فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

بورسیه های تحصیلی ایتالیا

بورسیه های تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان داخلی و خارجی معمولاً تحت عناوین مختلفی از جمله بورسیه های دولتی، بورسیه های تحصیلی، بورسیه های تحقیقاتی و بورسیه های خاص اعطا می شوند.

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه، ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای ازدواج ایتالیا و گلدن ویزای ایتالیا …

ویزای تحصیلی ایتالیا (ویزای دانشجویی ایتالیا)

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند. سپس می تواند جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی ایتالیا نیز پس از تدوین مدارک و ایجاد شرایط مورد نظر درخواست بدهد.

ویزای تحصیلی ایتالیا به دارنده ی آن امکان اقامت در کشور ایتالیا به منظور تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را می دهد و دارنده ی ویزای تحصیلی می تواند به صورت قانونی در مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی کشور مقصد به تحصیل بپردازد. متقاضی تحصیل در ایتالیا باید واجد شرایطی باشد که از سوی مراکز آموزشی، دانشگاه و یا سفارت کشور مقصد تعیین می شود و متقاضی با دارا بودن شرایط تعیین شده، می تواند اقدام به درخواست ویزای تحصیلی مدت اعتبار ویزای تحصیلی، با توجه به مدت باقیمانده از دوره ی تحصیل دانش آموز یا دانشجو تمدید خواهد شد. با توجه به طول مدت اقامت متقاضی برای تحصیل در ایتالیا، دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر می شود: ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت ، ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت

مزایای تحصیل در ایتالیا

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا و تحصیل در اروپا برای دانشجویان خارجی داشتن شرط سنی است که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، اما یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. همچنین برخورداری از حق کار بدون ویزای کاری هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی می تواند به دانشجویان در اپلای مناسبترین انتخاب کمک کند.

شرایط بورسیه های تحصیلی در ایتالیا چگونه است؟ ایتالیا یکی از کشورهایی است که بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهد. این بورسیه ها معمولاً تحت عناوین مختلفی از جمله بورسیه های دولتی، بورسیه های تحصیلی، بورسیه های تحقیقاتی و بورسیه های خاص اعطا می شوند. در ادامه این مقاله به طورکامل با این بورسیه ها آشنا خواهیم شد.

هزینه های تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورها به دلیل تفاوت در سیستم آموزشی و روش تامین مالی متفاوت است. هزینه تحصیل در ایتالیا بسته به سطح تحصیلات، دانشگاه و شهر می تواند متفاوت باشد.

به طور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا شامل هزینه های زیر می شود:

شهریه، هزینه زندگی، هزینه های اضافی

به طور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا بسته به شرایط متفاوت است و می تواند بین 6000 تا 12000 یورو در سال باشد. علاوه بر این، بورسیه هایی برای دانشجویان دانشگاهی و بین المللی در ایتالیا وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. درباره شرایط و مراحل اپلای تحصیلی باتوجه به تخصص و مهارت در رشته تحصیلی خود با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

امکان تحصیل رایگان در ایتالیا

درباره مقایسه تحصیل در کشورهای مختلف با امکان تحصیل در ایتالیا مشخص می شود که تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم است و به طور کلی دو شرط برای تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد:

برای دانشجویان داخلی: دانشجویان ایتالیایی که در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند می توانند به صورت رایگان در این دانشگاه تحصیل کنند.

برای دانشجویان خارجی: دانشجویان خارجی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی از دولت ایتالیا، دانشگاه ها، سازمان های بین المللی یا سایر منابع مالی می شوند، می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی ایتالیا تحصیل کنند. همچنین دانشجویانی که تمایل به ادامه تحصیل به صورت مستقل دارند می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی ایتالیا تحصیل کنند اما در این صورت باید هزینه های خود را بپردازند.

درباره اینکه بهتر مقصد مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان چه کشوری است می توانید از متخصصین اپلای تحصیلی در شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره دریافت کنید.

