فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

ویزای پزشکی ایتالیا (ویزای درمانی ایتالیا)

افرادی که تمایل دارند جهت درمان و معالجه بیماری به کشور ایتالیا سفر کنند می توانند از طریق کنسولگری ایتالیا در ایران با داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز با دریافت ویزای پزشکی (ویزای درمانی) ایتالیا به مدت 90 روز در کشور ایتالیا اقامت داشته باشند.

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. بهتر است بدانید پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای فرانسه، تریش، سوئیس، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوتنامه، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه (دعوتنامه توریستی ایتالیا) ، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای ازدواج ایتالیا و گلدن ویزای ایتالیا

ویزای پزشکی ایتالیا ( ویزای درمانی ایتالیا)

جهت گرفتن ویزای پزشکی در ایتالیا باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید تا بتوانید از آن به راحتی استفاده کنید پس با کمی حوصله با ما همراه باشید تا این مراحل را برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم.

اما از جمله مدارک جهت گرفتن ویزای پزشکی یا درمانی در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از: رزرو هتل، بیمه نامه پزشکی، نامه پذیرش در کلینیک ، رسید هزینه پرداخت ویزا، تکمیل فرم درخواست ویزا، کپی از صفحات گذرنامه،  فیش حقوقی و حساب بانکی، گرفتن بلیط رفت و برگشت،  داشتن گذرنامه با حداقل اعتبار سه ماه، دو قطعه عکس جهت گرفتن پاسپورت ، گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، فوت همسر

ضمنا اثبات تمکن مالی، یکی از شرایط ویژه و مهم جهت گرفتن ویزا در ایتالیا می باشد که این را اثبات می کند که شما می توانید طبق هر گونه شرایطی بدون دردسر در این کشور جهت ارائه خدمات و درمان از هزینه های درمانی و اقامتی در امان باشید. لذا این ویزا با هدف ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان در خارج از کشور یعنی ایتالیا این شرایط را برای شما به وجود می آورد تا بتوانید به راحتی جهت درمان و معالجه بیماری خود اقدام نمائید.

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

لازم به ذکر است ویزای درمانی ایتالیا، به عنوان بهترین و کارآمد ترین ویزای درمانی در دنیا شناخته شده که این شرایط را بوجود می آورد تا شما بتوانید به نحو احسن و بدون هیچ گونه دغدغه ای از آن به راحتی استفاده کنید. البته با گرفتن این ویزا می توانید به مدت 90 روز در کشور ایتالیا اقامت داشته باشید که به عنوان ویزای بلند مدت می باشد.از این رو، افرادی که تمایل دارند جهت درمان و معالجه بیماری خود به کشور ایتالیا سفر کنند می توانند با توجه به قوانین و شرایط خاص با مراجعه مستقیم و حضوری به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در ایران اقدام کنند یا از طریق وب سایت معتبر در کشور به روش غیر حضوری به پایگاه اینترنتی مراجعه کرده و بعد از نام نویسی و ثبت نام در سفارت ایتالیا جهت گرفتن ویزا برای این کشور اقدام نمایند.

به هر حال گرفتن ویزای پزشکی در ایتالیا شرایط خاص خود را می طلبد که متقاضی باید همه موارد ذکر شده را به درستی و صحیح تهیه نماید و طبق بیماری که دارد از سوی پزشک متخصص خود نامه ای را در دسترس داشته باشد که اثبات کند این فرد جهت درمان بیمار خود به آن کشور سفر می کند و نیاز به ویزا دارد.در پایان مطلب باید گفت: گرفتن ویزا در ایتالیا به مدت 90 روز است چنانچه درمان شما طول بکشد می توانید تا پایان اعتبار ویزای خود از ویزای نوع D استفاده کنید که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید تا پایان اعتبار ویزای خود را به مدت 20 روز تمدید کنید.

شاید این سوال برای شما پیش آید که ویزای نوع D چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: ویزای D  نوعی ویزای بلند مدت است و برای افرادی که قصد اقامت در کشور ایتالیا به مدت دائمی یا طولانی را دارند از سوی این ارگان صادر می شود تا فرد بتواند به راحتی به کار و درمان خود مشغول باشد. همچنین این نوع ویزا، ( ویزای نوع D ) این امکان و اجازه را می دهد تا فرد بتواند در طول دوره اقامت خود در این کشور به سایر کشورهای حوزه نیز سفر کند. البته هزینه درخواست ویزای درمانی در ایتالیا با هزینه ویزای نوع  Dمتفاوت است که این هزینه به صورت نقدی در دفاتر کنسولی پرداخت می شود.

مزایای اخذ ویزای پزشکی ایتالیا

با این که کشور ایتالیا تنوع ویزایی بالایی دارد امروزه می توان این کشور را یکی از متنوع ترین کشورهای اروپایی دانست که جهت اخذ ویزای پزشکی متقاضیان زیادی را در بر گرفته است.همان طور که گفته شد، امروزه متقاضیان زیادی از سراسر نیا از جمله ایران،  جهت اخذ ویزای پزشکی به این کشور مهاجرت می کنند که در این مقاله قصد دارم شما عزیزان را با این نوع ویزا و مزایای آن بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

باید خاطر نشان کرد که امروزه گرفتن و اخذ ویزای پزشکی ایتالیا، به عنوان یکی از بهترین و برترین انواع ویزایی است که می توانید آن را از طریق مراحل مختلف دریافت کرد. از این رو، با اخذ ویزای پزشکی ایتالیا، شما دوستان می توانید به مدت طولانی یا به مدت 90 روز اقامت مراحل درمان خود را پشت سر بگذارید چرا که این نوع ویزا به ویزای بلند مدت یا نوع D  مشهور است

شرایط اخذ ویزای پزشکی ایتالیا

تایید پذیرش در کلینیک پزشکی

گواهی پیش پرداخت هزینه درمان

تاییدیه رسمی توسط پزشک جهت شروع پروسه درمان

مکاتبه کتبی بین پزشک اعزام کننده و پزشک پذیرنده

ضمانت نامه از متقاضی برای پرداخت هزینه های پزشکی پیش بینی شده

نامه از یک پزشک، در کشور مبدأ که تایید کند متقاضی برای ادامه درمان بایستی به ایتالیا سفر کند.

