فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

بهترین دانشگاه های ایتالیا

 شاخص های مختلفی برای رتبه بندی بهترین دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. مانند: اعتبار مدرک صادر شده از دانشگاه در کشورهای دنیا، روش های آموزشی در هر دانشگاه که باید با جدید ترین متد های روز جهان به دانشجویان آموزش داده می شود، ارائه تحقیقات و دستیابی های مهمی که در هر دانشگاه صورت می گیرد ….

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای فرانسه، تریش، سوئیس، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. بهتر است بدانید پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور از جمله فنلاند سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوتنامه، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه (دعوتنامه توریستی ایتالیا) ، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای ازدواج ایتالیا و گلدن ویزای ایتالیا …

درباره ویزای تحصیلی ایتالیا (ویزای دانشجویی ایتالیا)

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند. سپس می تواند جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی ایتالیا نیز پس از تدوین مدارک و ایجاد شرایط مورد نظر درخواست بدهد.

ویزای تحصیلی ایتالیا به دارنده ی آن امکان اقامت در کشور ایتالیا به منظور تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را می دهد و دارنده ی ویزای تحصیلی می تواند به صورت قانونی در مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی کشور مقصد به تحصیل بپردازد. متقاضی تحصیل در ایتالیا باید واجد شرایطی باشد که از سوی مراکز آموزشی، دانشگاه و یا سفارت کشور مقصد تعیین می شود و متقاضی با دارا بودن شرایط تعیین شده، می تواند اقدام به درخواست ویزای تحصیلی، مدت اعتبار ویزای تحصیلی را، با توجه به مدت باقیمانده از دوره ی تحصیل دانش آموز یا دانشجو تمدید نماید و نیز برای اخذ ویزای همراه تحصیلی اقدام نماید. درباره شرایط و مراحل دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا برای دانشجویان خارجی داشتن شرط سنی است که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، اما یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. همچنین برخورداری از حق کار هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی می تواند به دانشجویان در اپلای مناسبترین انتخاب کمک کند.

هزینه های تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورها به دلیل تفاوت در سیستم آموزشی و روش تامین مالی متفاوت است. هزینه تحصیل در ایتالیا بسته به سطح تحصیلات، دانشگاه و شهر می تواند متفاوت باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا شامل هزینه های زیر می شود: شهریه، هزینه زندگی، هزینه های اضافی بسته به شرایط می تواند بین 6000 تا 12000 یورو در سال باشد. علاوه بر این، بورسیه هایی برای دانشجویان دانشگاهی و بین المللی در ایتالیا وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آزمون AKV پزشکان در هلند

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا و نیز دریافت کارت پرمیسو اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت جهت دریافت تابعیت و شهروندی ایتالیا بهره مندی از مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

امکان تحصیل رایگان در ایتالیا

در ایتالیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان داخلی و خارجی وجود دارد. اما لازم به ذکر است که این امکان وجود دارد و به طور کلی دو شرط برای تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد:

برای دانشجویان داخلی: دانشجویان ایتالیایی که در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند می توانند به صورت رایگان در این دانشگاه تحصیل کنند.

برای دانشجویان خارجی: دانشجویان خارجی که موفق به اخذ بورسیه استانی یا بورسیه تحصیلی از دولت ایتالیا، دانشگاه ها، سازمان های بین المللی یا سایر منابع مالی می شوند، می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی ایتالیا تحصیل کنند. همچنین دانشجویانی که تمایل به ادامه تحصیل به صورت مستقل دارند می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی ایتالیا تحصیل کنند اما در این صورت باید هزینه های خود را بپردازند.

درباره اینکه بهتر مقصد مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان چه کشوری است می توانید از متخصصین اپلای تحصیلی در شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره دریافت کنید.

10 دانشگاه برتر ایتالیا

تحصیل در کشور های اروپایی همراه با خدمات و امکانات مناسب، هدفی است که بسیاری از دانشجویان سرتاسر جهان آرزو چنین چیزی را دارند. کشور ایتالیا با وجود دانشگاه های معتبری که دارد، تبدیل به یکی از مراکز پذیرش دانشجویان و مهاجران در جهان شده است. فرقی ندارد که دانشجو در چه مقطع تحصیلی و در چه رشته ای فعالیت می کند، اگر شرایط موجود را داشته باشد کشور ایتالیا و انواع بورسیه دانشگاه های ایتالیایی پذیرای او هستند.

