فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

شرایط زندگی در ایتالیا

درباره شرایط زندگی در ایتالیا باید گفت : شاخص رفاه لگاتوم رتبه‌بندی سالانه مؤسسه پژوهشی لگاتوم (Legatum Prosperity Index) می باشد که درباره میزان سطح رفاه در ۱۴۲ کشور مختلف در جهان منتشر می‌شود. تشخیص و طبقه بندی سطح رفاه کشورهای جهان با مقایسه وضعیت آن‌ها در این ۹ حوزه شامل اقتصاد، فرصت‌های اشتغال وکسب و کار، حکومت‌داری، آموزش، سلامت، امنیت و ایمنی، محیط زیست، آزادی‌های فردی و سرمایه اجتماعی سنجیده می‌شود، که ایتالیا در رتبه 30 این طبقه بندی قراردارد.

درباره کشـور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

درباره ویزای ایتالیا

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و تمکن مالی برای متقاضی دریافت ویزا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند.پاسپورت ایتالیایی یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی، ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای ازدواج ایتالیا … گلدن ویزای ایتالیا

تمدن و تاریخ کشور ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو جهان در زمینه های فرهنگی، تاریخی، هنری و علمی است. تاریخ ایتالیا به دوران باستان باز می گردد و تأثیر بسزایی در فرهنگ و تمدن غرب داشته است.

در زمان های قدیم، ایتالیایی ها ابتدا حکومت های شهری داشتند. این حکومت های شهری در ایتالیا در دوره رنسانس نیز تأثیرگذار بودند. در دوران رنسانس، ایتالیا مرکز هنر، ادبیات و علم اروپا شد. دوره رنسانس در ایتالیا چهره های مشهور بسیاری از جمله هنرمندانی مانند لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، رافائل، دانته و پترارک را به وجود آورد.

ایتالیا به عنوان یک کشور متحد در قرن نوزدهم تشکیل شد. ایتالیا در جنگ جهانی اول و دوم نقش عمده ای داشت و پس از جنگ جهانی دوم شروع به بازسازی و توسعه اقتصاد خود کرد.

به طور کلی ایتالیا یکی از کشورهایی است که به دلیل تاریخ و فرهنگش برای گردشگران بسیار جذاب است. ایتالیا در زمینه هایی مانند صنایع دستی، غذاهای محلی، مد و طراحی، فناوری و علم نفوذ زیادی دارد.

مذهب و زبان رسمی مردم ایتالیا

زبان رسمی مردم ایتالیا ایتالیایی است که بیش از 93 درصد از جمعیت این کشور به عنوان زبان مادری صحبت می کنند. زبان های دیگری مانند آلمانی، فرانسوی و لادینو رومنس به عنوان زبان های رسمی محلی در برخی از مناطق ایتالیا شناخته می شوند.

اکثر ایتالیایی ها از نظر مذهب مسیحی کاتولیک هستند. مسیحیت کاتولیک رسما به عنوان دین رسمی ایتالیا به رسمیت شناخته شده است. در واقع بیش از 80 درصد کاتولیک های ایتالیا به مسیحیت اعتقاد دارند. ایتالیا مکانی مقدس برای بسیاری از مسیحیان جهان است و شهر واتیکان، مقر پاپ کاتولیک، در داخل مرزهای ایتالیا قرار دارد. اقلیت های مذهبی دیگری نیز در ایتالیا زندگی می کنند، از جمله مسلمانان، یهودیان، بودایی ها و هندوها

واحد پولی و میزان نرخ تورم در ایتالیا

واحد پول ایتالیا یورو است که واحد پول بسیاری از کشورهای اروپایی است. نرخ تورم ایتالیا در سال 2021 به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا بالا بود و به طور متوسط بین 1.5 تا 2 درصد بود.

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان با اقتصاد بزرگ است. اما به دلیل برخی مسائل اقتصادی و سیاسی، اقتصاد ایتالیا در چند سال گذشته با مشکلاتی مواجه شده است. با این حال، ایتالیا هنوز بسیاری از مهم ترین صنایع جهان را دارد و در بخش هایی مانند صنایع دستی، مد و طراحی، غذا و نوشیدنی، صنعت خودروسازی و تولید لوازم خانگی فعالیت می کند. ایتالیا به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولاتی مانند ماشین آلات، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، محصولات چرمی و … شناخته می شود. جهت دریافت بهترین مشاوره درباره آمارهای دقیق تورم در ایتالیا با کارشناسان بهترین شرکت مهاجرتی در ارتباط باشید.

اقتصاد و منابع در­آمد مردم کشور ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان با اقتصاد بزرگ است. اما به دلیل برخی مشکلات اقتصادی و سیاسی، اقتصاد ایتالیا در چند سال اخیر با مشکلاتی مواجه شده و نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالاست. بسیاری از ایتالیایی ها همچنان با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

مردم ایتالیا منابع درآمدی بسیار متنوعی دارند. بخشی از ایتالیایی ها در صنایعی مانند صنعت خودروسازی، تولید لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی، فناوری اطلاعات، غذا، نوشیدنی، مد و طراحی و صنایع دستی کار می کنند. بخشی از جمعیت ایتالیا در بخش خدمات از جمله گردشگری، مهاجرت، آموزش، بهداشت و خدمات مالی مشغول به کار هستند.

