فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

ویزای ترانزیت ایتالیا

در صورتی که تصمیم داشته باشید به کشور ایتالیا وارد شوید، باید حتما ویزای این کشور را داشته باشید، حتی اگر برای چند ساعت بخواهید در این کشور توقف کنید. در واقع اگر به کشوری غیر از کشورهای حوزه شینگن سفر می کنید و باید برای تغییر وسیله حمل و نقل در ایتالیا توقف کنید به ویزای ترانزیت ایتالیا نیاز دارید.

مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی است که از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است و یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است.

منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی است که عبارتند از:

ایتالیا، آلمان، اتریش، دانمارک، مالت، مجارستان، بلژیک، استونی، فنلاند، اسلوونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک، سوئیس و لوکزامبورگ، لیختن‌ اشتاین می ‌باشد؛ همچنین کشورهای کراواسی، واتیکان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سن مارینو و موناکو عضور شینگن نیستند، اما از قوانین ویزای شینگن پیروی می‌ کنند و دارندگان ویزای شینگن می توانند به خاک کشورهای فوق نیز وارد شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای شینگن تضمینی اروپا و همچنین ویزای شینگن ایتالیا تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

درباره ویزای ایتالیا

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و تمکن مالی برای متقاضی دریافت ویزا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند.پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

انواع ویزای ایتالیا

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور و دانش کافی درباره شرایط زندگی مردم ایتالیا می توانند ویزای مورد نظر را درخواست و با توجه به نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم را برای اخذ ویزا تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی متقاضیان عبارتند از:

* ویزای تحصیلی ایتالیا

* ویزای سرمایه گذاری ایتالیا (گلدن ویزای ایتالیا)

* ویزای کاری ایتالیا

* ویزای توریستی ایتالیا

* ویزای همراه ایتالیا

* ویزای خود حمایتی ایتالیا

* ویزای ترانزیت ایتالیا

* ویزای تجاری ایتالیا

* ویزای بازنشستگی ایتالیا

* ویزای پزشکی ایتالیا

اگر تصمیم داری برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا (ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای کاری ایتالیا تضمینی، ویزای شینگن ایتالیا، ویزای سرمایه گذاری ایتالیا تضمینی و…) اقدام کنی، اما نمی دونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی و مشاوره رایگان را در خصوص اخذ انواع ویزای تضمینی ایتالیا دریافت کن.

اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا

در صورتی که تصمیم داشته باشید به کشور ایتالیا وارد شوید، باید حتما ویزای این کشور را داشته باشید، حتی اگر برای چند ساعت بخواهید در این کشور توقف کنید. در واقع اگر به کشوری غیر از کشورهای حوزه شینگن سفر می کنید و باید برای تغییر وسیله حمل و نقل در ایتالیا توقف کنید به ویزای ترانزیت ایتالیا نیاز دارید.

با توجه به نحوه سفر و وسیله ‌ای که با آن سفر می کنید، یعنی هواپیما یا کشتی، دو نوع ویزای ترانزیت ایتالیا صادر می ‌شود:

1- ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا (ATV)

2- ویزای ترانزیت ایتالیا برای دریانوردان

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در ایتالیا نداری، می تونی با اخذ بلو کارت ایتالیا و همچنین دریافت جاب آفر ایتالیا به این کشور مهاجرت کنی، برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت شغلی به ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا

ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا که به ویزای نوع A معروف است یک نوع ویزای کوتاه مدت است. متقاضی با اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا می تواند در یکی از فرودگاه های این کشور توقف کرده و منتظر پرواز خود به مقصد مورد نظر شود، اما دارنده ی ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا اجازه ی خروج از منطقه ی ترانزیت فرودگاهی را ندارد.