شرایط زندگی دانشجویی در ایتالیا

شرایط زندگی دانشجویی در ایتالیا بسته به شهر و دانشگاه محل تحصیل دانشجو متفاوت است. اما برای دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند می توان به برخی از شرایط زندگی دانشجویی در ایتالیا اشاره کرد:

مسکن، هزینه غذا، حمل و نقل، هزینه های اضافی، فعالیت های فرهنگی و تفریحی

به طور کلی شرایط زندگی دانشجویان در ایتالیا بسته به شرایط متفاوت است اما با برنامه ریزی صحیح و استفاده از منابع مختلف می توان هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا را کاهش داد.

یکی از مسیرهای مهاجرت به ایتالیا اخذ ویزای ازدواج ایتالیا است که فردی خارجی (با تابعیت غیر ایتالیایی) بخواهد با شهروند ایتالیایی ازدواج کند. چنانچه زوجین ساکن ایتالیا باشند بعد از 2 سال و اگر خارج از این کشور باشند بعد از 3 سال می توانند درخواست اقامت دهند. چنانچه زوجین فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشند یا فرزندی را به فرزندخواندگی قبول نمایند این زمان نصف خواهدشد. درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ازدواج ایتالیا و سایر سوالات مانند ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوتنامه با کارشناسان هومان ویزا در ارتباط باشید.

مقاطع تحصیلی در ایتالیا

سیستم آموزشی در ایتالیا عمدتاً به دو بخش آکادمیک و آموزش حرفه ای تقسیم می شود. تحصیل در ایتالیا در چهار مرحله یا دوره ارائه می شود:

Scuola dell’infanzia (مهدکودک): برای کودکان 3 تا 6 سال

Scola Primaria (دبستان): برای کودکان 6 تا 11 سال

Scuola secondaria di primo grado (دوره راهنمایی): برای دانش آموزان 11 تا 14 ساله

Scuola secondaria di secondo grado (مدرسه متوسطه): برای دانش آموزان 14 تا 19 ساله و شامل دو نوع آموزش است:

Liceo (دبیرستان): برای دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند و دروسی در رشته های ادبیات، علوم انسانی، ریاضیات و علوم طبیعی برای آنها ارائه می شود.

Istituto tecnico (دبیرستان فنی): دوره هایی در زمینه های فنی، اقتصادی و مدیریتی برای دانش آموزان علاقه مند به یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای ارائه می شود.

یکی از مسیرهای مهاجرتی به ایتالیا اخذ ویزای همراه تحصیلی است که دانشجویان ابتدا باید در دانشگاه یا موسسه آموزشی ایتالیا پذیرش شوند. جهت کسب اطلاعات دقیق و به روز درباره دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

همچنین متقاضی تحصیل در ایتالیا می تواند با پذیرش در آزمون های زبان جهت اپلای تحصیلی دانشگاه های ایتالیا با اعتبار بالا در کشورهای حوزه شینگن با فرصت های استثنایی از آزمون هایی مانند آزمون آلفا تست ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی برنامه ریزی نماید.

طبقه بندی دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا بر اساس نوع و سطح تخصص علمی و پژوهشی به چهار دسته تقسیم می شوند:

دانشگاه های دولتی (Università Statale): این دانشگاه ها زیر نظر وزارت آموزش و تحقیقات علمی ایتالیا هستند و بیشتر شامل رشته های علمی و ادبی می باشند.

دانشگاه های تخصصی (Politecnico): این دانشگاه ها به عنوان مراکز آموزشی و پژوهشی در زمینه های علمی و فنی شناخته می شوند.

دانشگاه های خصوصی (Università Privata): این دانشگاه ها به صورت غیرانتفاعی و خصوصی تأسیس می شوند و برخی از آنها به عنوان مراکز نوآوری و تحقیقاتی شناخته می شوند.

دانشگاه های آکادمی (Accademia): این دانشگاه ها برای آموزش در رشته های هنر و معماری استفاده می شوند.