ایتالیایی ها نسبت به برخی دیگر از کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه درآمد کمتری دارند. به عنوان مثال، در سال 2020، متوسط ​​درآمد سالانه یک خانوار در ایتالیا حدود 35000 یورو بود. ایتالیا دارای نرخ بیکاری حدود 10 درصد است که در میان جوانان و به ویژه زنان و در مناطق محروم تر این کشور بیشتر است. در این شرایط دولت ایتالیا برنامه هایی را برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور و ایجاد فرصت های شغلی اجرا می کند.

قوانین مالیاتی در ایتالیا

قوانین مالیاتی ایتالیا بسیار پیچیده است و باید با دقت دنبال شود. در ایتالیا، دولت از مالیات های مختلفی برای تأمین بودجه خود استفاده می کند، مانند مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، مالیات بر املاک و مستغلات و غیره.

مالیات بر درآمد ایتالیایی به طور پیش فرض از درآمد افراد کسر می شود و این نرخ بر اساس درآمد و وضعیت تأهل متفاوت است. در ایتالیا، مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نیز اعمال می شود. در ایتالیا این نرخ مالیات 22 درصد است و نرخ های پایین تری برای سطوح خاصی از کالاها و خدمات اعمال می شود.

در ایتالیا مالیات بر دارایی وجود دارد. این مالیات برای افرادی که دارای ملک در ایتالیا هستند اعمال می شود و نرخ آن بر اساس ارزش ملک و موقعیت جغرافیایی آن تعیین می شود.

علاوه بر این، در ایتالیا، بسیاری از بخش های اقتصادی و حرفه ای، از جمله مشاغل کوچک و متوسط، از مزایای مالیاتی و تسهیلات برخوردار هستند و می توان با ثبت شرکت در اروپا و ایتالیا به توسعه اقتصادی کمک فراوان کرد.

ارائه خدمات بانکی و تسهیلات مالی در ایتالیا

در ایتالیا بانک ها و موسسات مالی بسیاری وجود دارند که خدمات مالی و بانکی متنوعی را ارائه می دهند. این خدمات شامل حساب های جاری، کارت های اعتباری، وام های بانکی، تسهیلات اعتباری، تسهیلات اسنادی، بیمه، سرمایه گذاری و خدمات پرداخت و انتقال بین المللی می باشد.

بانک های ایتالیایی به طور سنتی در سراسر کشور فعالیت می کنند و بسیاری از بانک ها در شهرهای مختلف شعبه دارند. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از بانک های ایتالیایی خدمات آنلاین و موبایلی را نیز ارائه می دهند. برای مثال، می‌توانید حساب بانکی خود را مدیریت کنید، تراکنش‌های بانکی را انجام دهید، قبوض خود را پرداخت کنید و اطلاعات بانکی خود را با استفاده از برنامه‌های بانکداری تلفن همراه مدیریت کنید.

بانک های ایتالیا نیز تسهیلات مالی در قالب وام بانکی و تسهیلات اعتباری ارائه می دهند. این تسهیلات شامل وام مسکن، وام شخصی، وام خودرو، وام تجاری و غیره است. برای بهره مندی از این تسهیلات، افراد باید مدارک و شرایط مورد نیاز را ارائه کنند و تایید می شوند. تسهیلات اسنادی نیز توسط بانک های ایتالیایی ارائه می شود، از جمله تسهیلات اسناد تجاری مانند برگه های پرداخت و چک، اما برای سرمایه گذاری خارجی در بانک های ایتالیایی حتما با یک وکیل یا کارگزار خبره در شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

هزینه­ های زندگی در ایتالیا

هزینه ها در شهرهای بزرگتر مانند رم، میلان و تورین بیشتر از شهرهای کوچکتر است. در زیر به برخی از هزینه های اصلی در ایتالیا اشاره می کنیم:

اقامت: هزینه های اقامت در ایتالیا بسته به شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید متفاوت است. در شهرهای بزرگ، هزینه های اجاره و خرید خانه بیشتر از شهرهای کوچکتر است و دولت ایتالیا برای مهاجرین روش های اقامت خودحمایتی درنظر گرفته است.

غذا: قیمت غذا در ایتالیا نیز بسته به شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید متفاوت است. قیمت مواد غذایی در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک و روستاها است. هزینه غذا خوردن در رستوران ها و کافه ها نیز متفاوت است، صرف غذا در رستوران ها و کافه های ایتالیا نسبت به برخی از کشورها هزینه بیشتری دارد.

حمل و نقل: هزینه های حمل و نقل در ایتالیا نیز بسته به شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید متفاوت است. در شهرهای بزرگتر، هزینه های حمل و نقل به طور کلی بیشتر و هزینه های تاکسی بیشتر است. اما هزینه های حمل و نقل در شهرهای کوچکتر کمتر است. در ایتالیا شبکه حمل و نقل عمومی خوبی وجود دارد که شامل اتوبوس، قطار و مترو است.

لباس و کفش: قیمت لباس و کفش در ایتالیا به نوع لباس و کفش، برند و فروشگاهی که از آن خریداری می کنید بستگی دارد.

بیمه: هزینه بیمه در ایتالیا بسته به نوع بیمه، شرکت بیمه و شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید متفاوت است. به عنوان مثال هزینه بیمه خودرو، بیمه درمانی، بیمه مسافرتی و غیره متفاوت است و باید با توجه به نوع بیمه و شرایط شما محاسبه شود.

