فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

شرکت ها و موسسات کاریابی در ایتالیا

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا متخصصین ما رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. بهتر است بدانید پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

حوزه شینگن یا منطقه شینگن Schengen Area

متشکل از 27 کشور اروپایی است. پیمان شینگن توافق نامه‌ای است بین کشور‌های عضو این اتحادیه که این کشورها با امضای آن و با ایجاد یک ویزای واحد محدودیت تردد و معامله را بین مرزهای خود برداشته اند. به کمک این معاهده کشور‌های عضو توانسته اند علاوه بر گسترش فعالیت های خود در حوزه توریستی، در افزایش امنیت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، یکپارچه سازی اقدامات پلیس و مجرمان، همسانی حریم خصوصی اطلاعات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

پیمان شینگن در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور هلند، آلمان، بلژیک، فرانسه و لوکزامبورگ به امضا رسید و به مرور بعدها 21 کشوردیگر به این معاهده پیوستند.

کشورهای عضو شینگن

 آلمان ، فرانسه، ایتالیا ، لهستان، لتونی، مالت ، دانمارک ، فنلاند ، رومانی ، هلند ، بلژیک ، یونان، جمهوری چک ، استونی، جمهوری ایرلند، اسلواکی ،اسپانیا ، لیتوانی ، پرتغال ، سوئد ، مجارستان ، اتریش ، بلغارستان ، قبرس ، کرواسی ، اسلوونی ، لوکزامبورگ

 ویزای شینگن دارای چهار نوع اصلی است :A – B – C – D – LTV

جهت کسب اطلاعات به روز از اخبار مهاجرت با ویزای شینگن می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی با دعوتنامه ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، و گلدن ویزای ایتالیا ، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوتنامه

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا و نیز دریافت کارت پرمیسو اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت جهت دریافت تابعیت و شهروندی ایتالیا بهره مندی از مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

درباره ویزای کار ایتالیا

افرادی که قصد مهاجرت شغلی به کشور ایتالیا را دارند باید برای اقامت و دریافت مجوز کار در این کشور ویزای کاری ایتالیا را دریافت کنند، ویزای کاری ایتالیا با توجه به شرایط و تخصص متقاضی دارای انواع مختلفی است. هر یک از انواع ویزای کاری ایتالیا دارای مدت اقامت مشخصی است که متقاضی می تواند تا پایان مدت اعتبار ویزای کاری در این کشور به طور قانونی اقامت کرده و مشغول به کار باشد و در صورت پایان اعتبار ویزای کاری دارنده ی آن باید خاک این کشور را ترک کند و یا ویزای کاری خود را تمدید نماید.

برای کسب ویزای کار ایتالیا، باید به موارد زیر توجه کنید:

1- پیدا کردن کار: برای کسب ویزای کار ایتالیا، شما باید ابتدا یک پیشنهاد کار از یک کارفرما یا شرکت موجود در ایتالیا دریافت کنید.

2- ارائه مدارک: پس از پیدا کردن پیشنهاد کار، شما باید مدارک لازم را ارائه دهید. این شامل مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، رزومه و تجربیات کاری شما می شود.

3- مجوز کار: پس از ارسال مدارک، کارفرما باید مجوز کار شما را از وزارت کار و امور اجتماعی ایتالیا درخواست کند.

4- پرداخت هزینه: برای دریافت ویزای کار ایتالیا، شما باید هزینه های مربوطه را پرداخت کنید.

5- مصاحبه: بعد از ارائه مدارک و پرداخت هزینه، شما باید در یک مصاحبه با مقامات ایتالیایی شرکت کنید تا صحت و سقم مدارک و اطلاعات شما بررسی شود.

6- دریافت ویزا: پس از گذراندن مصاحبه و تأیید صحت مدارک، شما می توانید ویزای کار ایتالیا را دریافت کنید.

انواع ویزای کاری ایتالیا

1 – ویزای کار موقت: این ویزا برای افرادی منظور شده است که به مدت کوتاهی برای کار در ایتالیا قصد اقامت دارند و کی خواهند برای کار به مدت کمتر از ۹۰ روز در ایتالیا باشند.

2- ویزای کار بلندمدت: این ویزا برای افرادی است که برای مدت طولانی تر به ایتالیا می‌روند و برای کار به مدت بیشتر از ۹۰ روز در ایتالیا باشند.

3- ویزای کار برای کارآموزی: این ویزا برای افرادی است که می خواهند به عنوان کارآموز وارد ایتالیا شوند.

4- ویزای کار برای کارمندان شرکت‌های چند ملیتی: این ویزا برای کارمندان شرکت‌های بین‌المللی است که به ایتالیا می‌روند و برای شرکت‌های خارجی کار می‌کنند.

5- ویزای کار برای کارآفرینی: این ویزا برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کارآفرین در ایتالیا کار کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

6- ویزای کار برای محققان: این ویزا برای محققان و افرادی است که می‌خواهند در زمینه تحقیقات و دانشگاهی در ایتالیا کار کنند.

7- ویزای تعطیلات کاری ایتالیا: ویزای تعطیلات کاری ایتالیا به انگلیسی ” workation visa” نامیده می‌شود و برای افرادی است که می‌خواهند هم زمان با کار، تعطیلات خود را در ایتالیا سپری کنند.

برای دریافت این ویزا، باید در ابتدا یک شرکت یا استارتاپ ایتالیایی پیدا کنید که به شما اجازه کار از راه دور داده و به شما اجازه دهد تا در ایتالیا به عنوان توریست کاری را انجام دهید. سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، بیمه سلامت، تأیید مالی و درخواست ویزای تعطیلات کاری.

با دریافت این ویزا، شما می‌توانید برای ۹۰ روز همزمان با کار و تعطیلات خود در ایتالیا باشید. این ویزا قابل تمدید نیست و بعد از پایان مدت آن، باید از ایتالیا خارج شوید.

