا درخواست آنها برای اخذ ویزای شینگن رد شده است، در صورتی که بخواهند بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند به ویزای ایتالیا نیاز دارند و باید درخواست اخذ ویزای این کشور را با توجه به اهداف مهاجرتی خود بنمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای شینگن ایتالیا تضمینی و همچنین اخذ ویزای تضمینی شینگن اروپا کلیک کن.

مدت اعتبار ویزای شینگن ایتالیا چقدر است؟

با توجه به نوع ویزای شینگن ایتالیا که یک بار ورود (سینگل)، دو بار ورود (دبل) یا چند بار ورود (مولتیپل) است به درخواست متقاضی برای کمتر از 90 روز صادر می شود و برای اقامت بیش از 90 روز متقاضی باید اقدام به اخذ ویزای ایتالیا بنماید و نمی تواند با ویزای شینگن ایتالیا بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشد. در واقع ویزای شینگن ایتالیا یک ویزای کوتاه مدت است.

یکی از سوالاتی که در خصوص ویزای شینگن ایتالیا مطرح می شود این است که آیا ویزای شینگن ایتالیا قابل تمدید است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت فقط در صورتی ویزای شینگن ایتالیا تمدید می شود که دارنده ی آن به هر دلیلی امکان خروج از کشور را در تاریخ مقرر نداشته باشد. در این صورت متقاضی باید مدرک محکمی ارائه دهد که نشان دهد نمی تواند پیش از انقضای ویزای شینگن ایتالیا این کشور را ترک کند.

چند بار می توان با ویزای شینگن ایتالیا به این کشور وارد شد؟

به طور معمول وقتی متقاضی برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا درخواست می دهد، برای او ویزای یکنواخت شینگن یا ویزای متحدالشکل (USV) صادر می شود. دارندگان ویزای یکنواخت شینگن ایتالیا فقط می توانند برای هر 6 ماه از تاریخ ورود به منطقه شینگن تنها و حداکثر 90 روز اقامت کنند.

با داشتن ویزای یکنواخت شینگن یک بار ورود ایتالیا، مسافران می توانند فقط یک بار در زمان تعیین شده وارد این کشور شوند و در صورت ترک کشور اعتبار ویزا فورا منقضی می شود و دارنده آن نمی تواند دوباره به ایتالیا بازگردد، حتی اگر تعداد روزهای درج شده در ویزا تمام نشده باشد.

در صورتی که متقاضی ویزای یکنواخت شینگن دو بار ورود ایتالیا داشته باشد، می تواند دو بار به این کشور سفر کند و پس از خروج دوم اعتبار ویزا منقضی می شود و دارنده آن نمی تواند برای بار سوم به ایتالیا بازگردد، حتی اگر روزهای درج شده در ویزا هنوز تمام نشده باشد.

با ویزای شینگن چند بار ورود ایتالیا مسافران می توانند به هر تعداد که بخواهند وارد این کشور شوند با این حال این ویزا فقط در دوره حداکثر 90 روزه و هر 6 ماه قابل دریافت است. محدوده زمانی 6 ماهه از اولین ورود مسافر به این کشور آغاز می شود.

ویزای ترانزیت ایتالیا

در صورتی که تصمیم داشته باشید به کشور ایتالیا وارد شوید، باید حتما ویزای این کشور را داشته باشید، حتی اگر برای چند ساعت بخواهید در این کشور توقف کنید. در واقع اگر به کشوری غیر از کشورهای حوزه شینگن سفر می کنید و باید برای تغییر وسیله حمل و نقل در ایتالیا توقف کنید به ویزای ترانزیت ایتالیا نیاز دارید.

