فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

تحصیل در رشته های پیراپزشکی در ایتالیا

رشته های پیراپزشکی، از رشته ‌هایی هستند که نه تنها در ایتالیا بلکه در تمامی کشورهای جهان اهمیت بالایی دارد ایتالیا، یکی از کشورهایی است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته پیراپزشکی به این کشور سفر می کنند.

رشته پیراپزشکی، شامل رشته هایی مانند: پرستاری، مامایی، داروسازی، رادیولوژی، بیوتکنولوژی، اتاق عمل و رشته های بسیار دیگری می باشد. متقاضیان باید در آزمون IMAT شرکت نمایند تا بتوانند با اخذ این مدرک در رشته های پیراپزشکی ادامه تحصیل دهند.

مزایای ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است. همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. بهتر است بدانید پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

درباره کشـور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای فرانسه، تریش، سوئیس، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

ویزای تحصیلی ایتالیا (ویزای دانشجویی ایتالیا)

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند. سپس می تواند جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی ایتالیا نیز پس از تدوین مدارک و ایجاد شرایط مورد نظر درخواست بدهد.

ویزای تحصیلی ایتالیا به دارنده ی آن امکان اقامت در کشور ایتالیا به منظور تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را می دهد و دارنده ی ویزای تحصیلی می تواند به صورت قانونی در مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی کشور مقصد به تحصیل بپردازد. متقاضی تحصیل در ایتالیا باید واجد شرایطی باشد که از سوی مراکز آموزشی، دانشگاه و یا سفارت کشور مقصد تعیین می شود و متقاضی با دارا بودن شرایط تعیین شده، می تواند اقدام به درخواست ویزای تحصیلی مدت اعتبار ویزای تحصیلی، با توجه به مدت باقیمانده از دوره ی تحصیل دانش آموز یا دانشجو تمدید خواهد شد. با توجه به طول مدت اقامت متقاضی برای تحصیل در ایتالیا، دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر می شود: ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت ، ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت

درباره شرایط و مراحل دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا و تحصیل در اروپا برای دانشجویان خارجی داشتن شرط سنی است که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، اما یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. همچنین برخورداری از حق کار هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی می تواند به دانشجویان در اپلای مناسبترین انتخاب کمک کند.

شرایط بورسیه های تحصیلی در ایتالیا چگونه است؟ ایتالیا یکی از کشورهایی است که بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهد. این بورسیه ها معمولاً تحت عناوین مختلفی از جمله بورسیه های دولتی، بورسیه های تحصیلی، بورسیه های تحقیقاتی و بورسیه های خاص اعطا می شوند. در ادامه این مقاله به طورکامل با این بورسیه ها آشنا خواهیم شد.

پیراپزشکی در ایتالیا

امروزه کشور ایتالیا، یکی از بهترین، زیباترین و نیز خوش آب و هوا ترین کشورهای اروپایی و مطرح در دنیا محسوب می شود که بستری مناسب جهت جذب دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف در رشته های پزشکی و پیراپزشکی شده تا در ایجاد مهارت های شغلی بتواند به دانشجویان کمک عظیمی نماید.

آنچه در این مقاله بیان می کنیم بهترین رشته های دانشگاهی در ایتالیا می باشند که از انواع این رشته ها می توان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی، بیوپزشکی، بیوتکنولوژی، داروسازی و غیره اشاره نمود که هر کدام از این رشته ها به نوبه خود از ویژگی ها و مزیّت های زیادی برخوردار می باشند.

ابتدا به پیراپزشکی در ایتالیا، می پردازیم که یکی از چالش برانگیزترین، رشته های دانشگاهی و پزشکی محسوب می شود. این رشته علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده و دانشجویان می توانند با پشت سر گذاشتن فنون و مهارت های پزشکی و پیراپزشکی دوره های خود را کامل و پس از پایان این مهارت ها برای خود، شغلی مناسب ایجاد کنند.

همان طور که قبلا ذکر شد، رشته پیراپزشکی، یکی از پرطرفدارترین و بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا به شمار می رود که می تواند گزینه مناسبی جهت انتخاب شغل در آینده برای دانشجویان محسوب شود. از این رو، رشته‌های پیراپزشکی، به عنوان رشته ای مهم در حوزه سلامت و درمان توانسته فرصت های شغلی مناسبی در آینده برای دانشجویان به وجود آورد.