8- ویزای تحقیقات علمی ایتالیا: ویزای تحقیقات علمی ایتالیا، به انگلیسی “research visa” یا “scientific visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به عنوان تحقیق‌کننده در زمینه‌های علمی به ایتالیا می‌روند. برای دریافت این ویزا، باید ابتدا با یک دانشگاه، مرکز تحقیقاتی یا سازمان علمی در ایتالیا تماس بگیرید و یک پیشنهاد تحقیق دریافت کنید.

سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، مدارک تحصیلی، رزومه و تجربیات کاری، پیشنهاد تحقیق، تأیید مالی و درخواست ویزای تحقیقات علمی.

با دریافت این ویزا، شما می‌توانید برای مدتی در ایتالیا باشید و به تحقیقات خود در دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی ادامه دهید. با گذراندن مدت زمان مورد نظر، این ویزا قابل تمدید است.

9- ویزای استخدامی با حقوق در ایتالیا : ویزای استخدامی با حقوق در ایتالیا به انگلیسی “employment visa” یا “work visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال کار در ایتالیا با حقوق هستند. برای دریافت این ویزا، باید ابتدا یک شرکت یا کارفرمای ایتالیایی پیدا کنید که به شما پیشنهاد شغل داده و حقوق شما را تأیید کند. سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، رزومه و تجربیات کاری، تأیید مالی، پیشنهاد شغل با حقوق و درخواست ویزای استخدامی با حقوق. اگر به دنبال کار با حقوق مناسب در ایتالیا هستید، ویزای استخدامی با حقوق می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

10- ویزای کار فصلی در ایتالیا: ویزای کار فصلی در ایتالیا به انگلیسی “seasonal work visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال کار در بخش‌هایی مانند گردشگری، کشاورزی و مرتبط با فصل‌های خاصی هستند.

برای دریافت این ویزا، باید ابتدا یک کارفرمای ایتالیایی پیدا کنید که به دنبال کارکنان فصلی باشد و به شما پیشنهاد شغل دهد. سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، رزومه و تجربیات کاری، تأیید مالی، پیشنهاد شغل فصلی و درخواست ویزای کار فصلی.

ویزای کار فصلی طولانی مدت: نیروی کار خارجی با اخذ ویزای کار فصلی طولانی مدت می‌ تواند دو سال در ایتالیا در فعالیت‌ های فصلی کار کند.

با دریافت این ویزا، شما می‌توانید به عنوان کارمند فصلی در شرکت یا سازمانی که به شما پیشنهاد شغل داده، شروع به کار نمایید.

11- ویزای خوداشتغالی در ایتالیا: ویزای خوداشغالی در ایتالیا به انگلیسی “self-employment visa” یا “entrepreneur visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال شروع کسب و کار خود در ایتالیا هستند.

انواع ویزای خوداشتغالی در ایتالیا عبارتند از:

ویزای خوداشتغالی برای افرادی که به دنبال شروع کسب و کار خود در ایتالیا هستند و برای دریافت این ویزا، باید یک طرح کسب و کار دقیق و جزئیات مالی مربوط به آن ارائه شود. همچنین ویزای خوداشتغالی برای افرادی که می‌خواهند به عنوان مستقل در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT  فعالیت کنند، مناسب است. برای دریافت این ویزا، باید یک طرح کسب و کار مربوط به ICT ارائه شود.

12- ویزای جستجوی کار ایتالیا : ویزای جستجوی کار ایتالیا به انگلیسی “job search visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال کار در ایتالیا هستند ولی هنوز پیشنهاد شغلی دریافت نکرده‌اند. برای دریافت این ویزا، باید ابتدا یک درخواست جستجوی کار را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه کنید. در این درخواست باید توضیح دهید که به دنبال کار در چه حوزه‌ای هستید و چه مدت زمانی برای جستجوی کار در ایتالیا قصد دارید بمانید. سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، رزومه و تجربیات کاری، تأیید مالی و درخواست ویزای جستجوی کار. با دریافت این ویزا، شما می‌توانید برای مدت محدودی در ایتالیا باشید و به جستجوی کار در حوزه‌های مختلف بپردازید.

13- ویزای جاب سیکر ایتالیا: ویزای جاب سیکر ایتالیا به انگلیسی “jobseeker visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال کار در ایتالیا هستند و از خارج این کشور به آنجا می‌روند. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا برای ۶ ماه در ایتالیا باشید و در این مدت به جستجوی کار در ایتالیا بپردازید.

برای دریافت این ویزا، باید ابتدا یک درخواست جاب سیکر را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه کنید. با دریافت این ویزا، شما می‌توانید برای مدت ۶ ماه در ایتالیا باشید و به جستجوی کار در حوزه‌های مختلف بپردازید. در صورتی که در این مدت پیشنهاد شغلی دریافت کردید، می‌توانید به یکی از ویزاهای کار مانند ویزای استخدامی با حقوق یا ویزای خوداشغالی در ایتالیا تبدیل شوید. با این ویزا شما می‌توانید به طور فعال در جستجوی کار در ایتالیا شرکت کنید و در صورت پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب با حقوق و مزایای خوبی به ایتالیا مهاجرت کنید.

14- ویزای استخدامی با حقوقی: با داشتن ویزای استخدامی با حقوق، کارفرما حمایت مالی از نیروی کار خارجی را برعهده دارد و متقاضی با داشتن قرارداد کاری امضا شده می‌ تواند ویزای استخدامی با حقوق را دریافت کند. متقاضی برای اخذ ویزای استخدامی با حقوق حتماً باید دعوتنامه ‌‌ای از یک کارفرما که دارای شرکت معتبری در کشور ایتالیا است‌، دریافت کرده باشد تا بتواند برای اخذ این ویزا اقدام کند.