اما پس از این که شرایط قانونی را جهت رفتن به ایتالیا انجام دادید باید مراحل دیگری که لازم و ضروری است را طی کنید تا بتوانید به این کشور سفر کنید که شامل:

رزرو هتل

اثبات تمکن مالی

بیمه پزشکی مسافرتی

گواهی وضعیت خانواده

بلیط رزرو رفت و برگشت

رسید پرداخت هزینه ویزا

نامه پذیرش در بیمارستان

تکمیل کردن فرم درخواست ویزا

کپی معتبر از صفحات اصلی گذرنامه

گذرنامه معتبر با داشتن اعتبار سه ماهه

2 عدد عکس جدید جهت صدور پاسپورت

البته باید گفت: در صورت شاغل بودن، دانشجو یا دانش آموز بودن، شرایط جهت اخذ ویزا متفاوت بوده و ضمن مدارک ارائه داده شده بایستی مدارک دیگری نیز تحویل سفارت داده شود که شامل:

ارائه مجوز کسب و کار

قرارداد استخدام

فیش حقوقی

اظهارنامه مالیاتی درآمد

صورت حساب بانکی

نامه مرخصی تایید شده از سوی شرکت یا دانشگاه

پس از این که مدارک به سفارت ارائه داده شد شما دوستان و متقاضیان گرامی می توانید جهت درخواست پروسه ویزای پزشکی خود، اقدام  و نیز هر چه زودتر اجازه ورود به کشور ایتالیا را داشته باشید.چنانچه قصد اخذ ویزای پزشکی از کشور ایتالیا را دارید می توانید هم اکنون به سایت مربوطه مراجعه کنید و به صورت آنلاین و غیر حضوری با مشاوران و کادر مجرب ما ارتباط برقرار کنید تا شما را به طور کامل و جامع راهنمایی و اطلاعات مفیدی را در این باره در اختیار شما قرار دهند.

ناگفته نماند که اخذ ویزای پزشکی، طبق قوانین و شرایط خاص صورت می گیرد که به عنوان ویزایی مورد اعتماد می تواند متقاضیان را جهت انجام امور درمانی و مراقبت های بهداشتی در این کشور همراه سازد و حتی شخصی که به عنوان همراه با بیمار سفر می کند می تواند از این نوع ویزا درخواست دهد. در پایان باید گفت: ویزای پزشکی در ایتالیا به دارنده آن، این امکان را می دهد تا متقاضی بتواند به راحتی وارد این کشور شده و برای بهبود وضعیت جسمانی خود تحت درمان قرار گیرد که این ویزا فقط جهت دوره درمانی متقاضی صادر می شود و چنانچه درمان پزشکی به طول انجامد می توانید ویزای ملی، جهت درمان در کشور مربوطه را درخواست دهید.

شرایط ارائه خدمات درمانی و پزشکی در ایتالیا

همواره در کشور ایتالیا مانند کشورهای دیگر ارائه خدمات درمانی و پزشکی رایگان نبوده اما هزینه های منصفانه ای برای بیماران در نظر گرفته شده است و در بخش اورژانس آن بدون توجه به ملیت و شرایط دیگر به بیمار رسیدگی می شود. در واقع بهداشت و خدمات درمانی عمومی در ایتالیا توسط یک شبکه جامع و ملی در اختیار تمام مناطق ایتالیا قرار می گیرد که شبکه بهداشت ملی نام دارد و بیمارستان های موجود در سطح کشور ایتالیا دولتی نبوده و به صورت منطقه ای می باشند و فرماندار هر منطقه با استقلال کامل می تواند مرکز بهداشت را مدیریت کند.

 در این کشور با وجود اینکه برای ارائه خدمات درمانی هزینه هایی از افراد گرفته می ‌شود اما خانواده های بدون در آمد می توانند این هزینه را پرداخت نکنند زیرا کشور ایتالیا به سلامت افراد اهمیت بسیاری داده و همه می توانند حق استفاده از خدمات درمانی و پزشکی را داشته باشند. در حقیقت سیستم های بهداشتی و درمانی ایتالیا بسیار با کیفیت بوده به گونه‌ای که دومین رتبه در جهان را از آن خود کرده و همچنین این کشور دارای بهترین پزشکان با تجربه می باشد و با در نظر گرفتن مناطق مختلف در سطح کشور ایتالیا هزینه‌ های درمان متفاوت بوده اما همانطور که گفته شد برای افراد کم درآمد این هزینه‌ ها از بین می رود.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا و نیز دریافت کارت پرمیسو اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت جهت دریافت تابعیت و شهروندی ایتالیا بهره مندی از مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

شهروندان این کشور برای اینکه بتوانند از امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کنند باید دارای کارت بیمه سلامت باشند و افراد خارجی که از کشورهای مختلف آمده اند با داشتن مجوز اقامت نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند. همانطور که گفته شد کشور ایتالیا به سلامت فردی اهمیت بسیار زیادی می دهد به همین دلیل بسیاری از ارائه خدمات درمانی نظیر ویزیت، دندانپزشکی کودکان زیر ۱۶ سال و غیره رایگان می باشد همچنین در قسمت شمالی کشور ایتالیا بیمارستان های بهتری وجود داشته و بسیار مجهز تر نسبت به جنوب کشور است که مسلما هزینه های بیشتری نسبت به مناطق دیگر برای بیماران دارد.

مراقبت های پزشکی و ارائه خدمات درمانی در این کشور علاوه بر بخش‌ های خصوصی دارای یک سیستم عمومی بوده که افراد در این سیستم عمومی هزینه کمتری پرداخت می کنند و برخی از خدمات مانند، بستری در بیمارستان های دولتی، دندانپزشکی، ویزیت اطفال و غیره رایگان بوده و در سیستم عمومی باید مدت زمان طولانی ‌تری را در نوبت قرار بگیرند تا بتوانند با پزشک مورد نظر ملاقات داشته با شند که با وجود رایگان بودن و هزینه های بسیار پایین می تواند یکی از معایب درمان در بخش عمومی ایتالیا باشد و بسیار شلوغ و وقت گیر است.

با توجه به اینکه ارائه دادن خدمات درمانی و بهداشتی دارد بیمارستان های خصوصی این کشور بسیار بهتر است اما با وجود بیمه خصوصی می توانید هزینه های درمان را به حداقل رساند بیمه خصوصی در دو بخش شرکتی و غیر شرکتی می باشد به این گونه که در بیمه خصوصی شرکتی افراد کارمند را تحت پوشش بیمه قرار می دهند و در بخش غیر شرکتی فرد خود و خانواده اش را بیمه می کند یکی از بزرگترین مزایای کشور ایتالیا برای خدمات درمانی و پزشکی وجود بیمه در این کشور بوده به همین دلیل افراد زیادی برای انجام مراحل درمانی خود اقامت ایتالیا را می گیرند.

در ضمن با وجود اینکه بیمارستان های دولتی در کشور ایتالیا بسیار شلوغ بوده و بودجه آنها کاملا تامین نمی شود اما بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به بیماران خود ارائه می دهند و مردم این کشور جزء سالم ترین افراد کشورهای دنیا می باشند زیرا تغذیه سالمی داشته و به سلامت آنها اهمیت زیادی داده می شود.

معایب و مزایای خدمات درمانی و بهداشتی در ایتالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم به معایب و مزایای خدمات درمانی و بهداشتی در ایتالیا بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید با سفر به این کشور از خدمات ارزنده و مفید آن بهره مند و نیز با معایب خدماتی و درمانی آن بیشتر آشنا شوید. اگر چه کشور ایتالیا، امروزه به عنوان کشوری برتر و شناخته شده در زمینه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به هموطنان خارجی دیگر از جمله ایران از اهمیت زیادی برخوردار است باید گفت: این کشور از نظر سیستم عملکرد خدماتی و بهداشتی در این راستا بسیار عالی بوده و سبب شده افراد امید بیشتری به ادامه زندگی داشته باشند و سلامت خود را بهبود بخشند.