نرخ بیکاری و شرایط کار در ایتالیا

نرخ بیکاری: در سال 2021، نرخ بیکاری در ایتالیا به حدود 10.2 درصد رسیده است. این نرخ بیکاری در برخی از شهرهای بزرگ ایتالیا بیشتر است. بر اساس آمارها و داده ها، نرخ بیکاری جوانان و زنان بالاتر از میانگین کل کشور است.

شرایط کار: در ایتالیا شرایط کار توسط قوانین کار و قراردادهای کار تنظیم می شود. به عنوان مثال، قانون کار ایتالیا حداقل دستمزد کارگران را تعیین می کند و حداکثر ساعات کار در هفته را محدود می کند. کارفرمایان موظفند به کارگران خود مزایای اجتماعی از قبیل بیمه درمانی، مرخصی استحقاقی و سنوات، مرخصی سالیانه و غیره را در اختیار کارگران خود قرار دهند.

حداقل و حداکثر د­ر­آمد در ایتالیا

حداقل و حداکثر درآمد در ایتالیا توسط قوانین کار این کشور تعیین می شود و به نوع قرارداد کاری، شرایط کاری، شرکت یا سازمانی که فرد در آن کار می کند و عوامل مختلف دیگر بستگی دارد. اخذ ویزای کاری یکی از مسیرهای مهاجرتی به ایتالیاست که می توانید درباره جزییات آن از به روزترین مشاوره های کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهره مند شوید.

حداقل درآمد برای کارمندانی که بدون محدودیت زمانی تحت قرارداد کار در ایتالیا برای سال 2021 کار می کنند، حدود 9000 یورو در سال است. اما حداقل درآمد کارکنان شاغل در قرارداد کار موقت ممکن است کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد و بسته به شرایط قرارداد کار متفاوت است.

در مورد حداکثر درآمد نیز بسته به شغل و موقعیت کاری فرد متفاوت است. در سال 2021، حداکثر درآمد سالانه ای که باید در ایتالیا برای فردی با درآمد سالانه 1 میلیون یورو مالیات گرفته شود، تقریباً 45٪ از درآمد سالانه آن فرد تعیین شده است. اما برخی از مشاغل و موقعیت ها می توانند هزینه بیشتری داشته باشند. از این جهت کارآفرینی و هدایت سرمایه با ثبت شرکت در خارج از کشور توصیه ما استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا است!

رشد جمعیت در ایتالیا

رشد جمعیت در ایتالیا در سال های اخیر به دلیل کاهش نرخ زاد و ولد و امید به زندگی طولانی تر برای سالمندان کاهش یافته است. طبق آمار رسمی، جمعیت ایتالیا در سال 2021 تقریباً 60.3 میلیون نفر بوده است.

به ویژه، نرخ زاد و ولد در ایتالیا رو به کاهش است و در سال 2020 چندین دهم درصد کاهش یافته است. برای مبارزه با این مشکل، دولت ایتالیا برنامه ها و سیاست هایی را برای تشویق تولید بیشتر و افزایش نرخ زاد و ولد اجرا کرده است. برای مثال، دولت برنامه های مالی و مالیاتی را برای تشویق بهره وری بالاتر و ازدواج زودهنگام ارائه می دهد. علاوه بر این، برنامه هایی برای سهولت ترک کار برای زوجین به منظور تشویق ازدواج و بهره وری بالاتر نیز در دستور کار دولت قرار دارد و طرح های تشویقی مناسبی برای ویزای ازدواج ایتالیا برای مهاجرین تدوین شده است.

سطح رفاه و امنیت در کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری توسعه یافته با سطح رفاه نسبتاً بالا و سطح امنیت قابل قبولی است. ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو در اروپا است و دستاوردهای بسیاری در زمینه های مختلف به دست آورده است. در زیر به برخی از این دستاوردها اشاره شده است:

سطح رفاه: ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست که از نظر سطح رفاه بسیار خوب است. دولت ایتالیا در حفظ و ارتقای سطح رفاه شهروندان به خوبی عمل کرده و از برنامه های مختلفی برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه استفاده کرده است. به عنوان مثال، در سال 2020، دولت ایتالیا بسته های کمک مالی به افراد و مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا ارائه کرد. از این رو ایتالیا می تواند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان باشد.

ایمنی: ایتالیا کشوری امن با نرخ جرم نسبتاً پایین است. همچنین دولت ایتالیا برنامه هایی برای پیشگیری و مبارزه با جرم و جنایت دارد. پلیس ایتالیا با همکاری برخی سازمان های بین المللی مانند سازمان مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، سعی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته دارد.

تفریح و سرگرمی مردم ایتالیا

ایتالیایی ها به خاطر فرهنگ، هنر، طبیعت و غذایشان معروف هستند و به همین دلیل زیاد سفر می کنند. در زیر برخی از تفریحات محبوب در ایتالیا آورده شده است:

بازدید از آثار باستانی و موزه ها: ایتالیا از نظر آثار باستانی و هنر بسیار غنی است و دارای موزه های بسیاری مانند موزه واتیکان، موزه آفتابگردان، موزه امپراتوری روم باستان، کلیساهای قدیمی و غیره است. هر سال جذب می کند.

تفریحات دریایی و ساحلی: ایتالیا سواحل زیبایی در سواحل آدریاتیک، جنوب و سواحل سیسیل دارد که هم محلی ها و هم گردشگران می توانند از آن لذت ببرند. جدا از ماسه، دریای ایتالیا برای شنا، غواصی، شنا، ورزش های آبی و ماهیگیری بسیار مناسب است.