15- ویزای تعطیلات کاری: این ویزا برای مدت ١٢ ماه صادر می ‌شود و دارنده این ویزا به عنوان نیروی کار محلی می ‌تواند مشغول به کار شوند. ویزای تعطیلات کاری، فقط برای شهروندان کشورهای نیوزلند، استرالیا، کره جنوبی و کانادا صادر می شود.

جاب آفر (Job offer) یک نوع دعوت نامه ی کاری یا همان پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی در کشور مقصد است که برای تکمیل نیروی متخصص و ماهر به کشورهای دیگر اعلام می شود.

در صورتی که متقاضی بخواهد با روش جاب آفر به ایتالیا مهاجرت شغلی نماید، باید پیشنهادهای شغلی از سوی کارفرمایان ایتالیایی را بررسی کند و سوابق کاری، مهارت و تخصص خود را با شغل مورد نظر مقایسه نماید و به این ترتیب شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کند.

معتبرترین سایت ها و موسسات کاریابی در ایتالیا

1- LinkedIn:  یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی حرفه ای دنیا است که در ایتالیا نیز بسیار محبوب است و بسیاری از شرکت ها و شرکت های کاریابی در آن فعالیت می کنند.

2- Indeed: از دیگر سایت های معتبر کاریابی در ایتالیا است که از طریق آن می توانید به فرصت های شغلی جدیدی دست پیدا کنید.

3- Jobrapido:  سایت دیگری که در ایتالیا بسیار معروف است و به عنوان یکی از بهترین سایت های کاریابی در این کشور شناخته می شود.

4- Adecco:  یکی از بزرگترین شرکت های کاریابی در ایتالیا که در پی یافتن بهترین کارمندان برای شرکت های بزرگ و معتبر می باشد.

5- Randstad:  منبع معتبر دیگری که در ایتالیا معروف می باشد و به دنبال یافتن کارمندان برای شرکت های حرفهه ای و شناخته شده است.

6- Manpower:  سایت دیگری که در ایتالیا تاسیس شده و هدفش یافتن کارمندان با تجربه برای شرکت های معتبر در ایتالیا است.

حداکثر و حداقل حقوق و مزایا در ایتالیا

حداقل حقوق در ایتالیا برای سال 2023، 10.33 یورو در ساعت (حدود 1,400 یورو در ماه) است. اما میزان حقوق و مزایا بستگی به نوع شغل، سطح تحصیلات و تجربه کاری شما دارد. در ایتالیا، بسیاری از شرکت های بزرگ و معتبر، حقوق بالاتری به کارکنانشان پرداخت می کنند.

بعضی از مزایایی که می توان در بسیاری از شرکت های ایتالیایی دید عبارتند از:

1- بیمه سلامت: بیمه سلامت در ایتالیا الزامی است و بیشتر شرکت ها به کارکنان خود بیمه سلامت ارائه می دهند.

2- تعطیلی در روزهای تعطیل: در ایتالیا، بسیاری از روزهای تعطیل در سال به عنوان روز تعطیل برای کارمندان محسوب می شوند.

3- مرخصی: مرخصی سالیانه در ایتالیا برای کارمندان الزامی است و برای کارکنان با سابقه کاری بیشتر، مرخصی بیشتری در نظر گرفته می شود.

4- بیمه بازنشستگی: در ایتالیا بیمه بازنشستگی برای تمامی کارمندان وجود دارد و شرکت ها به کارکنان خود بیمه بازنشستگی ارائه می دهند.

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

نرخ تورم ، نرخ مالیات، نرخ بیکاری در ایتالیا

نرخ تورم، نرخ مالیات و نرخ بیکاری در ایتالیا در سال 2023 به شرح زیر است:

1- نرخ تورم: در سال 2023، نرخ تورم در ایتالیا به 1.7 درصد می رسد.

2- نرخ مالیات: نرخ مالیات در ایتالیا بستگی به درآمد شما دارد. برای درآمدهای کمتر از 15,000 یورو در سال، نرخ مالیات 23 درصد است. برای درآمدهای بالاتر نرخ مالیات بین 27 درصد تا 43 درصد است.

3- نرخ بیکاری: نرخ بیکاری در ایتالیا در سال 2023 حدود 10.2 درصد است. این نرخ برای کشوری با اقتصادی بزرگ و پیچیده مانند ایتالیا به طور معمول به عنوان یکی از نشانه های سلامت اقتصادی محسوب می شود.

توجه داشته باشید که این ارقام ممکن است در طول زمان تغییر کنند و برای هر شخص بستگی به شرایط خاص و موقعیت شغلی او دارد. در صورت نیاز، می توانید به سایت های رسمی دولت ایتالیا مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع کسب نمایید.

مالیات بر درآمد مشاغل در ایتالیا

مالیات بر درآمد مشاغل در ایتالیا بستگی به درآمد شما دارد. در ایتالیا سیستم مالیاتی پیچیده ای وجود دارد که برای هر شخص بستگی به درآمد، وضعیت تحصیلی و خانوادگی و شرایط کاری و زندگی او متفاوت است.

برای درآمدهای کمتر از 15,000 یورو در سال، نرخ مالیات 23 درصد است. برای درآمدهای بالاتر، نرخ مالیات بین 27 درصد تا 43 درصد است. همچنین، در صورتی که شما درآمدی بیشتر از 75,000 یورو در سال داشته باشید، نرخ مالیاتی بیشتری برای شما اعمال خواهد شد.

علاوه بر مالیات بر درآمد، در ایتالیا مالیات های دیگری نیز وجود دارد که بستگی به نوع شغل و فعالیت شما دارند. در صورتی که شما به عنوان کارفرما به کارمندان حقوق می دهید، باید مالیات بر حقوق کارمندان و همچنین مالیات بر ارزش افزوده را (مالیات بر ارزش افزوده) پرداخت کنید. توصیه می شود قبل از ورود به بازار کار ایتالیا، به مشاوران حقوقی مراجعه نمایید.