در واقع می توان گفت: کشور ایتالیا با حضور تیم پزشکی فعال و همچنین داشتن پزشکانی متخصص و مجرب در زمینه های مختلف دارای سابقه طولانی، سابقه طولانی متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران را در زمینه انواع بیماریهایی مانند: ناراحتی های قلبی و عروقی، مراقبت های دندان پزشکی، زیبایی پوست و غیره خدمات ویژه ای در اختیار آنها قرار دهند و در تضمین سلامت بدن این افراد نقش موثری ایفا نمایند حتی این امکان را به افراد بیمار می دهند تا آنها را به صورت تخصصی و اورژانسی درمان کنند.

بنابراین از مزایای خاص و منحصر به فردی که در ایتالیا در اختیار مشتریان قرار داده می شود می توان به موارد ذیل اشاره نمود که شامل:

اکثر روش های درمانی  و ویزیت یا رایگان و یا با پرداخت هزینه اندک انجام می شود.

استفاده از متخصصان ماهر و آموزش دیده و کادر پزشکی حرفه ای در خصوص هر نوع بیماری از مزایا و خدمات عالی محسوب می شوند.

در هر صورت درخواست هر نوع درمان از سوی نهادهای دولتی نسبت به نوع خصوصی بسیار مقرون به صرفه بوده که متقاضیان می توانند جهت هر نوع درمان به مراکز دولتی مراجعه و نسبت به درمان بیماری و سلامت بدن خود اقدام کنند.

اما معایبی که در خصوص خدمات درمانی و بهداشتی در ایتالیا به چشم می خورند عبارتند از:

به دلیل شلوغی مطب امکان این که نوبت به روز دیگری موکول شود، هست.

وقت ملاقات با پزشک مورد نظر در صورتی که پزشک در بیمارستان باشد حتما باید منتظر بمانید.

در صورت ارجاع به متخصص مورد نظر از سوی پزشک معالج نمی توانید پزشک دیگری انتخاب کنید.

جهت پیدا کردن پزشک متخصص به زبان های خارجی دیگر مانند: انگلیسی و عربی ممکن است به مشکل برخورد کنید.

جهت وقت و نوبت دهی با دکتر متخصص در ایتالیا ممکن است ماه ها طول بکشد و تشخیص و درمان بیماری به تاخیر بیفتد.

با توجه به مزایا و معایبی که در مورد خدمات درمانی و بهداشتی در ایتالیا ارائه داده شد شما دوستان می توانید همچنان از طریق پایگاه ها و داده های اینترنتی معتبر در سراسر کشور پس از کمی جستجو در گوگل به این مزایا و معایب بپردازید و پس از بررسی های لازم و انجام مشاوره های خصوصی جهت ثبت نام و انجام درمان و استفاده از این خدمات درمانی در کشور ایتالیا مراجعه و به سلامت بدن خود کمک کنید.

ناگفته نماند که در صورت تمایل و سفر به کشور ایتالیا جهت درمان بیماری خود می توانید طبق مزایا و معایبی که در این خصوص ذکر شد با همکاران ما از طریق این سایت ارتباط برقرار کرده تا مرکز واحد پشتیبانی ما با حضور کادری مجرب و حرفه ای به عنوان مرکزی مورد اطمینان و اعتماد  و نیز انجام مشاوره و راهنمایی های لازم شما دوستان را در این زمینه همراهی کنند.

پس با ما و همکاران ما در ارتباط باشید تا شما را در رابطه با ارائه بهترین خدمات و مزایا و معایب درمانی در کشور ایتالیا بیشتر آشنا سازند.

بیمه درمانی در ایتالیا و انواع آن

امروزه کشور ایتالیا به خاطر برخورداری از سیستم های مراقبتی و بهداشتی و همچنین خدمات بیمه ای و درمانی، متقاضیان زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران را متوجه خود ساخته و با ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات در زمینه درمان توانسته این متقاضیان را به سمت و سوی خود جذب کند که در این بخش، قصد داریم آنچه را که باید در مورد بیمه درمانی و انواع آن در ایتالیا  بدانید را برایتان بازگو کنیم.

قبل از این که به کشور ایتالیا سفر کنید یکی از کارهای مهمی که یک متقاضی باید انجام دهد  این است که حتما باید دارای بیمه سلامت باشد، زیرا داشتن بیمه در ایتالیا به خاطر تمدید اقامت و نیز هزینه های پزشکی و ویزیت الزامی است.خدمات بیمه درمانی در ایتالیا به گونه ای است که افراد تحت پوشش را مورد حمایت قرار می دهد. البته خدمات بیمه درمانی در بیمارستان دولتی و خصوصی صورت می گیرد که در هر حال بسته به نوع بیمه متفاوت بوده و در صورت استفاده از بیمارستان دولتی برخی بیمه ها رایگان و در صورت استفاده از بیمارستان خصوصی بابت آن بایستی مبلغ کمی هزینه پرداخت کنید.

لازم به ذکر است از جمله خدمات بیمه ای که در این خصوص در کشور ایتالیا انجام می شود می توان به مواردی همچون: آزمایش، جراحی در دوران بستری بودن فرد بیمار، نوبت ملاقات با پزشک خانواده، خدمات دندان پزشکی، دارو و غیره اشاره کرد که افراد باید مبلغ کمی بابت آن ها بپردازند.

شایان ذکر است، خدماتی که در این مراکز دولتی بابت درمان انواع بیماری ها انجام می شود تنها برای افرادی که در این کشور شاغل و سکونت دارند رایگان است و نیز افراد واجد شرایط می توانند به نزدیکترین مراکز دولتی مراجعه و به درمان و معالجه بیماری خود بپردازند.

در واقع همان طور که قبلا گفته شد می توان از انواع بیمه درمانی در ایتالیا به موارد ذیل اشاره نمود که شامل:

بیمه درمانی عمومی، که عموما جهت گرفتن اجازه اقامت  و تمدید آن از این نوع بیمه استفاده می شود.

بیمه درمانی خصوصی، که خود به دو دسته شرکتی و غیر شرکتی تقسیم می شود.

اما در خصوص بیمه درمانی دولتی یا عمومی، قبلا برایتان توضیحاتی داده شد که در این قسمت می خواهیم در مورد بیمه درمانی خصوصی سخن به میان آوریم که این نوع بیمه درمانی سازمان ها، شرکت ها، کارمندان و نیز خانواده ها را زیر پوشش خود قرار می دهد ولی بیمه درمانی غیر شرکتی، افراد با آن  خود و خانواده هایشان را بیمه می کنند.

