فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

دعوتنامه تجاری ایتالیا

 دعوتنامه تجاری ایتالیا از انواع دعوتنامه های کشور ایتالیا است و برای افرادی مناسب است که به منظور انجام کار تجاری یا صنعت خاصی به ایتالیا مهاجرت می کنند. دعوتنامه تجاری معمولاً توسط شرکت‌ها یا سازمان‌های که در ایتالیا هستند صادر می‌شود و برای دریافت ویزای تجاری ایتالیا نیاز است.

حوزه شینگن یا منطقه شینگن Schengen Area

متشکل از 27 کشور اروپایی است. پیمان شینگن توافق نامه‌ای است بین کشور‌های عضو این اتحادیه که این کشورها با امضای آن و با ایجاد یک ویزای واحد محدودیت تردد و معامله را بین مرزهای خود برداشته اند. به کمک این معاهده کشور‌های عضو توانسته اند علاوه بر گسترش فعالیت های خود در حوزه توریستی، در افزایش امنیت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، یکپارچه سازی اقدامات پلیس و مجرمان، همسانی حریم خصوصی اطلاعات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

پیمان شینگن در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور هلند، آلمان، بلژیک، فرانسه و لوکزامبورگ به امضا رسید و به مرور بعدها 21 کشوردیگر به این معاهده پیوستند.

کشورهای عضو شینگن

 آلمان ، فرانسه، ایتالیا ، اسپانیا ، لهستان، لتونی، مالت ، دانمارک ، فنلاند ، رومانی ، هلند ، بلژیک ، یونان، جمهوری چک ، استونی، جمهوری ایرلند، اسلواکی ، لیتوانی ، پرتغال ، سوئد ، مجارستان ، اتریش ، بلغارستان ، قبرس ، کرواسی ، اسلوونی ، لوکزامبورگ

 ویزای شینگن دارای چهار نوع اصلی است :A – B – C – D – LTV

جهت کسب اطلاعات به روز از اخبار مهاجرت با ویزای شینگن می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. بهتر است بدانید پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه ، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوتنامه، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، و گلدن ویزای ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای تحصیلی ایتالیا،  ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای ازدواج ایتالیا

درباره ویزای تجاری ایتالیا

یکی از معتبر ترین ویزای تجاری حال حاضر، ویزای تجاری ایتالیا است. این ویزا یک نوع ویزای کاری است و برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار به ایتالیا می روند، اعطا می‌شود. این ویزا به صورت تجاری، صنعتی و یا خدماتی صادر می‌شود و بسته به نوع فعالیت کسب و کار، مدت زمان اعتبار آن متفاوت خواهد بود.

برای دریافت ویزای تجاری ایتالیا فرد باید دعوتنامه ای از یک شرکت یا سازمان ایتالیایی دریافت کرده باشد. زیرا نیاز اولیه برای دریافت چنین ویزایی دریافت دعوتنامه است. سپس  باید درخواست را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور محل اقامت خود ارسال کنند.

مدت زمان صدور ویزای تجاری ایتالیا یکسان نیست و در شرایط مختلف، متفاوت است.

صدور ویزا، در برخی موارد  ممکن است تا چند هفته یا چند ماه زمان بر باشد. هزینه‌های مربوط به ویزای تجاری ایتالیا هم در هر سال ممکن است تغییر کند و بهتر است که با سفارت یا کنسولگری ایتالیا جهت دریافت اطلاعات دقیق تر تماسی گرفته شود.

دعوتنامه ایتالیا

دعوتنامه ایتالیا یک نوع مدرک رسمی است که توسط سازمان‌ها، موسسه های تجاری یا مالی، شرکت‌ها یا افراد ایتالیایی جهت دعوت فردی از کشور دیگر به ایتالیا، صادر می شود. چنین دعوتنامه ای به منظور مدرکی مورد نیاز جهت اقامت و ویزای تجاری و دیگر ویزا ها، مورد استفاده قرار می گیرد. این مدرک رسمی (دعوتنامه ایتالیا) که از کشور ایتالیا صادر می شود، شامل اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی فرد دعوت شده، مدت زمان اقامت در کشور ایتالیا، هدف و انگیزه سفر به ایتالیا، محل اقامت و…، می باشد.