تفریحات طبیعی: ایتالیا پارک های ملی و تورهای طبیعت گردی زیادی دارد که مردم محلی و گردشگران می توانند از آنها لذت ببرند. از جمله این پارک ها می توان به پارک ملی آبروزو، پارک ملی گرن پارادیزو، پارک ملی آسینا و پارک ملی سانتا مادرینا اشاره کرد که دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و جذابی هستند.

آشپزی و غذا خوردن: آشپزی و غذا خوردن در ایتالیا به عنوان یک هنر شناخته می شود و ایتالیا به عنوان یکی از مقاصد اصلی غذا در جهان شناخته می شود. غذاهای ایتالیایی شامل پیتزا، پاستا، ریزوتو، لازانیا، تیرامیسو و بسیاری دیگر از غذاهایی است که به دلیل طعم و طرز تهیه خاص در سراسر جهان معروف و محبوب هستند. همچنین ایتالیا رستوران های زیادی با محیطی زیبا و معماری منحصر به فرد دارد که مردم و گردشگران می توانند غذاهای لذیذ ایتالیایی را در آنها تجربه کنند.

فرهنگ غذایی در ایتالیا

فرهنگ غذایی در ایتالیا به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های فرهنگی این کشور شناخته می شود. غذاهای ایتالیایی به عنوان یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا شناخته می شوند و برخلاف بسیاری از کشورها، غذاهای ایتالیایی ساده و در عین حال سرشار از طعم هستند. برخی از غذاهای محبوب در ایتالیا عبارتند از:

– پیتزا: پیتزا به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی شناخته می شود. این غذا از آرد، رب گوجه فرنگی، پنیر، گوشت یا سایر مواد منتخب تهیه می شود. پیتزا در بسیاری از رستوران ها و کافه های دنیا سرو می شود اما پیتزاهای ایتالیایی به دلیل طعم و مواد اولیه خاصی که دارند معروف و محبوب هستند.

– پاستا: پاستا به عنوان غذای اصلی در ایتالیا شناخته می شود. این غذا از خمیر تهیه شده از آرد گندم، تخم مرغ و آب تهیه می شود و با سس های مختلفی مانند سس پستو، سس گوجه فرنگی یا سس آلفردو سرو می شود.

– ریزوتو: ریزوتو یکی از غذاهای معروف ایتالیایی است که با برنج، برخی ادویه ها، گوشت، ماهی، مرغ یا سایر مواد منتخب درست می شود. این غذا اغلب با سس گوجه فرنگی، سفید یا تیره، سبزیجات، قارچ و پنیر سرو می شود.

– لازانیا: لازانیا با ترکیب برنج، گوشت، سبزیجات، قارچ و سس گوجه فرنگی تهیه می شود و روی آن با پنیر سرو می شود.

– تیرامیسو: تیرامیسو یکی از محبوب ترین دسرهای ایتالیاست که از بیسکویت های ساده، قهوه، خامه و شکلات تهیه می شود. این نبات به دلیل طعم شیرین و تلخی که دارد بسیار معروف و محبوب است

نظام آموزشی و تحصیلی در کشور ایتالیا

– آموزش ابتدایی: تحصیلات ابتدایی در ایتالیا به دانش آموزان 6 تا 11 ساله داده می شود. در این مرحله از آموزش، دانش آموزان دروسی مانند ریاضیات، ایتالیایی، علوم و تاریخ را یاد می گیرند. این آموزش پایه در ایتالیا بسیار مهم است و دانش آموزان باید آن را تکمیل کنند.

– سازمان آموزشی: در ایتالیا برای هر مقطع تحصیلی یک سازمان آموزشی وجود دارد که مسئولیت ارائه دروس، مدیریت امور دانش آموزان و سازماندهی و ارزشیابی امتحانات را بر عهده دارد. سازمان آموزشی ایتالیا به عنوان یکی از بزرگترین و پیچیده ترین سازمان ها در اروپا شناخته شده است و تلاش می کند تا بهترین فرصت های آموزشی و آموزشی را برای دانش آموزان فراهم کند.

– تحصیلات عالی: تحصیلات عالی در ایتالیا شامل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. در این مراحل آموزشی، دانش آموزان در معرض دروس تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی خود قرار می گیرند. در ایتالیا برخی از دانشگاه ها کلاس هایی را با استفاده از زبان انگلیسی در برنامه های دانشگاهی خود ارائه می دهند.

– تحصیل در دانشگاه ها: دانشگاه های ایتالیا در سراسر کشور واقع شده اند و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شوند. دانشگاه های ایتالیا در برنامه های آکادمیک خود دوره های تخصصی و کاربردی را در زمینه های مختلف مانند علوم، مهندسی، هنر، طراحی، حقوق، اقتصاد و … ارائه می دهند. با مدرک اخذ شده در این دانشگاه ها می توان مهاجرت تحصیلی به اروپا انجام داد. بهتر است بدانید دوره های آموزشی در دانشگاه های ایتالیا به دو صورت تئوری و عملی سازماندهی می شوند و دانشجویان برای تکمیل تحصیلات خود باید پایان نامه ای را در رشته خاص خود ارائه دهند. همچنین بورسیه های استانی ایتالیا در سراسر جهان بسیار معتبر هستند. هم چنین آزمون تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا می تواند کمک بسزایی در تسریع روند مهاجرت تحصیلی به این کشور نماید.