البته باید گفت: هزینه بیمه درمانی عمومی نسبت به نوع خصوصی کمتر است که برای گرفتن این نوع بیمه می توان به دفاتر پستی که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کرد. ضمنا نام دیگر بیمه درمانی ایتالیا بیمه A.S.L می باشد که از پس از اخذ آن می توان از مزیت های آن که شامل: مراجعه به پزشک متخصص، هزینه ویزیت، درمان امور پزشکی عمومی و غیره است را به طور بیمه یا با هزینه کمتر انجام داد.

مدارک لازم براي اخذ بيمه A.S.L:

مجوز اقامت، اخذ پاسپورت، رسید پرداختی، شماره مالیاتی، مدارک ثبت نام، تکمیل فرم مربوطه

بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیمه درمانی ایتالیا می توانید به سایت مربوطه مراجعه و نیز نسبت به اخذ و ثبت سفارش آن اقدام نمائید. ضمنا همکاران و مشاوران خبره ما در این زمینه با در اختیار گذاشتن اطلاعات مفید شما را در این راستا همراهی خواهند کرد.

پس با ما و همکاران ما ارتباط برقرار کنید تا پس از انجام مشاوره و راهنمایی شما را در این خصوص یاری کنند.

شرایط دریافت ویزای پزشکی ایتالیا

همواره ایتالیا یکی از کشورهایی است که علاوه بر مکان های گردشگری بسیار زیبا می‌تواند دارای بیمارستانها و دکترهای مجرب بوده که بسیاری از افراد از کشورهای مختلف برای درمان بیماریهای خود به این کشور سفر کرده برای سفر به ایتالیا باید ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کرد. هنگامی که شما این ویزا را دریافت کنید می توانید در مدت زمان تعیین شده یعنی ۹۰ روز به کشورهای مختلف حوزه شینگن مسافرت کنید اگر بخواهید بیشتر از زمان تعیین شده در ایتالیا اقامت داشته باشید باید ویزای ملی را تهیه کرده که این ویزا برای اموری مانند درمان، تحصیل، ازدواج و غیره صادر می شود.

واحد پول ایتالیا یورو است که هزینه ویزای ایتالیا از ۵۰ یورو تا ۱۱۶ یورو می باشد که این هزینه با توجه به شرایط مختلف متفاوت است همچنین گاهی اوقات زمان لازم برای صدور ویزا ممکن است تا دو ماه طول بکشد.اخذ ویزای ایتالیا برای افرادی که قصد مسافرت به این کشور را دارند نسبت به بعضی کشور ها راحت تر بوده زیرا دولت ایتالیا قوانین سختی را برای افراد قرار نداده است به همین دلیل در حال حاضر افراد زیادی برای تحصیل و غیره به این کشور سفر می کنند.

به طور کلی ویزای ایتالیا به دو دسته تقسیم می شود ویزا  C و D ، ویزا سی برای مدت زمان کم و زیر ۹۰ روز تا سه ماه بوده و ویزای دی برای اقامت بلند مدت و بیش از ۹۰ روز است.ویزای ایتالیا به چند صورت یکبار ورود، دوبار ورود، چندبار ورود می باشد منظور از یکبار ورود به این صورت است که شما اگر از منطقه اقامتی خود خارج شوید دیگر برای بار دوم نمی توانید به این منطقه ورود پیدا کنید.

با در نظر گرفتن این که شما چه هدفی از سفر به ایتالیا دارید مدارک برای اخذ ویزا متفاوت می باشد که به طور کلی می‌توان گفت مدارکی مانند: پاسپورت دارای اعتبار مدت زمان لازم، اسناد لازم محل اقامت، دعوت نامه و غیره مورد نیاز می باشد.

همانطور که گفته شد برای هزینه دریافت ویزا با توجه به نوع ویزا که کوتاه یا بلند مدت است، سن فرد تقاضا کننده و غیره نیز متفاوت می باشد و همچنین با توجه به نوع ویزا ها باید تمکن مالی مختلفی داشته باشید. در حال حاضر بعضی از افراد برای انجام مراحل درمانی و پزشکی خود به کشور های خارجی سفر می کنند که برای سفر به این کشورها همانند ایتالیا باید تمامی مدارک پزشکی و نامه از بیمارستان خصوصی کشور خود یا اینکه دعوت نامه از یکی پزشکان ایتالیا داشت، مطمئن شدن از تمکن مالی فرد تقاضا کننده که بتواند هزینه درمان را به طور کامل پرداخت کند.

یکی از پر کاربرد ترین ویزا های ایتالیا ویزای پزشکی و درمانی بوده به این دلیل که بلند مدت می باشد و شما برای مدت بیش از ۹۰ روز می توانید در این کشور اقامت داشته و اگر مراحل درمانی شما نیازمند زمان بیشتری باشد می توانید ویزای خود را تمدید کنید. لازم به ذکر است برای اینکه بتوانید هزینه های پزشکی خود را به حداقل برسانید بهتر است پس از اینکه ویزای خود را دریافت کردید برای بیمه دولتی کشور ایتالیا ثبت نام نمایید تا بتواند از امکانات بیمه ای استفاده کنید.

همچنین برای دریافت ویزای پزشکی ایتالیا باید دارای بیماری‌ های حادی مانند سرطان، بیماری مغز و اعصاب، قلبی، پیوند اعضا و غیره بود که ویزای پزشکی به این بیماران سریعتر نسبت به بیماران دیگر داده می شود با دریافت این ویزا می توانید در هر یک از بیمارستان‌ های ایتالیا بستری شوید و مراحل درمان خود را انجام دهید و برای دریافت ویزا پزشکی می توان به سفارت ایتالیا واقع در شهر تهران مراجعه کرد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای پزشکی ایتالیا

تعداد زیادی از کشور های جهان جدا از جذب توریست گردشگری توانسته اند بسیاری از افراد را که نیازمند به خدمات پزشکی هستند، در کشور خود بپذیرند. یکی از این کشور ها ایتالیا است که به عنوان کشوری اروپایی پیشرفته در بخش پزشکی مقصد بیماران مختلف قرار گرفته است. برای بهره مندی از خدمات پزشکی این کشور و ورود به آن باید ویزای پزشکی تهیه نمود که برای این منظور باید مدارک مورد نیاز اخذ ویزای پزشکی را به سفارتخانه این کشور تحویل داد.

 البته ناگفته نماند که تهیه ویزای پزشکی ایتالیا کاری آسان نبوده و خود ملزم به رعایت یکسری و قوانین می باشد. از آنجا که این کشور در ایران دارای کنسولگری می باشد تا حدودی کسب این ویزا از مشکلات کمتری برخوردار بوده و زمان کمتری را می طلبد.

 با کسب ویزای پزشکی این کشور به شما اجازه می‌ دهد تا به مدت سه ماه در آن اقامت داشته باشید که از آن به ویزای بلند مدت نیز یاد می کنند. حال که تا حدودی با شرایط اخذ ویزای پزشکی این کشور آشنا شدید باید بدانید که برای وارد شدن به این کشور و کسب ویزای آن باید یکسری مدارک را به کنسولگری این کشور تحویل دهید تا پس از بررسی های لازم و قانونی، شرایط ورود شما به ایتالیا فراهم گردد.