دریافت دعوتنامه ایتالیا با هدف های مختلف شخصی، نیازمند وجود شرایط و مدارکی است که در ادامه این مقاله به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت. اگر که شما هم قصد دارید تا اطلاعاتی مانند هدف از دریافت این دعوتنامه، مدارک مورد نیاز، شرایط و مراحل دریافت دعوتنامه ایتالیا، را بدانید خوب است که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

انواع دعوتنامه ایتالیا

دعوتنامه تجاری: این دعوتنامه برای افرادی مناسب است که به منظور انجام کار تجاری یا صنعت خاصی به ایتالیا مهاجرت می کنند. دعوتنامه تجاری معمولاً توسط شرکت‌ها یا سازمان‌های که در ایتالیا هستند صادر می‌شود و برای دریافت ویزای تجاری ایتالیا نیاز است.

دعوتنامه تحصیلی: دعوتنامه تحصیلی برای افرادی منظور شده است که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند. دعوتنامه ای که توسط دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی ایتالیایی صادر می‌شود و برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا مورد نیاز است. یکی از مسیرهای مهاجرتی به ایتالیا اخذ ویزای همراه تحصیلی است که دانشجویان ابتدا باید در دانشگاه یا موسسه آموزشی ایتالیا پذیرش شوند. جهت کسب اطلاعات دقیق و به روز درباره دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا و اخبار مهاجرت  تحصیلی به این کشور با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

دعوتنامه گردشگری: اگر که قصد گردشگری در یکی از بهترین کشور های اروپایی یعنی ایتالیا را دارید، دعوتنامه گردشگری را باید دریافت نمایید. این دعوتنامه معمولاً توسط افراد یا شرکت‌های ایتالیایی و دیگر موسسات از ایتالیا صادر می‌شود و ممکن است به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا مورد استفاده قرار گیرد.

دعوتنامه خانوادگی: افرادی که قصد بازدید از خانواده و دوستان در ایتالیا را دارند، نیازمند دریافت چنین دعوتنامه ای هستند. دعوتنامه خانوادگی توسط خانواده یا دوستانی که در ایتالیا دارید باید صادر شود.

دعوتنامه تجاری ایتالیا

در دعوتنامه تجاری ایتالیا، اطلاعاتی مانند، اطلاعات شرکت یا سازمان دعوت کننده نیز در این دعوتنامه درج می شود. اطلاعات دیگری که باید در دعوتنامه تجاری ایتالیا ذکر شود، عبارتند از:

نام و نام خانوادگی دعوت شونده: نام و نام خانوادگی شخصی که به منظور انجام کار تجاری یا صنعتی به ایتالیا می‌رود، باید در دعوتنامه تجاری ایتالیا ذکر شود.

– انگیزه سفر: این بخش از دعوتنامه توضیح می‌دهد که دعوت شونده با چه هدفی به ایتالیا می‌رود.

– مدت زمان اقامت: در دعوتنامه باید مدت زمانی که دعوت شونده در ایتالیا قصد ماندن دارد، ذکر شود.

– اطلاعات شرکت یا سازمان دعوت کننده: نام و آدرس شرکت یا سازمان دعوت کننده باید در دعوتنامه تجاری ایتالیا قید ‌شود.

– هزینه‌های اقامت و تامین مالی: در دعوتنامه باید اطلاعاتی درباره هزینه‌های اقامت و تامین مالی دعوت شونده در ایتالیا قید شود، مانند هزینه‌های اقامت، هتل، غذا، حمل و نقل و دیگر هزینه ها.

– نوع ویزای مورد نیاز: در دعوتنامه باید نوع ویزای مورد نیاز برای اقامت دعوت شونده در ایتالیا نیز ذکر شود.

اهداف ارسال دعوتنامه تجاری ایتالیا

هدف اصلی ارسال دعوتنامه تجاری ایتالیا، ایجاد شرایط لازم برای انجام کار تجاری یا صنعتی و برقراری تعاملات با شرکت‌ها و سازمان‌های ایتالیایی است. درواقع شرکت‌ها و سازمان‌های ایتالیایی با صدور دعوتنامه تجاری، به شرکت‌ها و سازمان‌های خارجی کمک می‌کنند تا در ایتالیا فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کنند. برخی از اهداف ارسال دعوتنامه تجاری ایتالیا به شرح زیر است:

1- برقراری ارتباط با شرکت‌ها و سازمان‌های ایتالیایی: ارسال دعوتنامه تجاری به شرکت‌ها و سازمان‌های ایتالیایی، شرایط لازم برای برقراری ارتباط با آن‌ها را فراهم می‌کند و این ارتباطات می‌تواند به منظور انجام تعاملات تجاری، انتقال دانش‌های فنی و… ایجاد شرکت‌های تجاری و یا همکاری‌های دیگر باشد.

