فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

برای تحصیل پزشکی درایتالیا متقاضیان باید دوره‌های شش ساله تک دوره ای در پزشکی و جراحی بگذرانند. روند درخواست برای رشته‌های پزشکی در ایتالیا به طور کلی از نوامبر یا دسامبر آغاز می شود. ایتالیا 17 دانشگاه دارد که رشته های پزشکی ارائه می دهند. اولین گام در روند درخواست پزشکی ایتالیا، قبولی در آزمون بین المللی پذیرش پزشکی ( آزمون IMAT) یا آزمون ورودی دانشگاه است. 

مزایای ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است. همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. بهتر است بدانید پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

درباره کشـور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای فرانسه، تریش، سوئیس، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

ویزای تحصیلی ایتالیا (ویزای دانشجویی ایتالیا)

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند. سپس می تواند جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی ایتالیا نیز پس از تدوین مدارک و ایجاد شرایط مورد نظر درخواست بدهد.

ویزای تحصیلی ایتالیا به دارنده ی آن امکان اقامت در کشور ایتالیا به منظور تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را می دهد و دارنده ی ویزای تحصیلی می تواند به صورت قانونی در مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی کشور مقصد به تحصیل بپردازد. 

متقاضی تحصیل در ایتالیا باید واجد شرایطی باشد که از سوی مراکز آموزشی، دانشگاه و یا سفارت کشور مقصد تعیین می شود و متقاضی با دارا بودن شرایط تعیین شده، می تواند اقدام به درخواست ویزای تحصیلی مدت اعتبار ویزای تحصیلی، با توجه به مدت باقیمانده از دوره ی تحصیل دانش آموز یا دانشجو تمدید خواهد شد. با توجه به طول مدت اقامت متقاضی برای تحصیل در ایتالیا، دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر می شود: ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت ، ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت

درباره شرایط و مراحل دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا و تحصیل در اروپا برای دانشجویان خارجی داشتن شرط سنی است که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، اما یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. همچنین برخورداری از حق کار هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی می تواند به دانشجویان در اپلای مناسبترین انتخاب کمک کند.

شرایط بورسیه های تحصیلی در ایتالیا چگونه است؟ 

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهد. این بورسیه ها معمولاً تحت عناوین مختلفی از جمله بورسیه های دولتی، بورسیه های تحصیلی، بورسیه های تحقیقاتی و بورسیه های خاص اعطا می شوند. در ادامه این مقاله به طورکامل با این بورسیه ها آشنا خواهیم شد.

شرایط ارائه خدمات درمانی و پزشکی در ایتالیا

آیا ایتالیا خدمات درمانی و پزشکی همگانی و رایگان دارد؟

 بله، اینطور است و سیستم بهداشت عمومی آن یکی از بهترین ها در جهان است، چرا که تقریباً تمام هزینه های بیمار پوشش داده می شود و بیمار می تواند با کمترین هزینه ممکن تحت درمان قرار گیرد. با این حال، امکانات درمانی و پزشکی در ایتالیا بسته به مناطق مختلف و خاص از نظر کیفیت متفاوت است. در حالت کلی، نگرانی هایی در مورد شلوغی بیمارستان ها و زمان انتظار طولانی در مراکز عمومی وجود دارد، اما به طور کلی سیستم خدمات درمانی ایتالیا بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است و بیماران را در اسرع وقت مداوا می کند. سیستم بیمه درمانی خصوصی ایتالیا به اندازه سایر کشورها استاندارد نیست. اولاً برای افراد واجد شرایط که بیمه خصوصوی دریافت کرده اند نمی توانند از سیستم دولتی انصراف دهند. ثانیاً، حق بیمه پزشکی خصوصی در ایتالیا نسبتا بالاست و هزینه های درمان آن نسبت به بیمه‌ عمومی برای افراد زیاد است و هرکسی از پس آن برنمی آید.

بنابراین اکثر ایتالیایی ها ترجیح می دهند در سیستم خدمات درمانی عمومی این کشور که رایگان است باقی بمانند. بیمه درمانی خصوصی در ایتالیا را می توان به دو دسته تقسیم کرد. اولین مورد بیمه شرکت است، همانطور که از نام آن پیداست این بیمه خصوصی است و توسط شرکت ها پرداخت می شود. به طوری که کارمندان و (گاهی) خانواده های آنها را پوشش می دهد. در ایتالیا، بیمه درمانی خصوصی گهگاه توسط کارفرمایان به عنوان پاداش شغلی ارائه می شود. نوع دوم بیمه سلامت خصوصی بیمه غیرشرکتی است. این نوع بیمه توسط سازمان های انتفاعی یا غیرانتفاعی ارائه می شود و می تواند فردی یا جمعی باشد. 

البته، افراد غیر ایتالیایی نیز ممکن است بیمه درمانی بین المللی را خریداری کنند که در کشور خود قبل از مهاجرت به ایتالیا خریداری شده است. مانند بسیاری از کشورها، مزیت عمده بیمه درمانی خصوصی در ایتالیا این است که بیماران زمان انتظار کوتاه تری برای مراجعه به مراکز پزشکی دارند و می توانند از درمان در مراکز امن و راحت مطمئن باشند. پزشکان و پرستارانی که در مراکز خصوصی کار می کنند نیز بیشتر انگلیسی صحبت می کنند و در حوزه کاری خود از تخصص کافی و لازم برخوردار هستند. همه شهروندان ایتالیایی می توانند از سیستم خدمات درمانی عمومی ایتالیا بهره مند شوند. شهروندان اتحادیه اروپا نیز می توانند در صورت داشتن کارت بیمه سلامت اروپا ( EHIC ) به خدمات SSN دسترسی داشته باشند. این کارت برای شهروندان اتحادیه اروپا در کشورهای خود صادر می شود و به آنها امکان می دهد بدون هیچ هزینه ای در سایر کشورهای اتحادیه اروپا مزایا دریافت کنند. با این حال، اگر آنها بیش از سه ماه در ایتالیا بمانند، باید نزد پزشک خانواده خود ثبت نام کنند.

افرادی که به تازگی به ایتالیا نقل مکان کرده اند، از جمله مهاجران و بازنشستگان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا واجد شرایط سیستم بهداشت عمومی ایتالیا نیستند. ابتدا باید وضعیت اقامت خود را نهایی کنند و سپس برای پوشش درخواست دهند. 

مهاجران باید قبل از درخواست کارت بیمه درمانی ایتالیایی که “tessera sanitaria” نامیده می شود، وضعیت اقامت خود را نهایی کنند و دارای کارت شناسایی ایتالیایی باشند. در سیستم خدمات درمانی و پزشکی عمومی ایتالیا، بیماران ممکن است با چالش هایی روبرو شوند که ناشی از تعداد زیاد بیمارانی است که نیاز به درمان دارند. به طوری که مطب پزشکان عمومی با وجود مراجعین زیاد بسیار شلوغ بوده و مراجعین باید مدت زیادی را منتظر بمانند تا طی نوبت دهی بتوانند نزد پزشک بروند. کسانی که تازه وارد سیستم خدمات درمانی و پزشکی ایتالیا شده اند، در اغلب مواقع می دانند باید نزد یک پزشک عمومی در سازمان بهداشت محلی خود ثبت نام کنند و نمی توانند آزادانه بین پزشکان رفت و آمد کنند. این امر ممکن است آن ها را متعجب کند و محدود کننده به نظر برسد.

شرایط سنی پذیرش رشته پزشکی ایتالیا

برای کسی پوشیده نیست که ایتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. ایتالیا دارای تعدادی از بهترین دانشکده های پزشکی در اروپا است. دانشگاه های پزشکی باکیفیت در ایتالیا محبوبیت زیادی در بین افراد دارند و با وجود استفاده از بهترین و مدرن ترین روش های فناوری روز به روز محبوبیت آن ها بین دانشجویان بیشتر می شود و آن ها را برای تحصیل دذ این دانشگاه ها سوق می دهد. MBBS در ایتالیا به دلیل داشتن اصول آموزشی بالا با استراتژی های پیشرفته و پیچیده و متدولوژی های منطقی، در زمینه ارائه آموزش عالی پزشکی شهرت بسیار خوبی دارد. لحظه ای که تصمیم می گیرید در خارج از کشور در رشته پزشکی تحصیل کنید، می دانید که برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت باید در طول روز ساعاتی را به مطالعه بپردازید. با این حال، تمام تلاش شما در نهایت ارزش موفقیت را خواهد داشت، چرا که پزشکی یکی از اصیل ترین و با ارزش ترین حرفه های جهان است. درخواست تحصیل برای دانشکده پزشکی کاری نیست که شما آن را سطحی انجام دهید. شما باید دانشکده پزشکی خود را عاقلانه انتخاب کنید تا بتوانید از مطالب ارائه شده توسط اساتید بیشتر و مفیدترین استفاده را ببرید.