در این بخش قرار است 10 تا از بهترین و معتبر ترین دانشاه های ایتالیا معرفی شود. دانشگاه هایی که اکثر دانشجویان در رشته های مختلف سعی در اپلای شدن در چنین موقعیت و دانشگاه هایی را دارند.

1- دانشگاه ساپینزا

2- دانشگاه پلی تکنیک میلان

3- دانشگاه بلونیا

4- دانشگاه پادوا

5- دانشگاه پیزا

6- دانشگاه فلورانس

7- دانشگاه فدریکو ناپولی

8- دانشگاه تور ورگاتا

9- دانشگاه تورین

10- دانشگاه ترنتو

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

معماری : یکی از تاثیر گذارترین کشور ها برای تحصیل در رشته معماری کشور ایتالیا می باشد. زیرا چنین کشوری از وجود بناهای تاریخی و باستانی و قدمت دار غنی است که می تواند الهام بخش خوبی برای دانشجویان باشد.

پزشکی : خوبی تحصیل در رشته پزشکی در کشور ایتالیا تحصیل به زبان انگلیسی است که کار را برای دانشجویان کمی راحت تر کرده است. دانشگاه های ایتالیا فرصت و بهای خوبی به دانشجویان رشته پزشکی می دهد.

طراحی: رشت طراحی یکی از رشته هایی است که نیازمند امکانات و تجهیزات مخصوص به خود است که ممکن است در تمامی دانشکاه ها و کشور ها پیدا نشود. اما کشور ایتالیا از لحاط موجود بودن تجهیزات و امکانات برای رشته طراحی (طراحی صنعتی، طراحی مد، طراحی داخلی و…) مناسب تحصیل در این رشته است.

فنی مهندسی: افرادی که قصد تحصیل در رشته فنی مهندی را دارند، اولین دانشگاهی که قصد تحصیل در آن جا دارند، دانشگاه میلان ایتالیا است. دانشجویان زیادی از سرتاسر اروپا و آسیا، سالانه به دانشگاه میلان ایتالیا برای تحصیل در رشته فنی مهندسی تلاش می کنند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی می توانند درباره شرایط و مراحل شرکت در آزمون GMAT ویژه مدیریت با کارشناسان هومان ویزا در ارتباط باشند…

آزمون CAE کشورهای اروپایی

جالب است بدانید یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا نظام آموزشی این کشور در پذیرش آزمون های زبان جنرال و بین المللی است و تحصیل حتی با معدل پایین از دانشگاه های سایر کشورهاست، البته دانشگاه مقصد در ایتالیا در این باره نقش تعیین کننده ای دارد.

به طور مثال آزمون BEC، یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آزمون تافل است اما توسط دانشگاه کمبریج انگلستان طراحی و برگزار می‌شود. این آزمون مطابق با استانداردهای CEFR و برای سنجش سطح مهارت های زبان انگلیسی در زمینه‌های تجارت و کسب و کار می باشد که مورد تایید بسیاری از دانشگاه های ایتالیاست، همچنین آزمون CPE یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی بین المللی است که مدرک آن به معنی برابری سطح مهارت و دانش زبانی با یک فرد تحصیل ‌کرده متولد شده در کشور انگلیسی زبان می باشد. و دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا این مدارک را مورد پذیرش قرارمیدهند.

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی دانشگاه های ایتالیا

جهت اخذ شدن در بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته های مختلف نیازمند ارائه مدارکی می باشید که در این بخش خواهیم پرداخت:

– مدرک زبان (حداقل آیلتس 6 یا مدرک زبان ایتالیای سطح B2)

– ترجمه تمامی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی و دانشگاه به همراه ریز نمرات

– وجود تمامی مدارک شناسایی و پاسپورت و عکس

– مدرک پروپزال (اگر در مقطع دکتری هستید لازم است)

– مقاله ISI (اگر در مقطع دکتری هستید لازم است)