2- تسهیل دریافت ویزای تجاری: صدور و ارسال دعوتنامه تجاری به شرکت‌ها و سازمان‌های خارجی، می‌تواند به آن‌ها در دریافت ویزای تجاری برای ورود به ایتالیا کمک کند.

3- ایجاد فرصت‌های تجاری: ارسال دعوتنامه تجاری به شرکت‌ها و سازمان‌های خارجی، فرصت‌های تجاری جدیدی برای هر دو طرف ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث افزایش فعالیت‌های تجاری و افزایش راندمان کاری شرکت‌ها و سازمان‌های خارجی شود.

4- افزایش روابط بین‌المللی: با ارسال دعوتنامه تجاری، روابط بین‌المللی بین شرکت‌ها و سازمان‌ها افزایش می‌یابد و می‌تواند به افزایش همکاری‌هاو تعاملات تجاری بین کشورها منجر شود.

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

مدارک دریافت دعوتنامه تجاری ایتالیا

مشخصات شرکت یا سازمان دعوت کننده: درخواست دعوتنامه تجاری باید توسط شرکت یا سازمانی که دعوت شونده را به ایتالیا دعوت می‌کند، صادر شود. بنابراین، باید اطلاعات شرکت یا سازمان دعوت کننده، شامل نام شرکت، آدرس، شماره تلفن و فکس، وب سایت و پست الکترونیکی آن‌ها را در درخواست دعوتنامه تجاری ذکر کنید.

اطلاعات مربوط به دعوت شونده: برای درخواست دعوتنامه تجاری باید اطلاعات کامل دعوت شونده شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تحصیلات و سوابق کاری باید آن‌ها را ارائه دهید.

تاریخ و مدت اقامت: باید تاریخ و مدت اقامت دعوت شونده در ایتالیا را مشخص کنید.

اطلاعات پرواز و رزرو هتل: در صورتی که دعوت شونده برای چند روز در ایتالیا می‌ماند، باید اطلاعات رزرو بلیط پرواز و رزرو هتل آن‌ها را در درخواست دعوتنامه تجاری قید کنید.

بیمه مسافرتی: برای درخواست دعوتنامه تجاری، باید اطلاعات مربوط به بیمه مسافرتی دعوت شونده را ارائه کنید. بیمه مسافرتی باید حداقل برای مدت اقامت دعوت شونده در ایتالیا معتبر باشد.

شرایط دریافت دعوتنامه تجاری ایتالیا

داشتن هدف واقعی برای سفر به ایتالیا: باید دلیل مشخصی برای سفر به ایتالیا داشته باشید و باید درخواست دعوتنامه تجاری را با دلیلی مشخص صادر کنید. برای مثال، برای حضور در یک کنفرانس، برقراری تعاملات تجاری، انجام مصاحبه کاری یا برای انجام تحقیقات و مطالعات در ایتالیا.

داشتن اطلاعات و مدارک کامل: برای دریافت دعوتنامه تجاری ایتالیا باید اطلاعات شما و مدارک مورد نیاز کامل و صحیح باشد. این شامل اطلاعات شخصی، مشخصات پاسپورت، بیمه مسافرتی، اطلاعات رزرو بلیط و هتل و فرم درخواست ویزا است.

داشتن سوابق کاری و تحصیلی مناسب: برای دریافت دعوتنامه تجاری ایتالیا، باید سوابق کاری و تحصیلی مناسبی داشته باشید تا برای شرکت‌های ایتالیایی جذاب باشید.

داشتن بودجه کافی: برای دریافت دعوتنامه تجاری ایتالیا باید بودجه کافی داشته باشید تا هزینه‌های سفر، اقامت و هزینه‌های دیگر مربوط به سفر به ایتالیا را پرداخت کنید.