همچنین کشور ایتالیا در کنار دانشگاه های معتبر، امکانات رفاهی و تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان فراهم می کند و نیز به خاطر هزینه های پایین تحصیل، باعث جذب دانشجویان زیادی از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران شده است تا آنها به راحتی بتوانند در این مقطع به تحصیل خود ادامه دهند.

بنابراین اگر چنانچه قصد سفر به این کشور برای ادامه تحصیل را دارید، ما شما دوستان را به شاخه ای از پرکاربردترین شاخه های پزشکی که پیراپزشکی نام دارد آشنا می کنیم تا شما دوستان عزیز با جنبه های مختلف تحصیل در این رشته بیشتر آشنا شوید.

باید خاطر نشان کرد که این رشته به مهارت های حفظ سلامتی افراد می پردازد و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند در کنار کادر پزشکی و زیر نظر پزشکان متخصص کار درمانی خود را آغاز می کنند و به گونه ای به پزشکان در این راستا کمک می کنند.

پیراپزشکی خود به چند شاخه تقسیم می شود که شامل:

اتاق عمل، پرستاری، کادر درمانی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای، بینایی و شنوایی سنجی، علوم آزمایشگاهی و….. از این رو، شاخه های نام برده در علم پیراپزشکی، برای کشورمان بسیار مفید و موثر است به طوری که هر کدام از این شاخه و رشته ها اصول و قواعد خاص خود را دارا بوده و توانسته دانشجویان و داوطلبان زیادی را جذب کند.

ناگفته نماند که برخی از رشته های پیراپزشکی، در بهداشت، درمان و کاهش هزینه های درمان بسیار تاثیر گذار می باشند.

بنابراین هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای بین المللی از جمله کشور عزیزمان ایران، برای ادامه تحصیل به ایتالیا سفر می کنند تا بتوانند در رشته های کاربردی و مهم مانند: پزشکی و پیراپزشکی که جزء بهترین رشته های علوم تجربی به شمار می آید، گام های بزرگی بردارند و در آینده با ایجاد شغل در کشور خود به هموطنانشان در حوزه سلامت، بهداشت، درمان و غیره کمک زیادی کنند.

این دانشگاه ها، با حضور اساتیدی با دانش و مهارت بالا و نیز کاملا ماهر با درجات عالی و همچنین پایین بودن هزینه ها، سبب شده تا دانشجویان بتوانند به این کشور برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند.

رشته های پیراپزشکی در ایتالیا

همواره رشته های پیراپزشکی، از رشته ‌هایی هستند که نه تنها در ایتالیا بلکه در تمامی کشورهای جهان اهمیت بالایی دارد ایتالیا، یکی از کشورهایی است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته پیراپزشکی به این کشور سفر می کنند.

در واقع رشته پیراپزشکی، خود شامل رشته ها و زیر شاخه های مختلفی مانند: پرستاری، مامایی، داروسازی، رادیولوژی، بیوتکنولوژی، اتاق عمل و رشته های بسیار دیگری می باشد.

باید گفت که رشته پیراپزشکی، یکی از بهترین رشته های علوم تجربی به حساب آمده و می تواند برای افرادی که در این رشته تحصیل می کنند آینده شغلی و بازار کار خیلی خوبی را داشته باشد.

افرادی که قصد تحصیل در این رشته در خارج از کشور را دارند میتوانند مهاجرت تحصیلی گرفته و به کشورهای خارجی به خصوص ایتالیا سفر کنند، زیرا علاوه بر ارائه بهترین امکانات آموزشی هزینه های پایینی را از دانشجویان دریافت می کند.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا و نیز دریافت کارت پرمیسو اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت جهت دریافت تابعیت و شهروندی ایتالیا بهره مندی از مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

لازم به ذکر است که رشته های پیراپزشکی اهمیت بسیار بالایی داشته و برای این که دانشجویان بتوانند در این رشته ها تحصیل کنند باید در یک آزمون به نام IMAT موفق شوند و این آزمون برای رشته‌ هایی است که اهمیت بیشتری دارند و نزدیک تر به رشته پزشکی هستند.

بهتر است بدانیم اصلا پیراپزشک به چه شخصی گفته می شود و چه وظیفه ای دارد، پیراپزشک، حقیقتاً به دانشجویانی گفته می‌شود که برای کمک به متخصصان مراقبت بهداشت تحصیل می کنند.

 این دانشجویان معمولا در آمبولانس ها، خدمات فوریت های پزشکی را انجام می دهند و در نبود پزشک وظایف او را انجام داده که نیازمند دقت بالایی است.

