فهرست مطالب

تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

به طور کلی برای اخذ ویزای ایتالیا یا ویزای تحصیلی ممکن است نیاز به نمره رسمی تافل باشد که باید در مراکز آزمون تافل اخذ شود. بنابراین، بهتر است با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود یا کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی در مورد شرایط ویزای مهاجرتی ایتالیا و پذیرش مدرک تافل هوم ادیشن مورد نیاز آنها دریافت نمایید.

تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. این آزمون برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل یکی از معتبرترین آزمون های جهان می باشد و تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شده است.

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند، تا از مزایای داشتن مدرک تافل بهره مند شوند.

آزمون تافل هوم ادیشن یکی از انواع آزمون تافل است که در خانه با استفاده از رایانه شخصی در بستر اینترنت انجام می شود. ساختار آزمون شامل چهار بخش درک مطلب یا reading – بخش شنیداری یا listening  – بخش گفتاری یاspeaking  – بخش نوشتاری یا writing می باشد. جهت مطالعه قوانین شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

با توجه به وضعیت ویروس کرونا و شرایط ایجاد شده جهت عدم حضور در مراکز برگزاری ، نسخه خانگی تافل توسط ETS (موسسه تست آموزشی) به عنوان یک گزینه تست آنلاین برای جلوگیری از شیوع بیماری و راحتی کاربر معرفی شد.

برخی کشورها جهت ویزای مهاجرتی یا دانشجویی، ممکن است فقط مدرک آزمون تافل برگزار شده در سنتر ETE را مورد پذیرش قراردهند. بنابراین بهتر است قبل از ثبت نام در نسخه خانگی تافل (تافل هوم ادیشن) با سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تماس گرفته و اطلاعات دقیقی در مورد شرایط مهاجرت یا اخذ ویزای تحصیلی آن کشور دریافت کنید.

اعتبار تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا

تافل هوم ادیشن نسخه ویژه ای از آزمون تافل است که برای کسانی طراحی شده است که به دلیل شرایط شخصی نمی توانند به مرکز برگزاری آزمون مراجعه کنند یا به خارج از کشور سفر می کنند. این نسخه از آزمون به شما امکان می دهد تا با استفاده از رایانه شخصی خود در بستر اینترنت در خانه در این آزمون شرکت کنید.

اما برای مهاجرت به ایتالیا، درخواست ویزای مهاجرتی، ویزای دانشجویی ایتالیا یا هر ویزای دیگری ممکن است نیاز به داشتن نمره رسمی تافل برگزار شده در سنترهای ets داشته باشید. اما اینکه نمره خوب در تافل چه نمره ای است به دانشگاه مقصد متقاضی دارد، بنابراین باید با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرید و اطلاعات دقیق در مورد شرایط ویزای مهاجرت ایتالیا و مدارک مورد نیاز آنها را بخواهید.

به طور کلی برای اخذ ویزای مهاجرتی ایتالیا یا ویزای تحصیلی ممکن است نیاز به نمره رسمی تافل باشد که باید در مراکز آزمون تافل اخذ شود. بنابراین، بهتر است با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود یا کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی در مورد انواع آزمون تافل مورد تایید و شرایط ویزای مهاجرتی ایتالیا و پذیرش مدرک تافل هوم ادیشن مورد نیاز آنها دریافت نمایید.

امکان شرکت در تافل هوم ادیشن (home edition) در ایتالیا

متقاضی می تواند نسخه خانگی تافل را در ایتالیا شرکت نماید، اما باید توجه داشته باشید که این نسخه از آزمون تافل به طور کلی برای افرادی طراحی شده است که به دلیل شرایط شخصی یا خارج از کشور نمی توانند به مرکز آزمون مراجعه یا نمی توانند سفر کنند. بنابراین اگر در ایتالیا هستید و می توانید به یکی از مراکز آزمون تافل ایتالیا مراجعه کنید، بهتر است از این روش استفاده نکنید و حضوری در مرکز آزمون شرکت کنید.