– مدارک هویتی به همراه انگیزه نامه

وجود چنین مدارکی برای اخذ در دانشگاه های ایتالیا لازم است. به خصوص اگر قصد تحصیل در 10 دانشگاه برتر ایتالیا را دارید. پس از ارائه مدارک باید منتظر پاسخ از سوی دانشکاه مورد نطر بمانید و پس از تایید، شروع به تحصیل نمایید. متقاضیان مهاجرت تحصیلی می توانند درباره نحوه نگارش کاورلتر صحیح و موفق با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشند…

شرایط دریافت پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاه های ایتالیا

اگر قصد تحصیل و پذیرفته شدن در دانشگاه ایتالیا را دارید و سن شما کمتر از 18 سال است، هزینه های تحصیل ممکن است بیشتر باشد. در واقع پشتیبانی مالی باید از سوی خانواده صورت بگیرد. اما اگر سن شما بیشتر از 18 سال است، هزینه های تحصیل از سوی دانشگاه تامین می شود.

معتبرترین و برترین دانشگاه های ایتالیایی در هر رشته ای سالانه آزمون های ورودی را برگذار می کنند. دانشجویان باید قبل از شروع آزمون ها، در خواست شرکت در آزمون به همراه مدارک گفته شده را برای دانشکاه های ایتالیا را ارسال کنند تا مجوز ورود به آزمون را دریافت نمایند. برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا تا ماه اوریل فرصت ارسال در خواست و ورود به آزمون وجود دارد که پس از قبولی در دانشگاه، شروع کلاس ها از ماه سپتامبر و اکتبر خواهد بود.

این نکته را به یاد داشته باشید که عدم وجود گپ تحصیلی و معدل بالا شرط اساسی برای شانس پذیرش بالا در دانشگاه های ایتالیا محسوب می شود. 

شاخص رتبه بندی دانشگاه در ایتالیا

شاخص های مختلفی برای رتبه بندی وجود دارد. برای مثال شاخصه هایی اعم از روش های آموزشی در هر دانشگاه که باید با جدید ترین متد های روز جهان به دانشجویان آموزش داده شود. هم چنین ارائه و تحقیقاتی و دستیابی های مهمی که در هر دانشگاه صورت می گیرد از شاخص های مهم برای رتبه بندی است.

از دیگر فاکتور های بسیار مهم برای رتبه بندی در هر دانشگاهی می توان به درصد و میزان فارغ التحصیلان توجه نمود که خود این موضوع هم فاکتور های مختلفی برای بررسی دارد. اساتیدی که نقش مهمی در فارغ التحصلیی دانشجویان دارند هم مهم است و استاید باید مجرب و با رزومه کاری فوق العاده ای باشند.

حال مهم است بدانید که رتبه بندی های صورت گرفته توسط مجلات معتبر، روزنامه ها، بعضی اوقات از سوی دولت و حتی از سوی دیگر دانشگاه ها انجام می شود. اگر قصد مشاهده رنکینگ های جهانی دانشگاه های ایتالیایی را دارید بهترین رنکینگ موجود، QS می باشد و می توانید رنکینگ دیگر دانشگاه ها را هم مشاهده نمایید.

هزینه خوابگاه و اسکان دانشجویی در ایتالیا

خوابگاه های دانشجویی در سرتاسر دنیا عامل مهمی برای تحصیل دانشجویی باشد. زیرا یک خوابگاه دانشجویی باید از تمامی امکانات و تجیهزات ماسب و استاندارد جهانی برخوردار باشد. دانشجویان در خوابگاه باید بیشترین احساس راحتی را داشته باشند و از نطر دسترسی به نقاط شهر مناسب باشد.

اکثر خوابگاه های دانشجویی دارای کتابخانه های بزرگ، سالن های همایش و دیگر تجهیزات هستند تا دانشحویان بتوانند روند تحصیلی عالی و پیشرفت خوبی داشته باشند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی به شهری که در آن اقامت دارید بستگی دارد. برای مثال خوابگاه دانشجویی استاندارد در ایتالیا که نزدیک به داشنگاه هم باشد، هزینه ای حدود 300 الی 600 یورو به صورت ماهانه باید پرداخت نمود.