با توجه به نحوه سفر و وسیله ‌ای که با آن سفر می کنید، یعنی هواپیما یا کشتی، دو نوع ویزای ترانزیت ایتالیا صادر می ‌شود:

1- ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا (ATV)

2- ویزای ترانزیت ایتالیا برای دریانوردان

ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا

ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا که به ویزای نوع A معروف است یک نوع ویزای کوتاه مدت است. متقاضی با اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا می تواند در یکی از فرودگاه های این کشور توقف کرده و منتظر پرواز خود به مقصد مورد نظر شود، اما دارنده ی ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا اجازه ی خروج از منطقه ی ترانزیت فرودگاهی را ندارد.

ویزای ترانزیت ایتالیا برای دریانوردان

ویزای ترانزیت ایتالیا برای دریانوردان (ویزای ترانزیت شینگن) مخصوص سفرهای دریایی است و به دارنده ی آن اجازه پیاده شدن از کشتی در یکی از بندرگاه های کشور ایتالیا (یا یکی از کشورهای حوزه ی شینگن) را می دهد. دارنده ی این ویزا می تواند حداکثر به مدت 5 روز تا حرکت به سمت مقصد بعدی خود که یکی از کشورهای خارج از منطقه شینگن است در بندرگاه توقف داشته باشد، اما نمی تواند در این 5 روز بندرگاه را ترک کند.

بلو کارت ایتالیا چیست؟

بلو کارت یک مجوز کار در اتحادیه اروپا است که توسط ۲۵ کشور از ۲۸ کشور عضو به اتباع غیر واجد شرایط، خارج از اتحادیه اروپا ارائه می ‌شود. در واقع بلو کارت راهی برای اقامت دائم در کشورهای اروپایی است، اما مسیر دریافت بلو کارت با توجه به کشور مبدأ متقاضی شرایط مختلفی دارد.

بلو کارت ایتالیا مجوز ورود متخصصان خارجی به کشور ایتالیا است. این افراد می توانند با این مجوز در ایتالیا اقامت داشته باشند و کار کنند. دارندگان بلوکارت باید پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی در ایتالیا داشته باشند و با توجه به زمان قرارداد کاری، بلو کارت از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد و قابل تمدید خواهد بود. همچنین خانواده متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با اخذ ویزای همراه ایتالیا به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته باشند.

چگونه می توانم بلو کارت ایتالیا را دریافت کنم؟

روش اخذ بلو کارت ایتالیا به این صورت است که، شهروندان خارجی که ساکن اتحادیه اروپا نیستند و تحصیلات آکادمیک دارند، می‌ توانند در سایت بلو کارت اروپا ثبت نام کنند. کارفرمایان اروپایی در این سایت، به تمامی رزومه ها دسترسی دارند. کارفرما برای فردی که واجد شرایط است، باید درخواست کار و قراردادی با حداقل حقوق ۲۵ هزار یورو در سال را به اداره مهاجرت ایتالیا ارسال کرده و نتیجه را اعلام کند. پس از درخواست کارفرما به اداره مهاجرت، ویزای متقاضی حداکثر تا 90 روز صادر خواهد شد.

پس از اینکه درخواست متقاضی توسط کارفرمایی در این کشور پذیرفته شد و به دنبال صدور اجازه کار، او می‌ تواند با مراجعه به سفارت ایتالیا در ایران، برای اخذ ویزا اقدام کند. پس از ورود به ایتالیا، باید به اداره پست مراجعه کرده و درخواست اقامت کند. سپس بقیه امور در اداره پلیس انجام خواهد شد.

مدت اعتبار بلو کارت ایتالیا چقدر است؟

با توجه به مدت زمان قرارداد کاری، بلو کارت از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد و قابل تمدید خواهد بود. کارگران خارجی دارای بلو کارت به مدت 18 ماه در کشور ایتالیا می توانند بدون نیاز به درخواست ویزا وارد خاک ایتالیا شوند. متقاضی برای اقامت دائم ایتالیا می تواند بعد از پایان 5 سال کار و اقامت در این کشور برای درخواست اقامت دائم ایتالیا اقدام کند.

نکته: دارندگان بلو کارت در طی سه سال اول در صورت از دست دادن شغل خود، سه ماه فرصت دارند تا شغل دیگری پیدا کنند، در غیر این صورت باید خاک کشور ایتالیا را ترک کنند.