همچنین، برای دریافت ویزای مهاجرتی ایتالیا یا ویزای تحصیلی، ممکن است نیاز به نمره رسمی تافل باشد که باید در مراکز آزمون تافل گرفته شود. بنابراین، بهتر است با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی در مورد شرایط انواع ویزای مهاجرتی ایتالیا و مدارک مورد نیاز آنها بخواهید. در بسیاری از موارد، نمرات رسمی تافل در مراکز آزمون تافل که در ایتالیا برگزار می شود تأیید می شود و می توان از آن برای اهداف مختلفی مانند ویزای مهاجرت و ویزای تحصیلی استفاده کرد.

اعتبار نمره تافل هوم ادیشن در ایتالیا

جهت دریافت اطلاعات دقیق درباره اعتبار نمره تافل هوم ادیشن در ایتالیا، حتما باید با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مورد نظر خود در ایتالیا تماس بگیرید و مکاتبه داشته باشید. پذیرش نمره تافل هوم ادیشن ممکن است با توجه به چارت و شرایط و مقررات برای قبولی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ایتالیا در دوره‌های مختلف و رشته تحصیلی متفاوت باشد.

مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

جهت دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، معمولا شرایط زبانی مشخصی وجود دارد. مدرک زبانی دانشجویان بین‌المللی باید نشان دهد که توانایی زبان ایتالیایی یا انگلیسی را دارا هستند. بهترین منبع دریافت اطلاعات دقیق مراجعه به سفارت یا کنسولگری ایتالیا یا سایت رسمی وزارت خارجه ایتالیا می باشد. در بخش ویزا و تحصیلات بین‌المللی، معیارهای مورد نیاز برای ویزای تحصیلی و همچنین اطلاعات زبانی مربوطه را می توانید مطالعه نمایید. همچنین، امکان دارد هر دانشگاه یا موسسه آموزشی در ایتالیا نیازمندی‌های زبانی خاص خود را برای دانشجویان درنظر بگیرد، بنابراین باید با دانشگاه یا موسسه‌ آموزشی که می خواهید در آن تحصیل کنید، تبادل و مکالمه داشته باشید تا به روزترین و دقیقترین اطلاعات تحصیلی آنجا را دریافت کنید.

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا برای دانشجویان خارجی داشتن شرط سنی است که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، اما یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. تقریبا هیچ یک از مراکز آموزشی ایتالیا محدودیت سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی ندارند، اما بهتر است سن متقاضی بیش از محدوده سنی معمول کسانی که در آن مقطع تحصیل می‌ کنند نباشد؛ در غیر این صورت متقاضی باید برای گپ تحصیلی خود دلایل موجهی ارائه نماید و اگر متقاضی نتواند گپ تحصیل خود را توجیه کند، درخواست پذیرش تحصیلی او از سوی دانشگاه پذیرفته نخواهد شد.

گواهی های مدرک زبان ایتالیایی

1- گواهی‌های دانش زبان ایتالیایی (CELI)

 گواهی CELI مدرک رسمی و قابل تایید درخواست ویزا و تحصیل در ایتالیا می باشد، که جزء گواهی‌های عمومی ایتالیا برای بزرگسالان در حال تحصیل، محسوب می‌شود.

 تعدادی از آزمون‌های زبان ایتالیایی است که توسط دانشگاه پروگرسو دلاکالابریا در ایتالیا مشخص می‌شود. این آزمون‌ها به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا توانایی خود در چهار مهارت مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن به زبان ایتالیایی را ارزیابی نمایند.

آزمون CELI از سطح مبتدی تا پیشرفته تدوین شده است ، که هرکدام دربرگیرنده مهارت‌های مختلف زبانی می باشند.مثلا CELI 1 یعنی متقاضی سطح مبتدی است و CELI 5 نشانگر سطح پیشرفته آزمون دهنده است.

این مدرک عموما از طرف موسسات آموزشی، دانشگاه ها و سازمان‌های مختلف در ایتالیا و سراسر جهان مورد تایید است.

جهت کسب روش ثبت‌نام در این آزمون، بهتر است با دانشگاه پروگرسو دلا کالابریا یا سایت رسمی آن مکاتبه و تماس داشته باشید.