فرهنگ خانواده و ازدواج در ایتالیا

در ایتالیا ازدواج مرحله مهمی از زندگی محسوب می شود و اغلب بالای بیست و پنج سال سن دارد. در ایتالیا افراد معمولاً با کسی که در طول تحصیل یا کار با آنها آشنا شده اند، ازدواج می کنند. خانواده ها تأثیر زیادی در روابط زوجین دارند و زوجین باید طبق نظر خانواده تصمیم بگیرند که ازدواج کنند یا طلاق بگیرند.

ازدواج در ایتالیا معمولاً مذهبی و قانونی است و زوجین معمولاً در دو مرحله ازدواج می کنند. ابتدا در یک مراسم مذهبی کلیسای مرکزی ایتالیا یعنی کلیسای کاتولیک ازدواج می کنند و سپس ازدواج رسمی خود را در دربار مرکزی انجام می دهند.

در ایتالیا، خانواده ها به تنهایی مسئولیت مالی ازدواج و زایمان را بر عهده دارند و دولت سخت تلاش می کند تا از خانواده ها و فرزندان حمایت مالی کند. مادران در ایتالیا حق مرخصی زایمان طولانی مدت دارند و پدران می توانند برای مراقبت و تربیت فرزندان خود از مرخصی استفاده کنند.

در ایتالیا، تعداد کمی از جمعیت به عنوان مجرد زندگی می کنند و اکثر مردم به دلیل ارزش های فرهنگی و خانوادگی زندگی خود را با شریک زندگی خود به اشتراک می گذارند. برای ایتالیایی ها، ازدواج مرحله مهمی در زندگی محسوب می شود و اغلب بالای بیست و پنج سال سن دارد. در ایتالیا افراد معمولاً با کسی که در طول تحصیل یا کار با آنها آشنا شده اند، ازدواج می کنند. خانواده ها تأثیر زیادی در روابط زوجین دارند و زوجین باید طبق نظر خانواده تصمیم بگیرند که ازدواج کنند یا طلاق بگیرند. 

خدمات درمانی و سلامت در کشور ایتالیا

سیستم مراقبت های بهداشتی ایتالیا یکی از بهترین و کامل ترین سیستم های بهداشتی در جهان است که برای همه شهروندان ایتالیایی قابل دسترسی است. سیستم بهداشت ایتالیا شامل بیمارستان ها، مراکز درمانی، کلینیک ها، کلینیک ها و داروخانه ها می شود. هزینه های درمان و خدمات بهداشتی در ایتالیا توسط دولت تامین می شود و برای شهروندان ایتالیایی رایگان است و سیستم بهداشتی برای مقیمان قانونی و پناهجویان در ایتالیا نیز اعمال می شود.

در سیستم بهداشتی ایتالیا، بیماران می توانند برای دریافت درمان های لازم به مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها مراجعه کنند. بیمارستان های ایتالیا مجهز به تجهیزات پزشکی مدرن هستند و پزشکان و پرستاران با تخصص های مختلف در آنها کار می کنند. در ایتالیا، خدمات پرستاری در منزل برای کسانی که نیاز به مراقبت در خارج از بیمارستان دارند، در دسترس است.

در ایتالیا داروخانه ها برای تهیه داروهای پزشکی با بیمارستان ها همکاری می کنند و مراقبت های پزشکی در منزل نیز توسط این داروخانه ها ارائه می شود. ایتالیا دارای شبکه ای از مراکز تحقیقاتی پزشکی است که فناوری های پزشکی را توسعه داده و درمان های جدید را کشف می کند.

خدمات بهداشتی و واکسیناسیون رایگان برای همه در ایتالیا برای پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت در دسترس است.

مراکز و مناطق توریستی ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است که به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و صنایع دستی معروف، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. در زیر به برخی از مراکز و مناطق مهم گردشگری ایتالیا اشاره شده است.

رم: پایتخت ایتالیا و شهری با تاریخ طولانی، بازدید از کلیساها، موزه ها، فروم رومی، کلیسای سنت پیتر و مجموعه هنری واتیکان بسیار جذاب است.

فلورانس: شهری در شمال و مرکز ایتالیا که به عنوان مرکز رنسانس شناخته می شود و به خاطر موزه های هنری، کلیساهای قدیمی و پل پلنگ معروف است.

ونیز: شهری در شمال ایتالیا با جذابیت خاصی از کانال ها، پل های قدیمی و بازارهای جذاب.

میلان: شهری در شمال ایتالیا که با معماری زیبا، موزه های هنری و فروشگاه های معروفی مانند Ialia بسیار جذاب است.

ناپل: شهری در جنوب ایتالیا که با معماری باروک، کاخ های قدیمی و بازارهای محلی بسیار جذاب است.

سیسیل: یکی از جزایر بزرگ ایتالیا در جنوب این کشور که با طبیعت زیبا، آثار باستانی، شهرهای قدیمی و صنایع دستی محلی بسیار جذاب است.

آمالفی: یکی از مناطق ساحلی ایتالیا در جنوب این کشور که با ماسه سفید، آب آبی و غذاهای دریایی بسیار جذاب است.

توسکانی: یکی از زیباترین مناطق ایتالیا، با تپه های سبز، مزارع ارغوانی، شهرهای قدیمی و رستوران های محلی، جذابیت خاصی دارد.