برای گذراندن دوره های پیراپزشکی و تحصیل در این رشته می توان بعد از پایان پایه دوازدهم در این رشته شرکت کرده که در چند مرحله گواهینامه، دیپلم، کارشناسی و دکترا می باشد.

مدت زمان هر دوره با هم متفاوت بوده مثلا دوره گواهی یک ساله، دوره دیپلم دو ساله و دوره های دیگر بیشتر بوده و ممکن است تا ۳ یا ۴ سال طول بکشند.

هر یک از این دوره ها، دارای زیر شاخه هایی می باشند که چند نمونه از آنها را بیان می کنیم:

دوره های گواهی نامه، زمان کمتری را نسبت به دوره های دیگر دارد و مختص مشاغل ابتدایی تر مانند: دستیار دندانپزشک، تکنسین سی تی اسکن، دستیار چشم پزشکی و غیره می باشد.

در دوره دیپلم، فرصت ‌های شغلی بهتری برای شرکت ‌کنندگان در این دوره وجود دارد و این مشاغل شامل: دیپلم تکنولوژی بیهوشی، دیپلم در فناوری دیالیز، دیپلم کمک مراقبت پرستاری، دیپلم فیزیوتراپی و بسیاری  مشاغل دیگر است.

 دوره‌های کارشناسی، تخصص بیشتری داشته در این دوره  کار آموزی و آموزش های عملی برای شرکت کنندگان وجود دارد و دارای مشاغلی چون: کارشناسی شنوایی شناس، کارشناسی فناوری پرونده پزشکی، کارشناسی فناوری بیهوشی، کارشناسی کاردرمانی و غیره است.

همانطور که گفته شد پیراپزشکی، دارای رشته های بسیار مختلفی بوده که چند نمونه از بهترین رشته های پیراپزشکی عبارتند از: کارشناسی پرستاری، دیپلم دستیار مراقبت پرستاری، کارشناسی ارشد پرستاری زنان و زایمان، کارشناسی ارشد اطفال و غیره.

برای شرکت در دوره های پیراپزشکی در ایران باید حتماً در کنکور شرکت کرد تا بتوان در این رشته تحصیل نمود اما برای این که در کشورهای دیگر مانند: ایتالیا بخواهید ادامه تحصیل دهید نیازی به شرکت در کنکور نیست اما دارای قوانین خاص خود می باشد.

از آنجا که زیست شناسی، یکی از دروس پایه و اساسی در رشته پیراپزشکی است شرکت‌ کنندگان در این رشته باید نمره خوبی را در این درس کسب کرده باشند که برای پذیرش این رشته باید شرایط زیر را داشته باشید.

از امتحانات پایه دوازدهم نمرات خوبی گرفته باشید.

باید برای شرکت در دانشگاه مورد نظر فرم درخواست را پر کرده و هزینه را پرداخت نمایید‌.

آزمون ورودی کالج مورد نظر را پشت سر بگذرانید.

شرایط تحصیل رشته بیوپزشکی در ایتالیا

آنچه در این مقاله قرار است به توضیحاتی درباره آن بپردازیم شرایط تحصیل رشته بیوپزشکی در ایتالیا، می باشد که با کمی صبر و حوصله شما را با این شرایط ویژه آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

رشته بیوپزشکی، از انواع رشته ها و شاخه های پیراپزشکی است که از این رشته از زیست در پزشکی استفاده می شود با استفاده از این رشته می توان به درمان انواع بیماری های مختلف و به وجود آوردن درمان های جدید استفاده کرد که امروزه مورد توجه و اهمیت زیاد پزشکان قرار گرفته است.

لذا از جمله موارد مهمی که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است کاربرد آن در بهبود وضعیت درمان و سلامت افراد جامعه می باشد که با سرمایه گذاری های هنگفت می توان در این زمینه فعالیت داشت.

همانطور که می دانید شیوه ها و شرایط ویژه ای برای مهاجرت به ایتالیا و نیز تحصیل در رشته بیوپزشکی وجود دارد که به مواردی چند در این باره می پردازیم:

 اخذ بورسیه تحصیلی

پذیرش در آزمون IMAT

 دارا بودن پاسپورت معتبر

 شرایط سنی حدود 18 سال

 داشتن مدارک تحصیلی معتبر

 تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی

بنابراین دانشجویان می توانند طبق شرایط و مدارک معتبر به کشور ایتالیا سفر کنند و در دانشگاه های معتبر ایتالیا اعم از دانشگاه میلان، ساپینزا، پادوا، بولونیا و غیره در این رشته ادامه تحصیل دهند.