مشاغل مورد نیاز برای دریافت بلو کارت ایتالیا

متخصصان خارجی که می توانند برای اخذ بلو کارت ایتالیا اقدام کنند، افرادی هستند که دارای تحصیلات آکادمیک مرتبط با تخصص خود هستند. نیروهای متخصص برای اخذ بلو کارت ایتالیا عبارتند از:

سطح 1: مدیران برتر

سطح 2: کارشناسان فناوری اطلاعات، مهندسان، پزشکان، متخصصان کشاورزی، استادان

سطح 3: تکنسین ها، حسابداران، تحلیلگران آزمایشگاهی، دستیارهای اجتماعی، اپراتورهای تور، انیماتورهای گردشگری و…

متخصصان خارجی برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق بلو کارت ایتالیا باید مدارک تحصیلی سطح 1، 2، و 3 را در لیست حرفه ای ISTAT کسب کنند. لیست ISTAT شامل موارد زیر می شود:

1- حرفه های هوشمند، علمی و تخصصی

2- حرفه های فنی

3- حرفه در اداره کار اجرایی

4- حرفه کسب و کار و خدمات

5- صنایع دستی، کارگران متخصص و کشاورزان

6- مدیران کارکنان کارخانه تجهیزات ثابت و موبایل و رانندگان وسایل نقلیه

7- مشاغل غیر طبقه بندی شده

8- نیروهای مسلح

شرایط لازم برای اخذ بلو کارت ایتالیا

متقاضی برای اخذ بلوکارت ایتالیا باید دارای شرایط زیر باشد:

* دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن

* حداقل ۵ سال سابقه کار در زمینه تخصص خود

* قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی از شرکت معتبر اروپایی با ذکر میزان حقوق (۲۵ هزار یورو در سال)

* ارائه اسناد برای اثبات محل اقامت در ایتالیا

اگر تصمیم داری با اخذ بلوکارت ایتالیا برای دریافت مجوز کار و مهاجرت کاری به ایتالیا اقدام کنی، برای دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا یک مهاجرت شغلی موفق رو تجربه کنی.

مدارک لازم برای اخذ ویزای بلو کارت ایتالیا

1- تکمیل فرم درخواست

2- پاسپورت معتبر

3- کپی از صفحات مهم پاسپورت

4ارائه پاسپورت های قدیمی

5- دو قطعه عکس رنگی با پیش‌ زمینه ساده سفید و در سه ماه گذشته گرفته شوند.

6- داشتن قرارداد کار با یک کارفرمای ایتالیایی با حداقل یک سال اعتبار

7- ارائه CV

8- اثبات پرداخت هزینه

9- بیمه درمانی

مدارک اخذ ویزای ایتالیا برای افراد زیر 18 سال

در صورتی که متقاضی بخواهد برای فرزند زیر 18 سال خود ویزای ایتالیا را درخواست نماید، باید مدارک زیر را ارائه نماید:

* گواهی تولد کودک

* فرم درخواست ویزا که توسط پدر و مادر کودک امضا شده باشد.

* رضایت‌ نامه پدر و مادر برای سفر و مدارک حمایت مالی آنها از فرزند زیر ۱۸ سال خود

* کپی تأیید شده شناسنامه و پاسپورت والدین

* در صورتی که یکی از والدین حضانت فرزند را داشته باشد برای اخذ ویزای ایتالیا ارائه حکم دادگاه خانواده الزامی است.

* اگر فرد زیر 18 سال به ‌تنهایی و یا با شخص دیگری غیر از والدین خود به ایتالیا سفر می‌ کند، باید قیم داشته باشد و باید اصل و کپی صفحه پاسپورت قیم، مجوز محضری والدین و تأیید محضری قیم توسط والدین را به مسئولین کنسولگری ارائه دهد.