همچنین گواهی‌های مهاجرت CELI (Immigrati) و نوجوانان CELI (Adolescenti) برای گروه سنی 13 تا 17 سال موجود است، با این تفاوت که تکالیف و ژانرهای متنی مختلف است و در آزمون تغییر نمی‌کنند.

2- CILS (Certificazione di Italiano come Lingua Straniera)

یا به عبارت دیگر، گواهی زبان ایتالیایی به عنوان زبان خارجی، یک آزمون رسمی برای ارزیابی و تصدیق دانش زبان ایتالیایی است. این آزمون توسط دانشگاه سیانو، آکادمی زبان ایتالیا در شهر سیانو در ایتالیا برگزار می‌شود.

CILS، سطوح مختلفی از مهارت‌های زبانی را ارزیابی می‌کند، از جمله مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن. آزمون‌های CILS بر اساس سطح زبانی شرکت‌کنندگان، از مبتدی تا پیشرفته طبقه بندی شده‌اند.

سطح های مختلف آزمون CILS

این آزمون شامل 6 سطح مختلف است، که هر کدام نشانگر توانایی زبانی در حوزه‌های مختلف هستند و شامل بخش‌های مختلفی است که مهارت‌های زبانی از جمله مکالمه، گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن را ارزیابی می‌کند. آزمون CILS به شکل تست‌های چندگزینه‌ای، سوالات باز و تمرین‌های عملی برگزار می‌شود.

 سطوح آزمون CILS عبارتند از:

– CILS A1: سطح مبتدی

– CILS A2: سطح مبتدی متوسط

– CILS UNO-B1: سطح متوسط

– CILS DUE-B2: سطح متوسط به پیشرفته

– CILS TRE-C1: سطح پیشرفته

– CILS QUATTRO-C2: سطح بالا (مسلط)

در صورتی که در آزمون CILS قبول شوید می‌توانید این گواهینامه را به عنوان مدرک زبان ایتالیایی برای اهداف تحصیلی، شغلی یا مهاجرت به کشورایتالیا مورد استفاده قرار دهید. اما ممکن است، مانند سایر مدارک زبان، درخواست‌دهندگان بخواهند میزان تسلط شما را با آزمون‌های دیگری مانند IELTS یا TOEFL برای ارزیابی توانایی‌های زبانی بررسی نمایند.

جهت کسب مشاوره رایگان درباره بورسیه استانی ایتالیا و نیز پذیرش انواع آزمون تافل مانند تافل مگوش برای مقصد تحصلیی خود با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

3- آکادمی زبان ایتالیایی (AIL)

یکی از موسسات شناخته شده در حوزه آموزش زبان ایتالیایی است، که مدارکی را برای سنجش سطح زبان ایتالیایی ارائه می‌دهند

  1. مدرک CELI (Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana):

این مدرک برای سطوح مختلف زبان ایتالیایی از A1 تا C2 می باشد. هر سطح از CELI با شماره مشخصی مانند CELI 1، CELI 2 و … نشان داده می‌شود.

  1. مدرک PLIDA (Progetto Lingua Italiana Dante Alighieri):

این مدرک نیز برای سطوح مختلفی از زبان ایتالیایی از A1 تا C2 تدوین شده است. PLIDA از شماره‌های PLIDA A1 تا PLIDA C2 استفاده می‌کند.

  1. مدرک IT (Italiano Test):

این مدرک برای سنجش سطح زبان ایتالیایی در سه سطح A2، B1 و B2 درنظرگرفته شده است.

  1. مدرک CEL (Certificato di Lingua Italiana):

این مدرک نیز برای سنجش سطح زبان ایتالیایی در سه سطح A2، B1 و B2 درنظرگرفته شده است.

  1. مدرک DILI (Diploma Intermedio di Lingua Italiana):

 این مدرک نیز برای سنجش سطح زبان ایتالیایی در سه سطح A2، B1 و B2 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است موارد فوق تنها چند مثال از مدارک AIL برای سنجش زبان ایتالیایی است جهت کسب اطلاعات به روز و کامل در مورد هر مدرک، حتما به وبسایت رسمی آکادمی زبان ایتالیایی مراجعه کنید.