می توان گفت: امروزه کشور ایتالیا، به عنوان کشوری اروپایی، چهارمین کشور دنیا در زمینه پذیرش دانشجو شناخته شده است که با دریافت برخی از بورسیه های تحصیلی و شرایط خاص توانسته دانشجویان زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب کند.

همچنین کشور ایتالیا، با دارا بودن شرایط پذیرش راحت تر و آسان تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی توانسته پلی مناسب جهت اقامت و ادامه تحصیل و نیز کار در این کشور باشد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در زمینه های پزشکی، پیراپزشکی و انواع رشته های و شاخه های حوزه پزشکی هستید می توانید همین الان برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه ما تماس حاصل نمایید و فرم ارزیابی را پر کرده و پس از انجام راهنمایی و مشاوره های لازم و نیز به دست آوردن اطلاعات جامع و مفید در این حوزه اقدامات لازم را کسب نمایید.

ضمنا سایت مربوط به دانشگاه ایتالیا امکاناتی را فراهم کرده تا طبق شرایط و ضوابط قانونی دانشجویان را مورد ارزیابی قرار داده و سپس آن ها را در این راستا یاری رساند.

امروزه دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی از جمله بیوپزشکی به این کشور مهاجرت می کنند که با وجود شرایط ویژه و مناسب؛ و  نیز مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیلی باعث جذب دانشجویان به این کشور شده است.

ناگفته نماند که مورد اخذ بورسیه تحصیلی، از جمله شرایط  ویژه تحصیل در رشته بیوپزشکی در ایتالیا می باشد که به دانشجویان این امکان را می دهد تا آن ها بتوانند به راحتی و آسانی در مقاطع تحصیلی بالاتر به تحصیل خود بپردازند بدون این که هزینه ای پرداخت کنند.

این کشور از وجود دانشگاه های معتبر، اساتید و استادان با تجربه و نیز مهارت بالا در زمینه های مختلف تدریس در رشته های پزشکی توانسته فارغ التحصیلانی در این زمینه علمی را پرورش و تربیت کند که از نظر تئوری، علمی و اجتماعی نیز بسیار آماده بوده و می توانند در بازار کار به فعالیت مشغول شوند.

در این مقاله با انواع مختلفی از رشته های پزشکی و پیراپزشکی و نیز شاخه های آن آشنا شدید که از مهمترین شرایط تحصیل در این رشته ها شرکت و قبولی در آزمونIMAT  ایتالیا می باشد که در صورت هر گونه سوال، نظر، انتقاد و پیشنهاد می توانید با همکاران  و مشاوران ما در سایت مربوطه تماس بگیرید و پس از انجام مشاوره های لازم و به دست آوردن اطلاعت مفید در این زمینه اقدام نمایید.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ایتالیا

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی، به عنوان یکی دیگر از انواع رشته های بسیار پرطرفدار پزشکی و پیراپزشکی به شمار می آید که امروزه دانشجویان زیادی را متوجه خود ساخته است.

بنابراین فارغ التحصیلانی که در این رشته موفق بوده اند می توانند با استفاده از فعالیت ها و روند های میکروبیولوژیکی به تولید انواع محصولات در این زمینه بپردازند که به جهت بهبود کیفیت زندگی انسان، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

لازم به ذکر است این رشته از پزشکی خود دارای شاخه های مختلفی است که شامل مواردی همچون: بیوانفورماتیک، تحقیقات دارویی، مهندسی زیست پزشکی و غیره می باشند که هر کدام از این رشته ها نقش موثری در تضمین سلامت و بهبود درمان افراد جامعه دارند.

از دیگر رشته های بیوتکنولوژی می توان به رشته های صنعتی، محیط زیست، کشاورزی، ژنومی و غیره اشاره کرد که شرایط تحصیل در کشور ایتالیا برای دانشجویان مقاطع مختلف آنها فراهم شده است، کافیست تا این افراد بتوانند ویزا و مجوز های لازم را برای ادامه تحصیل در این کشور به دست آورند.

در میان تمامی کشورهای اروپایی توسعه یافته می توان به ایتالیا به عنوان کشوری سلامت محور اشاره کرد که علاوه بر اهمیت به سلامت و بهداشت جامعه خود، توانسته زمینه نجات جسم و جان جامعه بشری را با جذب دانشجویان خارجی در این رشته فراهم سازد.