 برخورداری از سند پیش پرداخت تمامی هزینه های درمانی بیمار بین پزشک ایرانی و ایتالیایی اولین مدرکی است که باید فراهم شود برای این امر باید بین دو پزشک مکاتباتی صورت بگیرد تا در جریان امور و اخذ ویزای پزشکی شما باشند تا بتوانند در طول مدت اقامت پیش نیازهای درمان را برای شما فراهم سازند. همچنین شما نیازمند داشتن ضمانت نامه هستید تا در صورتی که هزینه های پیش بینی نشده ای داشته باشید این تضمین را بدهد که شما قادر به پرداخت آن خواهید بود. حال که این دو مدرک اصلی را فراهم کرده اید باید بدانید که یک سری مدارک دیگر هم هستند که باید در کنار مدارک فوق ارائه کنید که شامل دو قطعه عکس پاسپورتی است که باید کاملاً جدید و بدون ادیت باشد.

 بهره مندی از گذرنامه ای با اعتبار حداقل سه ماه از دیگر مدارک اخذ ویزا است که بهتر است اعتبار آن را بیش از ۳ ماه تمدید نمایید. تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت کاملا صحیح و بدون هیچ گونه غلط املایی دیگر مدرکی است که می‌ توانید آن را به افراد حاذق و ماهر در این امر بسپارید. کپی از صفحات گذرنامه، بیمه پزشکی به صورت مسافرتی، برخورداری از بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و محل اقامت، تاییدیه پذیرش بیمارستان یا کلینیک تخصصی در ایتالیا، گواهی ازدواج و تولد فرزندان، فوت همسر و غیره و در نهایت رسید پرداخت تمامی هزینه ‌های بررسی و سنجش ویزا و نیز ارائه مدارک تمکن مالی همگی مدارکی در جهت اخذ ویزای پزشکی ایتالیا مورد نیازتان می باشد.

 شایان ذکر است که توجه داشته باشید تمکن مالی شما می تواند در صدور زود هنگام این ویزا تاثیر گذار باشد چرا که سفارت این کشور به این قضیه بسیار اهمیت می دهد. البته بهتر است که در صورت شاغل بودن مدارک مرتبط با حوزه کاری خود را در کنار برگه مرخصی، فیش حقوقی و نیز اظهار نامه مالیاتی تان را به صورت ترجمه شده ارائه کنید. همچنین ارائه مدرک پزشکی از جمله تمامی اسکن ها، آزمایشات، سونوگرافی، رادیوگرافی و ترجمه آنها به زبان انگلیسی و نیز گزارش پزشکی از جمله دارو های مصرفی و عمل جراحی حائز اهمیت است. بنابراین دقت کنید تا تمام جزئیات درمانی و خدماتی را که در کشور انجام داده اید را ارائه کنید تا علاوه بر کاهش هزینه ها و عدم انجام مجدد این خدمات در زمان و روند درمان تان صرفه جویی شود.

 شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا

در مورد شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا باید گفت که بسیاری از افراد بیمار با وجود بیماری های خاص خاص خود در سراسر جهان تمایل دارند تا از خدمات درمانی سایر کشور ها از جمله ایتالیا برای رسیدن به اهداف سلامت محور خود استفاده کنند. بنابراین باید ویزا و مجوز ورود به کشور ایتالیا را به دست آورند که قطعاً کاری بس دشوار خواهد بود ولی در صورتی که تمامی شرایط اخذ ویزا پزشکی را داشته باشند می توانند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند.

کشور ایتالیا از جمله کشور هایی است که به دلیل داشتن پزشکان حاذق و نیز امکانات و خدمات درمانی فوق العاده مورد توجه بیماران سراسر جهان قرار گرفته است. همواره بیماران برای کسب مجوز و ویزای پزشکی این کشور باید شرایط دریافت آن را داشته باشد که ما در این بخش به تشریح آن می پردازیم تا شما با این شرایط آشنا شده و از وجود آن به خوبی مطلع شوید. در سراسر جهان ویزای پزشکی به دلیل عدم وجود یک سری امکانات درمانی خاص و یا نبود متخصص حاذق و ماهر ارائه می گردد که طول مدت این ویزا می تواند از یک ماه تا سه ماه متغیر باشد و در صورت لزوم نیز می توان آن را به مدت ۲۰ روز تمدید نمود.

 از مهم ترین شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا می ‌توان به دریافت دعوت نامه از پزشک یا مرکز درمانی مورد نظر اشاره کرد که باعث اثبات عدم روند درمان کامل در این کشور می شود. ناگفته نماند که ویزای پزشکی به دو صورت ارائه می گردد که صورت عادی آن با ارائه مدرک مورد نیاز از سوی بیمار یا وکیل قانونی او به سفارت ایتالیا انجام می شود که حتماً باید فرد حضور داشته باشد و صورت دیگر اخذ ویزای پزشکی الکترونیکی است که در آن بیمار به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه در کمترین زمان آن را دریافت می کند.

همچنین باید گفت که معمولاً سفارت ایتالیا برای بیمارانی که در شرایط حاد به سر می ‌برند در کمترین زمان ممکن ویزا صادر می کند تا بتواند به حفظ جان و سلامت وی کمک نماید که معمولاً شامل بیماران قلبی و عروقی، پیوندی، مغز و اعصاب، سرطان و غیره می باشد که باید در بیمارستان خصوصی به ادامه درمان خود بپردازند. از دیگر شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا تضمین پرداخت هزینه های درمانی در این کشور است که باید به اثبات سفارت ایتالیا در ایران برسد برای امر می توانید هزینه درمان را به حساب پزشک معالج یا کلینیک و بیمارستان مد نظر خود پرداخت نموده و رسید آن را ارائه کنید و یا از بیمه مسافرتی استفاده نموده که تمام روز های حضور شما را در این کشور پوشش می دهد.

 همچنین می توانید اسناد ملکی خود را ارائه کنید و کپی ترجمه شده آن به زبان انگلیسی را به سفارت ایتالیا تحویل دهید. لازم به ذکر و یادآوری است که مدت زمان دریافت ویزا مشخص نبوده و بسته به ارائه مدارک شما به صورت ترجمه شده به سفارت و کنسولگری ایتالیا در ایران می‌ تواند متغیر باشد. همچنین بهتر است بدانید که با اخذ ویزای پزشکی در ایتالیا این امکان برای همراه شما فراهم می شود تا برای وی نیز ویزا صادر شود.

البته به یاد داشته باشید که شرایط دریافت ویزا های پزشکی نیز با توجه به کشور ارائه کننده خدمات متفاوت است که قطعاً کشور پیشرفته مثل ایتالیا نیز سعی نموده تا بر اساس ضوابط و قوانین کشور خود آن را ارائه نمایند شما برای تمدید ویزای پزشکی ایتالیا حداکثر می توانید دو برابر مدت زمان این ویزا یعنی ۶ ماه را در این کشور اقامت موقت داشته باشید.