هزینه های زندگی در کشور ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا بستگی به منطقه و شهری که در آن زندگی می کنید، شرایط خاص شما (مانند نوع مسکن، شیوه زندگی، وضعیت خانوادگی و …) دارد، ولی ایتالیا یکی از کشورهای پرهزینه در اروپا محسوب می شود.

هزینه مسکن در شهرهای بزرگی مانند رم، میلان، ونیز و فلورانس بسیار بالا است و بستگی به نوع مسکن و محل آن دارد. هزینه های خرید مواد غذایی، حمل و نقل، سلامت و درمان، تفریح و سایر هزینه های روزمره نیز بستگی به شهر و منطقه سکونت دارد.

برای زندگی در ایتالیا باید در نظر داشت که هزینه های بالایی برای مسکن، غذا، تفریح، مواد خوراکی، پوشاک، سلامتی و حمل و نقل عمومی وجود دارد.

در مقابل، به دلیل وجود اقتصاد پویا و شرایط زندگی خوب در کشور، ایتالیا همچنین به شما امکانات و خدماتی مانند آموزش، بهداشت و درمان، امنیت، ورزش و تفریح و … را به بهترین شکل ارائه می دهد.

قوانین عمومی کار در ایتالیا

1- ساعات کار: طبق قوانین کار در ایتالیا، ساعات کار هفتگی باید کمتر از 40 ساعت باشد و حداکثر 8 ساعت در روز می توان کار کرد. باید حداقل 11 ساعت استراحت بین دو شیفت داشته باشید.

2- پرداخت حقوق: کارفرما باید به کارمندان حقوق مناسب بدهد و بیمه آنها را پرداخت کند. کارفرما باید برای کارمندان خود مزایای دیگری مانند مرخصی، پرداخت به موقع، تعطیلات و سایر مزایا را فراهم کند.

3- قرارداد کار: قرارداد کار برای هر کارمند باید توسط کارفرما ارائه شود و باید شرایط کاری کامل را شامل حقوق، ساعات کار، پرداخت هزینه های اضافی، مزایا و شرایط استخدام را مشخص کند.

4- مرخصی: هر کارمند در ایتالیا حداقل 4 هفته مرخصی در سال دارد. باید به کارمندان حق مرخصی بیماری و مرخصی بدون حقوق را نیز پرداخت کنند.

5- مساویت در حقوق: در ایتالیا قانون مساویت در حقوق برای کارمندان مرد و زن وجود دارد. این بدان معناست که کارمندان مرد و زن باید برای یک کار مشابه، حقوق یکسانی دریافت کنند.

مزایای کار در ایتالیا

مزایای کار در ایتالیا عبارتند از:

1- اقتصاد قوی: ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا است و اقتصاد قوی و پویایی دارد که به شما فرصت های شغلی فراوانی را ارائه می دهد.

2- فرهنگ ایتالیا: ایتالیا یکی از کشورهای پرطرفدار و گردشگری در جهان است و فرهنگ غنی و تاریخی دارد. زندگی در ایتالیا با فرهنگ، هنر، طعم های لذیذ و آثار تاریخی بسیار جذاب و شیرین است.

3- مراکز آموزشی: ایتالیا دارای دانشگاه های بسیار معتبر و مراکز آموزشی برجسته است که به شما امکانات آموزشی و تحقیقاتی عالی را ارائه می دهد.

معایب کار در ایتالیا 

1- هزینه های بالا: هزینه های زندگی در ایتالیا بسیار بالا است.

2- از دست دادن کار: ایتالیا به دلیل قوانین کاری سختگیرانه، پرداخت حقوق بالا و سایر مزایا، بسیاری از کارفرمایان از پرداخت حقوق بالا و سایر مزایا خودداری می کنند و ممکن است در صورت بروز مشکلات مالی، تعدیل نیرو انجام شود.

3- زبان: زبان ایتالیایی برای افرادی که از کشورهای دیگر به ایتالیا مهاجرت می کنند، یک چالش است. بهتر است قبل از شروع به کار در ایتالیا، زبان ایتالیایی را یاد بگیرید.

تمدید ویزای کار ایتالیا

در صورتی که قصد تمدید ویزای کار ایتالیا را دارید، باید به یکی از دفاتر پلیس مهاجرت مربوطه در ایتالیا مراجعه کنید و درخواست تمدید ویزای خود را ارائه دهید. برای تمدید ویزای کار، باید شرایط و مدارک لازم برای ویزای اولیه را همچنان مراعات کنید و باید نشان دهید که همچنان به کار در ایتالیا ادامه خواهید داد. باید مدارکی مانند رزومه و تجربیات کاری جدید، تأیید مالی جدید، مجوز کار جدید (اگر لازم باشد) و سایر مدارک مربوطه را ارائه کنید.

باید به موعد تمدید ویزا رعایت کنید و درخواست تمدید را با مهلت کافی قبل از انقضای ویزای قبلی ارائه کنید. در غیر این صورت، ممکن است درخواست شما برای تمدید ویزا رد شود و شما باید از ایتالیا خارج شوید. لطفا توجه داشته باشید که شرایط تمدید ویزای کار ایتالیا برای هر دسته از ویزاهای کار ممکن است متفاوت باشد و برای اطلاعات دقیق‌تر، به دفاتر پلیس مهاجرت مربوطه در ایتالیا مراجعه کنید.