از این رو، چنانچه قصد تحصیل در این رشته را دارید می توانید طبق شرایطی که در مطلب زیر ارائه می دهیم به آن بپردازید و با حضور در یکی از دانشگاه های معتبر ایتالیا مانند: دانشگاه میلان، تورین، ورونا، پادوا و غیره طبق بهترین شرایط به تحصیل بپردازید و به عنوان فردی مهم و با تجربه در این زمینه در کشور خودتان فعالیت کنید.

از اولویت ها و شرایط تحصیل در این رشته در کشور ایتالیا می توان به تدریس زبان ایتالیایی و انگلیسی، اخذ پذیرش در دانشگاه، اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی و غیره در گرایش های مختلف اشاره کرد.

برای این که بتوانید در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید باید ابتدا تمامی تلاشتان را برای کسب بورسیه دانشگاه های این کشورانجام دهید، چرا که با وجود این بورسیه شما دیگر لازم نیست که هزینه ای را بابت شهریه دانشگاه پرداخت نمائید.

هم چنین با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا و بهترین مسیر دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای توریستی ایتالیا و اپلای تحصیلی برای ویزای تحصیلی ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید

همچنین با کسب بورسیه، امکانات دیگری چون بیمه درمانی در هنگام بروز اتفاقات و بیماری به شما تعلق می گردد که بسیار ارزش دارد و برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

دیگر شرایطی که در این زمینه برای شما فراهم می شود واریز مبلغی به صورت ماهیانه به حساب شخصی تان خواهد بود که می تواند بین هشتصد تا نهصد یورو متغیر باشد که این مسئله بیشتر باعث توجه به تحصیل تا فراهم کردن شرایط زندگی اجتماعی و اقتصادی شما می شود.

پس از کسب بورسیه، شما می توانید تمامی مقاطع را به صورت پیوسته نیز ادامه دهید که قطعا خود نیز نیازمند وجود شرایط مطلوب می باشد که یکی از آنها گذراندن حداقل سیصد واحد در رشته تحصیلی شما با گرایش متنوع است.

شرط تحصیلی دیگر در رشته بیوتکنولوژی، فهمیدن و تسلط کافی به زبان ایتالیایی است چرا که برنامه های ارائه شده و تدریس شده در دانشگاه های ایتالیا، زیان رسمی این کشور است هر چند که بعضی از دانشگاه های آن اقدام به ارائه خدمات به زبان انگلیسی نموده اند.

ناگفته نماند که قبولی در آزمون های مرتبط از دیگر شرایط تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در ایتالیا می باشد که باید حداقل نمرۀ مد نظر را کسب نمایند.

البته اگر از شرایط مالی خوبی برخوردار هستید دیگر نگران ادامه تحصیل خود نباشید، چرا که در دانشگاه های خصوصی این کشور در همان گام اول می توانید به ادامه تحصیل بپردازید.

شرایط تحصیلی رشته داروسازی در ایتالیا

همانطور که گفته شد به دلیل مطلوب و مناسب بودن شرایط تحصیلی در ایتالیا در رشته های مختلف به ویژه داروسازی بسیاری از افراد تمایل دارند در این کشور به مقاطع بالاتری از آن دست یابند.

داروسازی جز رشته های پیراپزشکی پرطرفدار در میان متقاضیان ایرانی است که امروزه علاوه بر بازار کار عالی از پرستیژ بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

در این قسمت سعی داریم تا شما را با شرایط تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا که در حال حاضر یکی از رشته های تحصیلی مورد علاقه دانشجویان ایرانی می باشد، آشنا سازیم.

 شایان ذکر است که مخارج تحصیلی در این رشته در کشور ایتالیا بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده و از جمله کشورهایی است که شرایط اخذ بورسیه تحصیلی را در مقاطع تحصیلی مختلف یعنی از همان ابتدای مقطع لیسانس فراهم ساخته است.

 این بورسیه، در بیشتر دانشگاه‌های این کشور قابل دریافت بوده و در سال ۲۰۲۳ مبلغی معادل۹۰۰ یورو، برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان خارجی مقیم ایتالیا پرداخت می شود که مدت اعتبار آن تا پایان دوران تحصیلی می باشد. بورسیه های تعلق گرفته فقط مختص دانشگاههای دولتی ایتالیا بوده و دانشجویان شهریه ای پرداخت نمی کنند.

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

 باید اظهار داشت که شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کشور ایتالیا بدین صورت است که دانشجویان، یک مقطع پیوسته یعنی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در مدت زمان یک سال طی می کنند و می توانند یکی از گرایش های دارو سازی، داروسازی صنعتی، لوازم آرایشی، داروهای ایمن سازی و غیره را انتخاب کرده که تماماً ۳۰۰ واحد درسی را شامل شده و باید پاس کنند.