افرادی که قصد دارند با خرید ملک در ایتالیا برای اخذ ویزای ایتالیا، سرمایه گذاری کنند باید بدانند، اخذ اقامت دائم و شهروندی ایتالیا با خرید ملک در این کشور امکانپذیر نیست و با خرید ملک فقط اقامت موقت ایتالیا اعطا می شود، بنابراین افرادی که قصد دارند با سرمایه گذاری، اقامت دائمی و یا تابعیت این کشور را به دست آورند باید با روش های دیگری در این کشور سرمایه گذاری کنند. همچنین خرید ملک در برخی کشورهای اروپایی برای اخذ گلدن ویزا نیز امکانپذیر است، اما طبق قوانین مهاجرت ایتالیا با خرید ملک در این کشور برای متقاضیان گلدن ویزای ایتالیا صادر نمی شود و متقاضیان برای اخذ گلدن ویزای ایتالیا باید با روش های دیگری مانند خرید اوراق قرضه در ایتالیا سرمایه گذاری کنند.

به طور کلی باید گفت در کشور ایتالیا تنها به دلیل خرید ملک نمی توان اقامت این کشور را دریافت کرد و با داشتن شرایط اقامتی و یا ویزای توریستی می توانید از خرید ملک در این کشور به منظور سرمایه گذاری بین المللی استفاده کنید.

در چند سال اخیر قیمت ملک در ایتالیا برخلاف سایر کشورهای اروپایی تقریبا ثابت بوده و یا روند کاهشی داشته، قیمت ملک طی سال های گذشته در مقایسه با سال 2008 به صورت میانگین 30 درصد کاهش داشته، از این رو ایتالیا مقصد مناسبی برای خرید ملک جهت سرمایه گذاری نمی باشد. در گزارش موسسه ملی آمار قیمت ملک در ایتالیا برای املاک نوساز در سال 2018 به میزان 1.41 درصد افزایش و املاک قدیمی به میزان 1.31 درصد کاهش داشته است.

مراحل خرید ملک در ایتالیا

1- دریافت کد مالیاتی: مهمترین مرحله خرید ملک در ایتالیا دریافت کد مالیاتی است، کد مالیاتی یک کد ۱۶ رقمی است و اداره مالیات این کد را در اختیار خریدار واقعی قرار می دهد.

2- افتتاح حساب بانکی: متقاضی باید یک حساب بانکی در یکی از بانک های ایتالیا داشته باشد تا بتواند سرمایه خرید ملک را به حساب بانکی خود واریز کند.

3- نامه رسمی پیشنهاد خرید ملک در ایتالیا: خریدار باید به صورت کتبی اعلام نماید که می خواهد ملکی را در ایتالیا و در یکی از شهرهای آن خریداری کند. در صورتی که فروشنده درخواست خریدار را تایید کرد یک نامه رسمی می‌ نویسد و در آن ذکر می کند که ملک خود را به دیگر خریداران نمی‌ فروشد و این نامه را در اختیار خریدار قرار می‌ دهد. او باید این نامه را تا آخر پروسه خرید ملک به همراه داشته باشد.

4- کنترل مالکیت ملک: فروشنده باید مدارکی ارائه دهد که نشان دهد ملک مورد نظر ضمانت بانک نمی باشد و یا ملک در اختیار اشخاص دیگر قرار نگرفته است.

5- توافق نامه پیشنهاد فروش: در توافق نامه پیشنهاد فروش، مبلغ معامله و حقوق مالکیت و تمام اطلاعاتی که مربوط به ملک می باشد، مشخص شده است. بعد از اینکه توافق پیشنهادی فروش انجام شد، این توافق نامه در اختیار خریدار قرار می گیرد.