دوره های کارآموزی در ایتالیا

دوره های کارآموزی در ایتالیا به دوره های آموزشی مرتبط با حوزه های کاری مختلف و در شرکت ها، سازمان ها و صنایع مختلف ایتالیا گفته می‌شود. این دوره ها برای افرادی است که در حوزه مشخصی از کار فعالیت دارند و می‌خواهند مهارت‌های خود را افزایش داده و تجربیات جدیدی کسب کنند. دور های کارآموزی بیشتر مختص جوانان فعال و با انگیزه ای است که در حوزه ای به صورت تخخصی کار می کنند. این جوانان شانس بالاتری برای اخذ ویزای کارآموزی از سوی ایتالیا دارند.

اخد چنین ویزایی نیازمند شرایطی می باشد که در بخش زیر به آن ها خواهیم پرداخت.

داشتن ویزای کار آموزی معتبر

داشتن تحصیلات و مهارت های مرتبط با حوزه کاری مورد نظر

در اخیتار داشتن مدرک زبان ایتالیایی

پوشیدن لباس‌های مناسب برای محیط کار

رعایت قوانین و مقررات محل کار

انجام وظایف سپرده شده به شما با دقت و به بهترین نحو ممکن

مراحل درخواست شغل در ایتالیا برای مهاجرین

جستجوی شغل: باید به دنبال شغل مناسبی برای خود باشید. می‌توانید از وب‌سایت‌های مختلفی مانند LinkedIn، Indeed و Glassdoor استفاده کنید.

ارسال رزومه: پس از پیدا کردن شغل مورد نظر، باید رزومه خود را به شرکت مورد نظر ارسال کنید.

مصاحبه: در صورتی که رزومه شما جذاب باشد، شرکت مورد نظر با شما تماس گرفته و یک مصاحبه در نظر می‌گیرد. این مصاحبه می‌تواند حضوری، تلفنی یا آنلاین باشد.

اخذ ویزای کار: پس از قبولی شما برای شغل، باید ویزای کار مناسب را برای ورود به ایتالیا تهیه کنید. ممکن است به ویزای کار D ، ویزای کار استخدامی نیاز داشته باشید. برای اطلاعات دقیق‌تر، به سفارت یا کنسولگری ایتالیا مراجعه کنید.

ارائه مدارک: پس از ورود به ایتالیا، باید مدارک مورد نیاز را برای شروع کار به شرکت مورد نظر ارائه دهید. این مدارک ممکن است شامل مدارک شناسایی، تأیید مالی، تأیید تحصیلات و… باشد.

شروع به کار: پس از ارائه مدارک مورد نیاز، می‌توانید با شروع به کار در شرکت، به فعالیت خود در ایتالیا پرداخته و تجربیات جدیدی کسب کنید.

شرایط درخواست شغل در ایتالیا برای مهاجرین

داشتن ویزای کار: برای کار کردن در ایتالیا به عنوان مهاجر، باید ویزای کار مناسب را برای ورود به ایتالیا تهیه کنید.

مهارت‌ها و تحصیلات: برای درخواست شغل در ایتالیا، باید به مهارت‌های و تحصیلات مرتبط با شغلی که قصد دارید در آن کار کنید، توجه کنید. برای این منظور، شرکت‌های ایتالیایی ممکن است از شما برای ارائه مدارکی مانند رزومه، مدارک تحصیلی و گواهی‌های مرتبط با کاری که قصد دارید انجام دهید، خواستار شوند.

زبان: زبان ایتالیایی یکی از مهم‌ترین عوامل در درخواست شغل در ایتالیا برای مهاجرین است. برای درخواست کار در ایتالیا، باید به حداقل یکی از زبان‌های ایتالیایی یا انگلیسی تسلط کافی داشته باشید.

تجـربه کاری: در صورتی که تجربه کاری در کاری که قصد دارید در آن کار کنید، دارید، می‌تواند به شما در گرفتن شغل کمک کند.

مهارت‌های ارتباطی: مهارت‌های ارتباطی مهمی در درخواست شغل در ایتالیا برای مهاجرین است. برای مثال، باید مهارت‌های ارتباطی خوبی در جمع و همچنین در ارتباط با مشتریان و همکاران داشته باشید.

مدارک مورد نیاز کاریابی در کشور ایتالیا برای مهاجرین

رزومه: رزومه جزء اولین مدارکی است که باید برای درخواست شغل در ایتالیا ارائه دهید. در رزومه خود باید تجربیات کاری، تحصیلات، مهارت‌ها و هر چیز دیگری را که به شغل مورد نظر شما مرتبط است، ذکر کنید.

مدارک شناسایی: برای کاریابی در ایتالیا باید مدارک شناسایی مانند کپی پاسپورت، کارت ملی و تأییدیه از سفارت ایتالیا در کشور شما در اختیار داشته باشید.

تأیید مالی: ممکن است برای درخواست کار در ایتالیا، باید تأیید مالی ارائه دهید. این مدارک شامل حساب بانکی و مدارک مرتبط با وضعیت مالی شما می‌باشد.

تأیید تحصیلات: برای درخواست کار در برخی از شغل‌های مرتبط با تحصیلات، باید مدارک تحصیلی مانند شهادت‌نامه یا دانشنامه را ارائه دهید.

گواهی‌ها و مدارک مرتبط با شغل: بسته به نوع شغلی که در آن قصد کار دارید، ممکن است برای کاریابی در ایتالیا باید گواهی‌ها و مدارک مرتبط با شغل خود را ارائه دهید. برای مثال، برای کار در حوزه پزشکی، باید مدارک مرتبط با پروانه پزشکی و گواهی‌های مرتبط با تخصص خود را ارائه دهید.

روش های کاریابی در ایتالیا

روش‌های مختلفی برای کاریابی در ایتالیا وجود دارد. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

سایت‌های کاریابی: در ایتالیا بسیاری از سایت‌های کاریابی وجود دارد که می‌توانید رزومه خود را در آن‌ها ثبت کنید و به دنبال شغل مناسب بگردید. برخی از این سایت‌ها شامل Indeed.it، Monster.it، Jobrapido.it و Neuvoo.it می‌شوند.