برخی از اقامت گاه ها و اسکان های محلی وجود دارد که هزینه کمتری برای دانشجویان دارد. برای مثال اسکان های محلی با دسترسی خوب، به صورت ماهانه هزینه ای 30 الی 80 یورو دارد ولی باید در نظر گرفت که چنین اسکان هایی از نظر خدمات، امتیاز کمتری نسبت به خوابگاه های مورد تایید دانشگاه ها دارند.

تفاوت دانشگاه هاي دولتی و خصوصی ایتالیا

از بارزترین ویژگی های دانشگاه های ایتالیا می توان به این مورد اشاره کرد که هزینه های تحصیل دانشجویان رو تامین می کند. از خوبی های دیگر دانشگاه های دولتی ایتالیا باید گفت که داشنجویانی که از چنین دانشگاه هایی فارغ التحصیل می شوند دارای شان و منزلت بیشتری نسبت به دیگر افراد می شوند. در واقع چه از لحاظ شخصیتی و از لحاظ رزومه برای فرد، به طرز دیگری برای آن فرد احترام قائل می شوند.

اما تفاوت اساسی بین دانشگاه های خصوصی و دولتی این است که هنگام تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید هزینه های بیشتری را پرداخت کرد. همچنین دانشگاه های غیر دولتی در ایتالیا شامل بورسیه نمی شوند که از این بابت یک امتیاز منفی محسوب می بشود. ولی امتیاز مثبتی که دانشگاه های ایتالیای دارند، امکانات و کیفیت تحصیلی در چنین دانشگاه هایی بیشتر از دانشگاه های دولتی است و به همین علت خیلی از دانشجویان محلی ایتالیا به دانشگاه های خصوصی می روند.

مدرک زبان مورد نیاز تحصیل در ایتالیا

برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیایی اولویت با دانشجویانی است که مدرک زبان ایتالیایی داشته باشند. دانشجویان می توانند مدرک زبان ایتالیایی سطح B2 داشته باشند که از شانس بالایی برای پذیرش برخوردار هستند.

اگر دانشجویانی که مدرک زبان ایتالیایی ندارند می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی شانسی برای پذیرش داشته باشند. امتیاز مورد نیاز مدرک زبان انگلیسی در آزمون آیلتس، 6 است. همچنین امتیاز مورد نیاز در آزمون های تافل، اف سی ای (FCA) و تولیمو به ترتیب 78، 169 و 600 است.

خیلی بهتر است که مدرک زبان ایتالیا به همراه زبان انگلیسی را داشته باشید که کشور ایتالیا به طرز باورنکردنی بر روی شما حساب باز می کند و شانس خوبی برای پذیرش خواهید داشت. زیرا وقتی که شما بر زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید، قاعدتا به نحو بهتری می توانید در کشوری مانند ایتالیا با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید و از نظر کشور ایتالیا شما فردی مناسب تر برای تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی در این کشور خواهید بود.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم براي ایتالیا

وزارت علوم ایتالیا لیست دانشگاه هایی را دارد که در رده ممتاز و الف قرار دارند. در واقع چنین دانشکاه هایی از لحاظ آموزشی، امکانات و تجهیزات و فرهنگی و … بهترین استاندار ها را دارند که در این بخش به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

– دانشگاه پلی تکنیک ایتالیا

– دانشگاه پلی تکنیک تورین

– دانشگاه کاتولیکا دل ساکرو کوره

– دانشگاه بلونیا

– دانشگاه جنوا

– دانشگاه میلان

– دانشگاه میلانو بیکوکا

– دانشگاه ساپینزا رم

– دانشگاه بولزانو

– دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل

آزمون IMAT رشته پزشکی

در رده های دیگر داشنگاه هایی هستند که در رتبه ب قرار می گیرند و از تمامی لحاظ یک درجه از دانشگاه های درجه الف پایین تر هستند که به مرفی آنان خواهیم پرداخت.

– دانشگاه کالیاری

– دانشگاه فرارا

– دانشگاه پارما

– مرکز بین الملیی فیزیک نظری

– دانشگاه کا فوسکاری ونیز

و در رده سوم داشنکاته هایی قرار دارند که رده ج را دارند که در بخش زیر معرفی خواهند شد.