6- تقاضای خرید ملک: تقاضای خرید و قرارداد نهایی در دفتر اسناد رسمی و بعد از امضای توافق پیشنهادی فروش صادر شده و از سوی دو طرف معامله امضاء و پرداخت نهایی انجام می شود و معامله خرید ملک به پایان می رسد. دفتر اسناد رسمی یک نسخه گواهی نامه فروش را صادر می کند و ثبت ملک انجام می شود.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

همان طور که گفته شد سرمایه گذاری در ایتالیا مزایایی دارد که می تواند یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور اروپایی باشد. یکی از مهمترین اهداف سرمایه گذاران خارجی که در این کشور اقدام به ثبت شرکت، کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار (استارتاپ) می کنند، علاوه بر کارآفرینی و سود بردن از بازارهای تجاری این کشور، اخذ اقامت دائم و تابعیت ایتالیا نیز هست و بسیاری از افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند تمایل به اخذ اقامت دائم و شهروندی ایتالیا را دارند.

متقاضی برای اخذ ویزای ایتالیا و ثبت شرکت در این کشور باید ابتدا یک طرح تجاری یا بیزینس پلن قوی داشته باشد. پس از اینکه متقاضی بیزینس پلن خود را به ادارات مربوطه ارائه کرد، با توجه به نوع شرکت و فعالیت تجاری آن بین ۲ تا ۴ ماه، به متقاضی اجازه اقامت موقت داده می شود که قابل تمدید خواهد بود. سرمایه گذاران خارجی بعد از 5 سال کار و فعالیت تجاری در ایتالیا و رعایت تمامی قوانین این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهند.

برای اخذ اقامت ایتالیا با ثبت شرکت تمامی فعالیت های تجاری و سود دهی شرکت مورد بررسی قرار می گیرد و سرمایه گذار باید پایبندی خود به بیزینس پلن ارائه شده و رعایت همه موارد قانونی مانند پرداخت بیمه و مالیات را اثبات نماید.

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا با ثبت شرکت در ایتالیا برای سرمایه گذاران خارجی مزایایی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

* ده سال معافیت مالیاتی محلی در مناطق با نرخ بیکاری بالا

* دریافت وام ها و کمک های مالی دولتی

* دریافت وام های کم بهره برای تشویق شرکت ها برای صادرات کالاهای ایتالیایی

* دریافت اقامت ایتالیا پس از سه سال فعالیت شرکت

* دسترسی آزادانه به تمام نقاط اروپا

* افتتاح حساب بانکی در ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی

برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای اخذ انواع ویزای تضمینی ایتالیا و ثبت شرکت در ایتالیا برای دریافت بهترین مشاوره در این زمینه با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بهترین نتیجه رو ببینی.

انواع شرکت در ایتالیا

افرادی که قصد دارند در کشور ایتالیا با ثبت شرکت سرمایه گذاری کنند، باید با انواع شرکت و نحوه ثبت و نوع فعالیت تجاری و سرمایه مورد نیاز آنها آشنا شوند تا بتوانند برای ثبت شرکت در این کشور بهترین تصمیم گیری را نمایند.

انواع شرکت در ایتالیا عبارتند از:

شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی در تعداد سهامداران وجود ندارد و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 10 هزار یورو است. شرکت با مسئولیت محدود نیاز به یک مدیر دارد. اگر تعداد سهامداران زیاد باشد، مسئولیت در میان سهامداران تقسیم می شود و هر سهامدار به مقدار سهامی که دارد در شرکت، مسئولیت خواهد داشت. ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای شرکت های کوچک است.

شرکت سهامی عام

برای ثبت شرکت سهامی عام محدودیتی در تعداد سهامدار وجود ندارد و شرکت باید حداقل دو سهامدار داشته باشد و ثبت شرکت به صورت سهامی عام برای شرکت های بزرگ است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام 120 هزار یورو است. سرمایه شرکت سهامی عام به سهام تقسیم می شود که می تواند در بازار سهام وارد شود.

شرکت شعبه

در صورتی که سرمایه گذار شرکتی در خارج از ایتالیا داشته باشد، می تواند شعبه ای از شرکت را در این کشور تاسیس کند. برای این شرکت باید یک مدیر اعلام شود و تمام بدهی های مالیاتی این شرکت بر عهده شرکت مادر خواهد بود.