شرکت‌های کاریابی: شرکت‌های کاریابی به عنوان واسطه‌ای بین شرکت‌هایی که به دنبال کارمند هستند و افرادی که به دنبال کار هستند، عمل می‌کنند. برخی از شرکت‌های کاریابی معتبر در ایتالیا شامل Randstad، Adecco، Manpower و Gi Group هستند.

شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn و Xing نیز به عنوان یک روش موثر برای کاریابی در ایتالیا شناخته شده‌اند. در این شبکه‌ها می‌توانید رزومه خود را بارگذاری کرده و به دنبال فرصت‌های شغلی در ایتالیا بگردید.

توصیه نامه: در ایتالیا، توصیه نامه از مدارک مهمی برای کاریابی به شمار می‌رود. اگر در ایتالیا آشنایی دارید، می‌توانید از آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرصت‌های شغلی استفاده کنید و یا از آن‌ها بخواهید که توصیه نامه برای شما بنویسند.

مشاغل مورد نیاز در ایتالیا

ایتالیا از نظر اقتصادی یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست و بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان در این کشور فعالیت می‌کنند. برای این که بتوانید در ایتالیا به عنوان مهاجر کارآمد، به شغلی مناسب دست پیدا کنید، باید بازار کار ایتالیا را بررسی کرده و به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب برای خود باشید.

تکنولوژی اطلاعات: با توجه به شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در ایتالیا، شغل‌های مرتبط با این حوزه مانند توسعه دهنده نرم افزار، مهندس شبکه، تحلیل‌گر داده و طراح وب سایت می‌توانند فرصت‌های شغلی خوبی را برای مهاجرین فراهم کنند.

صنعت خودرو: ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت خودرو است و دارای برندهای معروفی مانند Ferrari، Lamborghini، Fiat و Alfa Romeo است. شغل‌های مرتبط با این حوزه مانند مهندس خودرو، کارگر کارخانه و فروشنده خودرو می‌توانند فرصت‌های شغلی خوبی را در ایتالیا ایجاد کنند.

مهندسی مکانیکی: شغل‌های مرتبط با مهندسی مکانیکی مانند مهندس تولید، مهندس ماشین‌آلات و مهندس صنایع نیز در ایتالیا مورد نیاز هستند.

مشاغل پر درآمد در ایتالیا

پزشکان و دندان‌پزشکان: پزشکی و دندان‌پزشکی در ایتالیا مشاغلی پر درآمد هستند. از آنجایی که سیستم بهداشتی ایتالیا بسیار پیشرفته است، پزشکان و دندان‌پزشکان می‌توانند درآمد بالایی کسب کنند.

مهندسان: مهندسی در ایتالیا یکی از حرفه‌های پر درآمد است. مهندسان در حوزه‌های مختلف مانند مهندسی برق، مکانیکی و شیمیایی می‌توانند درآمد بالایی کسب کنند.

وکلا و مشاوران حقوقی: وکالت و مشاوره حقوقی نیز در ایتالیا یکی از حرفه‌های پر درآمد است. این حرفه برای افرادی که دارای دانش حقوقی قوی هستند، فرصتی برای کسب درآمد بالا به شمار می‌آید.

مدیران شرکت‌ها: مدیران شرکت‌های بزرگ در ایتالیا نیز به عنوان یکی از حرفه‌های پر درآمد شناخته می‌شوند. با توجه به رشد بسیاری از شرکت‌های فعال در ایتالیا، مدیران این شرکت‌ها می‌توانند به راحتی درآمد بالایی کسب کنند.

شغل‌های مرتبط با صنایع بزرگ: در ایتالیا صنایع بزرگی مانند خودروسازی، صنایع هوایی و صنایع معدنی وجود دارند. شاغلین در این حوزه‌ها می‌توانند به راحتی درآمد بالایی کسب کنند.

کار دانشجویی در ایتالیا

در ایتالیا، دانشجویان می‌توانند با کار دانشجویی به تأمین هزینه‌های تحصیلی خود کمک کنند. این کار به دانشجویان کمک می‌کند تا تجربیات کاری جدیدی کسب کنند و همچنین به تأمین هزینه‌های تحصیلی شان کمک می‌کند. دانشجویان می‌توانند به عنوان کارمند یا کارآموز در شرکت‌ها و سازمان‌ها کار کنند. دانشجویان معمولاً در شغل‌هایی مانند سرویس دهی در رستوران‌ها، کار در فروشگاه‌ها، کار در هتل‌ها و مراکز تفریحی و سینماها کار می‌کنند. همچنین، دانشجویان می‌توانند به عنوان کارآموز در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی که با رشته تحصیلی آن‌ها مرتبط است، کار کنند.

در صورتی که دانشجویان به صورت تمام وقت در دانشگاه در حال تحصیل هستند، معمولاً می‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. برای کار کردن به عنوان دانشجوی کارمند، باید به یک شرکت معتبر مراجعه کنید و درخواست کار کنید. همچنین، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند جستجوی آگهی‌های کاری در اینترنت، مراجعه به دفاتر کاریابی دانشگاه و یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی استفاده کنید.

کار نیمه وقت در ایتالیا

کار نیمه وقت در ایتالیا به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد برای دانشجویان، افرادی که دارای مسئولیت‌های خانوادگی هستند و یا افرادی که به دنبال تعادل بین کار و زندگی هستند، بسیار محبوب است. در ایتالیا، شرایط کاری برای کارکنان نیمه وقت به شرح زیر است:

– ساعات کار: کارکنان نیمه وقت در ایتالیا حداکثر 20 ساعت در هفته کار می‌کنند.

– حقوق: حقوق کارکنان نیمه وقت در ایتالیا براساس تعداد ساعات کار در هفته محاسبه می‌شود. حداقل دستمزد کارمندان نیمه وقت در ایتالیا برای ساعت کاری 8 یورو در نظر گرفته شده است.