کیفیت خدمات اورژانسی در ایتالیا

خدمات اورژانسی یا همان فوریت های پزشکی نقش اساسی و مهمی در ارائه خدمات بهداشت با کیفیت برتر را به افراد و بیماران مختلف ایفا می کند چرا که جزء اولین کسانی هستند که در مواقع اضطراری در صحنه حاضر می شوند. بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی آنچه که از داده های ریجستری شده اورژانسی ایتالیا استخراج شد، این بود که بیشترین خدمات ارائه شده از سوی این مرکز شامل اطلاعات تماس و اعزام آمبولانس و نیز نیروی متخصص در این زمینه بوده است که بیشتر متقاضیان از ارائه خدمات آنها کاملاً رضایت داشته اند.

 آنچه که از این داده ها به دست آمد این بود که بیشتر خدمات اورژانسی شامل حال هموطنان ایتالیایی شد هر چند که بیماران خارجی نیز از آنان تقاضای کمک کرده بودند و نیروهای اورژانس سعی نموده تا تمام خدمات ارائه شده در حد مطلوب و با کیفیت بالا باشد. البته ناگفته نماند کسانی که تقاضای خدمات اورژانسی کرده بودند با شماره ۱۱۸ در این کشور ارتباط گرفته بودند و همچنین از شماره ۱۱۲ به خدمات پزشکی اروپایی توانسته بودند متصل و تقاضای حاضر شدن نیرو پزشکی نمایند. لازم است بدانید که دریافت خدمات اورژانسی در ایتالیا از منطقه ای به منطقه دیگر کاملاً متفاوت است هرچند استاندارد های اولیه کاملاً یکسانی را ارائه می کنند و دریافت این خدمات کاملاً رایگان می باشد.

خدمات اورژانس در ایتالیا به صورت زمینی و هوایی انجام می ‌شود که استفاده از هلیکوپتر های اختصاصی به روند دریافت خدمات اورژانسی سرعت می بخشد. نیروهای تخصصی بخش اورژانس به محل ارائه خدمات اعزام می شوند. معمولاً شامل یک پزشک متخصص اورژانس یا بیهوشی و یک پرستار مراقبت های ویژه است که اجازه انجام برخی از روش های Als  را دارند. شایان ذکر است در قسمت اورژانس هوایی علاوه بر این دو نیرو، یک متخصص نجات و یک پرستار مراقبت های ویژه دیگر حضور دارند که به ارائه خدمات تخصصی و غیر تخصصی می ‌پردازند.

همواره عدم وجود یک سیستم سازماندهی شده که قادر به مقابله با وضعیت های اورژانسی بیرون از محیط بیمارستان را نداشته باشد، منجر به خطر افتادن جان فرد متقاضی کمک می گردد که قطعاً افرادی که در جهت دنبال کردن پروسه درمان خود به کشور ایتالیا می‌ روند را نیز در بر می ‌گیرد و می‌تواند به پیامد های نامطلوب و ناخوشایندی ختم شود.

 در واقع واکنش سریع عوامل اورژانس در این کشور می ‌تواند در حفظ جان بیماران خاص کمک شایانی کند که البته این امر در کسب رتبه برتر برای جذب بیماران خارجی تاثیر گذار است. همچنین باید بدانید که خدمات مرکز اورژانس ایتالیا به خارج از بیمارستان ختم نمی شود بلکه تا زمانی که علائم حیاتی بیمار ثابت بماند در کنار بیمار خواهند ماند.

همان طور که گفته شد ارائه خدمات در ایتالیا از منطقه ای به منطقه دیگر و از استانی به استان دیگر متفاوت است و مدیریت متنوع دارد بنابراین کیفیت ارائه خدمات آن نیز به طور گسترده ای فرق دارد. همواره بیماران متقاضی کسب ویزای پزشکی می توانند از سیستم درمانی خصوصی استفاده کنند که از کیفیت مراقبتی و درمانی بهتری برخوردار هستند، هرچند که باید هزینه بیشتری را بپردازند. البته در مورد هزینه های پرداختی باید گفت که تعیین و مشخص شدن میزان هزینه بر اساس سیستم مالیات بر ارزش افزوده منطقه نیز متفاوت است.

باید اظهار داشت که انتخاب نوع درمان، مرکز کلینیک درمانی و بیمارستان، مکان اقامت و سایر موارد به انتخاب خود فرد صورت می گیرد که می تواند از کمترین میزان پرداخت هزینه برخوردار شود. همچنین هزینه های جانبی همچون هزینه های همراه بیمار می تواند در گرو ویزای پزشکی بیمار کمتر باشد و مقرون به صرفه تر است.

اعتبار ویزای پزشکی ایتالیا

همواره ایتالیا یکی از کشورهایی است که بهترین دانشگاه های پزشکی در آن وجود داشته که اخذ مدرک از این دانشگاه ‌ها یکی از معتبرترین مدارک پزشکی در دنیا می باشد. در ضمن به دلیل اینکه دوره های پزشکی در ایتالیا نسبت به کشورهای دیگر مانند آمریکا و کانادا ارزان تر و به صرفه تر بوده بسیاری برای طی کردن این دوره ها به کشور کانادا آمده و در آنجا دوره خود را به اتمام می رساند.

در واقع ویزای پزشکی به افرادی داده می‌ شود که قصد درمان یا اهدای عضو در کشور ایتالیا را داشته باشند ناگفته نماند که مدت زمان اعتبار این ویزا بین ۳۰ تا ۹۰ روز بوده و با در نظر گرفتن دوره درمانی می توان این اعتبار را تمدید کرد که به آن ویزای ملی گفته می شود و با توجه به دوره درمان می توان به صورت کوتاه مدت در این کشور اقامت داشت. همچنین برای اخذ این ویزا باید یکی از طرف یکی از پزشکان خارج از کشور دعوت نامه داشته یا اینکه از یک بیمارستان خصوصی در کشور خود نامه درمانی دریافت کنید.

در حال حاضر ویزای پزشکی را می توان به دو صورت عادی و الکترونیکی دریافت کرد که در صورت عادی به این گونه است که باید فرد بیمار یا همراه او شخصا در سفارت حضور پیدا کرده و در روش الکتریکی که بسیار راحت تر بوده می توان به صورت غیر حضوری درخواست ویزا داد.

برای دریافت ویزای پزشکی مدارکی مانند: پاسپورت امضاء شده با حداقل ۳ ماه اعتبار، اصل و ترجمه رسمی شناسنامه، فرم امضاء شده درخواست ویزای پزشکی و…

ویزاها در چند دسته قرار می گیرند که هر کدام برای انجام کاری بوده مانند ویزای گردشگری، ویزای تحصیل، ویزای پزشکی که نسبت به ویزا های دیگر بلند مدت تر می باشد و با توجه به کشوری که قصد دریافت ویزای آن را دارید می توانید این ویزا را تمدید کرده که در بعضی کشورها تا یک سال و در بعضی کشورها تا ۳ سال صورت می پذیرد. همچنین افرادی که قصد دریافت ویزای پزشکی و درمانی ایتالیا را دارند برای اینکه هزینه‌ های کمتری را پرداخت کنند توانسته بعد از دریافت ویزا، در بیمه دولتی این کشور نام نویسی کنند.