پرداخت هزینه‌های مربوطه: برای دریافت دعوتنامه تجاری ایتالیا باید هزینه‌های مربوط به صدور و ارسال دعوتنامه تجاری را پرداخت کنید.

مراحل درخواست دعوتنامه تجاری ایتالیا

تعیین هدف سفر: برای دریافت دعوتنامه تجاری ایتالیا، باید ابتدا هدف سفر خود را مشخص کنید. برای مثال، آیا می‌خواهید در کنفرانسی شرکت کنید، تعاملات تجاری انجام دهید، مطالعات تحقیقاتی انجام دهید و غیره.

یافتن شرکت یا سازمان دعوت کننده: برای دریافت دعوتنامه تجاری ایتالیا، باید شرکت یا سازمانی پیدا کنید که شما را به ایتالیا دعوت کند. این شرکت یا سازمان باید مورد تایید واحد مهاجرت سفارت ایتالیا در کشور شما باشد.

ارائه اطلاعات و مدارک: برای درخواست دعوتنامه تجاری ایتالیا، باید به شرکت یا سازمان دعوت کننده اطلاعات و مدارک مورد نیاز را ارائه کنید. این شامل اطلاعات شخصی، مشخصات پاسپورت، بیمه مسافرتی، اطلاعات رزرو بلیط و هتل و فرم درخواست ویزا است.

درخواست دعوتنامه تجاری: پس از ارائه اطلاعات و مدارک، شرکت یا سازمان دعوت کننده باید درخواست دعوتنامه تجاری را به واحد مهاجرت سفارت ایتالیا ارسال کند.

بررسی و تصویب درخواست: بعد از دریافت درخواست دعوتنامه تجاری، واحد مهاجرت سفارت ایتالیا در کشور شما اطلاعات شما را بررسی می‌کند و پس از تایید مدارک، درخواست را تصویب می‌کند.

درخواست ویزا: پس از دریافت دعوتنامه تجاری، می‌توانید درخواست ویزای مورد نیاز برای سفر به ایتالیا را انجام دهید. برای این کار، باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا مراجعه کنید و درخواست ویزا را با مدارک و اطلاعات مورد نیاز تکمیل کنید.

دریافت ویزا: پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه و تکمیل مدارک، می‌توانید ویزای مورد نیاز را از سفارت یا کنسولگری ایتالیا دریافت کنید.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

نکات مندرج در متن دعوتنامه تجاری ایتالیا

مشخصات فنی کنفرانس یا رویداد: اگر دعوت شونده برای شرکت در یک کنفرانس یا رویداد به ایتالیا دعوت شده باشد، باید جزئیات مربوط به این رویداد، شامل محل برگزاری، تاریخ و زمان برگزاری، برنامه کامل کنفرانس و سایر مشخصات فنی مربوطه در متن دعوتنامه تجاری را ذکر کند.

اطلاعات مربوط به ملاقات‌های تجاری: اگر دعوت شونده برای برقراری تعاملات تجاری به ایتالیا دعوت شده باشد، باید اطلاعات مربوط به ملاقات‌های تجاری، شامل نام شرکای تجاری، تاریخ و زمان ملاقات و محل برگزاری آن‌ها نیز در متن دعوتنامه تجاری ذکر شده باشد.

تایید ارزش اقتصادی سفر: برای دعوت شونده‌ها از کشورهایی که ویزای کاری یا تجاری برای ورود به ایتالیا نیاز دارند، شرکت یا سازمان دعوت کننده باید ارزش اقتصادی سفر دعوت شونده را تایید کند.

تایید اعتبار شرکت یا سازمان دعوت کننده: برای دعوت شونده‌ها، شرکت یا سازمان دعوت کننده باید اعتبار خود را تایید کند. این شامل مواردی مانند شماره ثبت شرکت، مالیات و کد ملی و غیره است.

تبدیل ویزای تجاری ایتالیا به اقامت دائم

با توجه به شرایط و ضوابط مهاجرت ایتالیا و همچنین وضعیت اشتغال و درآمد شما در ایتالیا، امکان تبدیل ویزای تجاری ایتالیا به اقامت دائم وجود دارد. شرایط و موارد مهم برای تبدیل ویزای تجاری ایتالیا به اقامت دائم عبارتند از:

مدت اقامت:

برای درخواست تبدیل ویزای تجاری به اقامت دائم باید حداقل 5 سال در ایتالیا به عنوان مقیم دائم زندگی کرده باشید.