– بیمه: کارکنان نیمه وقت در ایتالیا باید بیمه کارمندی داشته باشند.

– مزایا: بسیاری از شرکت‌ها در ایتالیا به کارکنان نیمه وقت مزایایی مانند بیمه تکمیلی، تخفیفات خرید و یا پرداخت هزینه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند.

– حقوق مساعدتی: در صورتی که کارکنان نیمه وقت در ایتالیا برای تعداد ساعاتی کار کنند که بیشتر از ساعات مشخصی باشد، حقوق مساعدتی نیز به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

کار فصلی در ایتالیا

در ایتالیا، کارهای فصلی بسیاری وجود دارد که افراد می‌توانند در آن‌ها کار کنند. این کارها در فصول مختلف سال بسته به نیاز صنایع مختلف انجام می‌شوند. در زیر، چند نمونه از کارهای فصلی را برای شما ذکر می‌کنیم:

1- کار در باغ و مزرعه: در فصل بهار و تابستان، باغ‌ها و مزارع در ایتالیا به کارگران فصلی نیاز دارند. این کار شامل کارهایی مانند برداشت محصولات، کاشت و داشت گیاهان، آبیاری و مراقبت از گیاهان و دیگر کارهای مربوط به باغ و مزرعه است.

2- کار در بخش توریستی: در فصل بهار و تابستان، توریست‌های زیادی به ایتالیا سفر می‌کنند و صنایع مربوط به توریسم به کارگران فصلی نیاز دارند. این کار شامل کارهایی مانند راهنمایی توریستی، کار در هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های توریستی است.

3- کار در بخش باغبانی: در فصل بهار و تابستان، بسیاری از مردم ایتالیا به گل‌ها و گیاهان خود مراقبت می‌کنند و به کارگران فصلی نیاز دارند.

امکان استخدام در شغل دولتی / خصوصی در ایتالیا

امکان استخدام در شغل دولتی و خصوصی در ایتالیا وجود دارد. در واقع، بخش خصوصی در ایتالیا بسیار بزرگ است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی مانند Fiat، Pirelli، Enel و UniCredit در این کشور فعالیت دارند. همچنین، دولت ایتالیا نیز به طور مداوم به دنبال کارکنان جدید در بخش‌های مختلف از جمله سلامت، آموزش، مالیات، امور داخلی و حتی دیپلماسی است.

برای استخدام در شغل دولتی در ایتالیا، شما باید به دارا بودن تأییدیه کنکور دولتی یا مدرک تحصیلی معادل ایتالیا برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دولتی اقدام کنید. بهتر است که شما قوانین و مقررات مربوط به استخدام در دولت ایتالیا را بدانید و به مدارک و مستندات مورد نیاز دقت کرده باشید. برای استخدام در بخش خصوصی، شما می‌توانید به دنبال فرصت‌های کاری در سایت‌های کاریابی مربوطه بگردید، رزومه خود را به شرکت‌های مختلف ارسال کنید و یا به دنبال فرصت‌های کاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف باشید.

مهمترین نکات مصاحبه با کارفرمای ایتالیایی

فرهنگ: در مصاحبه با کارفرمای ایتالیایی، باید با فرهنگ ایتالیایی آشنا باشید و از قوانین و مقررات مربوط به کار و اشتغال در ایتالیا آگاهی کامل داشته باشید.

استفاده از زبان ایتالیایی: در صورتی که مهارت زبان ایتالیایی برای شما ممکن است مشکل باشد، حتماً در زمان مصاحبه از مترجم حرفه ای استفاده کنید.

حضور در زمان مقرر: در ایتالیا، تأخیر در قبال مواعد بسیار نامطلوب است. بنابراین، حتماً در زمان مقرر در محل مصاحبه حاضر شوید.

طرز لباس پوشیدن: در مصاحبه با کارفرمای ایتالیایی باید به لباس و نحوه لباس پوشیدن خود توجه کنید و به لباس‌های مناسب و شیک روی بیاورید.

احترام: در ایتالیا، احترام به افراد بسیار مهم است. در مصاحبه با کارفرمای ایتالیایی، به افراد با احترام برخورد کرده و به آنها احترام بسیاری بگذارید.

توجه به جزئیات: در مصاحبه با کارفرمای ایتالیایی، باید به جزئیات کوچک توجه کرد و به جزئیات مربوط به شغل و شرکت دقت کرد.

فری لنسری یا دورکاری در ایتالیا

فری لنسری یا دورکاری در ایتالیا به عنوان یک شیوه کاری، در حال گسترش است. ایتالیا از دیگر کشورها در زمینه فری لنسری پیشرفت کرده و بسیاری از کارفرمایان به دنبال کارکنانی هستند که به صورت دورکاری برای آنها کار کنند. در زیر فری لنسری یا دورکاری در ایتالیا را بررسی می کنیم:

ویزای کاری: برای انجام فعالیت فری لنسری در ایتالیا، نیاز به ویزای کاری دارید که می توانید از سفارت یا کنسولگری ایتالیا درخواست کنید.

ثبت نام: برای شروع کار به عنوان فری لنسر در ایتالیا، باید خود را در یک شرکت ثبت نام کنید. شما می توانید خود را در یک شرکت ثبت نام کنید یا از خدمات یکی از روابط عمومی شرکت های فری لنسری در ایتالیا استفاده کنید.

توافق‌نامه: برای شروع کار به عنوان فری لنسر در ایتالیا، باید با کارفرمای خود یک توافق‌نامه امضا کنید که شامل شرایط کاری، حقوق و مزایا و شرایط پرداخت است.

بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

ایتالیا یکی از کشورهای پرجاذبه برای کار و اشتغال است و بسیاری از شهرهای ایتالیا برای کارمندان و کارآفرینان جذاب هستند. در زیر بهترین شهرهای ایتالیا برای کار را بررسی می کنیم:

میلان: میلان به عنوان مرکز تجاری و مالی ایتالیا شناخته می شود و بسیاری از شرکت های بزرگ ایتالیایی و جهانی در این شهر مستقر هستند. میلان به عنوان مرکز فناوری و صنعتی در ایتالیا شناخته می شود.

رم: به عنوان پایتخت ایتالیا، رم یکی از مهمترین شهرهای کشور است و شرکت های بزرگی در حوزه های مختلف در این شهر مستقر هستند. رم به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و توریستی ایتالیا شناخته می شود.

تورین: تورین به عنوان یکی از مهمترین شهرهای صنعتی ایتالیا شناخته می شود و شرکت های بزرگی در حوزه خودروسازی، فناوری و مهندسی در این شهر مستقر هستند.

فلورانس: فلورانس به عنوان یکی از مراکز هنری و تاریخی ایتالیا شناخته می شود و در زمینه های مانند فناوری، مد و صنایع دستی نیز توسعه یافته است.

مهمترین مدارک زبان برای کاریابی در ایتالیا

در ایتالیا، مهمترین مدارک زبان برای کاریابی شامل مدارک مختلفی است که نشان دهنده مهارت در زبان ایتالیایی هستند. در زیر مهمترین مدارک زبان برای کاریابی در ایتالیا را بررسی می کنیم:

مدرک CELI (Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana): CELI یکی از مهمترین مدارک زبان ایتالیایی است که توسط دانشگاه Perugia در ایتالیا صادر می شود. این مدرک، توانایی شما در خواندن، نوشتن، گفتار و شنیداری در زبان ایتالیایی را ارزیابی می کند.

مدرک CILS (Certificazione di Italiano come Lingua Straniera): CILS نیز یکی از مهمترین مدارک زبان ایتالیایی است که توسط دانشگاه Siena در ایتالیا صادر می شود. این مدرک، توانایی شما در خواندن، نوشتن، گفتار و شنیداری در زبان ایتالیایی را ارزیابی می کند.

مدارک دیگر: همچنین، مدارک دیگری مانند مدرک PLIDA (Progetto Lingua Italiana Dante Alighieri) و مدرک IT (Italiano per Stranieri) نیز در ایتالیا شناخته شده هستند و برای کاریابی مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا با ویزای شینگن در ایتالیا می توان کار کرد؟

ویزای شنگن یک ویزای توریستی است و اجازه کار در ایتالیا را به شما نمی دهد. برای کار کردن در ایتالیا، شما باید یک ویزای کار visto per lavoro درخواست کنید. برای دریافت ویزای کار، شما باید پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت ایتالیایی دریافت کنید و در ایتالیا به عنوان کارمند یا کارآفرین مشغول به کار شوید. شما باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و ویزای کار را از سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود درخواست کنید.

در صورتی که شما با ویزای شنگن به ایتالیا سفر کرده اید، باید به یاد داشته باشید که شما فقط می توانید به مدت محدودی در ایتالیا باقی بمانید و برای کار کردن نیاز به ویزای کار دارید. کار کردن با ویزای توریستی غیرقانونی است و ممکن است منجر به مشکلات قانونی و اخراج از کشور شود. بنابراین، در صورتی که قصد کار کردن در ایتالیا را دارید، باید اقدامات لازم را برای دریافت ویزای کار انجام دهید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای استارتاپ ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

نشانی و ساعت کاری سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری.

ایمیل سفارت ایتالیا

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران
شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

افرادی که قصد مهاجرت شغلی به کشور ایتالیا را دارند باید برای اقامت و دریافت مجوز کار در این کشور ویزای کاری ایتالیا را دریافت کنند، ویزای کاری ایتالیا با توجه به شرایط و تخصص متقاضی دارای انواع مختلفی است : ویزای کار موقت، ویزای کار بلندمدت،  ویزای کار برای کارآموزی،  ویزای کار برای کارمندان شرکت‌های چند ملیتی،  ویزای کار برای کارآفرینی، ویزای کار برای محققان، ویزای تعطیلات کاری ایتالیا، ویزای تحقیقات علمی ایتالیا، ویزای استخدامی با حقوق در ایتالیا، ویزای کار فصلی در ایتالیا، ویزای کار فصلی طولانی مدت، خوداشتغالی در ایتالیا، ویزای جستجوی کار ایتالیا، ویزای جاب سیکر ایتالیا،  ویزای استخدامی با حقوقی، ویزای تعطیلات کاری، جاب آفر ایتالیا

LinkedIn – Indeed – Jobrapido – Adecco – Randstad – Manpower

در صورتی که قصد تمدید ویزای کار ایتالیا را دارید، باید به یکی از دفاتر پلیس مهاجرت مربوطه در ایتالیا مراجعه کنید و درخواست تمدید ویزای خود را ارائه دهید. برای تمدید ویزای کار، باید شرایط و مدارک لازم برای ویزای اولیه را همچنان مراعات کنید و باید نشان دهید که همچنان به کار در ایتالیا ادامه خواهید داد.

دوره های کارآموزی در ایتالیا به دوره های آموزشی مرتبط با حوزه های کاری مختلف و در شرکت ها، سازمان ها و صنایع مختلف ایتالیا گفته می‌شود. این دوره ها برای افرادی است که در حوزه مشخصی از کار فعالیت دارند و می‌خواهند مهارت‌های خود را افزایش داده و تجربیات جدیدی کسب کنند.

پزشکان و دندانپزشکان، مهندسان، وکلا و مشاوران حقوقی، مدیران شرکت‌ها، شغل‌های مرتبط با صنایع بزرگ

میلان، رم، تورین، فلورانس

4.4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×