انواع بورسیه هاي تحصیلی ایتالیا

ایتالیا بورسیه های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان داخلی و بین المللی دارد. برخی از انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا عبارتند از:

بورسیه دولتی (Borsa di studio delgovo)

بورسیه های دانشگاهی (Borse di studio universitarie)

بورسیه های تحقیقاتی (Borse di studio per la ricerca)

بورسیه های فرهنگی (Borse di studio Culturei)

بورسیه های ورزشی (Borse di studio sportive)

بورسیه های خصوصی (Boris di Studio Private)

بورسیه هاي دولتی ایتالیا

بورسیه های دولتی ایتالیا به دانشجویان داخلی و بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می شود و توسط وزارت آموزش و تحقیقات علمی ایتالیا اداره می شود

 برخی از بورسیه های دولتی ایتالیا

بورسیه دانشگاه (Borsa di studio universitaria): این بورسیه به دانشجویانی ارائه می شود که در دانشگاه های ایتالیا مشغول به تحصیل هستند و به دلیل مشکلات مالی نمی توانند هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند.

بورسیه دکتری (Borsa di studio per dottorato di ricerca): این بورسیه به دانشجویانی که به عنوان دانشجوی دکترا در دانشگاه های ایتالیا ثبت نام کرده اند ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی (Borsa di studio per l’istruzione superiore): این بورسیه به دانشجویانی که به عنوان دانشجویان بین المللی در دانشگاه های ایتالیا ثبت نام کرده اند ارائه می شود.

بورسیه تحقیقاتی (Borsa di studio per la ricerca): این بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که به عنوان محقق در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایتالیا مشغول به کار هستند.

بورسیه فرهنگی (Borsa di studio Culturee): این بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که علاقه مند به تحصیل در تاریخ، فرهنگ، هنر و ادبیات ایتالیا هستند.

بورسیه پناهندگی (Borsa di studio per rifugiati): این بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که به عنوان پناهنده در ایتالیا ثبت نام کرده اند. یکی از مهمترین مراحل اخذ بورسیه تحصیلی نوشته بیانیه هدف یا SOP است، برای اطلاعات کامل و دقیق درباره نحوه نگارش SOP با تیم تخصصی اپلای هومان ویزا در ارتباط باشید.

شرایط دریافت بورسیه هاي تحصیلی ایتالیا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا بستگی به نوع بورسیه و مدرک تحصیلی دارد. اما به طور کلی، شرایط لازم وجود دارد:

علاقه به تحصیل در ایتالیا،  دارا بودن مدارک تحصیلی مورد نیاز، ارائه مدارک مالی، دانش زبان ایتالیایی

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

آیا میدانید آزمون BEC، یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آزمون تافل است اما توسط دانشگاه کمبریج انگلستان طراحی و برگزار می‌شود. این آزمون مطابق با استانداردهای CEFR و برای سنجش سطح مهارت های زبان انگلیسی در زمینه‌های تجارت و کسب و کار می باشد، همچنین آزمون CPE یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی بین المللی است که مدرک آن به معنی برابری سطح مهارت و دانش زبانی با یک فرد تحصیل ‌کرده متولد شده در کشور انگلیسی زبان می باشد.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا، کانادا و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر را در رشته های تجارتی یا مدیریتی مانند اقتصاد، مدیریت، حسابداری،MBA و غیره را دارید، باید در آزمون GAMT شرکت کنید و با کسب نمره ی قبولی در این آزمون، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در رشته ی مورد نظر خواهید شد.