4- مدرک PLIDA (Progetto Lingua Italiana Dante Alighieri)

این مدرک به نام شاعر بزرگ ایتالیایی، دانته آلیگیری، نامگذاری شده است که یکی از مدارک معتبر آکادمی زبان ایتالیایی (AIL) است و برای سنجش سطح زبان ایتالیایی در سطوح مختلف طراحی شده است.

PLIDA در 6 سطح از A1 تا C2 ارائه می‌شود و هر سطح با عبارتی از سطح A1.1، A1، A2، B1، B2 و C2 مشخص می‌شود. این مدرک ساختاری جامع دارد و با استفاده از آزمون‌های چهار مهارتی (شامل خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن)، توانایی زبان‌آموزان را در زمینه‌های مختلف سنجش می‌کند.

مدرک PLIDA برای افرادی که می‌خواهند زبان ایتالیایی را به عنوان زبان دوم یا خارجی یاد بگیرند و همچنین برای افرادی که قصد مهاجرت، تحصیل یا کار در ایتالیا را دارند، مناسب است. این مدرک به طور گسترده در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و محیط‌های کاری مورد ترجیح قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدرک PLIDA، شما می‌توانید به وبسایت رسمی آکادمی زبان ایتالیایی (AIL) مراجعه کنید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به انواع ویزای شینگن ایتالیا و بسته به اهداف مهاجرتی میزان تمکن مالی متفاوت است، انواع ویزای ایتالیا عبارتند از:

ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی

ویزای کاری ایتالیا

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا تضمینی 

ویزای خود حمایتی ایتالیا تضمینی

ویزای توریستی ایتالیا تضمینی

ویزای همراه ایتالیا تضمینی

ویزای ازدوج ایتالیا

ویزای پزشکی ایتالیا

ویزای تجاری ایتالیا 

ویزای پناهندگی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره راه های مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای ایتالیا با دعوتنامه با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای اخذ ویزا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا گرفتن وقت سفارت برای مصاحبه سفارت ایتالیا است. گرفتن وقت سفارت ایتالیا به دلیل حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کار دشواری است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو گرفتن وقت سفارت ایتالیا یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید آزمون تافل (تافل آنلاین، تافل هوم ادیشن تضمینی) داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک اقدام کرد توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت به مناسب ترین نتیجه دست یابید و به تمام سوالات شما عزیزان درباره امکان مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی و …پاسخ دقیق و کامل داده شود.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

برای مهاجرت به ایتالیا، درخواست ویزای مهاجرتی، ویزای دانشجویی یا هر ویزای دیگری ممکن است نیاز به داشتن نمره رسمی تافل برگزار شده در سنترهای ETS داشته باشید. بنابراین باید با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرید و اطلاعات دقیق در مورد شرایط ویزای مهاجرت ایتالیا و مدارک مورد نیاز آنها را بخواهید.

متقاضی می تواند نسخه خانگی تافل را در ایتالیا شرکت نماید، اما باید توجه داشته باشید که این نسخه از آزمون تافل به طور کلی برای افرادی طراحی شده است که به دلیل شرایط شخصی یا خارج از کشور نمی توانند به مرکز آزمون مراجعه یا نمی توانند سفر کنند

آزمون تافل Home Edition (تافل آنلاین) همان آزمون معتبر و قابل اعتماد TOEFL iBT است که در منزل می توان در آن شرکت کرد. نظارت بر آزمون با استفاده از ناظران از راه دور به صورت زنده و با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی توسط سیستم ProctorU  انجام می شود که راه حلی پیشرفته برای نظارت بر آزمون آنلاین است.

1- گواهی‌های دانش زبان ایتالیایی (CELI)

2- CILS (Certificazione di Italiano come Lingua Straniera)

3- آکادمی زبان ایتالیایی (AIL)

4- مدرک PLIDA (Progetto Lingua Italiana Dante Alighieri)

 

ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا تضمینی (گلدن ویزا)

ویزای کاری ایتالیا تضمینی

ویزای خود حمایتی ایتالیا تضمینی

ویزای توریستی ایتالیا تضمینی

ویزای همراه ایتالیا تضمینی

ویزای ترانزیت ایتالیا تضمینی

ویزای بازنشستگی ایتالیا تضمینی

ویزای پزشکی ایتالیا و… 

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×