بهتر است بدانید دولت ایتالیا درباره پناهندگی با ویزای توریستی قوانین خاصی را اعمال می کند

بهترین شهر­های ایتالیا برای زندگی

1رم: رم با تاریخ باستانی و فرهنگ غنی خود، خوشبختانه به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی شناخته شده است. رم شهری با معماری زیبا، غذاهای لذیذ و فرهنگ قوی، عمیقاً به زندگی روزمره بازدیدکنندگانش وابسته است.

2میلان: با سابقه صنعتی و فرهنگی قوی، میلان یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است. میلان شهری با فرهنگ هنری، معماری زیبا، رستوران های فراوان و فروشگاه های معروف، به عنوان مرکز خرید و فرهنگی ایتالیا شناخته می شود.

3فلورانس: فلورانس با موزه های هنری، کلیساهای قدیمی و فرهنگ قوی، یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است. فلورانس به دلیل فرهنگ و هنر این شهر به عنوان یکی از مراکز هنری و فرهنگی ایتالیا شناخته می شود.

4- تورین: تورین با سابقه صنعتی و فرهنگی قوی یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است. شهری با معماری زیبا، رستوران های معروف و فروشگاه های فراوان، تورین به عنوان مرکز فرهنگی و صنعتی ایتالیا شناخته می شود.

5- بولونیا: بولونیا با معماری زیبا و فرهنگ غنی خود یکی دیگر از شهرهای عالی برای زندگی در ایتالیا است. شهری با رستوران های خوشمزه، بازارهای محلی و فرهنگی قوی، بولونیا به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و آموزشی ایتالیا شناخته می شود.

6- جنوا: جنوا با داشتن یکی از بزرگترین بنادر ایتالیا، یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است. شهری با سواحل زیبا، فروشگاه های معروف و رستوران های خوشمزه، جنوا به عنوان یکی از بهترین شهرهای ساحلی ایتالیا شناخته می شود.

7- پادوآ: پادوآ با یکی از بزرگترین دانشگاه های ایتالیا، یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است. شهری با معماری زیبا، فرهنگ قوی و رستوران های خوشمزه، پادوآ به عنوان یکی از مراکز آموزشی و فرهنگی ایتالیا شناخته می شود.

8- باری: با سواحل زیبا، موزه های هنر و فرهنگ و فروشگاه های محلی، باری یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است. شهری با تاریخ طولانی، فرهنگی قوی و رستوران های خوشمزه، باری به عنوان یکی از بهترین شهرهای ساحلی ایتالیا شناخته می شود.

برخی شباهت های فرهنگی کشور ایتالیا با ایران

مرکز خانواده: در هر دو کشور خانواده بسیار مهم است و روابط خانوادگی نقش مهمی در زندگی روزمره افراد دارد.

صنایع دستی: هر دو کشور به خاطر صنایع دستی معروف خود مانند قالی بافی، نجاری، سفالگری و غیره شهرت دارند.

غذاهای محلی: هر دو کشور به غذاهای محلی خود مانند مناطق ایتالیا و ایران معروف هستند. به عنوان مثال غذاهایی مانند پاستا و پیتزا در ایتالیا و سبزیجات سیاه و آش نشاد در ایران رایج است.

هنر و معماری: هر دو کشور به خاطر تاریخ غنی هنر و معماری خود شناخته شده اند. هر دو کشور دارای موزه ها، کاخ ها، کلیساها و آثار تاریخی مهمی هستند که مرکز جذب گردشگران هستند.

مذهب: ایتالیا و ایران دارای جوامع مذهبی بزرگی هستند. در ایتالیا اکثریت مردم پیرو مسیحیت هستند و در ایران اکثریت مردم مسلمان هستند. اما در هر دو کشور احترام به دین و احترام به مقدسات مهم است.

قرآن و شعر: هم ایران و هم ایتالیا ادبیات غنی دارند. شعر و ادبیات فارسی در ایران و ادبیات ایتالیایی در ایتالیا رواج دارد. هر دو کشور برای قرآن و کتاب مقدس ارزش قائل هستند و از آنها به عنوان مرجعی برای انسانیت و اخلاق استفاده می کنند.

مهمان نوازی: مهمان نوازی در هر دو کشور یک ارزش واقعی محسوب می شود. مهمان نوازی یکی از مهم ترین فرهنگ های هر دو کشور است و همیشه سعی می کنند بهترین رفتار را با مهمانان خود داشته باشند.

معروفترین مشاهیر ایتالیا

لئوناردو داوینچی: نقاش، مخترع و مهندس ایتالیایی که به عنوان یکی از بزرگان هنر و تاریخ شناخته می شود.

میکل آنژ: نقاش، مجسمه‌ساز و معمار ایتالیایی که بیشتر به خاطر ایجاد تخت پاپ در کلیسای سیستین در رم شناخته شده است.

آندره آ بوچلی: خواننده، آهنگساز و آهنگساز ایتالیایی که به عنوان یکی از بزرگترین خوانندگان اپرا در تاریخ شناخته می شود.

گالیله گالیله: فیزیکدان، ریاضیدان و مخترع ایتالیایی که یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ به حساب می آید.

دانته: شاعر، نویسنده و سیاستمدار ایتالیایی که به عنوان یکی از شاعران بزرگ ایتالیایی و نویسندگان اروپایی قرن سیزدهم شناخته می شود.

مارکوپولو: کاشف، مسافر و تاجر ایتالیایی که به عنوان اولین اروپایی شناخته می شود که جاده ابریشم را کشف کرد و برای دیدن جهان سفر کرد.