درباره شرایط شرکت در این آزمون ها و آزمون آیلتس با تیم اپلای شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

کارت منسای ایتالیا یا کارت کانتین

دولت ایتالیا کارت منسا یا کانتین را برای دانشجویان خارجی و ایتالیایی، با هدف کمک به کاهش برخی از هزینه های زندگی دانشجویی مانند استفاده از غذاخوری دانشگاه با هزینه و قیمت مناسب و پایین طراحی و ارائه نموده است. درصد تخفیف‌هایی که در کانتین کارت ثبت می‌شود به وضعیت اقتصادی دانشجویی بستگی دارد که در آن دانشگاه ثبت نام کرده است. دریافت این کارت مخصوص مقطع تحصیلی خاصی نمی باشد و کلیه دانشجویانی که از بورسیه های تحصیلی استفاده می کنند می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

شرایط سنی دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

به طور کلی برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا شرط سنی خاصی وجود ندارد، اما به عنوان مثال برای بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری ایتالیا، ممکن است برخی از دانشگاه ها سقف سنی بالایی را تعیین کنند. علاوه بر این، برای بورسیه های ارائه شده به دانشجویان بین المللی، متقاضیان ممکن است نیاز به داشتن حداقل سن معینی داشته باشند.

علاوه بر این، برای اخذ برخی بورسیه های تحصیلی ایتالیا مانند بورسیه دانشگاه های ایتالیا، دانشجویان باید مدارک تحصیلی مورد نیاز و دانش زبان ایتالیایی را داشته باشند. بنابراین شرایط اخذ بورسیه به عوامل دیگری مانند مدارک تحصیلی، مهارت های زبانی و علاقه و توانایی متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بستگی دارد تا سن متقاضی.

ددلاین تحصیلی دانشگاه هاي ایتالیا

ددلاین (Deadline) به معنی ضرب العجل یا آخرین مهلت است. ددلاین دانشگاهی آخرین فرصتی است که به متقاضیان اپلای داده می شود تا موقعیت و اپلیکیشن خود را به صورت آنلاین برای دانشگاه مقصد ارسال کنند. مهلت های تحصیل در دانشگاه های ایتالیا ممکن است بسته به دوره، دانشگاه و برنامه تحصیلی متفاوت باشد. اما به طور کلی، مهلت های تحصیلی در ایتالیا معمولا در سپتامبر یا اوایل اکتبر برای دوره های پاییز و ژانویه یا اوایل فوریه برای دوره های بهاره پایان می یابد.

برخی از دانشگاه های ایتالیا ممکن است مهلت های متفاوتی داشته باشند، بنابراین بهتر است برای اطلاعات دقیق تر، وب سایت دانشگاه ها را بررسی کنید. همچنین می توانید با اداره پذیرش و یا اداره مشاوره و راهنمایی دانشگاه تماس بگیرید و از آنها در مورد مهلت های تحصیلی مورد نظر خود سوال کنید.

در نهایت، برای کسب اطلاعات دقیق درباره مهلت های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا و نحوه نگارش توصیه نامه تحصیلی ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یا  با کنسولگری ایتالیا تماس و مکاتبه داشته باشید.

بورسیه استانی ایتالیا

جهت اخذ بورسیه استانی ایتالیا متقاضی باید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت نماید و پس از پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور برای ادامه مقطع تحصیلی خود اقدام نماید. بورسیه استانی ایتالیا بعد از ورود دانشجویان خارجی به ایتالیا و یک ماه پس از شروع تحصیل داده می شود.

در ایتالیا، هر منطقه سیستم بورس تحصیلی خاص خود را دارد. این بورسیه ها به دانشجویان داخلی و خارجی کمک مالی می کند تا شهریه خود را کاهش دهند. بورسیه های استانی ایتالیا برای دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های ایتالیا در دسترس است. برخی از بورسیه های استانی ایتالیا عبارتند از:

بورسیه های پیمونت: این بورسیه ها به دانشجویانی که در رشته های مختلف در دانشگاه های پیمونت تحصیل می کنند ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی لمباردی: این بورسیه ها به دانشجویانی که در رشته های مختلف در دانشگاه های لمباردی تحصیل می کنند ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی توسکانی: این بورسیه ها به دانشجویانی که در دانشگاه های توسکانی در رشته های مختلف تحصیل می کنند ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی امیلیا رومانیا: این بورسیه ها به دانشجویانی که در رشته های مختلف در دانشگاه های امیلیا رومانیا تحصیل می کنند ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی ونتو: این بورسیه ها به دانشجویانی که در رشته های مختلف در دانشگاه های ونتو تحصیل می کنند ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی سیسیل: این بورسیه ها به دانشجویانی که در رشته های مختلف در دانشگاه های سیسیل تحصیل می کنند ارائه می شود.