ایتالیا از کشورهایی است که بیشترین پذیرش دانشجوی بین‌المللی را دارد و به دلیل اعتبار بسیار بالا و کیفیت بالای آموزش دانشگاه‌های پزشکی متقاضیان فراوانی دارد. یکی از نکات مهم برای مهاجرت تحصیلی شرایط سنی می‌باشد. شرایط سنی پذیرش رشته پزشکی در ایتالیا به صورت رسمی در هیچ کدام از سایت‌های مربوطه مانند سایت دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا ذکر نشده است. البته می‌توانید وارد سایت دانشگاه مورد نظر خود شوید و در صورت وجود شرایط سنی در مقاطع گوناگون به مطالعه آن بپردازید و اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین باید شما برای اپلای کردن رشته‌های پزشکی در این کشور و حتی دیگر کشورها مدرک دیپلم را اخذ کرده باشید که در سن 17 سالگی اتفاق می‌افتد و از این سن می‌توانید برای پذیرش در معتبرترین دانشگاه های‌پزشکی ایتالیا درخواست دهید. 17 سالگی را می‌توانیم به عنوان حداقل سن ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا در نظر بگیریم که سن بسیار مناسبی نیز می‌باشد.

هنگام اخذ ویزا تحصیلی مدارک مورد نظر شما برای پذیرش در دانشگاه مورد بررسی واقع می‌شوند و مطابق با سایر شرایط می‌توانید ویزای خود را دریافت نمایید. بسیاری از افراد هستند که در سن بالاتر از 30 برای تحصیل در این کشور درخواست می‌دهند و به قولی می‌توان گفت سن محدویت ندارد. البته شرایط سنی در هر کدام از مقاطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد و سن متقاضی باید با مقطعی که قصد تحصیل در آن دارد متناسب باشد. هر چه میزان تناسب سن متقاضی با مقطع آن کمتر باشد شانس دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه پایین می‌آید که در این صورت بهتر است زودتر اقدام کنید. البته برای افرادی که دارای سوابق تحصلیی درخشان یا رزومه کاری قابل توجه هستند می‌توانند محدودیت سنی را کمرنگ کنند و توجه سفارت ایتالیا برای اخذ ویزای تحصیلی را افزایش دهند. البته پیشنهاد می‌شود در سن مناسب وارد رشته پزشکی شوید چرا که تحصیل در آن حدود 10 سال زمان نیاز دارد و بعد از مشغول شدن در این حرفه بهتر است که حوصله و روحیات لازم را داشته باشید. با تمام این تفاسیر باید گفت که دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا توجهی به محدودیت سنی ندارند و نگرانی جدی در این رابطه وجود ندارد.

شرایط عمومی تحصیل پزشکی در ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل دوره‌های شش ساله تک دوره ای در پزشکی و جراحی را ارائه می دهد که در سطح جهانی شناخته شده است. روند درخواست برای رشته‌های پزشکی در ایتالیا به طور کلی از نوامبر یا دسامبر آغاز می شود. ایتالیا 17 دانشگاه دارد که رشته های پزشکی ارائه می دهند. از میان 17 دانشگاه، 13 دانشگاه دولتی هستند و مابقی خصوصی. این دانشگاه‌ها از رتبه بالایی برخوردار هستند و از سازمان های معتبری مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO)، شورای ملی پزشکی (NMC) و سایرین اعتبار دریافت کرده اند. نرخ پذیرش دانشگاه های ایتالیا بسیار رقابتی است. اولین گام در روند درخواست پزشکی ایتالیا، قبولی در آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT) یا آزمون ورودی دانشگاه است. 

هم چنین با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای تجاری ایتالیا و بهترین مسیر دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای توریستی ایتالیا و اپلای تحصیلی برای ویزای تحصیلی ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید

دانشگاه های خصوصی آزمون های پذیرش خود را انجام می دهند و درخواست برای رشته های پزشکی می تواند بدون شرکت در IMAT ارسال شود. بنابراین، دانشگاه های خصوصی یک انتخاب ارجح برای دانشجویان بین المللی هستند. برای تحصیل پزشکی در ایتالیا باید دانش فیزیک، شیمی و زیست شناسی داشته باشید. دوره های پزشکی توسط دانشگاه های خصوصی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، دانشجویان را ملزم به گذراندن آیلتس یا تافل برای نشان دادن صلاحیت زبانی خود می کنند. برای دانشگاه های دولتی، سطح مهارت زبان انگلیسی B2 یا بالاتر مورد نیاز است که در طول آزمون IMAT تست می شود.

صلاحیت پایه: دیپلم دبیرستان یا در سال آخر دبیرستان (12 سال تحصیل)

موضوعات اجباری: فیزیک، شیمی و زیست شناسی 

مهارت در زبان انگلیسی: سطح زبان انگلیسی آیلتس، تافل یا B2 از موارد الزامی برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی است.

به طور کلی برخی از دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس می کنند و برای پذیرش در این دانشگاه ها لازم است سه سطح علمی آن که شامل: گذران آزمون بین المللی پذیرش پزشکی(IMAT)، گواهی زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی، ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا گواهی آن می شود را بگذرانند. دانشگاه پادوآ حداقل 12 سال سابقه مدرسه را برای متقاضیان الزامی کرده است. متقاضیان خارجی همچنین نیاز به گذراندن آزمون پذیرش بین المللی پزشکی (IMAT) دارند که توسط وزارت آموزش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا انجام می شود. این آزمون که توسط 13 دانشکده پزشکی پذیرفته شده است، به دلیل قابل قبول بودن برای پذیرش دانشجویان خارجی، دارای شرایط متفاوتی است.

شرایط دریافت پذیرش رشته پزشکی ایتالیا

برای دانشجویان بین المللی، دوره های پزشکی به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی در دسترس است. اولین قدم برای پزشک شدن در ایتالیا، دانستن زبان موجود و ارائه شده در این کشور است. با این حال، تسلط به زبان انگلیسی به تنهایی کافی نیست و لازم است به زبان ایتالیایی هم تسلط داشته باشید. به عنوان یک پزشک در آینده، باید با بیماران و همکاران ایتالیایی زبان خود را ارتباط برقرار کنید. همچنین با این کار شانس خود را برای دریافت ویزای کار پزشمی در ایتالیا افزایش می دهید.

برای پزشک شدن در ایتالیا، مرحله دوم درخواست آزمون ورودی است. اگر به عنوان یک ایتالیایی زبان درخواست ویزا کنید، باید برای GRE یا GMAT اقدام کنید. دوره های پزشکی در ایتالیا به طور معمول شش سال طول می کشد و پس این مدت مدرک پزشکی شما تضمین شغلی شما را به دنبال دارد. روند پزشک شدن در ایتالیا به مدرک پزشکی شما بستگی دارد و زمانی که مدرک تان را دریافت کنید می توانید در جامعه پزشکی ایتالیا به فعالیت بپردازید و بیماران را مداوا کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی بسیار گران است و رشته پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که برخی از دانشگاه ها هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه تری ارائه می دهند؛ اما باز هم هزینه های زندگی در ایتالیا همچنان بالا است. علاوه بر این  هریک از دانشگاه های ایتالیا شهریه ای جهت تحصیل دانشجو در نظر دارند که این مبلغ شهریه ثابت نیست. شهریه تحصیل پزشکی در ایتالیا بر اساس درآمد خانواده محاسبه می شود. با این حال، ساکنان غیر اتحادیه اروپا باید انتظار داشته باشند که بیشتر از دانشجویان ایتالیایی یا اتحادیه اروپا شهریه پرداخت کنند. 

هزینه های پایین با مالیات های پرداخت شده و معاهدات بین المللی توجیه می شود. در حالی که دانشگاه های دولتی 4500 یورو در سال دریافت می کنند، دانشکده های پزشکی خصوصی می توانند هزینه های بسیار بیشتری را دریافت کنند. به عنوان مثال، دانشگاه Humanitas بین 10000 تا 20000 یورو در سال هزینه برای شهریه دریافت می کند. تحصیل پزشکی در ایتالیا می تواند یک گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی باشد که می خواهند تحصیلات با کیفیت بالا را در کشوری با میراث فرهنگی غنی دنبال کنند. با این حال، هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا بسته به عوامل مختلفی مانند نوع دانشگاه، شهر و محل اقامت و غیره می تواند متفاوت باشد. دانشگاه های دولتی ایتالیا دوره های پزشکی را با نرخ یارانه ای برای دانشجویان ایتالیایی و بین المللی ارائه می دهند. به طور متوسط، شهریه دوره های پزشکی در دانشگاه های دولتی ایتالیا بین 700 تا 4000 یورو در هر سال تحصیلی است. 

با این حال، برخی از دانشگاه ها ممکن است هزینه های بالاتری را به خصوص برای دوره های تخصصی دریافت کنند. به عنوان مثال، دانشگاه بولونیا حدود 12000 یورو در سال برای شهریه رشته پزشکی از دانشجویان بین المللی خود دریافت می کند. دانشگاه های خصوصی در ایتالیا می توانند به طور قابل توجهی گران تر از دانشگاه های دولتی باشند و شهریه آنها از 10000 تا 25000 یورو در سال متغیر است. دانشجویان بین المللی باید هزینه های اضافی مانند مسکن، هزینه های زندگی، کتاب های درسی و بیمه خدمات درمانی و پزشکی را نیز در نظر بگیرند.