ناگفته نماند زبان ارائه شده برای برنامه های درسی و غیره زبان رسمی این کشور، یعنی ایتالیایی بوده که بعضی از دانشگاههای معتبر شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم ساخته ‌اند. هنگامی که دانشجویان به تحصیل در این رشته می پردازند با مفاهیمی همچون نحوه ساخت و تولید دارو، بخش و توزیع آن، رفع سوء مصرف از داروها، میزان دوز و اثربخشی و غیره آشنا می شوند که این موارد در مورد داروهای شیمیایی و گیاهی قابل اجرا می باشد.

 اما اگر دانشجو متقاضی تحصیل در مقطع دکترا باشد باید دوره مطالعه و کار آموزی را به مدت سه سال طی کند که بیشتر آن صرف کسب تجربه و کار می شود. در این دوران دانشجو باید بتواند به خوبی به بررسی داروها، ساخت آن، رفع مشکلات پیرامونی و غیره بپردازد و در پایان با ارائه پایان نامه به تحصیل در این کشور پایان داده و به کشور خودش برگردد.

آنچه که گفته شد تقریباً آشنایی با بعضی شرایط تحصیل بوده که قطعاً انجام همه آنها در گرو پیروزی در آزمون ورودی رشته داروسازی در این کشور است که دانشجویان باید نمره حداقل ۱۸ از ۵۰ را کسب نمایند. معمولاً این آزمون به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی برگزار می گردد. همچنین باید دانشجو هزینه ای معادل ۳۰ یورو را برای برگزاری این آزمون پرداخت کند.

 در این آزمون ۵۰ سوال ارائه می‌شود که معمولاً با توجه به اساسنامه دانشگاه مدّ نظر، می تواند متفاوت باشد و یا حتی نمره منفی نیز داشته باشد. برای پاسخگویی به این میزان از سوالات مدت زمانی معادل ۷۰ دقیقه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که سوالات مختص رشته داروسازی و شامل دروس زیست شناسی، فیزیک، منطق، ریاضی، شیمی می شود. شرایط برگزاری آزمون به صورت آنلاین است تا در صورتی که نتوانید این مقطع ابتدایی را پشت سر بگذارید، بتوانید در این آزمون شرکت کنید.

شایان ذکر است که در صورت برخورداری از تمکن مالی بسیارعالی، می توانید با تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور به مدارج مختلف علمی در رشته داروسازی بپردازید که قطعاً از شرایط آسان تری برخوردار می باشد.

قطعا کسب تجارب تحصیلی و شغلی در این کشور می تواند به دانشجویان کمک کند که هنگامی که به کشور خود بر می گردند، از بهترین درآمد و موقعیت اجتماعی برخوردار شوند و بتوانند حتی در زمینه تدریس و پرورش نیروی جوان کارآمد در این رشته کمک شایانی نمایند.

همچنین وجود دارو سازان برتر در مقاطع مختلف می تواند به کشور در زمینه پیشرفت این صنعت در ساخت داروهای خاص کمک کند.

معادل سازی مدرک پیراپزشکی در ایتالیا

ایتالیا، به عنوان یکی از کشورهای متقاضی ادامه تحصیل بسیاری از دانشجویان ایرانی؛ در میان کشورهای اروپایی توانسته تعداد زیادی از آن ها را جذب نماید که این روند همچنان ادامه دارد.

 توجه بسیار به حوزه و بخش بهداشت و درمان در این کشور در کنار سایر عوامل دلیل انتخاب دانشجویان رشته های پیراپزشکی می باشد، بنابراین این کشور نیز با فراهم سازی امکانات لازم زمینه مهاجرت دانشجویان خارجی را فراهم ساخته است. ایتالیا به دلیل رشد و توسعه علمی و نیز اهمیت قائل شدن برای رشته هایی که جسم و جان بشر با آن سر و کار دارند، حساسیت بسیار زیادی در مورد معادل سازی مدرک پیراپزشکی قائل است.

 شایان ذکر است که ایتالیا، در جهت معادل سازی مدرک پزشکی دانشجویان خارجی شرکت در آزمون تخصصی به نام Imat نسبت به نمره قبولی در آن را جزء شروط پذیرش در دانشگاه های این کشور قرار داده است.