بورسیه های ساردینیا: این بورسیه ها به دانشجویانی که در دانشگاه های ساردینیا در رشته های مختلف تحصیل می کنند ارائه می شود.

بهترین دانشگاه های ایتالیایی ارائه دهنده بورسیه تحصیلی

ایتالیا به عنوان یکی از معتبرترین کشورها در زمینه آموزش عالی شناخته می شود و دانشگاه های بسیار خوبی در زمینه های مختلف دارد. برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا که بورسیه می دهند عبارتند از:

دانشگاه بولونیا، دانشگاه پادوآ، دانشگاه رم، دانشگاه Bocconi ، دانشگاه ایسترن پیمونت، دانشگاه پیزا، دانشگاه سیاکچیا، سایت هاي اعلام کننده بورسیه هاي تحصیلی ایتالیا، برای دیدن بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا، می‌توانید به وب سایت‌های زیر مراجعه کنید:

وزارت آموزش و پژوهش علمی ایتالیا: وزارت آموزش و پژوهش علمی ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را اعلام می‌کند. برای دیدن این بورسیه‌ها، به وب سایت وزارت آموزش و پژوهش علمی ایتالیا به آدرس www.miur.gov.it مراجعه کنید.

ScholarshipPortal: این وب سایت یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های داده بورسیه‌های تحصیلی جهان است و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را اعلام می‌کند، از جمله بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا. به وب سایت ScholarshipPortal به آدرس www.scholarshipportal.com مراجعه کنید.

در هر صورت، قبل از اعمال به هر بورسیه، بهتر است شرایط و موارد مورد نیاز را با دقت مطالعه کنید.

بورسیه های تحصیلی ایتالیا شامل چه رشته هایی است؟

بورسیه های تحصیلی ایتالیا رشته های مختلفی را شامل می شود و ممکن است بسته به نوع بورسیه و دانشگاه متفاوت باشد.

اما به صورت کلی در رشته های رقص، هنر و موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد، دوره های دکتری و تحقیقات زیر نظر سرپرست دانشگاه و در دوره های فرهنگ و زبان ایتالیاییهر دانشگاهی بورسیه برای دانشجویان خارجی طراحی نماید.

مزایای بورسیه های تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان و محققین دارای مزایا و مزایای بسیاری است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه های تحصیل کاهش می یابد

فرصتی برای تجربه فرهنگی

دسترسی به منابع و تجهیزات پیشرفته

فرصت شبکه سازی

افزایش فرصت های شغلی

افزایش اعتماد به نفس

بهبود زبان انگلیسی

فرصت های کاری و تحقیقاتی بین المللی

آزمون OET ویژه پزشکان و کادر درمان

بهتر است بدانید کاورلتر یکی از مهمترین مدارکی است که همراه رزومه ی تحصیلی برای دانشگاه ایتالیایی و یا مکاتبه با استاد ارسال می ‌شود و در صورتی که مناسب و اصولی نوشته شود، می تواند احتمال اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت بورسیه کشور ایتالیا را افزایش دهد. در واقع کاورلتر تحصیلی فرصتی است تا متقاضی بتواند شرایط خاصی را در رزومه تحصیلی خود توضیح دهد و شفاف سازی نماید که علت وجود گپ تحصیلی یا پایین بودن نمرات یا مردودی و غیره چیست! همچنین کاورلتر، انگیزه متقاضی را برای تحصیل نشان می ‌دهد. با خواندن کاورلتر استاد پذیرش دید کلی نسبت به رزومه ی تحصیلی متقاضی و دلایل انتخاب او پیدا می کند. درباره بهترین نحوه نگارش کاورلتر با تیم تخصصی اپلای تحصیلی هومان ویزا در ارتباط باشید.