الیزابت آرگونات: ملکه ایتالیایی که در قرن شانزدهم حکومت کرد و به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان تاریخ ایتالیا شناخته می شود.

جوزپه وردی: نویسنده، شاعر و رمان نویس ایتالیایی که به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم شناخته می شود.

فرانکو زفیرلی (Franco Zeffirelli): آهنگساز، نویسنده و رهبر ارکستر ایتالیایی که به‌ویژه برای کارهای ارکسترال و اپرایی‌اش به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان جهان شناخته می‌شود.

جووانی بوسکا: فیلمساز، نویسنده و تهیه کننده ایتالیایی که به عنوان یکی از برترین فیلمسازان جهان شناخته می شود. او برنده چندین جایزه اسکار و جوایز بین المللی فیلم شده است.

بهترین موقعیت­ های شغلی در ایتالیا

مهندسی: صنایع عمده ای مانند صنعت خودروسازی، صنایع هواپیماسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهندسی مکانیک در ایتالیا به خوبی توسعه یافته اند و بسیاری از شرکت های بزرگ ایتالیایی در این صنایع فعالیت می کنند. بنابراین، مشاغل مرتبط با مهندسی در ایتالیا بسیار ارزشمند است.

صنایع دستی: ایتالیا به دلیل تاریخ غنی در صنایع دستی مانند سفالگری، قالی بافی، جواهرسازی، چرم دوزی و غیره شناخته شده است. بنابراین ایجاد یک تجارت صنایع دستی و فروش محصولات دست ساز در ایتالیا می تواند فرصت مهاجرت شغلی خوبی باشد.

فناوری اطلاعات: ایتالیا به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می شود که در صنعت فناوری اطلاعات پیشرفت خوبی داشته است. شرکت های بزرگی مانند آی بی ام، اچ پی، مایکروسافت و اوراکل در ایتالیا دفاتر دارند و بسیاری از شرکت های کوچکتر فناوری اطلاعات نیز فعال هستند. بنابراین مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات مانند توسعه نرم افزار، مهندس شبکه، متخصص امنیت سایبری و مدیریت پروژه از بهترین فرصت های شغلی در ایتالیا هستند.

خدمات مراقبت های بهداشتی: در صنعت مراقبت های بهداشتی، ایتالیا به عنوان یکی از پیشتازان جهان شناخته می شود. بسیاری از شرکت های بزرگ در ایتالیا در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت می کنند. ایتالیا دارای سیستم مراقبت های بهداشتی عالی و دانشگاه های بسیار خوبی در این زمینه است. بنابراین مشاغل مرتبط با خدمات بهداشتی درمانی مانند پزشک، پرستار، متخصص تغذیه، داروساز و متخصص پزشکی از بهترین موقعیت های شغلی در ایتالیا هستند.

صنایع غذایی: ایتالیا به دلیل تولید مواد غذایی مانند پیتزا، پاستا، رب گوجه فرنگی، پنیر معروف است. بنابراین مشاغل مرتبط با صنایع غذایی مانند سرآشپز، متخصص بازاریابی مواد غذایی، مدیریت رستوران و سرویس غذا از بهترین موقعیت های شغلی در ایتالیا هستند.

شهر­های مهاجرپذیر ایتالیا

رم: پایتخت ایتالیا یکی از شهرهایی است که پذیرای مهاجران است و مهاجران زیادی از کشورهای مختلف در آن زندگی می کنند. از آنجایی که رم یکی از شهرهای اصلی توریستی و فرهنگی ایتالیا است، فرصت های شغلی مختلفی برای مهاجران وجود دارد.

میلان: شهر میلان یکی از پرجمعیت ترین و صنعتی ترین شهرهای ایتالیا است و به عنوان مرکز فرهنگی و تجاری این کشور شناخته می شود. بسیاری از مهاجران در شهر فرصت های شغلی در صنعت، فناوری و خدماتی مانند رستوران ها، مغازه ها و هتل ها پیدا می کنند.

تورین: شهر تورین در شمال غربی ایتالیا واقع شده و یکی از شهرهای صنعتی و تاریخی این کشور به شمار می رود. این شهر پذیرای مهاجران بسیاری از کشورهای مختلف است که در زمینه های مختلف کاری از جمله فناوری، صنعت، خدمات و آموزش فعالیت می کنند.

ناپل: شهر ناپل در جنوب ایتالیا قرار دارد و یکی از شهرهای پرجمعیت و توریستی این کشور است. بسیاری از مهاجران در این شهر زندگی می کنند و در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی، موسیقی، فرهنگ و گردشگری کار می کنند.

فلورانس: شهر فلورانس در شمال مرکزی ایتالیا قرار دارد و به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و هنری این کشور شناخته می شود. این شهر به دلیل داشتن دانشگاه های بزرگ هنری، موزه ها و شهربازی های زیبا همیشه برای مهاجران بسیار جذاب بوده است. فلورانس مرکز استان توسکانی به حساب می آید و فعالیت های زیادی در زمینه هایی مانند مد، طراحی و صنایع دستی دارد.

ترنتو: شهر ترنتو در شمال ایتالیا قرار دارد و به عنوان مرکز فرهنگی و تاریخی منطقه ترنتینو آلتو آدیجه شناخته می شود. این شهر پذیرای مهاجران بسیاری از کشورهای مختلف است که در بخش‌های مختلف از جمله صنایع تولیدی، خدماتی، فناوری و آموزش کار می‌کنند.