شرکت مشارکت عمومی

برای ثبت این نوع شرکت، سرمایه ای لازم نیست و حداقل دو شخص حقوقی (دو شرکت) با هم مشارکت کرده باشند و قراردادی تحت نام یک شرکت را با هم امضاء کنند و تمام شرکا در مقابل زیان ها و بدهی های شرکت مسئول هستند.

مشارکت محدود

برای ثبت شرکت با مشارکت محدود، حداقل یک نفر با مسئولیت محدود و یک نفر با مسئولیت کامل برای تعهدات شرکت ضروری است. مسئولیت بدهی ها و زیان های شرکت با نفری است که مسئولیت کامل دارد. شریک با مسئولیت محدود حق تصمیم گیری در شرکت را ندارد و مسئولیت آن به اندازه ی مقدار سهامی است که در شرکت دارد.

اخذ اقامت خود حمایتی ایتالیا

برنامه تمکن مالی یا خود حمایتی ایتالیا، یکی از محبوب ترین روش مهاجرتی به ایتالیا است که مبتنی بر سرمایه محسوب می شود. در اقامت خود حمایتی ایتالیا متقاضی باید اثبات کند درآمد کافی برای اخذ اقامت در این کشور را دارد و با درآمد خود، بدون نیاز به کار در کشور ایتالیا یا حمایت دولت، می تواند هزینه های زندگی و اقامت خود و خانواده اش را در این کشور پرداخت کند.

در روش مهاجرت از طریق خود حمایتی و تمکن مالی ایتالیا برخلاف سایر کشورهای اروپایی نیازی به نگهداری پول در حساب نیست و فقط کافی است متقاضی اثبات کند که سالیانه 32 هزار یورو خارج از کشور ایتالیا درآمد دارد و در صورت داشتن همسر این مبلغ 20 درصد و داشتن فرزند 5 درصد افزایش می یابد.

یکی از مزایای اقامت از طریق خود حمایتی ایتالیا این است که برای اخذ اقامت ایتالیا در این روش نیازی نیست که متقاضی بسیار ثروتمند باشد و ارائه سند ملکی برای دریافت خود حمایتی ایتالیا ضروری نیست و فقط کافی است که متقاضی ماهیانه درآمدی حدود 2 تا 3 هزار یورو داشته باشد.

البته در مورد خود حمایتی ایتالیا باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که از طریق خود حمایتی به ایتالیا مهاجرت می کنند اجازه ی کار و سرمایه گذاری در این کشور را نخواهند داشت که این از معایب اقامت از طریق تمکن مالی ایتالیا است.

دعوتنامه ایتالیا چیست؟

دعوتنامه ایتالیا نامه ای است که از طرف شخص یا سازمان ایتالیایی برای یک فرد در کشورهای دیگر ارسال می شود. دعوتنامه ایتالیا از افراد مورد نظر خود دعوت می کند که برای اهداف مختلفی مانند تحصیل، کار، بازدید دوستان و بستگان و… که در نظر دارد، به ایتالیا سفر کنند.

شخصی که دعوتنامه را می‌ نویسد باید مسئول مواردی که در برگه قید می‌ کند باشد، مطالب درج شده در دعوتنامه ‌ایتالیا به دقت بررسی می شود، در دعوتنامه ‌ایتالیا اطلاعات شناسایی متقاضی به همراه هدف از سفر به ایتالیا درج می ‌شود، محل اقامت و چگونگی پرداخت آن نیز مطرح خواهد شد و باید زمان خروج از کشور نیز در دعوتنامه ایتالیا درج شود. فرد دعوت کننده که شهروند ایتالیا است و برای متقاضی دعوتنامه ارسال می کند باید تمامی اطلاعات خود را ثبت کند. اگر در دعوتنامه قید شود که مدعو پشتیبان مالی متقاضی است، نیاز به ارائه فیش حقوق سه ماه اخیر خواهد بود.