معایب بورسیه های تحصیلی ایتالیا

در حالی که بورسیه های تحصیلی ایتالیا مزایایی را که در پاسخ قبلی توضیح داده شد به دانشجویان و محققان ارائه می دهد، معایب و چالش هایی نیز وجود دارد که افرادی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند بهتر از آنها آگاه هستند.

رقابت بالا: بورسیه تحصیلی ایتالیا در برخی موارد بسیار رقابتی است و تعداد محدودی از دانش آموزان آن را دریافت خواهند کرد.

مسائل مالی: اگرچه بورسیه تحصیلی ایتالیا به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های تحصیل را کاهش دهند، اما هزینه های زندگی در ایتالیا و به خصوص هزینه های اقامت بسیار بالاست و این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی از دانشجویان می شود.

زبان: زبان ایتالیایی به عنوان زبان رسمی این کشور استفاده می شود و برخی از دانشجویانی که به این زبان مسلط نیستند برای تحصیل در ایتالیا مشکل خواهند داشت.

تفاوت زمانی: مدت زمان تحصیل در ایتالیا نسبت به برخی از کشورها بیشتر است و دانشجویان برای پیشرفت در تحصیل به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت.

مسائل مربوط به اقامت: برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، دانشجویان نیاز به اقامت قانونی در ایتالیا دارند و ممکن است با مشکلات اقامت و مهاجرت مواجه شوند. گاهی نیز وجود گپ تحصیلی از سوی دانشجو ادامه مجدد تحصیل را برای وی ناممکن می سازد.

محدودیت های تحقیقاتی: برخی از بورسیه های تحصیلی ایتالیا شامل محدودیت هایی در تحقیقات و پروژه هایی است که دانشجویان نمی توانند در آنها شرکت کنند یا نحوه نگارش استادی پلن و برنامه تحصیلی مورد تایید استاد ایتالیایی نمی باشد.

بورسیه تحصیلی ایتالیا برای کشورهای جهان سوم

فاوند تحصیلی در ایتالیا به برنامه های مختلفی اشاره دارد که برای حمایت از تحقیقات و پروژه های علمی و فناوری در آن کشور طراحی شده است. این بودجه توسط دولت، موسسات علمی و صنعتی، بانک ها و سایر سازمان های ایتالیایی تامین می شود و در دسترس محققان و دانشمندان ایتالیایی و بین المللی است. این بودجه برای تحقیقات در زمینه های مختلف مانند علوم پایه، فناوری، پزشکی، انرژی، محیط زیست و غیره استفاده می شود.

همچنین در ایتالیا به دانشجویان و محققانی که مایل به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا هستند، بورسیه اعطا می شود. این بورسیه ها به دانشجویان کمک می کند تا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در قالب پرداخت شهریه و هزینه های زندگی تحصیل کنند. برخی از این بورسیه ها توسط دولت ایتالیا ارائه می شود و برای دانشجویان ایتالیایی و بین المللی در دسترس است. همچنین برخی از دانشگاه ها، موسسات علمی و صنعتی نیز بورسیه خود را ارائه می دهند.

