فهرست مطالب

هولد شدن در آزمون تافل (hold)

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

 hold شدن در تافل یا بلاک شدن (هولد شدن) در آزمون تافل زمانی اتفاق می‌افتد که ETS نیاز به تأخیر در صدور گزارش نمرات دارد. معمولا روند بررسی 2-4 هفته طول می‌کشد. پس از آن نمرات فرد، گزارش شده و یا امتیازات قبول نمی‌شوند. هر سوالی درباره آزمون تافل تضمینی داری می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشی.

on hold شدن در تافل

بسته به نوع آزمون تافل، داوطلبان نمرات خود را در یک بازه زمانی مشخص و معمولا بدون تاخیر دریافت می‌کنند. زمان در اینجا نقش بسیار مهمی دارد. به‌ویژه برای افرادی که متقاضی ورود به دانشگاه‌هایی هستند که زمان پذیرش آن‌ها محدود است. با این حال، ممکن است شرایطی پیش بیاید که متقاضی به دلایل خاصی نمرات تافل خود را به‌موقع دریافت نکند. یکی از این موارد  on hold شدن در تافل (هولد شدن در تافل) است. این وضعیت به این معنی خواهد بود که نمرات آنها در حالت بررسی اداری قرار دارد.

دلایل هولد شدن در تافل

دلایل مختلفی می‌تواند برای بررسی اداری وجود داشته باشد. یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود نمرات مورد بازبینی اداری قرار بگیرد، مشکلات تایید صحیح شناسه شرکت‌کننده در آزمون است. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که نام، تاریخ تولد یا سایر اطلاعات شخصی موجود در رجیستری آزمون با اطلاعات شخصی مندرج در شناسه ارائه‌شده در مرکز آزمون مطابقت نداشته باشد.

یکی دیگر از دلایل رایج برای بررسی اداری، مشکلات پرداخت هزینه آزمون است. گاهی اوقات یک شرکت یا بانک کارت اعتباری می‌تواند پرداخت را رد کند یا اطلاعات پرداخت ممکن است حاوی خطا باشد.

سومین دلیل تا حدودی رایج مربوط به اتهام تقلب از سوی مدیران مرکز آزمون است. خوشبختانه، این مورد در بین سه دلیل اصلی برای بررسی بلاک شدن در آزمون تافل کمتر اتفاق می‌افتد. ازآنجایی‌که اتهامات تقلب در مرکز آزمون در روز آزمون مطرح می‌شود، لازم نیست در هنگام دریافت اخطار بررسی اداری نگران این مشکل جدی اما نادر باشید. اگر ETS فکر می‌کند که شما تقلب کرده‌اید، در طی آن به شما اطلاع خواهد داد.

همچنین در صورتی که طی امتحان شما، سر و صداهای غیرمعمول باشد یا کسی جای شما در بخش اسپیکینگ صحبت کند، امکان هولد شدن آزمون شما بالا می رود. همچنین نگاه های غیرمتعارف به بیرون از صفحه مانیتور آزمون، نیز ممکن است باعث هولد شدن نمره شما شود

اطلاع از hold شدن تافل

چگونه بفهمید که آیا نمرات شما تحت بررسی اداری است یا خیر؟

اگر نمرات شما تحت بررسی اداری قرار گیرد، ETS در مورد آن با شما تماس خواهد گرفت. به‌طورکلی، اطلاعیه‌های این نوع تاخیر نمرات از طریق ایمیل ارسال می‌شود. تماس تلفنی یا نامه فیزیکی از طریق پست ارسال نخواهد شد. متاسفانه فرستادن ایمیل شاید باعث شود که یک اعلان بازبینی اداری به‌طور تصادفی به هرزنامه وارد شود و به شما نرسد.

اگر ایمیل on hold شدن در تافل یا بازبینی اداری را در صندوق ورودی خود ندیده‌اید، اما تاخیر قابل‌ توجهی در دریافت نمرات شما وجود دارد، این احتمال را بدهید که نمرات شما تحت بررسی اداری باشد.

جهت مشاوره درباره نحوه اعتراض به نمره تافل با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره آزمون تافل 

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند، تا از مزایای داشتن مدرک تافل بهره مند شوند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های جهان است و تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

افراد متقاضی ممکن است با اهداف متفاوتی در آزمون تافل شرکت کنند، مانند تحصیل در خارج از کشور، دریافت ویزا، مهاجرت و…شرکت کنند و باید بدانند نمره خوب در تافل برای دانشگاه مقصد چه نمره ای است که می توانند در این باره با کارشناسان هومان ویزا جهت دریافت مشاروه رایگان در ارتباط باشند.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT

 آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)

تافل هوم ادیشن نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT

 آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود.

می تونی با کارشناسای شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره ثبت نام با تاخیر در آزمون تافل مشاوره دریافت کنی.

آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials)

از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل (TOEFL test) را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. آزمون تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و تافل اسنشیالز مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

 آزمون تافل ITP

 تافل ITP در حال حاضر به صورت کاغذی برگزار می شود و نسخه ی آنلاین آن موجود نمی باشد، از این رو برای شرکت در آزمون تافل ITP نیاز به سیستم کامپیوتری نمی باشد.

آزمون تافل ITP در دو سطح متوسط تا پیشرفته (سطح 1) و سطح مقدماتی تا متوسط (سطح 2) برگزار می شود.

آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials)

از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل (TOEFL test) را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. آزمون تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و تافل اسنشیالز مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

 آزمون تافل ITP

 تافل ITP در حال حاضر به صورت کاغذی برگزار می شود و نسخه ی آنلاین آن موجود نمی باشد، از این رو برای شرکت در آزمون تافل ITP نیاز به سیستم کامپیوتری نمی باشد.

آزمون تافل ITP در دو سطح متوسط تا پیشرفته (سطح 1) و سطح مقدماتی تا متوسط (سطح 2) برگزار می شود.

تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است که صورت کاغذی ارائه می شود

اعتبار آزمون تافل

نمرات تافل تا دو سال پس از اعلام نتیجه اعتبار دارد. اگر از نمرات اولین تلاش خود راضی نیستید، می‌توانید دوباره امتحان دهید؛ زیرا محدودیتی در تعداد تکرار این آزمون وجود ندارد. با این حال، باید حداقل سه روز فاصله بین دو آزمون وجود داشته باشد. یعنی اگر برای امروز نوبت تست دارید، نمی‌توانید برای سه روز آینده برای نوبت دیگری ثبت‌نام کنید.

درباره امکان لغو آزمون تافل می تونید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره رایگان داشته باشی

اقدامات لازم در صورت بلاک شدن در آزمون تافل

اگر ایمیلی از ETS درباره بررسی اداری دریافت نکردید یا اگر بعد از 14 روز نتوانستید نمرات خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید، در اسرع‌ وقت با خدمات مشتریان تافل تماس بگیرید.

از آنجا، یک نماینده ETS می‌تواند به شما بگوید که چرا امتیازات شما به تاخیر افتاده است و چه اقدامات دیگری باید انجام دهید. در برخی موارد، ممکن است نیاز به اقدام دیگری از جانب شما نباشد. مشکلات شناسایی اغلب ناشی از خطای اداری است و می‌تواند به صورت داخلی توسط ETS حل شود.

امکان شرکت مجدد در آزمون تافل

در صورتی که داوطلب در آزمون تافل شرکت کند، اما موفق به کسب نمره قابل قبول نشود می تواند برای کسب نمره بالاتر دوباره در آزمون تافل شرکت کند.

داوطلبان می توانند در صورت پایین بودن نمره آزمون خود بدون هیچ گونه محدودیتی، به تعداد دفعات مختلف و هر چند مرتبه که بخواهند هر 12 روز یک بار در آزمون تافل شرکت کنند و این یکی از مزایای آزمون تافل بشمار می آید.

مهمترین نکات درباره قوانین شرکت در آزمون تافل ibt که منجر به موفقیت تضمینی متقاضی می شود چیست؟

یکی از موثرترین راه های کسب قبولی در آزمون تافل با هزینه بسیار کم جهت آشنایی با نحوه سوال و جواب و فضای آزمون شرکت در تافل ماک یا همان آزمون آزمایشی تافل است. می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره نحوه برگزاری و شرایط این آزمون مشاوره رایگان داشته باشید.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس و مشـاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

هولد شدن آزمون تافل به معنای به تعویق انداختن آزمون تافل است و در این صورت برگزاری آزمون به تاریخ دیگری موکول می شود. HOLD شدن تافل دلایل مختلفی دارد.

اگر نمرات شما تحت بررسی اداری قرار گیرد، ETS در مورد آن با شما تماس خواهد گرفت. به‌طورکلی، اطلاعیه‌های این نوع تاخیر نمرات از طریق ایمیل ارسال می‌شود

5/5 - (12 امتیاز)

12 پاسخ

    1. سلام علت بلاک شدن نمره تافل از طرف etsدر ایمیل کاربری شما درج میشه جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق باید با etsدر ارتباط باشید.

      1. سلام اگر ازمون به دلیل مشکل فنی لبتاب بسته بشه ایا احتمال اینکه مجدد به من ازمون بده وجود داره یا نه باید دوباره ازمون بخرم

        1. سلام دوست عزیز باید در ایمیلی که از طرف ets براتون میاد ببینید هلد شدین یا بن یا ری ویو بعد مشخص میشه که می تونید مجدد آزمون بدین یا خیر

    1. سلام hold شدن در تافل (هولد شدن ) زمانی اتفاق می‌افتد که ETS نیاز به تأخیر در صدور گزارش نمرات دارد. معمولا روند بررسی 2-4 هفته طول می‌کشد. پس از آن نمرات فرد، گزارش شده و یا امتیازات قبول نمی‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×