به دلیل وجود دانشگاه های محلی و زبان آلمانی، ترنتو در بین مهاجران آلمانی و اتریشی نیز محبوب است و مدارک ارائه شده از آزمون های زبان در سراسر دنیا معتبر و قابل پذیرش است.

مهمترین رخداد­های سیاسی و اجتماعی در ایتالیا

جنبش فاسد 922: در دهه های 1970 و 1980، جنبش فاسد 922 در ایتالیا یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی این کشور به حساب می آمد. این جنبش توسط گروه هایی از نیروهای پلیس، سیاستمداران و قضات فاسد در ایتالیا ایجاد شد و هدف آن انجام اقدامات تروریستی در ایتالیا و سرکوب روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر بود. این جنبش در نهایت با تلاش های قضایی و امنیتی شکست خورد.

ترور آلدو مورو: در سال 1978 آلدو مورو رهبر حزب دموکرات مسیحی ایتالیا توسط گروهی از تروریست های کمونیست ایتالیا به گروگان گرفته شد. او در نهایت کشته شد. این اتفاق برای ایتالیا بسیار غیرقابل تحمل بود و به تغییراتی در سیاست و جامعه ایتالیا منجر شد.

جنبش دموکراتیک ایتالیا: جنبش دموکراتیک ایتالیا در دهه 1970 برای حمایت از کارگران و اعتراض به محدودیت های سیاسی و اجتماعی ایتالیا تأسیس شد. این جنبش با مبارزه با فساد، رشد اقتصادی و بهبود شرایط کار در ایتالیا روبرو بود. این جنبش با تلاش‌های سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی موفق شد به برخی از اهداف خود دست یابد، اما در نهایت با رویارویی با قدرت‌های سیاسی و فشارهای امنیتی درهم شکست.

روزنامه نگاری تحقیقی: در دهه 2000، روزنامه نگاری تحقیقی در ایتالیا به عنوان یکی از برجسته ترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی در این کشور شناخته می شود. این سریال شامل گروهی از روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر بود که علیه فساد و نقض حقوق بشر در ایتالیا کار می کردند. در همین راستا، این خبرنگاران با انتشار اخبار و اطلاعاتی درباره فساد و تخلفات سیاسی در ایتالیا، به برجسته سازی بی عدالتی ها و تخلفات اقتصادی و سیاسی فراوان در این کشور کمک کردند.

امکان دسترسی به اینترنت در ایتالیا

دسترسی به اینترنت در ایتالیا بسیار رایج است و تقریباً تمام مناطق این کشور به اینترنت دسترسی دارند. از آنجایی که ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته در اروپا است، شبکه های اینترنت پرسرعت در سراسر کشور در دسترس هستند. اکثر مکان‌ها از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید وای‌فای رایگان را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. از طرف دیگر، می توانید برای دسترسی دائمی به شبکه، یک سیم کارت از اپراتورهای تلفن همراه محلی در ایتالیا خریداری کنید.

هزینه این سیم کارت ها متفاوت است و بستگی به نوع بسته اینترنت و تعداد دقیقه مکالمه مورد نظر شما دارد. اپراتورهای تلفن همراه ایتالیا مانند TIM، Vodafone و Wind گزینه های مختلفی را برای بسته های اینترنتی برای استفاده داخلی و بین المللی ارائه می دهند. دسترسی به اینترنت در ایتالیا بسیار آسان و قابل دسترسی است و به راحتی می توانید از آن برای ارتباط با دوستان و خانواده، برای کار یا هر فعالیت دیگری که نیاز به اینترنت دارد استفاده کنید.

هم چنین با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور ایتالیا با ثبت شرکت اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان دریافت اقامت ایتالیا با خرید ملک و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

شاخص رفاه لگاتوم  در ۹ حوزه که شامل اقتصاد، فرصت‌های اشتغال وکسب و کار، حکومت‌داری، آموزش، سلامت، امنیت و ایمنی، محیط زیست، آزادی‌های فردی و سرمایه اجتماعی سنجیده می شود

زبان رسمی مردم ایتالیا ایتالیایی است که بیش از 93 درصد از جمعیت این کشور به عنوان زبان مادری صحبت می کنند. زبان های دیگری مانند آلمانی، فرانسوی و لادینو رومنس به عنوان زبان های رسمی محلی در برخی از مناطق ایتالیا شناخته می شوند.

نرخ تورم ایتالیا در سال 2021 به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا بالا بود و به طور متوسط ​​بین 1.5 تا 2 درصد بود.

در سال 2021، نرخ بیکاری در ایتالیا به حدود 10.2 درصد رسیده است. این نرخ بیکاری در برخی از شهرهای بزرگ ایتالیا بیشتر است. بر اساس آمارها و داده ها، نرخ بیکاری جوانان و زنان بالاتر از میانگین کل کشور است.

دولت ایتالیا در حفظ و ارتقای سطح رفاه شهروندان به خوبی عمل کرده و از برنامه های مختلفی برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه استفاده کرده است و همچنین دولت ایتالیا برنامه هایی برای پیشگیری و مبارزه با جرم و جنایت دارد. پلیس ایتالیا با همکاری برخی سازمان های بین المللی مانند سازمان مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، سعی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته دارد.

– آموزش ابتدایی

– سازمان آموزشی 

– تحصیلات عالی

– تحصیل در دانشگاه ها 

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×