فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا برای دانشجویان خارجی داشتن شرط سنی است که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، اما یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است.

درباره ویزای ایتالیا

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند.پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شنگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی، ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای ازدواج ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای بازنشستگی، گلدن ویزای ایتالیا

ویزای تحصیلی چیست؟

با دانستن شرایط مهاجرت به ایتالیا ویزای تحصیلی به دارنده ی آن امکان اقامت در کشور مقصد به منظور تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را می دهد و دارنده ی ویزای تحصیلی می تواند به صورت قانونی در مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی کشور مقصد به تحصیل بپردازد.

البته اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان چندان آسان نیست و متقاضی باید واجد شرایطی باشد که از سوی مراکز آموزشی، دانشگاه و یا سفارت کشور مقصد تعیین می شود و متقاضی با دارا بودن شرایط تعیین شده، می تواند اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نماید و در صورت عدم احراز شرایط مقرر، درخواست وی برای اخذ ویزای تحصیلی از سوی کشور مقصد رد خواهد شد.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی، با توجه به مدت باقیمانده از دوره ی تحصیل دانش آموز یا دانشجو تمدید خواهد شد. درباره شرایط و مراحل دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

برای اطلاع از هزینه، شرایط و مدارک لازم برای درخواست انواع ویزای تضمینی ایتالیا (ویزای کاری ایتالیا، ویزای تحصیلی ایتالیا، گلدن ویزای ایتالیا(ویزای سرمایه گذاری)، ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه و…) با شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا برای دریافت مشاوره در این زمینه بهترین کارشناسان امور مهاجرتی را به شما معرفی کند.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی است که از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است و یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است.

منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی است که شامل:

فنلاند، ایتالیا، آلمان، اتریش، دانمارک، مالت، مجارستان، بلژیک، استونی، اسلوونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک، سوئیس و لوکزامبورگ، لیختن‌اشتاین می ‌باشد. همچنین کشورهای کراواسی، واتیکان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سن مارینو و موناکو عضور شینگن نیستند، اما از قوانین ویزای شینگن پیروی می‌ کنند و دارندگان ویزای شینگن می توانند به خاک کشورهای فوق نیز وارد شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای شینگن ایتالیا تضمینی و همچنین اخذ ویزای شینگن تضمینی اروپا کلیک کن.

متقاضیان بسیاری برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی دارد و افراد بسیاری در سراسر دنیا متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور هستند تا بتوانند از بورسیه استانی ایتالیا جهت اپلای بهره مند شوند.

متقاضیان تحصیل در ایتالیا باید برای ورود و تحصیل در این کشور ابتدا اقدام به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بنمایند. همچنین می تواند با پذیرش در آزمون های زبان جهت اپلای تحصیلی دانشگاه های ایتالیا با اعتبار بالا در کشورهای حوزه شینگن با فرصت های استثنایی از آزمون هایی مانند آزمون آلفا تست ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی برنامه ریزی نماید.

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند. سپس می تواند جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی ایتالیا نیز پس از تدوین مدارک و ایجاد شرایط مورد نظر درخواست بدهد.

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در ایتالیا نداری، می تونی با اخذ بلو کارت ایتالیا و همچنین دریافت جاب آفر ایتالیا به این کشور مهاجرت کنی، برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت شغلی به ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

با توجه به طول مدت اقامت متقاضی برای تحصیل در ایتالیا، دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر می شود:

1- ویزای نوع C (ویزای کوتاه مدت): ویزای نوع C برای افرادی صادر می شود که قصد دارند در مدت کمتر از 90 در این کشور اقامت کنند.

2- ویزای نوع D (ویزای بلند مدت): ویزای نوع D برای دانشجویانی صادر می شود که مدت دوره تحصیل آنها در ایتالیا بیشتر از 90 روز طول می کشد.

نکته: دانشجویانی که قصد دارند ترم اول در یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) ثبت نام کنند، باید درخواست خود را در سایت universitaly.it ثبت کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارکی که متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی باید به سفارت ایتالیا تحویل دهد، عبارتند از:

* نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه

* تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

* پاسپورت ایتالیا

* مدارک اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های اقامت

* دو قطع عکس

* ارائه ترجمه ی مدارک شناسایی

* اثبات محل اقامت در ایتالیا

* بیمه نامه مسافرتی

* ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول

* ترجمه مدارک و ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل

* اثبات هدف از اقامت تحصیلی در ایتالیا

* رزومه تحصیلی (CV)

همچنین یکی از سوالات متقاضیات تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا است که می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره اعتبار مدرک تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا مشاوره رایگان بگیری

اگر تصمیم داری برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا اقدام کنی، اما نمی دونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی و مشاوره را در خصوص اخذ انواع ویزای تضمینی ایتالیا دریافت کن.

تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر است؟

یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی، ارائه مدارک اثبات تمکن مالی مانند گردش حساب بانکی متقاضی است، چرا که متقاضی باید اثبات کند می تواند هزینه های اقامت و تحصیل در این کشور را پرداخت کند.

برای اثبات تمکن مالی، متقاضی باید یک نسخه اصلی از صورتحساب های بانکی خود را که در 3 ماه گذشته صادر و توسط یک مقام رسمی بانک مهر و امضا شده است، ارائه دهد.

تمکن مالی متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شامل 50 یورو (جهت بررسی پرونده) است که این مبلغ قابل بازپرداخت نخواهد بود و همچنین متقاضی باید شهریه دانشگاه را از پیش، پرداخت کرده یا این مبلغ در حساب بانکی متقاضی باشد.

متقاضی باید برای هر ماه اقامت در ایتالیا مبلغ 450 یورو در حساب بانکی خود داشته باشد و برای بیمه نیز 150 یورو باید پرداخت کند و محل اقامت متقاضی در ایتالیا نیز مشخص باشد، از این رو متقاضی می ‌تواند صورت حساب بانکی سه ماه آخر به زبان انگلیسی، به نام متقاضی یا یکی از والدین (به ضمیمه آن شناسنامه صاحب حساب، ترجمه شده به زبان ایتالیایی یا انگلیسی) و سایر اطلاعات مربوط به درآمد خانواده (قرارداد کاری، بیمه تامین اجتماعی، اقرار نامه مربوط به درآمد) را ارائه نماید.

نکته: بهتر است برای اثبات تمکن مالی برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا، هزینه تمکن مالی حداقل به مدت 6 ماه قبل از درخواست ویزای تحصیلی در حساب متقاضی باشد.یکی از روش های اخذ شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری در این کشور است، کسب اطلاعات بیشتر در مشاوره با تیم تخصصی هومان ویزا

هزینه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

هزینه ویزای تحصیلی ایتالیا شامل هزینه اخذ ویزا، کارمزد شرکت به همراه هزینه اقامت می باشد. هزینه درخواست ویزا و وقت مصاحبه 57 یورو است که نحوه ی پرداخت آن به صورت آنلاین و یا نقدی است.

برای پرداخت هزینه به صورت آنلاین باید به دفتر کارگزاری CKGS مراجعه کرده که هزینه کارمزد شرکت 21 یورو می باشد. همچنین متقاضی پس از وارد شدن به ایتالیا باید برای اخذ اجازه اقامت در این کشور درخواست دهد که هزینه این درخواست نیز 30 یورو می باشد که بهتر است درباره شرایط اخذ اقامت ایتالیا از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی

افرادی که تحصیل در دوره متوسطه را به پایان رسانده و مدرک دیپلم خود را دریافت نموده اند، می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های معتبر ایتالیا اقدام کنند.

متقاضی می تواند با دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی یا دانشگاه های این کشور درخواست ویزای تحصیلی بنماید. همچنین مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا چهار سال است.

مقطع کارشناسی در ایتالیا به زبان های ایتالیایی و یا انگلیسی ارائه می شود. افرادی که می خواهند به زبان ایتالیایی تحصیل کنند باید مدرک زبان ایتالیایی را تا سطح B1 ارائه نمایند و در صورتی که متقاضی بخواهد به زبان انگلیسی تحصیل کند، باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 و یا سایر مدارک معادل آن مانند تافل را در همین سطح ارائه کند. درباره شرایط و مراحل دریافت انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا و آزمون های زبان ایتالیایی مانند آزمون تولک با ما همراه باشید.

همچنین دانشجویان خارجی از اجازه کار ضمن تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته برخوردار هستند. درباره اطلاع از به روزترین شرایط زندگی در ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا می توانند پس از اخذ مدرک کارشناسی برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه اقدام کنند و در صورتی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه شوند می توانند درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را بنمایند و مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عموما 2 سال است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز به زبان های ایتالیایی و انگلیسی امکانپذیر است و متقاضیان تحصیل به زبان ایتالیایی باید مدرک زبان با سطح B2 را ارائه نمایند و متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آزمون آیلتس با نمره حداقل 6 یا 6.5 را ارائه نماید.

همچنین دانشجویان خارجی از اجازه ی کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته نیز برخوردار هستند. درباره ریجکتی ویزای ایتالیا و مراحل رفع آن با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع دکتری

پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد، متقاضی می تواند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع دکتری تحصیل نماید. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری 3 تا 4 سال است.