– دانشگاه کارلو کاتانئو

– دانشگاه کاسینو

– دانشگاه مگنا گراچیا

– دانشکاه کمرینو

– دانشگاه فوجیا

اسامی برترین دانشگاه هاي ایتالیا از نظر رتبه عملی در جهان

بر اساس رتبه بندی انجام شده دانشگاه های جهانی QS برای سال 2023  بهترین دانشگاه های ایتالیا از نظر رتبه علمی در جهان عبارتند از:

دانشگاه بولونیا

Politecnico di Milano

دانشگاه پادوآ

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه فلورانس

دانشگاه میلان

دانشگاه تورین

دانشگاه ناپل (دانشگاه فدریکو دوم ناپل)

دانشگاه تور ورگاتا رم

دانشگاه باری آلدو مورو

بر اساس رتبه بندی انجام شده توسط Times Higher Education در سال جدید میلادی بهترین دانشگاه های ایتالیا از نظر رتبه علمی در جهان عبارتند از:

دانشگاه بولونیا

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه میلان

دانشگاه فدریکو دوم ناپل

دانشگاه شرق پیمونت

دانشگاه پادوآ

دانشگاه تورین

دانشگاه ساساری

دانشگاه فلورانس

دانشگاه تور ورگاتا رم

لازم به ذکر است که این رتبه بندی ها بر اساس معیار های مختلفی صورت می گیرد که سالانه توسط مجلات و علمای ایتالیا انجام می شود. این شاخص ها ممکن است هر چند سال یکبار توسط دولت خود کشور ایتالیا و استاندارد های جهانی دسخوش تغییر قرار گیرد.

اعتبار مدارک تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا

مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های ایتالیا در سراسر جهان معتبر و پذیرفته شده است. دانشگاه های ایتالیا در بسیاری از رشته های تحصیلی از لحاظ آموزشی در رتبه های بالایی قرار دارند و دانشجویانی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند به دلیل کیفیت بالای تحصیلی،  آموزش مهارت های حرفه ای با دستمزد مناسب در بازار کار مورد احترام قرار می گیرند. در واقع تمامی این امکانات، پس از دریافت مدارک از دانشگاه های ایتالیا به دست آورده می شوند.

در این خصوص لازم به ذکر است که مدارک تحصیلی دانشگاه های ایتالیا باید مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایتالیا باشد. همچنین در برخی کشورها مانند کانادا و استرالیا ارزیابی توانایی های تحصیلی توسط موسسات سنجش مستقل برای پذیرش در برخی از رشته های تحصیلی و اخذ ویزای کار ضروری است. در این صورت مراجعه به سازمان های معتبر مانند WES و ICAS جهت تایید و ارزیابی صلاحیت ها لازم می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

کیفیت بالای آموزشی: دانشگاه‌ های ایتالیا در بسیاری از رشته‌ های تحصیلی به رتبه‌ های برتر جهان دست یافته ‌اند و در این دانشگاه‌ ها مدرسانی با تجربه و شایسته به دانشجویان آموزش داده می‌ شوند.

ارائه بورسیه‌ های تحصیلی: بسیاری از دانشگاه‌ های ایتالیا بورسیه‌ های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خارجی ارائه می ‌دهند. این بورسیه‌ ها شامل بورسیه‌ های تحصیلی دولتی و خصوصی، بورسیه ‌های تحصیلی دانشگاهی و بورسیه ‌های تحصیلی ارائه شده توسط سازمان‌ های مختلف هستند.

تجربه زندگی در یک کشور زیبا و فرهنگی: ایتالیا یکی از زیبا ترین کشور های جهان است که با فرهنگ، آثار باستانی، هنر، غذا و شیوه زندگی خود، دانشجویان را به یک تجربه زندگی جذاب و دوست‌داشتنی دعوت می ‌کند.

فرصت آشنایی با زبان ایتالیایی و فرهنگ آن: تحصیل در ایتالیا به دانشجویان فرصتی برای آشنایی با زبان و فرهنگ ایتالیا می ‌دهد که می ‌تواند در آینده شغلی و تجاری آن‌ها مفید باشد.

فرصت شغلی بعد از فارغ التحصیلی: دانشجویانی که در دانشگاه‌ های ایتالیا تحصیل کنند، به دلیل کیفیت بالای آموزشی، مهارت‌ های حرفه ‌ای قوی و تجربه عملیاتی مفیدی که به آن‌ ها ارائه می ‌دهند، در بازار کار قابل احترام و پر درآمد قرار می‌ گیرند.