برخی افراد برای توقف کوتاه مدت در ایتالیا نیازی به اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی ندارند، در واقع این افراد از ارائه ویزای ترانزیت فرودگاهی معاف هستند:

* دارندگان پاسپورت دیپلماتیک

* اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا

* خدمه پرواز کشورهای طرف قرارداد کنوانسیون صنعت هواپیمایی شیکاگو

* دارندگان اقامت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو منطقه اقتصادی اروپا، آندورا، کانادا، ژاپن، سن مارینو یا کانادا

* دارندگان ویزای یکی از کشورهای عضو منطقه ی شینگن، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، آندورا، کانادا، ژاپن، سن مارینو یا کانادا

ویزای ترانزیت نوع A تنها 24 ساعت اعتبار دارد و با داشتن آن متقاضی فقط می تواند به مدت 24 ساعت در منطقه ترانزیت بین المللی توقف نماید.

ویزای ترانزیت ایتالیا برای دریانوردان

ویزای ترانزیت ایتالیا برای دریانوردان (ویزای ترانزیت شینگن) مخصوص سفرهای دریایی است و به دارنده ی آن اجازه پیاده شدن از کشتی در یکی از بندرگاه های کشور ایتالیا (یا یکی از کشورهای حوزه ی شینگن) را می دهد. دارنده ی این ویزا می تواند حداکثر به مدت 5 روز تا حرکت به سمت مقصد بعدی خود که یکی از کشورهای خارج از منطقه شینگن است در بندرگاه توقف داشته باشد، اما نمی تواند در این 5 روز بندرگاه را ترک کند.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

شرایط اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا

همان طور که گفته شد دو نوع ویزای ترانزیت ایتالیا وجود دارد که شرایط لازم برای اخذ هر دو تقریبا یکسان است و تفاوت های خیلی کمی با هم دارند.

شرایط اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا عبارتند از:

* متقاضی برای دریافت این ویزا باید دلیل موجهی داشته باشد.

* مقصد بعدی متقاضی باید یکی از کشورهای خارج از حوزه ی شنگن باشد.

* داشتن بلیط هواپیما یا کشتی

* داشتن پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر

* تمامی مدارک لازم و همچنین فرم درخواست ویزای ترانزیت ایتالیا را تکمیل و امضا کرده باشد.

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در ایتالیا ندارید، می توانید با اخذ بلو کارت ایتالیا و همچنین دریافت جاب آفر ایتالیا به این کشور مهاجرت کنید، برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت شغلی به ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا به همه سوالات مربوط به مهاجرت به ایتالیا و دریافت بهترین مسیر مناسب با شرایط و امکانات متقاضی مانند ویزای ازدواج ایتالیا و … از به روزترین اطلاعات و اخبار بین المللی مطلع شوید.

مدارک اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا

افرادی که قصد گرفتن ویزای ترانزیت ایتالیا را دارند باید کلیه مدارک خود را به سرکنسولگری و یا نماینده رسمی دولت ایتالیا در ایران ارائه دهند تا پس از بررسی مدارک، در صورت واجد شرایط بودن و تکمیل بودن مدارک برای متقاضی ویزای ترانزیت صادر شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا عبارتند از:

* تکمیل فرم درخواست ویزای ترانزیت ایتالیا با ۲ امضاء

* دو قطعه عکس پاسپورتی

* پاسپورت معتبر با حداقل دو برگ سفید و با حداقل سه ماه اعتبار

* پرداخت هزینه‌ ی صدور ویزای ترانزیت ایتالیا

* دعوتنامه از طرف یک شرکت حمل و نقل ایتالیایی

* قرارداد همکاری بین شرکت حمل و نقل ایرانی و شرکت حمل و نقل ایتالیایی

* داشتن مجوز سفر

* گواهینامه بین المللی رانندگی معتبر (در صورتی که خودتان راننده وسلیه نقلیه هستید.)