البته ناگفته نماند این آزمون تخصصی به زبان ایتالیایی بوده که فراگیری آن مستلزم وقت و زمان و نیز مهارت کافی می باشد. این معادل سازی معمولاً به منظور کسب مجوزهای پزشکی و نیز شغلی می باشد که گاهی سخت گیری و شدت آن باعث منصرف شدن افراد از مهاجرت به این کشور نیز می‌ شود؛ ولی در صورت قبولی زمینه کار و تحصیل و نیز بهره مندی از بورسیه پزشکی باعث می شود که آینده این افراد تضمین گردد.

 بدیهی است که با این شرایط دانشجویان باید سر فصل دروس مرتبط با رشته خود در ایتالیا را با دروس ارائه شده در دانشگاه مدنظر معادل سازی کنند. البته بعضی دانشگاه ‌ها شرط معادل سازی را حذف کرده اند که در مجموع نیاز به معادل سازی دروس نیست.

 آنچه که ذکر شد برای رشته های غیر از پزشکی و پیراپزشکی است بنابراین کسب نمره عالی در امتحانات داخلی سبب خواهد شد تا هنگام معادل سازی و کسب مجوز از سوی دولت ایتالیا،  ادامه تحصیل و کار آسان تر شود.

 ضمنا بسیاری از دانشجویان به دلیل این که درآمد بسیار خوبی در ایتالیا خواهند داشت سختی آن را به جان خریده و تمام تلاش خود را به کار می‌ گیرند تا مجوز لازم را کسب نموده و در مجموعه بهداشت و درمان ایتالیا، به عنوان کشوری اروپایی، توسعه یافته و پیشرفته فعالیت کنند.

 همچنین دانشجویان باید در نظر داشته باشند که دانشگاه محل تحصیل آنها به تایید کشور مقصد رسیده باشد که این خود در معادل سازی مدرک پیراپزشکی بسیار تاثیرگذار است. حتی گاهی شرط سنی، برای آن در نظر می گیرند که قطعاً توجه به این شرط نیز بسیار مهم تلقی می شود.

 چند شرط که لازم است دانشجویان به هنگام معادل سازی از آن برخوردار باشند که شامل موارد زیر می‌ باشد:

 گذراندن حداقل ۴ ترم تحصیلی و پاس کردن واحدهای مناسب با آن که تقریبا هر ترم بیست واحد می باشد.

 آشنایی کامل و لازم با آیین نامه ها و اساسنامه های دانشگاه مقصد که سبب می شود بهتر بتوان انتخاب و تاییدیه گرفت.

 کسب تاییدیه لازم از سوی مرکزعلمی و فناوری این کشور

اما مراحل کسب و آماده سازی مدرک پیراپزشکی در داخل کشور که شامل موارد زیر می باشد که بیشتر مناسب دانشجویانی است که یا انصراف داده اند و یا اخراج شده اند.

درخواست اخذ مدرک معادل سازی

در نظر گرفتن مدرک مورد نیاز دانشگاه مقصد و مطلع بودن از اساسنامه آن

مراجعه به موسسات حقوقی مربوطه و سپری کردن مراحل قانونی

پرداخت هزینه معادل سازی که باید به میزان دویست یورو باشد.

 تاییدیه از وزارت علوم و کسب تایید شورای آن که خود دارای مراحل اداری و قانونی بسیاری است.

شرایط سنی پذیرفته رشته پیراپزشکی ایتالیا

یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است، داشتن شرط سنی برای پذیرفته شدن در رشته پیراپزشکی در ایتالیا می باشد. دولت ایتالیا به مهاجران و شهروندان خارجی خود در جهت ادامه تحصیل بورسیه اعطا کرده که معمولاً شامل کمک هزینه های تحصیلی، بیمه درمانی و نیز کمک مالی به صورت ماهیانه است که برای آنها باید یکسری شرایط را داشته باشید که مهمترین آن شرط سنی است.

 شایان ذکر است که شرط سنی، برای رشته پیراپزشکی که خود شامل بسیاری از رشته های پزشکی تخصصی می باشد، داشتن حداقل سن ۱۷ سال است و این شامل دانشجویانی می باشد که از ابتدای تولد در این کشور سکونت داشته و یا این که پس از کسب دیپلم معادل، روانه این کشور در جهت ادامه تحصیل می شوند.

همچنین برای سایر مهاجران و شهروندان خارجی نیز محدودیتی وجود دارد که این کشور به آن بسیار اهمیت می دهد. این شرط برخورداری از سن زیر ۳۵ سال بوده که قطعاً دارای قوانین استثنایی هم می ‌باشد. ایتالیا برای کسانی که دارای رزومه و کارنامه بسیار قوی بوده، هم امکان پذیرش را فراهم کرده است و به همین منظور، این افراد نیز می توانند تحقیقات و پژوهش ‌ها، مدارک تحصیلی و غیره خود را ارائه کنند تا شانس بیشتری را برای پذیرش داشته باشد.