هزینه زندگی در ایتالیا بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت است. رم، میلان و فلورانس جزو گران ترین شهرهای ایتالیا هستند، در حالی که شهرهای کوچکتر ایتالیا ممکن است مقرون به صرفه تر باشند. هزینه های تخمینی برای زندگی ماهانه یک دانشجوی بین المللی در ایتالیا می تواند از 700 تا 1500 یورو در ماه متغیر باشد. علاوه بر این، اگر دانشجویان برای تحصیل و زندگی به زبان ایتالیایی تسلط نداشته باشند، ممکن است مجبور شوند هزینه دوره های زبان را در نظر بگیرند. برخی از دانشگاه ها ممکن است دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره های زبان به عنوان پیش نیاز برای پذیرش در دوره های پزشکی کنند. به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا بسته به نوع دانشگاه و سایر هزینه های اضافی می تواند از حدود 700 تا 25000 یورو در سال متغیر باشد. برای دانشجویان بین‌المللی مهم است که قبل از تصمیم‌گیری برای تحصیل پزشکی در ایتالیا، در مورد هزینه‌ها و گزینه‌های بودجه در دسترسشان تحقیق کنند.

بورسیه های پزشکی ایتالیا

شاید تابه‌حال این سوال برای‌تان پیش بیاید که آیا راهی برای تحصیل در دانشکده پزشکی در ایتالیا با قیمت کمتر وجود دارد یا نه. پاسخ به این سوال مثبت است. دانشگاه های این کشور با همکاری سازمان های منطقه ای بورسیه های تحصیلی متعددی را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهند. بورسیه های تحصیلی در اغلب مواقع جهت دسترسی آسان به آموزش عالی، کاهش مبلغ شهریه و همچنین کمک های مالی و حمایت مسکن یا در حالت کلی سایز هزینه های زندگی هستند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با بورسیه های تحصیلی رشته های پزشکی بیشتر آشنا شوید.

بورسیه های دولتی DSU ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

این نوع بورسیه دولتی برای دانشجویان داخلی و بین المللی ایتالیا در نظر گرفته می شود و مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را شامل می شود. مبلغ بورسیه‌ای که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود مبلغ مشخصی را برای پوشش هزینه های زندگی، تخفیف کامل یا نصف شهریه و هزینه های اقامت و غذا ارائه می دهد. میزان بورسیه هر دانشگاه و همچنین روند آن باهم کاملا متفاوت است و به سطح درآمد دانشجو بستگی دارد. به طور کلی مبلغی که برای بورسیه در نظر گرفته می شود بین 1000 تا 6000 یورو در سال بوده و این مبلغ متغیر است. در رابطه با دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی را ایتالیا ارائه می دهند، می توان به دانشگاه تورین، میلان، پاویا، بولونیا، سیه نا و پادووا اشاره کوتاهی کرد.

بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی از وزارت امور خارجه ایتالیا

دانشجویان ماهر در رشته های خود از جمله رشته پزشکی می توانند از فرصت بورسیه تحصیلی وزارت امور خارجه و وزارت توسعه اقتصادی در ایتالیا بهره مند شوند. این برنامه در درجه اول دانشجویان بین المللی را هدف قرار می دهد که در زمینه های آکادمیک، ورزشی و هنری مهارت خوبی دارند. 

بورسیه دانشگاه Unicamillus

Unicamillus به عنوان یک دانشکده پزشکی بین المللی خصوصی در ایتالیا، بودجه کامل یا جزئی را برای بورسیه دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی در نظر دارد. هدف از بورسیه کردن دانشجویان تشویق آن ها برای تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی است. بورسیه ها به دو صورت کامل و جزئی هستند و هزینه های مربوط به تحصیل دانشجو را به طور کامل پوشش می دهند. علاوه بر این، مبلغ در نظر گرفته شده برای بورسیه دانشجویان معمولا بین 6000 تا 10000 یورو متغیر است.

اعتبار و اهمیت مدرک پزشکی ایتالیا در جهان

ایتالیا از کشورهای فوق‌العاده مناسب برای تحصیل پزشکی می‌باشد که به دلیل داشتن دانشکده‌های پزشکی معتبر با سطح علمی بالا و اساتید حرفه‌ای می‌باشد. مدارک پزشکی اخذ شده از مراکز آکادمی کشور ایتالیا در بسیاری از کشورهای جهان و به خصوص ایران قابل تایید می‌باشد که برای دانشجویان پزشکی فرصت عالی را رقم زده است. اعتبار و اهمیت مدرک پزشکی ایتالیا در جهان به دلیل استفاده از آموزش‌های مدرن و جذاب می‌باشد که در نزد دانشجویان بسیار خوشایند می‌باشد و می‌توانید از رنکینگ بالای جهانی دانشگاه‌های آن متوجه این موضوع شوید. دانشجویان خارجی در ایتالیا حتی می‌توانند پس از دریافت مدرک پزشکی برای اشتغال در دیگر کشورها مجوز مخصوص به کشور هدف را اخذ نمایند.

همچنین برای تحصیل در دانشکده‌های دندان‌پزشکی ایتالیا می‌توانید اقدام نمایید که با به روزترین متدها و حرفه‌ای ترین اساتید مشغول به تحصیل می‌شوید. دانشگاه‌های متعددی در ایتالیا وجود دارند که پزشکی را به زبان انگلیسی آموزش می‌دهند و در این باره به اعتبار و رتبه بالایی در سراسر جهان به خصوص در بین کشورهای اروپایی دست پیدا نموده‌اند. به جرات می‌توان گفت تحصیلات آکادمیک دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا در بین بسیاری از کشورها حرف اول را می‌زند و شما با دریافت آن می‌توانید به راحتی در هر کشوری مشغول به فعالیت شوید. دانشجویان علاقمند ایرانی نیز می‌توانند پس از دریافت مدرک پزشکی از این کشور در ایران اشتغال خود را آغاز کنند چرا که اعتبار آن مورد تایید و توجه انجمن های پزشکی داخلی می‌باشد.

از این رو تمام دانشجویانی که تسلط بر زبان انگلیسی دارند می‌توانند با خیال راحت در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند و نیازی به تسلط بر زبان ایتالیایی نمی‌باشد. مدرک پزشکی ایتالیا سالیان سال است که در سراسر جهان شناخته شده می‌باشد و سالیانه تعداد قابل توجهی از دانشجویان خارجی وارد این کشور شده و به ثبت‌نام و تحصیل در دانشگاه‌های مختلف آن می‌پردازند. طبق آمار اعلام شده بیشترین فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا مربوط به کشورهای آلمان، سوئیس، انگلیس و ایالت متحده می‌باشند که پزشکان سرشناسی هستند.

دیپلم آبی از جمله مدارکی هستند که در این کشور به دانشجویان پزشکی و دندان‌پزشکی اعطا می‌شود. این مدرک بسیار ارزشمند بوده و در کل اروپا به رسمیت شناخته می‌شود. علت اصلی مهم بودن دیپلم آبی اشتغال در سایر کشورها توسط این مدرک است که با تسلط بر زبان انگلیسی و زبان مخصوص به کشور هدف می‌توانید به فعالیت در این حوزه بپردازید. کلاس‌های تشکیل شده در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا از نظر علمی و نظری بسیار جامع و کامل می‌باشند که به طور معمول 6 سال طول می‌کشد. در زیر می‌توانید مهم‌ترین موارد جذب دانشجویان توسط دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا در سراسر کشور را مشاهده نمایید:

ارائه انواع آموزش‌های بالینی، نظری و علمی در سطح بالا

وجود محیط بین‌المللی و تعامل افراد خارجی با یکدیگر

پیشرفت روزافزون دانشکده‌های پزشکی ایتالیا

هزینه بسیار مناسب و اقتصادی

تعلق گرفتن بورسیه با تحصیل رایگان و ارزان

تعلق گرفتن بیمه تحصیلی ایتالیا به دانشجویان

در آکادمی‌های تخصصی ایتالیا، آموزش با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌شود که همین موضوع دلیلی بر افزایش اعتبار آن در سراسر دنیا می‌باشد. همین امر سبب شده تا بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر کشور بر روی دانشجویان نخبه خود سرمایه‌گذاری کنند و شرایطی را برای مهاجرت و ثبت‌نام آنها در دانشگاه‌های ایتالیا فراهم نمایند. در بین برترین دانشگاه‌های جهان می‌توان دانشگاه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی ایتالیا را مشاهده نمود که به رتبه‌بندی بسار بالایی دست پیدا کرده‌اند. این مراکز آکادمیک با بهره‌گیری از فناوری روز و پیشرفت در آموزش‌های خود هر ساله به رتبه‌های برتری دست پیدا می‌کنند که در جذب دانشجویان بسیار تاثیرگذار می‌باشد. هر چه اعتبار مدرک پزشکی به ویژه برای دانشجویان مهاجر بیشتر باشد ورود آنها به بازار کار با سهولت بالاتری مواجه می‌شود و کمک شایانی به پیشرفت آنها می‌کند

بهترین دانشگاه های پزشکی در ایتالیا

دانشگاه های زیادی در ایتالیا وجود دارند که متخصصان پزشکی را آموزش می دهند. به همین دلیل مشکل انتخاب محل تحصیل به ویژه برای خارجی ها وجود دارد. در ادامه بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا آورده شده است.