بهترین رشته هاي تحصیلی براي بازار کار در ایتالیا

طبق سیاست های دولت ایتالیا شهروندان ایتالیایی متقاضی کار با تخصص و مهارت های خود می توانند برای انجام حرفه ای اقدام نمایند. اما برای دانشجویان مهاجر اشتغال به کار کمی متفاوت است و اجازه 20 ساعت کار در هفته با شرایطی خاص در کشور ایتالیا را خواهند داشت تا بتوانند درآمد حداکثر 500 یورویی داشته باشند. همچین ضمن تحصیل می توانند جاب آفر دریافت کنند. ایتالیا بازار کار قوی و متنوعی دارد که در حال توسعه است. برخی از بهترین رشته ها برای ورود به بازار کار ایتالیا عبارتند از:

مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم پزشکی، مطالعات و مدیریت اقتصادی،زبان و ادبیات،طراحی و هنررشته های علوم زیستی

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

بلوکارت ایتالیا

بلو کارت یک مجوز کار در اتحادیه اروپا است که توسط ۲۵ کشور از ۲۸ کشور عضو، به اتباع غیر واجد شرایط، خارج از اتحادیه اروپا ارائه می ‌شود. دارندگان بلو کارت باید پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی در ایتالیا (جاب آفر) داشته باشند و با توجه به زمان قرارداد کاری، بلو کارت از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد که قابل تمدید خواهد بود. همچنین خانواده متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با اخذ ویزای همراه ایتالیا به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته باشند.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا طبق چارت آموزشی آن دانشگاه انجام می پذیرد. بنابریان هر دانشگاهی برنامه خاص خود را در سایت منتشر می کند. ایتالیا یکی از کشورهایی است که بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهد. این بورسیه ها معمولاً تحت عناوین مختلفی از جمله بورسیه های دولتی، بورسیه های تحصیلی، بورسیه های تحقیقاتی و بورسیه های خاص اعطا می شوند.

هزینه تحصیل در ایتالیا بسته به سطح تحصیلات، دانشگاه و شهر می تواند متفاوت است و شامل شهریه، هزینه زندگی و هزینه های اضافی می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا بسته به شرایط دانشجو در مقاطع تحصیلی، شهر و نوع دانشگاه متفاوت است و می تواند بین 6000 تا 12000 یورو در سال باشد.

سیستم آموزشی در ایتالیا عمدتاً به دو بخش آکادمیک و آموزش حرفه ای تقسیم می شود. تحصیل در ایتالیا در چهار مرحله یا دوره ارائه می شود:

Scuola dell’infanzia (مهدکودک) – Scola Primaria (دبستان)

Scuola secondaria di primo grado (دوره راهنمایی)

Scuola secondaria di secondo grado (مدرسه متوسطه)

Liceo (دبیرستان) – Istituto tecnico (دبیرستان فنی)

دانشگاه های ایتالیا بر اساس نوع و سطح تخصص علمی و پژوهشی به چهار دسته تقسیم می شوند:

دانشگاه های دولتی (Università Statale)

دانشگاه های تخصصی (Politecnico)

دانشگاه های خصوصی (Università Privata)

دانشگاه های آکادمی (Accademia)

بورسیه دولتی

بورسیه های دانشگاهی

بورسیه های تحقیقاتی بورسیه های فرهنگی بورسیه های ورزشی

بورسیه های خصوصی بورسیه هاي دولتی ایتالیا

بورسیه دانشگاه (Borsa di studio universitaria)

بورسیه دکتری (Borsa di studio per dottorato di ricerca)

بورسیه تحصیلی (Borsa di studio per l’istruzione superiore)

بورسیه تحقیقاتی (Borsa di studio per la ricerca)

بورسیه فرهنگی (Borsa di studio Culturee)

بورسیه پناهندگی (Borsa di studio per rifugiati)

دولت ایتالیا کارت منسا یا کانتین را برای دانشجویان خارجی و ایتالیایی، با هدف کمک به کاهش برخی از هزینه های زندگی دانشجویی مانند استفاده از غذاخوری دانشگاه با هزینه و قیمت مناسب و پایین طراحی و ارائه نموده است. درصد تخفیف‌هایی که در کانتین کارت ثبت می‌شود به وضعیت اقتصادی دانشجویی بستگی دارد که در آن دانشگاه ثبت نام کرده است. دریافت این کارت مخصوص مقطع تحصیلی خاصی نمی باشد و کلیه دانشجویانی که از بورسیه های تحصیلی استفاده می کنند می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×