متقاضی برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک زبان با نمره قابل قبول مانند آیلتس با نمره 7 را ارائه دهد و تحصیل نیز به زبان ایتالیایی امکانپذیر است.

در صورتی که متقاضی بخواهد در مقطع دکتری تحصیل کند باید بتواند رزومه مناسب و مقالات ISI و در نهایت تایید استاد راهنما (سوپروایزر) را ارائه نماید. اپلای تحصیلی در مقطع دکتری بیشتر بستگی به نظر استاد راهنما دارد.

مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا

افرادی که تصمیم دارند برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت کنند، یکی از مدارک مهمی که باید ارائه نمایند، مدرک آزمون زبان معتبر است. در صورتی که متقاضی بخواهد به زبان انگلیسی در ایتالیا تحصیل کند، باید مدرک آزمون زبان انگلیسی ارائه دهند.

مدرک زبان معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا مدرک آیلتس (IELTS) است، که با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متقاضی حداقل نمره مورد قبول بین 6 تا 7 است و مدرک آزمون تافل (TOFEL) با نمره 70 تا 80 نیز مورد پذیرش است.

همچنین متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان ایتالیایی را دارند باید مدرک آزمون زبان ایتالیایی مانند آزمون CELI و آزمون CILS در سطح B1 و B2 را ارائه دهند.

همچنین تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان برای افرادی که مقطع تحصیلی پیشین را به زبان انگلیسی گذرانده اند و یا افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی باشد، امکانپذیر است. همچنین ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی برای برخی رشته ها در بعضی دانشگاه های ایتالیا اجباری نیست.

اگر تصمیم داری با خرید ملک یا ثبت شرکت در ایتالیا در این کشور سرمایه گذاری کنی، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک و همچنین اقامت ایتالیا با ثبت شرکت با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا برای دانشجویان خارجی داشتن شرط سنی است که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، اما یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. تقریبا هیچ یک از مراکز آموزشی ایتالیا محدودیت سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی ندارند، اما بهتر است سن متقاضی بیش از محدوده سنی معمول کسانی که در آن مقطع تحصیل می‌ کنند نباشد؛ در غیر این صورت متقاضی باید برای گپ تحصیلی خود دلایل موجهی ارائه نماید و اگر متقاضی نتواند گپ تحصیل خود را توجیه کند، درخواست پذیرش تحصیلی او از سوی دانشگاه پذیرفته نخواهد شد.

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در ایتالیا ندارید، می توانید با اخذ بلو کارت ایتالیا و همچنین دریافت جاب آفر ایتالیا به این کشور مهاجرت کنید، برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت شغلی به ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا به همه سوالات مربوط به مهاجرت به ایتالیا و دریافت بهترین مسیر مناسب با شرایط و امکانات متقاضی مانند ویزای ازدواج ایتالیا و … از به روزترین اطلاعات و اخبار بین المللی مطلع شوید.

بهترین سن برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی حداکثر بین 24 تا 25 سال و در مقطع کارشناسی بین 30 تا 35 سال است.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد اخذ انواع ویزای تضمینی ایتالیا و انواع روش های سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا تضمینی داری بپرس.

وقت سفارت ایتالیا برای اخذ ویزای تحصیلی

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا گرفتن وقت سفارت است و متقاضیان برای تحویل مدارک اخذ ویزای تحصیلی و انجام مصاحبه سفارت ایتالیا ابتدا باید وقت بگیرند.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا به دلیل حجم بالای درخواست های ویزای تحصیلی ایتالیا و همچنین مشخص نبودن ساعات باز شدن وقت سفارت ایتالیا کار دشواری است و درگاه رزرو وقت کارگزاری ایتالیا در ایران (CKGS) هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند.

نشانی سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. تقریبا هیچ یک از مراکز آموزشی ایتالیا محدودیت سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی ندارند، اما بهتر است سن متقاضی بیش از محدوده سنی معمول کسانی که در آن مقطع تحصیل می‌ کنند نباشد؛ در غیر این صورت متقاضی باید برای گپ تحصیلی خود دلایل موجهی ارائه نماید و اگر متقاضی نتواند گپ تحصیل خود را توجیه کند، درخواست پذیرش تحصیلی او از سوی دانشگاه پذیرفته نخواهد شد.

بله، دانشجویان خارجی می توانند به زبان ایتالیایی و انگلیسی تحصیل کنند و باید مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل با نمره قابل قبول و یا مدرک زبان ایتالیایی در سطح B1 و B2 را ارائه نمایند.

تمکن مالی متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شامل 50 یورو (جهت بررسی پرونده) است.