دانشگاه میلان : دانشگاه میلان در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ایتالیا جایگاه پیشرو را به خود اختصاص می دهد. دانشگاه میلان یکی از قوی‌ترین مراکز علمی برای دانشجویان رشته پزشکی و دارای سیستم آموزشی مجزا بوده و از روش های نوین آموزشی استفاده می کند.

دانشگاه بولونیا : یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر پزشکی ایتالیا، دانشگاه بولونیا نام دارد. این دانشگاه نیز در لیست برترین‌ها قرار می گیرد و فارغ التحصیلان با داشتن مدرک تحصیلات عالی از دانشگاه بولونیا می توانند به راحتی شغلی مطابق با تخصص خود پیدا کنند. دانشجویان پزشکی در بهترین مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و بیمارستان های ایتالیا می توانند مشغول به کار شوند و حقوق و مزایا دریافت کنند.

دانشگاه ساپینزا رم : کیفیت آموزش پزشکی در دانشگاه ساپینزا به اندازه دو دانشگاه فوق الذکر است. در اینجا دانشجویان مهارت‌های عملی کسب می‌کنند، به طوری که آزمایش‌های عملی را در آزمایشگاه‌های این دانشگاه انجام می‌دهند و در زمان فارغ‌التحصیلی با تخصص کامل وارد بازار کار شده و به فعالیت در حوزه مربوطه می پردازند.

دانشگاه پادووا Università di Padova مرکز مشهور جهانی برای تحصیل پزشکی در ایتالیا است. تا کنون این دانشگاه بیشتر به دلیل دستاوردهای خود در حوزه پزشکی شناخته شده است و به توسعه بخش مراقبت های بهداشتی در صحنه جهانی ادامه می دهد.

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در ایتالیا

دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های ایتالیا به تحصیل بپردازند باید درخواست خود را از طریق پلتفرم Universitaly ارسال کنند. همچنین برای دانشگاه های خصوصی می توانند فرم درخواست را در وب سایت دانشگاه پر کرده و ارسال کنند یا از خدمات درخواست Gyanberry استفاده کنند. دانشجویان باید با ارسال تمام مدارک اصلی خود برای دوره انتخابی خود اقدام کنند و بعد از تکمیل مدارک در دانشگاه و رشته انتخابی خودشان به تحصیل بپردازند. در مرحله بعدی دانشجویان برگزیده نامه پیشنهادی از دانشگاه را دریافت خواهند کرد و به محض پرداخت هزینه های درخواست و تاییدیه پذیرش برای تحصیل در رشته پزشکی باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز : گذرنامه، شناسنامه، رونوشت های رسمی ، فتوکپی دعوت نامه، عکس پاسپورت، رسید بانکی، بیانیه ای از هدف (sop)

پذیرش در دانشگاه های دولتی محدود است و نیاز به شرکت در آزمون های IMAT دارد، در حالی که دانشگاه های خصوصی این طور نیست و امتحانات خود را برگزار می کنند و تعداد از صندلی ها را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. برای واجد شرایط بودن درخواست پذیرش، دانشجویان باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. شهریه سالانه رشته های پزشکی حدود 3000 تا 4000 یورو برای دانشگاه های دولتی و 16000-22000 یورو برای دانشگاه های خصوصی است. بنابراین هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا در مقایسه با هزینه تحصیل پزشکی در ایرلند و سایر مقاصد اروپایی و آمریکایی بسیار ارزان تر است. در مقایسه با هزینه زندگی در مقاصد تحصیلی برتر اروپا، هزینه زندگی در ایتالیا تقریبا 50 درصد کمتر است.

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

ایتالیا از معدود کشورهایی می‌باشد که برای دانشجویان خارجی به خصوص ایرانی مقصد عالی محسوب می‌شود. در واقع بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا آموزش‌های خود را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند که باعث شده تا نظر بسیاری از دانشجویان به مهاجرت و تحصیل در آن جلب شود. دانشگاه‌های ایتالیا مانند هر کشور دیگری برای پذیرش دانشجویان خارجی شرایطی اعلام نموده است که در این بخش به آن می‌پردازیم. شرط اول برای پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا ثبت‌نام در آزمون IMAT می‌باشد که پس از گذراندن این آزمون با موفقیت می‌توانید به دانشگاه مد نظر خود ورود پیدا نمایید. علاوه بر آن آزمون دیگری وجود ندارد و نیازی به مصاحبه نمی‌باشد.

این آزمون به صورت تستی در قالب 60 سوال و به زبان انگلیسی برگزار می‌شودکه هزینه مناسبی نیز دارد. لازم به ذکر است که این آزمون دارای محدودیت سنی نمی‌باشد و از مزایای آن محسوب می‌گردد. مدارک ارائه شده توسط این مراکز شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، ارشد تخصصی و دوره های تکمیلی می‌باشد. جهت اخذ مدرک کارشناسی در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا باید ترجمه مدرک دیپلم، رزومه تحصیلی و ترجمه ریزنمرات دوره دبیرستان را ارائه دهید. یکی از شروط بسیار مهم برای تحصیل در رشته پزشکی سوابق تحصیلی شما می‌باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به این منظور بهتر است که تلاش کنید تا معدل شما بیشتر از 16 باشد. رشته پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌ها به خصوص در ایتالیا می‌باشد که مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل در این رشته به مدت 6 سال می‌باشد. پس از تحصیل باید در دوره‌هایی تحت عنوان دوره‌های آموزشی کلینیکال شرکت نمایید که 6 به طول می‌انجامد. اگر قصد ادامه تحصیل و شرکت در دوره‌های تخصصی را دارید مدت 3 تا 5 سال نیز نیاز به آموزش می‌باشد که پس از آن به عنوان پزشک تخصصی فعالیت می‌کنید که انتخاب تخصص نیز به عهده فرد است. البته مدت زمان تحصیل در هر کدام از مقاطع که در قبل ذکر شد متفاوت می‌باشد.

پس از قبولی در هر کدام از مقاطع می‌توانید نسبت به اخذ مجوزهای پزشکی لازم اقدام کنید. همانطور که در بالا ذکر شد این مدارک از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانید تقریبا در هر کشوری با آنها مشغول به کار شوید. افرادی که مسلط به زبان ایتالیایی هستند نیز می‌توانند به این زبان مشغول به تحصیل شوند که باید مدرک زبان ایتالیایی آنها در سطح B2 باشد. داشتن مدرک زبان رسمی ایتالیا مسلما پذیرش در دانشگاه‌های آن را بسیار راحت‌تر می‌کند و برای دانشجویان شرایط مناسب تری به وجود می‌آورد. داشتن بورسیه تحصیلی می‌تواند شرایط را برای دانشجویان آسان‌تر نموده و همچنین در کاهش هزینه‌های تحصیل آنها بسیار موثر می‌باشد. پس از آن که مدارک پزشکی خود را اخذ کردید می‌توانید ویزا Permesso di soggiorno را دریافت کنید. این ویزا می‌تواند فرصتی6 تا 12 ماهه را برای شما مهیا کند که به واسطه آن مشغول به کار شوید.

اگر پس از دریافت این ویزا بتوانید کار مناسبی در کشور ایتالیا به دست آورید در ادامه می‌توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید که فرصت طلایی محسوب می‌شود. قابل ذکر است که بورس‌های پزشکی ارائه شده در ایتالیا به دو صورت بورس‌های دولتی و خصوصی می‌باشد که در مقاطع مختلف نیز ارائه می‌شوند و بسته به شرایط خود می‌توانید از آنها بهره مند شوید. بورس‌های دولتی با حمایت وزارت بهداشت ایتالیا ارائه شده و بورس‌های خصوصی زیر نظر سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های خصوصی قرار گرفته‌اند. بورسیه‌‌های ذکر شده از نظر قیمت و هزینه‌های مالی بسیار متفاوت می‌باشند و دانشجویان مهاجر می‌‌توانند از پیش راجع به هر کدام تحقیق کنند و با توجه به شرایط موجود دانشگاه مورد نظر را انتخاب نمایند و در آن تحصیلات خود را طی کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

از موضوعات مورد بحث در رابطه با تحصیل در رشته‌های پزشکی علاوه بر در ایتالیا علاوه بر تمام شرایط ذکر شده و ویژگی‌های مناسبی که دارد هزینه آن می‌باشد. برخلاف آن که دانشگاه‌های ایتالیا از آموزش‌های تخصصی و اعتبار بسیار بالایی جهت اعطای مدارک آکادمیک برخوردار هستند هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند. حتی گفتنی است که هزینه‌های موجود برای دانشجویان نسبت به برخی از کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اروپایی ارزان‌تر تلقی می‌شوند. بسته به رشته و دانشگاهی که در آن قصد تحصیل دارید هزینه شهریه‌ها متفاوت می‌باشد که معمولا بین 400 تا 20000 یورو در نظر گرفته می‌شود. البته آزمون IMAT نیز هزینه مناسبی دارد که بین 120 تا 140 یورو است. علاوه بر آن هزینه‌های خوابگاه، حمل و نقل نیز وجود دارد که به طور تقریبی تا 800 یورو محاسبه می‌گردد. در صورت تخفیف‌های دانشجویی این هزینه‌ می‌تواند بسیار کاهش داده شود و حتی به صفر برسد. دانشجویانی که در شهرهای رم، بولونیا و میلان ساکن هستند و مشغول به تحصیل می‌باشند هزینه‌های بیشتری نست به دیگر شهرها متقبل می‌شوند.