دعوتنامه ایتالیا به متقاضیان اخذ ویزا کمک می کند، که روند اخذ ویزا سریع تر انجام شود، اما دعوتنامه ایتالیا به منظور دریافت ویزای تضمینی ایتالیا نیست بلکه فقط دریافت اخذ ویزای ایتالیا را تسریع می کند و تضمینی برای دریافت ویزای ایتالیا نخواهد بود.

انواع دعوت نامه ایتالیا

همان طور که گفته شد دعوتنامه ایتالیا می تواند روند اخذ ویزا را تسریع کند و احتمال پذیرش درخواست اخذ ویزا را افزایش دهد، اما این به معنی پذیرش صددرصد و تضمینی درخواست اخذ ویزای ایتالیا نمی باشد و ممکن است با اینکه متقاضی دعوتنامه دریافت کرده باشد، اما درخواست اخذ ویزای او از سوی اداره مهاجرت ایتالیا رد شود.

دعوتنامه ایتالیا انواع مختلفی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

* دعوتنامه توریستی ایتالیا

* دعوتنامه خانوادگی

* دعوتنامه تحصیلی

* دعوتنامه تجاری

* دعوتنامه کاری

* دعوتنامه نمایشگاهی

* دعوتنامه پزشکی جهت درمان

مهاجرت به ایتالیا با طریق پناهندگی

کشور ایتالیا یکی از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو (کنوانسیون پناهندگی) است از این رو ملزم به رعایت قوانین حقوق بشر و حمایت از حقوق پناهندگان است. کشور ایتالیا امضاء کننده، اعلامیه جهانی 1948 می باشد که طبق ماده 14 آن، هرکس حق دارد از حق پناهندگی در کشورهای دیگر بنا به تعریف کنوانسیون پناهندگی استفاده کند. همچنین ایتالیا امضا کننده میثاق بین المللی حقوق مدنی و حقوق سیاسی سال 1966 و کنوانسیون اروپا برای حمایت از حقوق بشر 1950 و کنوانسیون 1951 است، که شامل مقررات پناهندگی می باشند.

براساس تعریف کنوانسیون ژنو فقط افرادی می توانند در ایتالیا درخواست پناهندگی دهند که به دلیل ترس واقعی اعم از نژاد، رنگ پوست، ملیت، عقاید سیاسی مغایر با حکومت یا عضویت در گروه های اجتماعی خاص تحت شکنجه شدید قرار دارند و نمی توانند به کشور خود باز گردند.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا به هیچ وجه مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی را توصیه نمی کنند و ما پیشنهاد می کنیم برای مهاجرت به ایتالیا از روش های دیگر مانند کار یا تحصیل اقدام کنید و با اخذ ویزای ایتالیا تضمینی به صورت قانونی به خاک این کشور وارد شوید.

دلایل پناهندگی ایتالیا

افرادی که تصمیم می گیرند از طریق پناهندگی به کشور ایتالیا مهاجرت کنند باید دارای دلایل موجهی باشند که با تقاضای پناهندگی آنها موافقت شود. پناهجویان باید به دلایلی چون آزار، شکنجه و ترس از صدمه دیدن و غیره برای دریافت پناهندگی ایتالیا اقدام کنند.

افراد می توانند به دلایل زیر درخواست پناهندگی دهند:

1- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل عقاید سیاسی

2- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل وضعیت نامساعد اجتماعی

3- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل عقاید مذهبی

4- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل تبعیض نژاد

5- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل عضویت در گروهای سیاسی یا اجتماعی خاص

6- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل جنگ

اگر نمی دونی با توجه به شرایط و تمکن مالی که داری چطور می تونی به ایتالیا مهاجرت کنی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و با بهترین روش های مهاجرت به ایتالیا از جمله اقامت خودحمایتی ایتالیا و یا اقامت در ایتالیا با اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا آشنا شو.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

ویزا یا روادید مجوزی برای شهروندان کشورهای خارجی برای ورود به یک کشور و اقامت برای مدتی محدود در آن کشور است.