* دفترچه معتبر خروج راننده

* سند مالکیت وسیله نقلیه

* تصویر شناسنامه متقاضی به همراه ترجمه (به زبان ایتالیایی یا انگلیسی)

* مدارک شغلی به همراه ترجمه

* پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری بانکی

* بیمه مسافرتی بین المللی

* کپی تصویر صفحه اول پاسپورت و تصویر ویزاهای قبلی به همراه مهرهای مربوطه

* گواهی سلامت

هزینه ویزای ترانزیت ایتالیا چقدر است؟

متقاضی همزمان با ارسال درخواست خود برای اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا باید هزینه بررسی ویزا را نیز پرداخت کند، که این هزینه در صورت رد درخواست ویزای ترانزیت، به متقاضی مسترد نخواهد شد. هزینه تمام ویزاهای کوتاه مدت ایتالیا از جمله ویزای ترانزیت ایتالیا یکسان است، البته این هزینه برای تمام کشورهای حوزه ی شینگن یکسان است.

هزینه بررسی درخواست ویزای ترانزیت ایتالیا برای بزرگسالان، ۸۰ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال، ۴۰ یورو و برای خردسالان زیر 6 سال نیز رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای بررسی ویزا نمی باشد.

برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا با دریافت دعوتنامه ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن تا بهترین نتیجه رو ببینی.

مدت زمان صدور ویزای ترانزیت ایتالیا

مدت بررسی درخواست ویزای ترانزیت ایتالیا و صدور ویزا حداکثر دو هفته طول می کشد و متقاضی می تواند ظرف مدت دو هفته ویزای ترانزیت را دریافت کند. از این رو برای اخذ این ویزا باید حداقل 15 روز پیش از سفر اقدام کرد. البته بهتر است درخواست ویزای ترانزیت ایتالیا را زودتر ارسال کنید، چرا که ممکن است فرآیند بررسی و صدور ویزا بین 30 تا 60 روز کاری نیز طول بکشد.

اگر تصمیم داری با خرید ملک یا ثبت شرکت در ایتالیا در این کشور سرمایه گذاری کنی، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک و همچنین اقامت ایتالیا با ثبت شرکت با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

وقت سفارت ایتالیا برای اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا گرفتن وقت سفارت است و متقاضیان برای تحویل مدارک اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا و انجام مصاحبه سفارت ایتالیا ابتدا باید وقت بگیرند.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا به دلیل حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا و همچنین مشخص نبودن ساعات باز شدن وقت سفارت ایتالیا کار دشواری است و درگاه رزرو وقت کارگزاری ایتالیا در ایران (CKGS) هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت ایتالیا یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

ویزای ترانزیت ایتالیا یک ویزای کوتاه مدت است که برای توقف کوتاه در منطقه ی ترانزیت بین المللی صادر می شود. این ویزا به دو دسته ویزای ترانزیت فرودگاهی و ویزای ترانزیت برای دریانوردان تقسیم می شود.

ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا که به ویزای نوع A معروف است یک نوع ویزای کوتاه مدت است. متقاضی با اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا می تواند در یکی از فرودگاه های این کشور توقف کرده و منتظر پرواز خود به مقصد مورد نظر شود، اما دارنده ی ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا اجازه ی خروج از منطقه ی ترانزیت فرودگاهی را ندارد.

ویزای ترانزیت فرودگاهی تنها 24 ساعت اعتبار دارد و با داشتن آن متقاضی فقط می تواند به مدت 24 ساعت در منطقه ترانزیت بین المللی توقف نماید.

ویزای ترانزیت ایتالیا برای دریانوردان مخصوص سفرهای دریایی است و به دارنده ی آن اجازه پیاده شدن از کشتی در یکی از بندرگاه های کشور ایتالیا را می دهد. دارنده ی این ویزا می تواند حداکثر به مدت 5 روز تا حرکت به سمت مقصد بعدی خود که یکی از کشورهای خارج از منطقه شینگن است در بندرگاه توقف داشته باشد، اما نمی تواند در این 5 روز بندرگاه را ترک کند.

برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا کلیک کن.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×