دانشگاه‌های واقع در شهرهای تورین، پادوا و پیزا هزینه‌های بسیار پایین‌تری را شامل حال دانشجویان می‌شود که برای دانشجوهای ایرانی پیشنهاد خوبی به شمار می‌رود. دانشگاه‌های دولتی ایتالیا در سال حداقل 1300 یورو هزینه دارد که بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می‌باشد. این در صورتی است که شما برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی باید بیشتر از 15000 هزار یورو هزینه کنید که گران می باشد و البته در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد مناسب‌تر است. خوشبختانه امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. البته شرایط بسیار سخت و سنگینی دارد که لازم است نمرات بسیار بالا و درخشان کسب کنید. نکته جالب توجه در پرداخت هزینه شهریه می‌باشد.

دانشجویان مهاجر و بین‌المللی باید شهریه را یکبار پرداخت کنند و نیازی به پرداخت هر ساله شهریه نمی‌باشد. از دیگر شرایط سخت تحصیل رایگان در دانشگاه پزشکی ایتالیا دانستن زبان این کشور می‌باشد. شما باید به زبان ایتالیایی مسلط بوده و بتوانید آزمون CILS را با موفقیت پشت سر بگذارید. این آزمون قبل از ورود به دانشگاه برگزار می‌شود و فرصت ویژه‌ای برای دانشجویان مهاجر است که از این راه در هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا صرفه‌جویی به عمل آورند. با توجه به وجود بورس‌های دولتی و خصوصی که اندکی پیش ذکر شد می‌توان گفت که این بورس‌ها تاثیر بالایی در میزان هزینه‌ها دارند. وزارت بهداشت ایتالیا با اعطا کردن بورس‌های دولتی به دانشجویان بین‌المللی موجب شده‌اند تا در تامین هزینه‌های زندگی و تحصیلی آنها کمک کنند که شامل دانشجویان پزشکی و دندان‌پزکشی می‌شود. به طور کلی هزینه‌های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و این در حالی است که آموزش‌های ارائه شده بسیار تخصصی و در سطح علمی بسیار بالایی قرار دارند و همچنین اعتبار مدرک آن بسیار بالا می‌باشد. ایتالیا در جذب افراد نخبه همواره در تلاش است که بورسیهش تحصیلی پزشکی ارائه کند. دانشجویان نخبه‌ای وجود دارند که در تامین هزینه‌های مالی ناتوان می‌باشند و از شرایط مساعدی برخوردار نیستند

از این رو دولت ایتالیا به افراد مستعد و کوشا بورسیه‌هایی را اعطا می‌کند که با توجه به دارا بودن شرایط مورد نیاز می‌توانید این بورسیه را اخذ نمایید. دانشجویان ایرانی که نمی‌توانند هزینه‌های خود را تامین کنند می‌توانند از بورسیه‌های استانی ایتالیا بهره‌مند شوند که معمولا کمتر از 5000 یورو می‌باشد. علاوه بر هزینه‌های تحصیلی می‌توانید از دیگر مزایا که دولت ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی پیش رو قرار داده بهره‌مند شوید که یکی از آنها قرار گرفتن تحت پوشش بیمه عمومی می‌باشد. با پرداخت هزینه اندک و مناسب می‌توانید از بیمه‌های عمومی ویژه دانشجویان برخوردار شوید.

دانشگاه‌های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

دانشگاه‌های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی تعداد قابل توجهی دارند که در جذب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی موفق بوده‌اند. ایتالیا کشور بسیار مدرن و پیشرفته‌ای است که با دارا بودن تجهیزات و علم بالا داشجویان فوق حرفه،ای در مقاطح مختلف تربیت نموده و همواره در تلاش برای به روز کردن دانشگاه،های خود می‌باشد. در زیر برخی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی با زبان انگلیسی ذکر شده است:

دانشگاه پزشکی بولونیا، دانشگاه پزشکی پادوا، دانشگاه پزشکی میلان، دانشگاه پزشکی روم تور ورگاتا، دانشگاه پزشکی تورینو، دانشگاه پزشکی فلورانس ، دانشگاه پزشکی پاویا، دانشگاه پزشکی جنوا

تمامی دانشگاه‌های نام برده شده آموزش‌های خود را در زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌دهند که از تمام کشورهای دنیا به جذب بهترین دانشجویان پرداخته‌اند. همچنین به زبان ایتالیایی که زبان رسمی کشور است نیز در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که برای دانشجویانی که مسلط به این زبان هستند نکته مثبتی محسوب می‌شود. قابل گفتن است که در این بین دانشگاه بولونیا حرف اول را می‌زند و به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی در ایتالیا شناخته می‌شود که بالاترین رتبه را بین دیگر دانشگاه‌ها کسب نموده است. کیفیت آموزش، تخصص و سطح علمی این دانشگاه‌ها بسیار بالا است و تحصیل در هر کدام می‌تواند پزشک قابل و شایسته‌ای از شما به وجود آورد. مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه‌ها بسیار معتبر هستند و اهمیت بسیار بالایی در اروپا، ایران، ایالات متحده و بسیاری از دیگر کشورها دارند.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا و نیز دریافت کارت پرمیسو اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت جهت دریافت تابعیت و شهروندی ایتالیا بهره مندی از مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

برای پذیرش در هر کدام از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا باید آزمون مربوطه را با نمره قبولی پشت سر بگذارید. برخی از دانشگاه‌ها شرایط متفاوتی دارند و آزمون IMAT را تنها ملاک ورود به دانشگاه نمی‌دانند و باید در آزمون‌های دیگری نیز شرکت نمایید. ظرفیت هر دانشگاه نیز متفاوت می‌باشد و هر سال ممکن است که تغییر کند. همچنین آزمون تافل و آزمون آیلتس که از معتبرترین آزمون‌ها در سراسر جهان هستند برای ورود به دانشگاه‌ها با نمره قبولی مورد نیاز لازم می‌باشد و باید نسبت به دریافت آنها و ارائه به دانشگاه اقدام کنید. برای دانشجویان بین‌المللی ظرفیت مشخصی وجود دارد و ثبت‌نام و پذیرش در آنها به صورت هر ساله امکان‌پذیر است که از پیش اعلام می‌شود.

رشته‌های تخصصی بسیار گوناگون و متنوعی در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود که می‌توانید بنا بر استعداد و علاقه خود در رشته مورد نظر تحصیل نمایید. داروسازی از جمله رشته‌های پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی می‌باشد که آموزش‌های آن در سطح بسیار بالایی ارائه می‌شوند.

اعتبار و سابقه آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسیار قابل توجه است که می‌تواند مسیر بسیار خوبی برای ورود به بازار کار در آینده نیز برای شما عزیزان چه در این کشور و چه در کشورهای دیگر باشد. این مراکز آکادمیک ویژگی و مزایای متعددی دارند که از بین آنها می‌توان به هرینه مناسب و مقرون به صرفه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی اشاره نمود. علاوه بر آن دانشجویان می‌توانند علاوه بر تحصیل در این دانشگاه‌ها به انجام کارهای دانشجویی پرداخته و بخش قابل توجهی از هزینه تحصیل و زندگی خود در کشور ایتالیا را به دست آورند. کار دانشجویی علاوه بر ایجاد درآمد می‌تواند به هر چه بهتر شدن رزومه شما کمک کند که در آینده کار مناسب با درآمد بالا به دست آورید.

حتی می توانید با کسب نمره‌های بالا و با بهره بردن از مدرک پزشکی خود در این کشور فرصت شغلی پیدا نموده و به صورت دائم در آن اقامت کسب کنید. دانشجویان و افراد عزیزی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را دارند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این وبسایت ارتباط برقرار نمایند. کارشناسان مربوطه شما را زمینه اطلاع از نوع مهاجرت، شرایط و هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا راهنمایی می‌کنند تا به درستی تصمیم‌گیری کنید.