امکان کار هنگام تحصیل در ایتالیا

در ایتالیا، دانشجویان بین المللی می توانند با اخد مجوز از دانشگاه و مراجعه به ادارات مربوطه، به طور محدود و پاره وقت کار کنند. البته لازم به ذکر است که این اجازه کار به دانشجویان بین المللی که از خارج اتحادیه اروپا به ایتالیا آمده‌اند، محدودیت دارد و به شرایط خاصی مربوط می‌شود.

در صورتی که دانشجویان بین المللی در ایتالیا مجوز کار داشته باشند، می ‌توانند در بسیاری از حوزه‌ های شغلی کار کنند. برخی از این حوزه ‌ها شامل کار در رستوران‌ ها و کافه ‌ها، هتل ‌ها، فروشگاه‌ ها، شرکت‌ های خدماتی، شرکت ‌های مهندسی و تولیدی و… هستند.

برای کار کردن در ایتالیا، دانشجویان باید با قوانین مربوط به مالیات و بیمه در ایتالیا آشنا باشند. به علاوه، برخی از دانشگاه ‌ها در ایتالیا، به دانشجویان خود فرصت کار آموزی در شرکت ‌ها و سازمان ‌های مختلف را نیز ارائه می ‌دهند که می ‌تواند فرصتی برای کسب تجربه عملیاتی و کسب مهارت ‌های جدید باشد.

دریافت وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

ضمانت بازگشت متقاضی ویزای ایتالیا

به مقدار پولی که آژانس مسافرتی از مسافر به عنوان ضمانت بازگشت از کشور مقصد پیش از پایان اعتبار ویزا دریافت می کند، ضمانت بازگشت ویزا یا مسافر گفته می ‌شود. ضمانت بازگشت ویزا معمولا برای سفر به کشورهای حوزه شینگن مانند کشور ایتالیا از مسافر گرفته می ‌شود. برای مبلغ ضمانت بازگشت قوانین خاصی وجود ندارد و معمولاً بنابر شرایط کشور مقصد و مبلغ جریمه ‌ای که آن کشورها برای اقامت غیرمجاز مسافر در نظر گرفته ‌اند تعیین می‌ شود.

بلوکارت ایتالیا

بلو کارت یک مجوز کار در اتحادیه اروپا است که توسط ۲۵ کشور از ۲۸ کشور عضو، به اتباع غیر واجد شرایط، خارج از اتحادیه اروپا ارائه می ‌شود. دارندگان بلو کارت باید پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی در ایتالیا (جاب آفر) داشته باشند و با توجه به زمان قرارداد کاری، بلو کارت از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد که قابل تمدید خواهد بود. همچنین خانواده متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با اخذ ویزای همراه ایتالیا به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته باشند.

نشانی و ساعت کاری سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری.

دوره کارآموزی و آوسبیلدوگ آلمان

ایمیل سفارت ایتالیا

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران
شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

 شاخص های مختلفی برای رتبه بندی بهترین دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. مانند: اعتبار مدرک صادر شده از دانشگاه در کشورهای دنیا، روش های آموزشی در هر دانشگاه که باید با جدید ترین متد های روز جهان به دانشجویان آموزش داده می شود، ارائه تحقیقات و دستیابی های مهمی که در هر دانشگاه صورت می گیرد ….

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند. سپس می تواند جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی ایتالیا نیز پس از تدوین مدارک و ایجاد شرایط مورد نظر درخواست بدهد.

کیفیت بالای آموزشی، ارائه بورسیه‌ های تحصیلی، تجربه زندگی در یک کشور زیبا و فرهنگی، فرصت آشنایی با زبان ایتالیایی و فرهنگ آن، فرصت شغلی بعد از فارغ التحصیلی

در ایتالیا، دانشجویان بین المللی می توانند با اخد مجوز از دانشگاه و مراجعه به ادارات مربوطه، به طور محدود و پاره وقت کار کنند. البته لازم به ذکر است که این اجازه کار به دانشجویان بین المللی که از خارج اتحادیه اروپا به ایتالیا آمده‌اند، محدودیت دارد و به شرایط خاصی مربوط می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×