اشتغال و درآمد:

شما باید در زمان زندگی در ایتالیا، به عنوان کارمند یا در تجارت خود، درآمد کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود داشته باشید. همچنین، شغل شما باید با شغل تجاری شما مرتبط باشد.

درباره اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا

این مطلب به نقل از سایت

اتاق مشترک ایران و ایتالیا درج شده است

اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی ايران – ايتاليا در سال 1370 با هدف کمک به برقراری ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر تجاری میان بازرگانان دو کشور ایران و ایتالیا که منجر به توسعه اقتصادی می‌شود تاسیس گردید. اتاق مذکور به عنوان یکی از بزرگترین اتاق های مشترک بازرگانی با یک کشور اروپایی در ایران فعالیت می نماید. این اتاق، توسعه و تعمیق روابط ایران و ایتالیا و همچنین مبادله و انتقال فناوری های بین دو کشور را پیگیری می نماید. اتاق ایران – ایتالیا با سالها تجربه و تخصص به عنوان یک نهاد معتبر اقتصادی قابل اطمینان به منظور ارائه مشاوره و تهیه اطلاعات بازرگانی مربوط به دو کشور ایران و ایتالیا شناخته شده است.

اتاق ایران – ایتالیا با پشتوانه ارتباط با بخش خصوصی، وزارتخانه‌های مرتبط اقتصادی، گمرک، موسسات مالی و نهادهای قانونی و رسمی کشور موجبات تسهیل روابط تجاری بازرگانان دو کشور را فراهم می سازد.

ارتباط تنگاتنگ این اتاق با سفارت های دو کشور، کنسولگری و بخش اقتصادی سفارت ایتالیا در ایران (ICE) این اطمینان را به اعضا می دهد که اطلاعات و اخبار مورد نیاز خود را از یک مرجع معتبر و قابل اعتماد دریافت نمایند.

اهداف این اتاق

  • همکاری و ارتباط نزدیک با مسئولین بخش خصوصی و دولتی، سازمان ها و موسسات ایرانی و ایتالیایی
  • مساعدت و همکاری جهت تسهیل و تحقق امور تجاری و اقتصادی، مبادله و انتقال فناوری ها بین شرکتهای تجاری بین ایران و ایتالیا و تسهیل رویه های لازم جهت تحقق سرمایه گذاری ها در هر دو کشور
  • مشارکت و همکاری در برگزاری جلسات، مجامع، نمایشگاه ها و فعالیت های مربوط در هر دو کشور
  • مساعدت در اعزام و پذیرش هیئت ها و نمایندگان بخش های تجاری، صنعتی و معدنی بین دو کشور
  • انتشار مطالب، خبرها، اعلامیه‌ها، سخنرانی‌ها و اظهارات رسمی در فصلنامه ویژه و سایت اتاق ایران – ایتالیا در مورد قوانین و مقرراتی که به که به نحوی مرتبط با روابط اقتصادی دو جانبه ایران – ایتالیا می باشد.
  • برگزاری کمیسیون ها و جلسات منظم مرتبط با روابط اقتصادی، تجاری، صنعتی و معدنی دو کشور و مسائل روز با مشارکت نمایندگان موسسات ایرانی و ایتالیایی ذیربط و مسئول
  • ترغیب بازرگانان و متخصصین مرتبط صنعتی دو کشور جهت ایجاد همکاری دوجانبه به منظور افزایش صادرات محصولات غیر نفتی به بازارهای ایتالیا

بلوکارت ایتالیا

بلو کارت یک مجوز کار در اتحادیه اروپا است که توسط ۲۵ کشور از ۲۸ کشور عضو، به اتباع غیر واجد شرایط، خارج از اتحادیه اروپا ارائه می ‌شود. دارندگان بلو کارت باید پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی در ایتالیا (جاب آفر) داشته باشند و با توجه به زمان قرارداد کاری، بلو کارت از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد که قابل تمدید خواهد بود. همچنین خانواده متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با اخذ ویزای همراه ایتالیا به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته باشند.