رشته های پیراپزشکی در ایتالیا

شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی کاملا متفاوت است. اگر قصد تحصیل در دوره های پیراپزشکی در خارج از کشور را دارید، باید نمرات مهارت زبان انگلیسی را برای هر یک از آزمون ها مانند آیلتس، تافل ، یا آزمون PTE انجام دهید. بیانیه هدف (SOP) و همچنین توصیه نامه (LORs) در زمان درخواست ارائه دهید. رشته‌های پیراپزشکی از پرطرفدارترین رشته‌های پزشکی هستند که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در آنها به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند. ایتالیا یکی از بهترین کشورهای مقصد برای تحصیل در این دسته از رشته‌ها می‌باشد که در دانشگا‌ه‌های فوق تخصصی به تحصیل آنها پرداخته می‌شود. در زیر برخی از رشته‌های پیراپزشکی برای اطلاعات بیشتر آورده شده است:

مامایی، داروسازی، هوشبری، فیزیوتراپی، رادیولوژی، بیولوژی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک

رشته‌های دیگری نیز در حوزه پیراپزشکی وجود دارد که توسط بهترین اساتید در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا تدریس داده می‌شود و به پذیرش دانشجویان بین‌المللی توسط این مراکز پراخته می‌شود. ایتالیا برای دانشجویان ایرانی گزینه بسیار مناسبی در رشته‌های پیراپزشکی می‌باشد چرا که مزایای زیادی دارد که از بین آنها می‌توان به مقرون به صرفه بودن هزینه‌های تحصیل اشاره نمود. رشته‌های پیراپزشکی پس از رشته های پزشکی بیشترین محبویت را از آن خود نموده‌اند و بیشترین دانشجو را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر اخذ مدرک در هر کدام از این رشته‌ها باید دوره‌های آموزشی آنها را بگذرانید که در افزایش بار علمی شما بسیار موثر می‌باشند. همچنین به دلیل معتبر بودن دانشگاه و مدارک دریافت شده توسط آنها می‌توانید به راحتی به بازار کار وارد شوید. از جمله دانشگاه‌هایی که به ارائه و تحصیل رشته‌های پیراپزشکی می‌پردازند می‌توان به دانشگاه میلان، دانشگاه پادوا، دانشگاه بیوپزشکی رم، دانشگاه پالرمو، دانشگاه پاویا و… اشاره نمود که شرایط ثبت‌نام و تحصیل در هر کدام با دیگری متفاوت است و باید در ابتدا به تحقیق درباره آنها بپردازید. برنامه‌های آموزشی متنوعی به دانشجویان پیراپزشکی ارائه می‌شود که کیفیت بسیار بالایی دارند.

علاوه بر کارشناسی می‌توانید در دیگر مقاطع مانند کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل در هر کدام از رشته‌های نام برده شده بپردازید. برخی از رشته‌های پیراپزشکی شامل زیر شاخه هایی می‌باشند که به صورت کاملا تخصصی و متمرکز با توجه به علاقه و استعداد خود در هر کدام می‌توانید تحصیل کنید. برای تحصیل در این رشته‌ها باید در آزمون IMAT شرکت نموده و نمره قبولی را کسب کنید که تنها شامل برخی از رشته‌ها که حساسیت بالایی دارند می‌شود. سوابق تحصیلی نیز برای پذیرش شما در رشته‌های پیراپزشکی شرط مهمی تلقی می‌شود. خوب است بدانید که بازار کار رشته‌های پیراپزشکی در اروپا در شرایط مطلوب وجود دارد.

مدت زمان دریافت مدرک پزشکی در ایتالیا

تحصیل و آموزش دوره‌های پزشکی در ایتالیا طرفداران بسیار زیادی دارد که باید با تلاش و کوشش در این راه قدم بردارید و از مزایا و امکانات آن که در ادامه عنوان شده است برخوردرا شوید. مدت زمان دریافت مدرک پزشکی در ایتالیا بسته به مقاطع گوناگون آن متفاوت می‌باشد. اگر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنید 6 سال طول می‌کشد تا بتوانید مدرک آن را اخذ کنید. این مدت زمان به دو دوره 3 ساله تقسیم می‌شود. شما در دوره اول دروس بالینی و نظری را می‌گذرانید که می‌توان در 2 سال نیز این دوره را پشت سر گذاشت. در این دوره می‌توانید موضوعاتی مانند آناتومی، بیوشیمی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و فیزیولوژی را درک کنید که به صورت بالینی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

این موضوعات دارای جنبه عمومی هستند و شما را برای دوره بعدی که عملی می‌باشد آماده می‌کند. در دوره دوم که به دوره کلینیکال معروف است به آموزش جراحی عمومی، پاتولوژی، امراض زنانه، بیماری‌های داخلی و… پرداخته می‌شود. در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا شما می‌توانید علاوه بر مهارت‌های نظری، مهار‌ت‌های عملی را به خوبی آموزش دیده و مدرک خود را تا پایان فارغ‌التحصیلی دریافت کنید. گذراندن تمام دوره‌ها ضروری است که بین 4 تا 6 سال مدت زمان نیاز دارد. در این زمان 12 ترم تکمیلی را می‌گذرانید که شامل 360 واحد می‌باشد و 60 واحد آن به دوره‌های عملی اختصاص پیدا می‌کند. تعداد واحدها از نظر دوره‌های نظری و عملی در هر دانشگاه دارای تفاوت می‌باشد که در سایت رسمی آن عنوان شده است.

اگر قصد ادامه تحصیل در هر کدام از رشته‌های تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا را دارید باید 3 تا 6 سال دیگر به تحصیل ادامه دهید. به طور کلی 10 تا 12 سال برای تبدیل شدن به یک پزشک تخصصی در دانشگاه‌های ایتالیا زمان لازم می‌باشد. پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید به عنوان یک پزشک حرفه‌ای با مدرک معتبر در هر کشوری شروع به کار کنید. مدت زمان کسب مدرک پزشکی در ایتالیا زمان بسیار خوبی برای افراد 18 تا 35 ساله می‌باشد که در این سن می‌توانید به اپلای و پذیرش در هر کدام از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید. در سایت اختصاصی هر کدام از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا می‌توانید زمانی که برای گرفتن مدرک پزشکی طول می‌کشد را ملاحظه نمایید. به عنوان مثال در دانشگاه‌های میلان، سیه نا و هیومنیتاس به زمان اخذ مدرک اشاره شده که 6 سال می باشد و علاوه بر آن تعداد واحدها درج شده است. همچنین برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی باید 5 تا 6 سال زمان برای تحصیل و گرفتن مدرک آن صرف کنید. دانشجویان دوره‌های پزشکی را می‌توانند به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا بگذرانند که این دوره‌ها طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شوند و انواع سمینار، فعالیت‌های عملی گروهی، کار آزمایشگاهی، کاریابی وسخنرانی‌های حرفه‌ای پزشکی را در بر می‌گیرد. در واقع در دوره 6 ساله پزشکی در ایتالیا می‌توانید حرفه‌ای ترین دوره‌های آموزشی را با موفقیت پشت سر بگذارید و تبدیل به یک پزشک حاذق و توانمند شوید.

همچنین مدرک دریافت شده از این دانشگاه‌ها بسیار معتبر هستند و می‌توانید در هر کشوری که تمایل دارید به خصوص کشورهای اروپایی با آن فعالیت نمایید. دانشگاه‌های ایتالیا بسیار قدیمی و معتبر هستند که با مدارک آنها می‌توان در هر جای دنیا مشغول به کار شد. این فرصت ویژه برای دانشجویان بین‌المللی توسط دولت ایتالیا به وجود آمده است تا کمک بزرگی به جامعه پزشکان شود و در نهایت به سلامت جسم و روان بشریت کمک شایانی می‌کند. دانشجویان خارجی و بین‌المللی عزیز در مدت زمانی که برای دریافت مدرک پزشکی خود در دانشگاه‌های ایتالیا تلاش می‌کنند می‌توانند از انواع خدمات رفاهی، امکان دریافت بورسیه، بیمه عمومی ایتالیا، دریافت انواع آموزش‌های باکیفیت و… بهره‌مند شوند.

رشته های تحصیلی دریافت کننده بورسیه پزشکی ایتالیا

ایتالیا از بهترین کشورهایی می‌باشد که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی متقاضیان زیادی از سراسر دنیا دارد. این کشور به واسطه امکانات و تهسیلات متعددی که در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد از محبوبیت فراوانی برخوردار است. یکی از این تسهیلات اختصاص دادن انواع بورسیه‌های دولتی و خصوصی به خصوص به متقاضیانی است که در کشورهای جهان سوم از جمله ایران زندگی می‌کنند. بورسیه برای حمایتش از دانشجویان بین‌المللی توسط دولت اعطا می‌شود که تحصیل و زندگی در این کشور را برای آنها تا حد زیادی راحت می‌کند. رشته‌های تحصیلی دریافت‌کننده بورسیه پزشکی ایتالیا که تمام زیر شاخه‌های پزشکی را شامل می‌شود به دانشجویان تعلق می‌گیرد. علاوه بر آن می‌توان در رشته دندا‌نپزکشی موفق به دریافت بورسیه شد. بورسیه از جانب دولت ایتالیا به دانشجویان خارجی تعلق می‌گیرد که به حمایت و پشتیبانی آنها در زمینه تامین هزینه‌های مالی منجر می‌شود.

البته گرفتن بورسیه شرایط خاص خود را دارد که داشتن نمرات درخشان از مهم‌ترین فاکتورهای آن می‌باشد. بنابراین متقاضیان مستعد و نخبه می‌توانند با نشان دادن توانایی و تلاش خود موفق به دریافت بورسیه شوند و بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا را فراهم کنند. مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از جمله دوره‌هایی هستند که شامل بورسیه می‌شوند و تنها به دانشجویان برتر تعلق می‌گیرند.