ناگفته نماند که هزینه‌ های درمانی در ایتالیا با توجه به عواملی مانند سن بیمار، نوع ویزا و غیره متفاوت بوده و همچنین افراد باید توجه داشته باشند در صورتی که ویزای آنها رد شود هزینه هایی را که پرداخت کرده به آنها بازگردانده نمی‌ شود.

ویزای پزشکی فقط برای کشور مورد نظر شما صادر شده و می توانید فقط به آن کشور رفت و آمد داشت و در آنجا اقامت کرد همچنین در ویزا های پزشکی و درمانی شخص همراه بیمار نیز می تواند درخواست ویزا بدهد. همچنین بیمارانی که دارای بیماری‌ های حاد مانند پیوند اعضا، مغز و اعصاب، سرطان و غیره هستند می توانند برای گرفتن ویزای پزشکی اقدام کرده که نسبت به بیماران دیگر در اولویت می باشند و سریعتر ویزا به آنها تعلق می گیرد. ناگفته نماند که ویزای پزشکی برای کشورهایی که از لحاظ درمانی و بهداشتی امکانات بالایی داشته مانند آمریکا، استرالیا، کشورهای حوزه شینگن و غیره صادر می شود و با توجه به نوع کشور انتخابی مدارک و هزینه های اخذ ویزا متفاوت است.

هزینه ویزای پزشکی تقریبا ۶۰ یورو بوده که باید این هزینه را به صورت نقد در سفارت پرداخت کنید برای دریافت ویزای درمانی ایتالیا باید مراحل سفت و سختی را پشت سر گذاشته و تمامی این مراحل باید از سمت دولت و سفارت تایید شود تا شما بتوانید ویزای پزشکی خود را دریافت نمایید و از بین ویزا های موجود، ویزای درمانی یکی از پرکاربردترین آنها بوده زیرا از این طریق می توان مدت زمان بیشتری را در این کشور اقامت داشت.

بهترین بیمارستان های ایتالیا

ایتالیا به دلیل اینکه توانسته شرایط خدمات رسانی پزشکی و درمانی مطلوب و مناسبی را برای بیماران خارجی خود فراهم کند امروزه در کانون توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این کشور اروپایی نسبت به سایر کشورهای مشابه، هزینه های قابل قبول تری را از بیماران در جهت ارائه خدمات با کیفیت درمانی خود دریافت می کند. در اکثر بیمارستان های این کشور وجود بهترین و زبده ترین پزشکان و کادر درمان توانسته به جذب توریست های خارجی کمک شایانی نماید هرچند که این کشور به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری طبیعی در این بخش نیز موفقیت های بسیاری داشته است.

ناگفته نماند که هزینه ‌های درمانی بخش دولتی این کشور بسیار ناچیز است که گاهی ارائه خدمات به بیماران کاملاً رایگان می باشد. جای تعجب دارد که بدانید هزینه های بخش خصوصی این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار کم است چرا که به کاهش آلام و درد های بیماران از لحاظ مالی توجه ویژه‌ ای شده است.

حال که به طور کلی با شیوه درمان بیماران با خدمات درمانی ارائه شده به آنها آشنا شدید، بهتر است تا با چند بیمارستان درجه یک آن نیز آشنا گردید که کانون توجه به بیماران خارجی این کشور قرار گرفته اند و آنان تمایل بسیاری به ادامه روند درمان خود در این بیمارستان ها را دارند. بیمارستان بزرگ و تخصصی متروپولیتن نیگواردا در شهر میلان ایتالیا رتبه یک این کشور را دارا است که به ارائه خدمات روانپزشکی می پردازد و توانسته به خوبی رضایت بیماران را در روند درمان آنها جلت نماید.

 همچنین بیمارستان دانشگاهی آجیملی در شهر رم نیز جزء بیمارستان های برتر ایتالیا است. این بیمارستان به عنوان دانشکده پزشکی فعالیت می کند و دارای یکی از سخت ‌ترین امتحانات ورودی است که حدود ۹ درصد دانشجویان آن را محصلین خارجی تشکیل می دهند. حوزه فعالیت این بیمارستان ارائه خدمات روانشناسی و پزشکی در شاخه های مختلف است.

شایان ذکر است که بیشترین بیمارستان های برتر ایتالیا در مراکز شهر هایی همچون میلان، رم، چرند، پادوا، برگامو، ورونا، پاویا، رجیوامیلیا و غیره هستند که نقش بسیار مهمی در جذب بیماران خارجی دارند و توانسته اند جاذبه های گردشگری خود را به افراد در سراسر دنیا معرفی کنند. بسیاری از بیماران اعزام شده از ایران که مبتلا به انواع سرطان، مشکلات مغز و اعصاب و یا نیازمند پیوند اعضا و نیز مشکلات روانی هستند از خدمات بیمارستان های برتر این کشور بهره می‌برند تا به سلامت کامل دست یابند.

لازم به ذکر است که ارائه این رتبه بندی بر اساس نتایج نظرسنجی از بیماران مختلف و نیز عملکرد مطلوب درمانی و بهره مندی از تخصص پزشکان حاذق این مراکز می باشد.

البته ناگفته نماند که این بیمارستان‌ ها خدماتی ارائه می کنند که بر روی روان بیماران تاثیر مستقیم دارد به عنوان مثال در بخش اطفال بیمارستان آجمیلی موسیقی را پخش و کارتون های مورد علاقه آنان به تصویر کشیده می‌شود تا بتواند ضمن کاهش درد ها و آلام آنها در طول پروسه درمان محیط شاد و فرح بخشی را برای بیماران خود فراهم کند. بیمارستان های برتر ایتالیا تنها در بخش داخلی این کشور از شهرت و محبوبیت بسیار برخوردار نبود بلکه در تمام دنیا شناخته شده هستند.

ناگفته نماند که اگر چه سیستم مراقبتی و درمانی ایتالیا بسیار پیشرفته است ولی عدم تعادل شدید منطقه ای باعث شده تا هزینه بیماران را افزایش دهد، هر چند که بیمارستان آجمیلی به طور مداوم سه سال به عنوان بهترین بیمارستان را در این کشور کسب نموده است. خوب است بدانید که ۵ بیمارستان برتر ایتالیا جزء ۱۰۰ رتبه اول جهان هستند که به ارائه خدمات درمانی و پزشکی در کیفیت برتر می پردازند و در جذب بیماران خاص از سراسر دنیا موفق بوده اند.