تفاوت ویزای تجاری ایتالیا با دعوتنامه و بدون دعوتنامه

ویزای تجاری ایتالیا و دعوتنامه دو مفهوم متفاوت هستند. ویزای تجاری ایتالیا، یک مجوز قانونی است که به شخصی که می‌خواهد به ایتالیا سفر کند، اجازه ورود به این کشور را می‌دهد. این نوع ویزا برای افرادی که برای انجام کارهای تجاری، مشاغل، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و غیره به ایتالیا سفر می‌کنند، صادر می‌شود.

در مقابل، دعوتنامه تجاری ایتالیا، یک سند رسمی است که توسط شرکت یا سازمانی که دعوت شونده را به ایتالیا دعوت می‌کند، صادر می‌شود. این دعوت‌نامه شامل اطلاعات مربوط به هدف سفر، مدت اقامت، رزرو پرواز و هتل، مشخصات دعوت کننده و دعوت شونده، بیمه مسافرتی و سایر توضیحات مربوط به سفر است. دعوتنامه تجاری ایتالیا برای دعوت کردن افرادی که به عنوان تجاری، برای برقراری تعاملات تجاری، شرکت در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، مشاغل و غیره به ایتالیا سفر می‌کنند، استفاده می‌شود.

بدون دعوتنامه، شخصی که می‌خواهد به ایتالیا سفر کند، می‌تواند درخواست ویزای تجاری را مستقیماً از سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خودش ارسال کند. در این حالت، نیاز به دعوتنامه تجاری نیست. با ارائه مدارک و اطلاعات مورد نیاز، سفارت یا کنسولگری می‌توانند بررسی ویزا را انجام دهند و در صورت تایید، ویزای تجاری را به شخص متقاضی صادر کنند.

اخذ اقامت ایتالیا با ثبت شرکت یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. توصیه ما به متقاضیان مشاوره با تیم تخصصی مهاجرت به ایتالیا در شرکت مهاجرتی هومان ویزا است!

گرفتن وقت سفارت ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

ضمانت بازگشت ویزای ایتالیا

به مقدار پولی که آژانس مسافرتی از مسافر به عنوان ضمانت بازگشت از کشور مقصد پیش از پایان اعتبار ویزا دریافت می کند، ضمانت بازگشت ویزا یا مسافر گفته می ‌شود. ضمانت بازگشت ویزا معمولا برای سفر به کشورهای حوزه شینگن مانند کشور ایتالیا از مسافر گرفته می ‌شود. برای مبلغ ضمانت بازگشت قوانین خاصی وجود ندارد و معمولاً بنابر شرایط کشور مقصد و مبلغ جریمه ‌ای که آن کشورها برای اقامت غیرمجاز مسافر در نظر گرفته ‌اند تعیین می‌ شود.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

ورود به کشور ایتالیا از مسیرهای مهاجرتی دیگری مانند اخذ اقامت خودحمایتی ایتالیا نیز امکانپذیر می باشد، هم چنین با داشتن سرمایه می توان برای اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک اقدام نمود، درباره خرید ملک باتوجه به میزان سرمایه خود می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it
شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در اروپا، امارات… می باشد.

ویزای تجاری ایتالیا برای افرادی است که می خواهند برای تجارت به ایتالیا سفر کنند. این ویزا به صورت ویزای کوتاه مدت صادر می شود و حداکثر برای اقامت در ایتالیا 90 روز اعتبار دارد و دارای دو نوع ویزای تجاری ایتالیا با دعوتنامه و بدون دعوتنامه است.

دعوتنامه تجاری ایتالیا، یک سند رسمی است که توسط شرکت یا سازمانی که دعوت شونده را به ایتالیا دعوت می‌کند، صادر می‌شود.بدون دعوتنامه، شخصی که می‌خواهد به ایتالیا سفر کند، می‌تواند درخواست ویزای تجاری را مستقیماً از سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خودش ارسال کند

مشخصات فنی کنفرانس یا رویداد – اطلاعات مربوط به ملاقات‌های تجاری – تایید ارزش اقتصادی سفر

مشخصات شرکت یا سازمان دعوت کننده – اطلاعات مربوط به دعوت شونده – تاریخ و مدت اقامت – اطلاعات پرواز و رزرو هتل -بیمه مسافرتی

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×