بورسیه تحصیلی معمولا به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه به دانشجویان تعلق خواهد گرفت که شهریه، بیمه درمانی و حقوق ماهانه آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد. بورسیه شامل دانشجویانی که در زبان انگلیسی در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا تحصیل می‌کنند نیز می‌شود. از آنجا که هر دانشگاه قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد نوع بورسیه و هزینه آن در هر کدام با دیگری دارای تفاوت است که شما قبل از ثبت‌نام در هر کدام می‌توانید این شرایط را توسط سایت آن مطالعه نمایید و تصمیم نهایی خود را بگیرید. به عنوان نمونه در دانشگاه بولونیا بورسیه در مدت زمان یک سال به دانشجویان اعطا می‌شود که به طور تقریبی معادل 11000 یورو می‌باشد. این هزینه می‌تواند کل شهریه دانشگاه را در بر بگیرد که بسیار قابل توجه می‌باشد.

در دانشگاه پاویا هزینه هر بورس تحصیلی حدود 8000 یورو می‌باشد که هزینه‌های کلی شهریه را در بر می‌گیرد. علاوه بر آن بورسیه‌های تخصصی نیز به دانشجویان ارائه می‌شود که جهت انجام کارهای پژوهشی دانشگاه است و به محققانی که می‌خواهند با اساتید همکاری کنند داده می‌شود. هر فرد بستگی به شرایطی که دارد می‌تواند بورسیه دریافت کند و حتی می توانید برای تامین هزینه‌های مسکن موفق به دریافت بورسیه شوید. علاوه بر آن در کنار دریافت بورسیه می‌توانید به انجام کارهای دانشجویی در مراکز تحقیقیاتی دانشگاه بپردازید و حتی به کسب درآمد بپردازید. متقاضیانی که در رشته‌های پزشکی گوناگون دانشگاه پادوا تمایل به تحصیل دارند می‌توانند با دریافت بورسیه بخش بزرگی از هزینه‌های مسکن و غذا را تامین کنند.

این بورسیه شامل کسانی می‌شود که به زبان انگلیسی در دانشگاه تحصیل می‌کنند. یکی از بهترین بورسیه‌ها بدون شک متعلق به مقطع دکتری می‌باشد که توسط تعداد اندکی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه اکول نرمال سوپریور ارائه می‌شود. این بورسیه به صورت کامل تمام هزینه های دانشجوی دکتری را تقبل می‌کند که شامل کل شهریه، هزینه تحصیل و حتی زندگی در ایتالیا به طور متوسط می‌باشد. اخذ بورسیه استانی ایتالیا در رشته‌های پزشکی برای دانشجویانی که توانایی مالی ندارند در اولویت می‌باشد و برای دانشجویان خارجی که در کشورهای خارج از اروپا زندگی می‌کنند قابل دریافت است که برای اطلاع از شرایط آن می توانید تحقیق نمایید. با این اوصاف می‌توان گفت متقاضیانی که دارای کمبود هزینه و مشکلات مالی می‌باشند می‌توانند با تلاش‌های بی‌وقفه و بهتر نمودن احراز شرایط خود از انواع کمک هزینه و بورسیه‌های خصوصی و دولتی بهره‌مند شوند.

درآمد و شرایط کار پزشکان در ایتالیا

درآمد و شرایط کار پزشکان در ایتالیا بستگی به خود فرد و شرایط آن دارد. همچنین حوزه کاری آن و تخصصی که دارد در میزان درآمد و حقوق آن تاثیرگذار است. طبق آمار اعلام شده درآمد پزشکان در ایتالیا بین 3000 تا 14000 یورو می باشد که به طور میانگین می‌توان گفت 8000 یورو درآمد پزشکان در این کشور است. با توجه به تلاش و میزان فعالیت‌های فرد این درآمد متغیر بوده و می‌توانید آن را افزایش دهید. با گذشت زمان و کسب تجارب می‌توانید به مرور درآمد خود را افزایش دهید و به این معنی است که تا حد زیادی بستگی به شرایط و خودتان دارد. ایتالیا از کشورهای فوق‌العاده جذاب است که در زمینه اشتغال در رشته‌های پزشکی و زیرشاخه‌های آن موقعیت مناسبی برای پزشکان داخلی و خارجی فراهم نموده است. دانشجویانی که به تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور مشغول هستند و پس از فارغ‌التحصیلی قصد کار در ایتالیا دارند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم به شغل مناسبی دست پیدا کنند.

مدارکی که متقاضیان کار خارجی باید اعطا کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

مدرک پزشکی و گواهی‌های مکمل

مدارک تسلط بر زبان

مدارک مهاجرت و اخذ اقامت

داشتن صلاحیت حرفه‌ای

مدرک حسن انجام کار

علاوه بر آن نباید سوپیشینه و پرونده‌های کیفریی داشته باشد و مجوزهای لازم جهت انجام کار را باید ارائه دهید. تمام این شرایط برای کار در حیطه پزشکی در ایتالیا ضروری می‌باشند. دانشجویانی که ویزای تحصیلی دارند پس از اخذ مدرک پزشکی و فارغ‌التحصیل شدن می‌توانند با پیدا کردن کار مناسب ویزای خود را به ویزای کاری ایتالیا تبدیل کنند. به این صورت می‌توانید اقامت کاری ایتالیا را به دست آورید که توسط کارفرمای ایتالیایی خود می‌توانید به این اقامت دست پیدا کنید. اقامت کاری ایتالیا اعتبار بالایی دارد و با پشتکار خود در ادامه می‌توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید. ایتالیا فرصت‌های شغلی فوق العاده‌ای را برای دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی فراهم نموده است.

تسلط بر زبان ایتالیایی می‌تواند ویژگی مثبتی در پیدا کردن شغل مناسب تلقی شود و فرصت ویژه‌ای برای این افراد به وجود می‌آورد تا در اولویت قرار بگیرند. داشتن مجوز پزشکی از سوی دولت ایتالیا شرط بسیار مهمی برای ورود به بازار کار این کشور می‌باشد. در قبل اشاره شد که اعتبار و اهمیت مدارک پزشکی ایتالیا بسیار بالا است و همین امر می‌تواند کمک بزرگی به شما در یافتن شغل در رشته تخصصی خود باشد. در کنار آن می‌توانید با ارائه سوابق تحصیلی و نمرات درخشان خود نظر کارفرمایان ایتالیایی را جلب نموده و با بهترین موقعیت مشغول به کار شوید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با اشتغال در شهرهای اقتصادی ایتالیا می‌توانید از حقوق مناسبی برخوردرا شوید که هزینه‌های زندگی در این کشور را برای شما کاهش می‌دهد. اگر در موسسات دولتی مشغول به کار شوید نیز می‌توانید حقوق بیشری دریافت کنید. پزشک عمومی، فیزیوتراپیست و دندان‌پزشک در ایتالیا بیشترین متقاضی را نسبت به دیگر رشته‌ها دارند و درآمد آنها بسیار بالا می‌باشد. تحصیل پزشکی و کار در این حوزه در ایتالیا بسیار محبوب می‌باشد و متقاضیان بالایی دارد

افرادی که به تحصیل در رشته‌های پزشکی در دیگر دانشگاه‌ها مشغول بوده‌اند نیز می‌توانند با مهاجرت به کشور ایتالیا از فرصت‌های شغلی آن بهره‌مند شوند که ویژگی‌ها و مزایای متعددی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به حقوق و درآمد بالای آن اشاره کرد. به این منظور باید از سوی یک شرکت و مالک کار، پیشنهاد کاری دریافت نموده تا بتوانید ویزای متناسب با آن را اخذ کنید. اخذ ویزای کاری به نوبه خود مشکلات زیادی در پی دارد که در این رابطه می‌توانید با مشاوران مربوطه در این وبسایت تماس برقرار نموده و به مشورت و دریافت شرایط لازم بپردازید.

امکان دریافت اقامت از طریق ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا

برای تحصیل در هر کشور اعم از ایتالیا، آلمان، آمریکا یا هر کشور اروپایی برای درخواست ویزا باید شرایطی را داشته باشید تا بتوانید تحصیل تان را شروع کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از این شرایط را بدانید:

شما باید پاسپورت معتبری به همراه داشته باشید.

وجود کپی از برنامه سفر الزامیست و باید به همراه داشته باشید.

نباید سابقه کیفری داشته باشید

نباید مشکلی در ورود به ایتالیا داشته باشید

به طور کلی برای دریافت ویزا باید از طریق کنسولگری یا سفارت ایتالیا در کشورتان اقدام کنید و برای مصاحبه ویزا از 4 تا 6 هفته قبل برنامه ریزی کنید. حداقل 3 ماه قبل از ورود به ایتالیا باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. ممکن است زمان پردازش درخواست تان 1 الی 3 هفته به طول انجامد. علاوه بر این برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، شرایط زبان خاصی وجود ندارد، اما پذیرش متقاضیانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند در اولویت قرار دارد. برای دریافت مدرک زبان انگلیسی خودتان از دانشگاه های ایتالیایی، باید یکی از آزمون های زبان انگلیسی زیر را بگذرانید:

آیلتس آکادمیک، آکادمیک PTE، تافل iBT

شما باید برای دریافت ویزای دانشجویی از طریق سفارت یا کنسولگری ایتالیا در  کشور خودتان مراحل دریافت ویزا را انجام دهید. در صورتی که هیچ سفارت/کنسولگری ایتالیا در کشور شما کار نمی کند، باید هر مکانی که ایتالیا درخواست ویزا را به آن پیشنهاد داده است را پیدا کنید و درخواست ویزا دهید. پس از آن، شما تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و آنها را در تاریخ تعیین شده خود ارسال می کنید.