مقایسه هزینه های پزشکی و درمانی در ایتالیا با کشور های حوزه شینگن

در حال حاضر ایتالیا، به عنوان کشوری اروپایی شناخته شده که به دلیل برخورداری و نیز  پایین بودن هزینه های پزشکی و درمانی سبب شده مهاجران و متقاضیان زیادی سالانه به این کشور سفر کنند. در مقایسه هزینه های پزشکی و درمانی در ایتالیا با کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، اسپانیا، کانادا، آلمان، فرانسه و غیره باید گفت: این کشور اروپایی نسبت به کشورهای نام برده از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه بوده که باعث شده متقاضیان زیادی از سراسر دنیا من جمله ایران را به خود جذب کند.

البته باید در نظر داشت که هزینه پزشکی و درمانی بسته به مکان و محل مورد نظر متفاوت بوده و چنانچه درمان در شهر های بزرگ و معروف ایتالیا صورت گیرد بالطبع هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت. همانطور که گفته شد هزینه پزشکی در ایتالیا بسته به شهر و استانی که باید پیگیری روند درمان بود می تواند متفاوت باشد یعنی هر چه شهر کوچکتر باشد و از پایتخت آن دورتر هزینه‌ های کمتری را باید بپردازید.

 مستحضر باشید که هزینه های درمانی در کشورهای حوزه شینگن که شامل ۲۶ کشور می شوند به مراتب بیشتر خواهد بود به عنوان مثال ایالات متحده آمریکا هزینه بیشتری را برای معالجه و درمان از بیرون مطالبه می‌ کند. در آمریکا معاینه و معالجه در نزد یک پزشک عمومی هزینه معادل صد دلار داشته، در صورتی که همین روند درمان نزد پزشک متخصص هزینه ای بالغ بر سیصد دلار هزینه خواهد داشت.

شایان ذکر است که کشور های شینگن یعنی ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، کانادا، آلمان، فرانسه و غیره طبق توافقاتی که ما بین آنها انجام شده است، تمام محدودیت های مرزی خود را برداشته و ساکنین کشورهای آن به راحتی می توانند از مرزها عبور کرده و خدمات دریافت نمایند بنابراین هزینه درمانی آن به مراتب نسبت به سایر کشورها بالاتر است. در ایتالیا در زمینه ارائه خدمات پزشکی و درمانی هزینه کمتری را می توانید بپردازید و به همین دلیل این کشور جزء پر متقاضی ترین کشورها برای دریافت خدمات و مشاوره های پزشکی به شمار می رود.

 ناگفته نماند بسیاری از بیماران ایرانی نیز متقاضی دریافت خدمات پیشرفته و تخصصی در زمینه درمان خود در ایتالیا هستند که بسته به کلینیک و بیمارستان انتخابی و پزشکی مد نظر می ‌تواند هزینه متفاوتی  در برگیرد. اغلب گرفتن بیمه مسافرتی و یا همان شینگن سبب می گردد بیماران از خدمات درمانی که پوشش داده می شود و از تخفیف ۵ درصدی برخوردار شوند.

استفاده از انواع بیمه های مسافرتی سبب می شود تا زمان بازگشت به کشورتان از حقوق و مزایای مراقبت های بهداشتی و پزشکی برخوردار باشید که به طور حتم در کاهش هزینه‌ ها و مقرون به صرفه بودن آن کمک شایانی می کند.

به طور کلی اگر بخواهیم یکی از پیشرفته ترین کشورها را که دارای بهترین سیستم مراقبتی پزشکی و درمانی است و نیز هزینه های بسیار مقرون به صرفه می باشد به طور یقین می ‌توان از کشور ایتالیا به خوبی نام برد. اگرچه سفارت و کنسولگری این کشور در همان ابتدا متقاضی دریافت هزینه های درمانی می باشند ولی قطع به یقین نمی‌توان از کیفیت بسیار بالای خدمات درمانی و پزشکی در این کشور چشم ‌پوشی نمود. تمامی بیماران متقاضی دریافت این خدمات از حق انتخاب کاملاً آزادانه برخوردار می باشند.

 شما بزرگواران و متقاضیان دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا توصیه می کنیم تا قبل هر گونه اقدامی با تمامی شرایط و ضوابط این کشور در جهت اخذ خدمات پزشکی آشنا شده و پس از بررسی کامل همه جوانب آن را پیگیری نمایید تا بعداً با مشکل های مالی و قانونی آن رو به رو شوید و با اطمینان خاطر به درمان خود بپردازید.

ضمانت بازگشت ویزای ایتالیا

به مقدار پولی که آژانس مسافرتی از مسافر به عنوان ضمانت بازگشت از کشور مقصد پیش از پایان اعتبار ویزا دریافت می کند، ضمانت بازگشت ویزا یا مسافر گفته می ‌شود. ضمانت بازگشت ویزا معمولا برای سفر به کشورهای حوزه شینگن مانند کشور ایتالیا از مسافر گرفته می ‌شود. برای مبلغ ضمانت بازگشت قوانین خاصی وجود ندارد و معمولاً بنابر شرایط کشور مقصد و مبلغ جریمه ‌ای که آن کشورها برای اقامت غیرمجاز مسافر در نظر گرفته ‌اند تعیین می‌ شود.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای پزشکی 

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا

ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران
شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

افرادی که تمایل دارند جهت درمان و معالجه بیماری به کشور ایتالیا سفر کنند می توانند از طریق کنسولگری ایتالیا در ایران با داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز با دریافت ویزای پزشکی (ویزای درمانی) ایتالیا به مدت 90 روز در کشور ایتالیا اقامت داشته باشند.

ویزای پزشکی ایتالیا به افرادی داده می‌ شود که قصد درمان یا اهدای عضو در کشور ایتالیا را داشته باشند با مدت زمان اعتبار بین ۳۰ تا ۹۰ روز و با در نظر گرفتن دوره درمانی می توان این اعتبار را تمدید کرد که به آن ویزای ملی گفته می شود و با توجه به دوره درمان می توان به صورت کوتاه مدت در این کشور اقامت داشت. همچنین برای اخذ این ویزا باید یکی از طرف یکی از پزشکان خارج از کشور دعوت نامه داشته یا اینکه از یک بیمارستان خصوصی در کشور خود نامه درمانی دریافت کنید.

از مهم ترین شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا می ‌توان به دریافت دعوتنامه از پزشک یا مرکز درمانی مورد نظر اشاره کرد که باعث اثبات عدم روند درمان کامل در این کشور می شود. ویزای پزشکی به دو صورت ارائه می گردد که صورت عادی آن با ارائه مدرک مورد نیاز از سوی بیمار یا وکیل قانونی او به سفارت ایتالیا انجام می شود.

کپی از صفحات گذرنامه، بیمه پزشکی به صورت مسافرتی، برخورداری از بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و محل اقامت، تاییدیه پذیرش بیمارستان یا کلینیک تخصصی در ایتالیا، گواهی ازدواج و تولد فرزندان، فوت همسر و غیره و در نهایت رسید پرداخت تمامی هزینه ‌های بررسی و سنجش ویزا و نیز ارائه مدارک تمکن مالی

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×