شرایط مالی توأم با داشتن رتبه های برتر در زمینه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز می تواند به شما در کسب بورسیه های تخصصی کمک شایانی کند.

 ناگفته نماند که سخت گیری شرایط سنی به جهت تحصیل در رشته پیراپزشکی به این دلیل است که شما پس از اتمام تحصیل که حتما به کشور خود بر گردید و از لحاظ ویزا با مشکل روبرو نشوید.

همچنین دانشجویان می توانند با توجه به شرایط و قوانین دانشگاه های مختلف از شرط سنی متفاوت برخوردار شوند، گاهی در قوانین یک دانشگاه شرایط مالی خوب می تواند باعث شود این شرط سنی افزایش یا کاهش یابد، بنابراین انتخاب دانشگاه و استان محل تحصیل در ایتالیا بسیار مورد توجه است.

لازم به ذکر و یاد آوری است که رشته های تحصیلی داروسازی، بیهوشی، شنوایی سنجی، علوم تغذیه، فیزیوتراپی، کاردرمانی، رادیولوژی و رادیوتراپی، پرستاری و غیره جز رشته های پیراپزشکی به شمار می روند که امروزه به دلیل برخورداری از بازار کار عالی بسیاری از افراد تمایل دارند در کشور ایتالیا به تحصیل تخصصی آن بپردازند.

خوب است بدانید که به دلایل زیادی، افرادی که از شرط سنی برخوردار هستند، ترجیح می دهند تا در کشور ایتالیا ادامه تحصیل بدهند تا سایر کشورهای اروپایی، چرا که از شهریه پایین‌ تر، تنوع بیشتر برنامه های آموزشی، ارائه برنامه ‌ها و کلاس ها به زبان انگلیسی برخوردار است ضمن این که بسیار زیبا بوده و می توانند از جاذبه های طبیعی و گردشگری نیز بهره مند شوند.

لازم به ذکر یادآوری است که شرایط سنی در رشته پیراپزشکی در ایتالیا متفاوت است و بسته به مقطع تحصیلی می تواند تغییر یابد که هر چه به مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا نزدیک تر باشد، شرایط سنی آن افزایش می یابد.

البته خوب است بدانید که شرط سنی برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس رشته پیراپزشکی وجود نداشته اما دانشجویان باید از تحصیلات متوسطه برخوردار باشد و ترجمه شده آن را به زبان انگلیسی به دانشگاه مد نظر خود را ارائه کنند.

به هر حال اگر تمایل دارید که در این کشور به ادامه تحصیل در یکی از رشته های پیراپزشکی بپردازید در نظر گرفتن شرط سنی منوط به مقطع، رشته، دانشگاه محل تحصیل و نیز استانی که در آن به تحصیل خواهید پرداخت، بسیار توجه و دقت کنید چرا که می تواند در آینده شما از لحاظ اجتماعی و اقتصادی تاثیر بسزایی بگذارد.

دریافت وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران
شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

رشته های پیراپزشکی، از رشته ‌هایی هستند که نه تنها در ایتالیا بلکه در تمامی کشورهای جهان اهمیت بالایی دارد ایتالیا، یکی از کشورهایی است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته پیراپزشکی به این کشور سفر می کنند.

رشته پیراپزشکی، شامل رشته هایی مانند: پرستاری، مامایی، داروسازی، رادیولوژی، بیوتکنولوژی، اتاق عمل و رشته های بسیار دیگری می باشد. متقاضیان باید در آزمون به نام IMAT شرکت نمایند تا بتوانند با اخذ این مدرک در رشته های پیراپزشکی ادامه تحصیل دهند.

 گذراندن حداقل ۴ ترم تحصیلی و پاس کردن واحدهای مناسب با آن که تقریبا هر ترم بیست واحد می باشد. آشنایی کامل و لازم با آیین نامه ها و اساسنامه های دانشگاه مقصد که سبب می شود بهتر بتوان انتخاب و تاییدیه گرفت. کسب تاییدیه لازم از سوی مرکزعلمی و فناوری این کشور

اخذ بورسیه تحصیلی ، پذیرش در آزمون IMAT،  دارا بودن پاسپورت معتبر،  شرایط سنی حدود 18 سال، داشتن مدارک تحصیلی معتبر ، تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×