ویزای شینگن مخصوص منطقه ‌ای در حوزه ی اروپا است که شامل ۲۶ کشور می ‌باشد. افرادی که قصد ورود به هر یک از کشورهای حوزه ی شینگن را دارند، باید اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایند. دارندگان ویزای شینگن می ‌توانند به ۲۶ کشور عضو وارد شده و برای مدت معینی در هر یک از این کشورها اقامت نمایند.

ویزای ترانزیت ایتالیا به دو نوع فرودگاهی و دریایی تقسیم می ‌شود و امکان ترانزیت در فرودگاه یا اسکله برای تغییر وسیله نقلیه سفر را فراهم می‌ کند. ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد و دارنده این ویزا نمی‌ تواند از منطقه ترانزیت فرودگاه خارج شود و ویزای ترانزیت دریایی می ‌تواند حداکثر تا ۵ روز نیز اعتبار داشته باشد.

اخذ ویزای بازنشستگی برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند در این کشور بدون کار کردن زندگی کنند و از تمکن مالی برای پرداخت هزینه های خود بدون اشتغال در ایتالیا برخوردارند. در صورتی که متقاضی دارای درآمد مستمری ثابت و منابع مالی بالایی باشد، می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

با توجه به نوع ویزا و مدت زمان اقامت متقاضی در این کشور هزینه اخذ ویزا نیز متفاوت خواهد بود. مثلا هزینه درخواست ویزا برای اقامت کوتاه مدت ایتالیا (ویزای شینگن) برای افراد بالای 12 سال 80 یورو (96 دلار آمریکا)، افراد بین 6 تا 12 سال 40 یورو (48 دلار آمریکا) و افراد زیر 6 سال رایگان است.

متقاضی علاوه بر پرداخت هزینه اخذ ویزا هزینه های دیگری نیز مانند وقت سفارت ایتالیا، رفت و آمد به سفارت و کارگزاری، فتوکپی، عکس و بیمه مسافرتی نیز پرداخت نماید.

متقاضی برای اخذ بلوکارت ایتالیا باید دارای شرایط زیر باشد:

* دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن

* حداقل ۵ سال سابقه کار در زمینه تخصص خود

* قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی از شرکت معتبر اروپایی با ذکر میزان حقوق (۲۵ هزار یورو در سال)

* ارائه اسناد برای اثبات محل اقامت در ایتالیا

5/5 - (108 امتیاز)

16 پاسخ

    1. سلام دوست عزیزپلیس پناهندگی ایتالیا درخواست پناهندگی در ایتالیا با ویزای توریستی را بررسی می کند، اما زمان رسیدگی به این درخواست در پناهندگی طولانی تر از حد تصور پناهندگانی است که به ایتالیا سفر می کنند.

    1. سلام دوست عزیز برخی از پر کاربردترین ویزاهای ایتالیا شامل ویزای مهاجرت تحصیلی؛ مهاجرت کاری، ثبت نام در دانشگاه قرار ملاقات کاری، سفر تفریحی ، انجام معالجات پزشکی ، سرمایه گذاری در یک پروژه میشه
      توصیه می کنم جهت دریافت مشاوره رایگان کامل با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید

    1. سلام در مشاوره رایگان تلفنی، حضوری و آنلاین باتوجه به شرایط متقاضی و نحوه و نوع درخواست ویزا درباره هزینه ها توضیح داده میشود

    1. سلام دوست عزیز بالاخره برای ورود به هر کشوری اجازه اون کشور نیاز هست اما درباره مهاجرت یا سفر با ایتالیا بدون ویزا می تونید از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان مشاوره رایگان دریافت کنید

    1. درباره تمکن مالی توصیه ما به متقاضیان در درجه اول بررسی شرایط و نحوه دریافت و نوع ویزا هست البته بدون تمکن مالی هم میشه ویزای تضمینی ایتالیا دریافت کرد

    1. سلام ضمن اینکه می تونید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره نحوه ورود به سایت ویزای ایتالیا مشاوره رایگان داشته باشید از طریق لینکهای کنسول گری هم می تونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×