حتما اصل تمام مدارک و همچنین فتوکپی آن ها را به همراه داشته باشید. هنگام درخواست ویزا، زمان پردازش ویزا را در نظر داشته باشید. حدود سه هفته، گاهی اوقات بیشتر طول می کشد تا یک درخواست پردازش شود. اگر تمام مدارک لازم را داشته باشید و سفارت ایتالیا به این نتیجه برسد که شرایط لازم برای اخذ ویزا را دارید، شما را واجد شرایط اخذ ویزا اعلام می کند و می توانید به ایتالیا بروید. پس از انجام این کار، می توانید وارد ایتالیا شوید و درخواست اقامت کنید. ویزای دانشجویی فقط برای دانشجویان مقیم غیر اتحادیه اروپا که تصمیم به تحصیل در این کشور بپردازند و مدتی بیش از سه ماه در ایتالیا می مانند  اعتبار دارد. لطفاً توجه داشته باشید که فقط دفاتر کنسولی ایتالیا در خارج از کشور اختیار اعطای هر نوع ویزا برای ایتالیا (از جمله ویزای دانشجویی) را دارند. به همین دلیل، درخواست ویزا فقط در کنسولگری ایتالیا در کشور شما قابل انجام است

انواع اقامت با ویزای دانشجویی ایتالیا

مدت اقامت در ایتالیا کمتر از سه ماه

اگر شما جزو دانشجویان اتحادیه اروپا نیستید، باید بگوییم که داشتن پاسپورت معتبر برای اقامت در ایتالیا الزامی است. ویزای اقامت کمتر از 90 روز در ایتالیا توسط مقامات ایتالیایی داده می شود. اگر قصد دارید برای مدت کمتری از سه ماه در ایتالیا بمانید، مدارک مورد نیاز و مراحل ورود به ایتالیا برای هر کشور متفاوت است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم شرایط دریافت ویزا را به طور دقیق از سفارت ایتالیا در کشورتان جویا شوید. لطفاً توجه داشته باشید معمولاً امکان اقامت بیشتر از سه ماه بدون ویزا در ایتالیا وجود ندارد.

مدت اقامت در ایتالیا برای بیش از سه ماه (+90 روز)

اگر قصد دارید بیش از سه ماه در ایتالیا بمانید و ملیت شما جزو کشورهای عضو اتحادیه اروپا ( منطقه شینگن ) نیست، داشتن پاسپورت معتبر برای ثبت و اخذ ویزای دانشجویی از ایتالیا الزامی است. در صورت داشتن ویزای تحصیلی، امکان تمدید اقامت خود در ایتالیا پس از انقضای ویزا با انجام مراحل جدید امکان پذیر است. به طوری که باید ابتدا ثبت نام کرده و ظرف مدت 60 روز قبل از انقضای ویزای قبلی خود، درخواست تمدید ویزا دهید.

حداقل نمره آیلتس و تافل برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

اکثر دانشگاه های برتر در ایتالیا نتایج آزمون مهارت انگلیسی را می خواهند تا شما را برای تحصیل در آن جا بپذیرند. به طوری که اغلب دانشگاه ها تافل، آیلتس و PTE را می خواهند و نمره مورد نیاز از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است. نتایج آزمونهای مهارت انگلیسی حدود ۲ سال معتبر باقی میماند. الزامات مربوط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی در هر دانشگاه متفاوت است. برای دوره های آموزش زبان انگلیسی باید در آزمون های زبان انگلیسی شرکت کنید و برای دوره های آموزشی ایتالیایی نیز باید اگر به این زبان مسلط نیستید، در آزمون های زبان ایتالیایی شرکت کنید. در مورد تسلط به زبان انگلیسی، شما باید حداقل نمرات زیر را داشته باشید:

آیلتس = 5.5 باند

تافل PBT = 507 تا 557

تافل CBT = 180 تا 217

تافل IBT = 80 تا 99

دانشجویان بین المللی که می خواهند در رشته های به زبان ایتالیایی تحصیل کنند باید مدرک زبان ایتالیایی B2 را نشان دهند. گواهینامه های زبان ایتالیایی مختلفی وجود دارد که توسط دانشگاه ها، مؤسسات فرهنگی و آموزشگاه های زبان معتبر در ایتالیا و سراسر جهان صادر می شود. آزمون آیلتس در واقع مخفف سیستم بین المللی زبان انگلیسی است. توانایی شما در صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن به زبان انگلیسی را ارزیابی می کند. این آزمون برای کسانی است که می خواهند در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل یا کار کنند. این آزمون دارای چهار بخش است و خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را آزمایش می کند. این نوع آزمون ها برای کشورهای انگلیسی زبان ضروری هستند تا ببینند آیا کسی دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی را می فهمد یا خیر. آزمون آیلتس در دو نوع عمومی و آکادمیک است که بخش Listening و Speaking برای هر دو این آزمون یکسان است، با این حال تفاوت هایی در این دو نوع آزمون وجود دارد.

تفاوت آزمون آیلتس عمومی و آکادمیک برای تحصیل در رشته پزشکی ایتالیا

آزمون آیلتس آکادمیک: آیلتس آکادمیک برای افرادی لازم است که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند یا شغل خود را ارتقا دهند.

آزمون عمومی آیلتس: آزمون جنرال آیلتس توسط افرادی است که می خواهند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند. اغلب دانشگاه های برتر ایتالیا به دانشجویان فرصت های متنوعی را ارائه می دهند و دانشجویان می توانند در دانشگاه های مختلف به تحصیل بپردازند و محدودیتی زیادی وجود ندارد. هزینه های تحصیل در ایتالیا نیز بسیار پایین است، به خصوص برای دانشجویان بین المللی. اگر یک متقاضی بین المللی بخواهد در بهترین دانشگاه های ایتالیایی به تحصیل بپردازد باید نشان دهد که می تواند به یک نمره انگلیسی خاص دست یابد. 

این نمره نشان می دهد که متقاضی به اندازه کافی انگلیسی را می داند. به طور کلی آزمون های رایجی که توسط دانشگاه به عنوان مدرک درک زبان انگلیسی پذیرفته می شود شامل آیلتس و تافل است. متقاضیان در مقطع لیسانس به حداقل نمره باند کلی 6 در آیلتس و نمره کلی حداقل 74 در تافل نیاز دارند. توجه به این نکته ضروری است که بسته به برنامه تحصیلی مورد نظر، نمرات آزمون مورد نیاز ممکن است تغییر کند. متقاضیان باید تحقیقات خود را انجام دهند تا مطمئن شوند که استانداردها را برآورده می کنند. هنگامی که آنها توانستند ثابت کنند که انگلیسی را یاد گرفته و تسلط کافی دارند، واجد شرایط تحصیل در دانشگاه می شوند و می توانند در دانشگاه های معتبر به تحصیل بپردازند.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی پزشکی

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا

ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران
شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

برای تحصیل پزشکی درایتالیا متقاضیان باید دوره‌های شش ساله تک دوره ای در پزشکی و جراحی بگذرانند. روند درخواست برای رشته‌های پزشکی در ایتالیا به طور کلی از نوامبر یا دسامبر آغاز می شود. ایتالیا 17 دانشگاه دارد که رشته های پزشکی ارائه می دهند. اولین گام در روند درخواست پزشکی ایتالیا، قبولی در آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT) یا آزمون ورودی دانشگاه است. 

اگر قصد ادامه تحصیل در هر کدام از رشته‌های تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا را دارید باید 3 تا 6 سال دیگر به تحصیل ادامه دهید. به طور کلی 10 تا 12 سال برای تبدیل شدن به یک پزشک تخصصی در دانشگاه‌های ایتالیا زمان لازم می‌باشد

مامایی، داروسازی، هوشبری، فیزیوتراپی، رادیولوژی، بیولوژی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک

رشته‌های تحصیلی دریافت‌کننده بورسیه پزشکی ایتالیا که تمام زیر شاخه‌های پزشکی را شامل می‌شود به دانشجویان تعلق می‌گیرد. علاوه بر آن می‌توان در رشته دندا‌نپزکشی موفق به دریافت بورسیه شد. بورسیه تحصیلی معمولا به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه به دانشجویان تعلق خواهد گرفت که شهریه، بیمه درمانی و حقوق ماهانه آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

درآمد و شرایط کار پزشکان در ایتالیا بستگی به حوزه کاری دکتر و تخصص وی دارد. درآمد پزشکان در ایتالیا بین 3000 تا 14000 یورو می باشد که به طور میانگین می‌توان گفت 8000 یورو درآمد پزشکان در این کشور است.

مدت اقامت در ایتالیا کمتر از سه ماه

مدت اقامت در ایتالیا برای بیش از سه ماه (+90 روز)

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×