متقاضی باید برای هر ماه اقامت در ایتالیا مبلغ 450 یورو در حساب بانکی خود داشته باشد و برای بیمه نیز 150 یورو باید پرداخت کند و محل اقامت متقاضی در ایتالیا نیز مشخص باشد، از این رو متقاضی می ‌تواند صورت حساب بانکی سه ماه آخر به زبان انگلیسی، به نام متقاضی یا یکی از والدین (به ضمیمه آن شناسنامه صاحب حساب، ترجمه شده به زبان ایتالیایی یا انگلیسی) و سایر اطلاعات مربوط به درآمد خانواده (قرارداد کاری، بیمه تامین اجتماعی، اقرار نامه مربوط به درآمد) را ارائه نماید.

مدارکی که متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی باید به سفارت ایتالیا تحویل دهد، عبارتند از:

* نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه

* تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

* پاسپورت معتبر

* مدارک اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های اقامت

* دو قطع عکس

* ارائه ترجمه ی مدارک شناسایی

* اثبات محل اقامت در ایتالیا

* بیمه نامه مسافرتی

* ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول

* ترجمه مدارک و ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل

* اثبات هدف از اقامت تحصیلی در ایتالیا

* رزومه تحصیلی (CV)

با توجه به طول مدت اقامت متقاضی برای تحصیل در ایتالیا، دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر می شود:

1- ویزای نوع C (ویزای کوتاه مدت): ویزای نوع C برای افرادی صادر می شود که قصد دارند در مدت کمتر از 90 در این کشور اقامت کنند.

2- ویزای نوع D (ویزای بلند مدت): ویزای نوع D برای دانشجویانی صادر می شود که مدت دوره تحصیل آنها در ایتالیا بیشتر از 90 روز طول می کشد.

5/5 - (16 امتیاز)

19 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، بله کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا دارای تجربه های موفق برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تضمیمنی هستند، می تونی تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

    1. سلام دوست عزیز، داشتن پاسپورت معتبر، تمکن مالی، داشتن مدرک زبان معتبر (انگلیسی یا ایتالیایی)، اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر ایتالیا از جمله شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا هستند. برای دریافت مشاوره کامل در زمینه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، پاسپورت معتبر، مدارک اثبات تمکن مالی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، مدرک زبان معتبر، دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبر در ایتالیا از جمله مدارک اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. برای دریافت مشاوره و راهنمایی کامل در زمینه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

  1. سلام، شانس اخذ ویزای تمکن مالی ایتالیا با سرمایه دویست میلیون تومان چقدر است؟

    1. سلام دوست عزیز، برای اخذ ویزای تمکن مالی ایتالیا باید متقاضی سالیانه 32 هزار یورو خارج از کشور ایتالیا درآمد داشته باشد و در صورت داشتن همسر این مبلغ 20 درصد و داشتن فرزند 5 درصد افزایش می یابد. برای کسب اطلاعات کامل در زمینه اخذ ویزای تمکن مالی ایتالیا تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا سن متقاضی برای دانش آموزان زیر 18 سال و برای دانشجویان کارشناسی زیر 28 سال و دانشجویان کارشناسی ارشد زیر 35 سال است. اگر برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی نیاز به مشاوره و راهنمایی داری، با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

    1. سلام دوست عزیز، داشتن پاسپورت معتبر، دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبر، مدارک اثبات تمکن مالی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات از جمله مدارک اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا هستند. برای کسب اطلاعات کامل در زمینه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

    1. سلام دوست عزیز، ویزای تحصیلی ایتالیا انواع مختلفی دارد و مدت اعتبار آن با توجه به مدت تحصیل در ایتالیا متفاوت خواهد بود. اگر برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی نیاز به مشاوره و راهنمایی داری با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت پاسخ سوال خود با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

  2. سلام وقتتون بخیر
    برای پزشکی ایتالیا یه سوال داشتم
    برای اینکه آزمون آیمت یا آلفا تست بدهیم باید اول در دانشگاه ثبت نام کنیم و پذیرش بگیریم بعد آزمون بدهم یا اینکه اول آزمون بدهیم و نمره قبولی بگیریم بعد ثبت نام کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز درباره نکات نمرات قبولی باید با دانشگاه مقصد مکاتبه داشته باشید تا از به روزترین شرایط اپلای دانشگاه مقصد مطلع شوید

    2. سلام دوست عزیز ابتدا باید درباره پذیرش تحصیلی دانشگاه مقصد و نوع آزمون پذیرنده تخصصی رو بدونید بعد از آزمون های تخصصی و جنرال پذیرش استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×